در تهران کجا بریم پونی سواری؟

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری جمعه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
در تهران کجا بریم پونی سواری؟

پونی سواری مهارت و تفریحی مهیج و خاطره‌انگیز برای کودکان است که برخی از باشگاه‌های اسب‌سواری در کنار خدمات خود به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.

ورزش سوارکاری یکی از کهن‌ترین ورزش‌های دنیا محسوب می‌شود. این روزها علاقه‌مندان بسیاری به این ورزش پر هیجان روی آورده‌اند و علاوه بر اینکه در رشته‌های ورزشی و مسابقات نقش بسیار پر رنگی دارد، نقش موثری در پر کردن اوقات فراغت کودکان و بزرگسالان ایفا می‌کند. کودکان برای شروع سوارکاری بهتر است از اسب‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر بنام پونی کمک بگیرند.

اسب پونی بامزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌‌ترین نژاد اسب است که با وجود جثه کوچک، می‌تواند سواری بدهد؛ البته این سواری سهم کودکان است. سواری با این اسب‌های کوچک و دوست‌داشتنی خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای کودکان خواهد ساخت. جالب است بدانید که حتی مسابقات پونی سواری نیز برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند با کسب مهارت در این رقابت‌ها شرکت کنند.

در کنار جاهای دیدنی تهران، باشگاه‌های اسب‌سواری متعددی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از تفریحات تهران به شمار آورد. برخی از این باشگاه‌ها خدمات پونی‌سواری نیز به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند و با انتخاب آن‌ها می‌توانید روزی سرشار از هیجان و تجربه را در کنار این اسب‌های مینیاتوری و زیبا برای فرزندتان رقم بزنید. با این مقاله از کجارو همراه باشید تا با باشگاه‌های پونی‌سواری تهران آشنا شوید.

با باشگاه‌های پونی سواری تهران بیشتر آشنا شوید:

باشگاه‌های پونی سواری تهران برای کودکان

مجموعه اسب ایران

  • آدرس: انتهای اتوبان بابایی، بعد از نگهبانی وزارت دفاع منطقه ترقیان، خیابان یاس پنجم، نگارستان اول (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن تماس: ۰۲۱۷۶۲۰۸۱۵۷ | ۰۹۱۲۱۰۱۷۷۳۶
  • ساعات فعالیت: هرروز هفته به‌جز شنبه‌ها ۹ صبح تا ۹ شب

مجموعه اسب ایران

منبع عکس: funzi.co

یکی از باشگاه‌ های اسب‌ سواری تهران که امکان پونی سواری برای کودکان را دارد، مجموعه اسب ایران است. زیرساخت‌های این باشگاه با استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است. در این مجموعه چندین اسب به‌همراه تمام تجهیزات مورد نیاز وجود دارد و پرسنل باتجربه مهارت سوارکاری را آموزش می‌دهند. این مجموعه علاوه بر سوارکاری، فضایی حرفه‌ای و بزرگ برای پونی سواری دارد. بنابراین کودکان با انواع نژاد اسب‌های پونی آشنا می‌شوند و فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیزی در کنار اسب‌های کوچک مینیاتوری خواهند داشت. همچنین در این باشگاه مربیان به کودکان آموزش می‌دهند که چگونه با اسب رفتار کنند و برخورد دوستانه‌ای داشته باشند. 

سوارکاری در کودکی یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های و شادترین لحظات کودکان را رقم خواهد زد. پونی سواری در مجموعه اسب ایران در کنار لمس اسب‌ها و غذا دادن به آن‌ها، شادی و نشاط را برای کودکان به‌همراه دارد. در این مجموعه کودکان می‌توانند ۱۵ دقیقه سوارکاری را به‌صورت تفریحی همراه با مربیان مجموعه تجربه کنند. همچنین کلاس‌های آموزشی پونی‌سواری زیر نظر مربیان باتجربه در این باشگاه برگزار می‌شود.

