عکس‌های هوایی از نقاشی انسان بر بوم زمین

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
عکس‌های هوایی از نقاشی انسان بر بوم زمین

عکاسی آمریکایی موفق به ثبت تصاویری دیدنی از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها شده است که هر یک با خط و نقش و رنگ زیبای خود به یک بوم نقاشی شباهت دارد.

«میچ روس» ‌(Mitch Rouse) عکاسی آمریکایی است که به عکاسی هوایی از مکان‌های صنعتی مختلف در سراسر آمریکا می‌پردازد. یکی از آخرین پروژه‌های او، زمین کشاورزی نام دارد و نگاهی متفاوت به مزارع و محصولاتی است که بخشی از زندگی روزمره بسیاری از انسان‌ها را تشکیل می‌دهند. از دریچه دوربین او، این مناظر آشنا و معمولی کشاورزی به هنری جذاب تبدیل شده‌اند.

میچ روس از هندسه دقیق این مناظر و همچنین رنگ آن‌ها برای تهیه مجموعه‌ای از تصاویر چشمگیر بهره برده است. بسیاری از عکس‌ها فقط نتیجه مداخله انسان را نشان می‌دهند و در چندین عکس نیز کشاورزان در حین کار دیده می‌شوند. تراکتورهای آن‌ها لکه‌های کوچک، اما مهمی در این چشم‌انداز سرسبز و رنگی هستند. در حالی که این عکاس از انواع مکان‌های صنعتی عکس می‌گیرد، ظاهرا عکس‌های کشاورزی او بین عموم مردم جذابیت خاصی پیدا کرده است. او درباره این تصاویر می‌گوید:

زمین‌های کشاورزی موضوع ساده‌ای هستند؛ اما با کمی دقت می‌توانید مجموعه‌ای بی‌پایان از کارهای زیبا را پس خلق کنید. با تکیه بر اصول طراحی، شکل، خط و بافت و نور صبحگاهی امکان ثبت تصاویر خارق‌العاده‌ای وجود دارد که به‌سختی بتوان آن‌ها را با زمین کشاوزی اشتباه گرفت.

در ادامه عکس‌های هوایی میچ روس به نمایش گذاشته شده است که به‌وضوح نشان می‌دهد، حتی موضوعات ساده و پیش‌پاافتاده‌ای مانند زمین‌های کشاورزی می‌توانند سوژه‌ای ناب برای عکاسی باشند. پس فقط باید نگاهمان را عوض کنیم.

عکس هوایی از زمین کشاورزی

عکس هوایی از زمینی با ماشین های کشاورزی

عکس هوایی از زمینی با خطوط رنگی

عکس هوایی از آبیاری یک زمین کشاورزی

عکس هوایی از زمینی با گیاهان بنفش رنگ

عکس هوایی از عبور خودرویی از کنار مزارع کشاورزی

عکس هوایی از درختان بنفش رنگ یک باغ

زمین های رنگارنگ کشاورزی در کنار کوهی سبزرنگ

عکس هوایی از زمین کشاورزی با مربع های کوچک

عکس هوایی از تراکتوری قرمز در مزرعه ای زردرنگ

عکس هوایی از چندین ردیف درخت زردرنگ

عکس هوایی از دو زمین کشاورزی در دو رنگ مختلف

خطوط بنفش رنگ در زمین کشاورزی

عکس هوایی از مزرعه ای با چندین مستطیل

عکس هوایی از درختان بنفش رنگ یک باغ

عکس هوایی از مزرعه ای زردرنگ

باور اینکه تصاویر بالا متعلق به زمین‌های کشاورزی باشند، سخت به نظر می‌رسد و همین موضوع جذابیت آن‌ها را دوچندان کرده است. اگر شما نیز همین عقیده را دارید، می‌توانید نظر خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع mymodernmet

دیدگاه