از خدمات مجموعه اسب ایران می‌توان به سوارکاری در پیست حرفه‌ای، مانژ سوارکاری، سوارکاری تخصصی کودکان با پونی، همراهی با کودک در طول سوار کاری با کادر مجرب، ارائه تجهیزات ایمنی سوارکاری، تنوع بالای اسب‌ها اعم از نژاد پونی و اسبچه خزری، پانسیون برای نگه‌داری و تیمار اسب‌‌ها، امکان همراه داشتن بطری آب و سیب و هویج برای غذا دادن به اسب‌ها، پارکینگ اختصاصی، کافی شاپ و... اشاره کرد. ورود به مجموعه اسب ایران رایگان است و در صورت لغو سانس رزرو شده، درصدی از مبلغ دریافتی کسر می‌‌شود.

باشگاه سوارکاری آریاسب چیتگر

  • آدرس: اتوبان تهران-کرج، پارک چیتگر، ورودی ۲ و ۳، میدان دستواره، انتهای خیابان شقایق (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۱۳۵۶۵۲۰ 
  • ساعات فعالیت: هرروز هفته به‌جز شنبه‌ها هشت صبح تا ۹ شب

باشگاه سوارکاری آریا اسب چیتگر

منبع عکس: avidehmahd.com

باشگاه سوارکاری آریاسب یکی از بزرگترین باشگاه‌های سوارکاری در محدوده غرب تهران است و زیر نظر سازمان شهرداری تهران فعالیت می‌کند. دسترسی آسان به مترو و بزرگراه از جمله نقاط مثبت آن محسوب می‌شود. این مجموعه امکانات مناسب سوارکاری و تیراندازی با کمان را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

باشگاه سوارکاری آریاسب خدماتی از جمله پانسیون اسب، کلاس‌های آموزشی سوارکاری بزرگسالان، آموزش اسب و سوارکار را به مخاطبان ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات مهم این باشگاه باید به آموزش سوارکاری به کودکان با اسب‌های پونی اشاره کرد که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته و آن را به یکی از مقاصد تفریحی کودکان در تهران بدل کرده است. باشگاه سوارکاری آریاسب پنج مانژ سوارکاری و پرش و یک مانژ پونی سواری دارد. مجموعه آریاسب ۱۰۷ اتاقک پانسیون و پنج اصطبل برای نگهداری اسب‌ها دارد.

یکی از امکانات مهم باشگاه سوارکاری آریا اسب مانژ سرپوشیده آن است. این امکان باعث می‌شود تا بارندگی برای تمرین سوارکاران محدودیتی ایجاد نکند. همچنین امکاناتی مانند کافی شاپ، فروشگاه لوازم سوارکاری و تیراندازی و پارکینگ نیز در این باشگاه وجود دارد. کودکان چهار سال به بالا و بزرگسالان ۱۵ تا ۷۰ ساله می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند. مجموعه آریا اسب زمین مجزا برای تیراندازی با کمان نیز دارد.

باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب‭

  • آدرس: شهران شمالی، بالاتر از میدان دوم شهران، انتهای خیابان نیما یوشیج، ابتدای خیابان هاشمی زاده (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۱۳۵۶۵۲۰<
  • ساعات فعالیت: هرروز هفته به‌جز شنبه‌ها، هشت صبح تا هشت شب

باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب‭

منبع عکس: hamshahrionline.ir

باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب یکی از مراکز تفریحی محله شهران شمالی است. باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب به‌دلیل نزدیکی به بوستان کوهسار و منطقه کن فضای بسیار خوبی برای سوارکاری دارد. این مجموعه نیز در کنار اسب‌سواری برای بزرگسالان، امکان پونی‌‌سواری را برای کودکان نیز فراهم کرده است.

باشگاه سوارکاری پارت

  • آدرس: شهرستان ورامین، نگارستان، کمربندی جنوبی قرچک (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۶۵۶۰۵۳۶۰ | ۰۹۱۲۲۷۱۶۰۸۶ | ۰۹۱۲۱۰۵۰۲۲۱ | ۹۰۵۲۵۱۵ ۰۹۱۲
  • ساعات فعالیت:  هرروز هفته به‌جز شنبه‌ها، ۹ صبح تا پنج عصر

باشگاه اسب‌سواری پارت

منبع عکس: funzi.co

از دیگر باشگاه‌های سوارکاری در تهران با امکان پونی‌سواری، باشگاه سوارکاری پارت است که در شهرستان قرچک قرار دارد. پونی کلاب پارت از بزرگترین و گسترده‌ترین مراکز پرورشی اسب کشور به شمار می‌رود. هدف این مجموعه بزرگ تولید، پرورش و نگهداری اسب‌های اصیل ایرانی و ورزشی است. اسب‌هایی با نژاد ترکمن، فریزین و اسب‌های اصیل ایرانی معروف به اسبچه خزر از جمله اسب‌های باشگاه سوارکاری پارت هستند و به‌منظور استفاده‌های ورزشی و تولید مثل، نگهداری و آموزش داده می‌شوند. 

باشگاه سوارکاری پارت با مربی‌های با تجربه، تجربه یک سوارکاری جذاب و منحصربه‌فرد را برای سوارکاران مهیا کرده است. شما می‌توانید زیر نظر مربی‌های با تجربه این باشگاه به‌صورت تفریحی و حرفه‌ای و با تخفیفی عالی به اسب‌سواری بپردازید. همچنین در این باشگاه در سال‌های اخیر مسابقاتی به‌عنوان جام کارآفرین و با همکاری فدراسیون سوارکاری برگزار شده است.

از خدمات مجموعه سوارکاری پارت می‌توان به آموزش سوارکاری به کودکان و بزرگسالان، پانسیون اسب، تربیت اسب مسابقه اشاره کرد. همچنین این باشگاه امکاناتی مانند مانژ مسابقات، مانژ سرپوشیده، مانژ تمرین، مانژ بیضی، کلینیک مامایی، آزمایشگاه، داروخانه، رستوران، پارکینگ اختصاصی، زین خانه و پاشویه و... را به مخاطبان ارائه می‌دهد. مانژ سرپوشیده، این مجموعه را نسبت به خیلی از مجموعه‌های سوارکاری دیگر متمایز می‌کند؛ این ویژگی باعث می‌شود شرایط جوی برای سوارکاران محدودیتی ایجاد نکند.

قیمت پونی سواری در تهران

قیمت پونی سواری در تهران

منبع عکس: funzi.co

پونی سواری از جمله مهارت‌ها و تفریحات گران‌قیمت است و هزینه جلسات آن به عواملی همچون کیفیت کلاس‌، موقعیت مکانی و امکانات باشگاه، ابعاد زمین، چگونگی نگهداری و خوراک پونی‌ها، فضای اصطبل و دستمزد مربیان بستگی دارد. کلاس‌های آموزشی پونی سواری بر اساس سطح از مبتدی تا پیشرفته درجه‌بندی می‌شوند. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانید به‌صورت تک جلسه در باشگاه حاضر شوید و ساعتی از امکانات باشگاه استفاده کنید. 

هزینه پونی‌سواری در باشگاه‌های سوارکاری تهران برای هر دوره آموزشی و هر جلسه تفریحی در سال ۱۴۰۱ به‌صورت زیر است:

  • دوره آموزش مبتدی سوارکاری در ۱۰ جلسه‌ آموزش یک ساعته، حداقل سه میلیون تومان است که این مبلغ در برخی از باشگاه‌ها به چهار میلیون تومان نیز می‌رسد.
  • میانگین هزینه استفاده از مانژ و پونی در هر جلسه تفریحی به‌همراه مربی، به‌ازای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ۴۰۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان است.

پونی سواری کودکان

منبع عکس: mahanhorse.com

اگر تاکنون تجربه سواری با این پونی‌های زیبا و دوست داشتنی در باشگاه‌های سوارکاری تهران را داشته‌اید، نظر و تجربه خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

منبع عکس کاور: takhfifan.com

پرسش‌های متداول

پونی چیست؟

اسب پونی بامزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌‌ترین نژاد اسب است که با وجود جثه کوچک، می‌تواند سواری بدهد

آیا امکان پونی‌سواری برای عموم وجود دارد؟

خیر. پونی‌سواری به‌دلیل جثه کوچک اسب ویژه کودکان است.

هزینه پونی‌سواری چقدر است؟

دوره آموزش مبتدی سوارکاری در ۱۰ جلسه‌ آموزش یک ساعته، حداقل سه میلیون تومان است که این مبلغ در برخی از باشگاه‌ها به چهار میلیون تومان نیز می‌رسد.

در کدام باشگاه‌های تهران می‌ةوان پونی‌سواری کرد؟

مجموعه اسب ایران، باشگاه سوارکاری آریاسب چیتگر، باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب‭ باشگاه سوارکاری پارت ،

مطالب مرتبط:

دیدگاه