بهترین آموزشگاه شرق تهران شیرینی پزی و آشپزی با مدرک بین المللی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین آموزشگاه شرق تهران شیرینی پزی و آشپزی با مدرک بین المللی

در شهر بزرگ تهران تعداد بی شماری آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دنبال بهترین آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی با مدرک بین‌المللی فنی حرفه ای در تهران هستید؟ کلاس شیرینی پزی حرفه ای می‌خواهید؟ کیک پزی یا قنادی حرفه ای یا هر مدرک بین‌المللی؟ داستان‌های جذاب سفر فرهنگ شیرینی پزی و آشپزی را؟ این مقاله را بخوان تا به چیزی که میخواهی برسی.

آموزشگاه شیرینی پزی سفره ایرانی در شرق تهران

سه دلیلی که نشان‌دهنده اعتبار آموزشگاه  sofreirani است را خدمت شما عرض می‌کنم.

۱. بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان و دریافت گـواهی‌نامه‌ی رتبه‌ یک آمـوزشگاه‌های آشپزی و شیرینی‌پزی از مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران جناب آقای مجید طهرانیان یعنی  بهترین آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی شرق تهران با مدرک بین‌المللی فنی حرفه ای

۲. اساتید مجرب

  • شف معصومه مرعشی،  مدرس شیرینی پزی و آشپزی
  • پیستری شف فاطمه موسوی مدرس شیرینی پزی ملل، شیرینی پزی فرانسوی و دسر‌های مدرن
  • پیستری شف حسین شبیه زاده مدرس تزیین کیک، طراح محصولات برند‌های معتبر قنادی  ناتلی، نان سحر و...

جناب شبیه زاده تزیین کیک را به‌صورت حضوری در آموزشگاه و آنلاین در وب‌سایت   sofreirani تدریس می‌کنند البته این کلاس ها مدرک دکور کیک هم دارند.

۳. ارائه مدرک معتبر بین‌المللی فنی و حرفه ای

در شهر بزرگ تهران تعداد بی شماری آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی وجود دارد. این تعداد بالا مخاطب را همیشه با چالش انتخاب روبه‌رو می‌کند. بهترین آموزشگاه آشپزی بین‌المللی در تهران، کدام است؟ در کلاس کدام استاد شیرینی پزی شرکت کنم؟ کدام دوره شیرینی پزی را انتخاب کنم؟

این‌ها سوال اساسی است که علاقه‌مندان با آن روبه‌رو هستند. اما این اول راه است، هزینه مدرک بین‌المللی را هم  اضافه کنید. پول و زمان , کمترین هزینه‌ای است که با انتخاب نادرست آموزشگاه از دست می‌دهیم. مهم‌ترین دارایی که هزینه می‌کنیم، ذوق‌وشوق یادگیری هنر قنادی است.

آموزشگاه سفره ایرانی از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را در محله نارمک تهران شروع کرد. البته خانم معصومه مرعشی آموزشگاه را بعد از پنج سال تحقیق و تحصیل تاسیس کرد. سفره ایرانی از همان ابتدا روی صداقت و آموزش دلسوزانه بنا نهاده شد.

یک بار از استاد مرعشی پرسیدم:

معیار شما برای رضایت هنرجوها از کیفیت آموزش هایتان چیست؟

پاسخ داد:

۸۰ درصد هنرجویان آموزشگاه سفره ایرانی، بیشتر از یک کلاس را ثبت نام می‌کنند. وقتی  آموزش‌های مقدماتی پایان میابد اکثرا کلاس‌های دیگر را هم ثبت نام می‌کنند. به نظرم این معتبرترین معیار برای اطلاع از کیفیت آموزش ها است.

البته در آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی استاد مرعشی بارها مشاهده شده، شاگردان قدیمی که در جوانی نزد استاد بودند حالا فرزندانشان را هم برای یادگیری به استاد مرعشی می‌سپارند.

شف مرعشی کلاس‌های گوناگونی برگزار می‌کنند کلاس‌های عمومی ایشان شامل:

  • آموزش شیرینی پزی مقدماتی از صفر با مدرک شیرینی پزی
  • آموزش شیرینی پزی حرفه ای  با ارائه مدرک شیرینی پزی

آموزش شیرینی‌های سنتی و اصیل ایرانی و ملل، استاد مرعشی چندین سال از جوانی خود را مشغول تحقیق و یادگیری شیرینی‌های سنتی ایرانی بودند، بعد از آن به سراغ شیرینی‌های کلاسیک عربی و عثمانی رفت، شف مرعشی در تهیه انواع باقلوا مهارت خاصی دارند، خمیر نازک باقلوا را با حساسیت خاصی به‌صورت دست‌ساز درست می‌کنند و در نهایت یک اثر هنری خاص را خلق می‌کنند. باور بفرمایید همین الان که در حال نوشتن این مقاله هستم دهانم آب افتاده است، چراکه باقلواهای استاد مرعشی را چشیده ام و آرزو میکنم شما هم در کلاس ایشان حضور پیدا کنید و این هنر خاص را آموزش ببینید.

  • آموزش شیرینی‌های سنتی و اصیل ایرانی و ملل
  • آموزش پخت نان از مبتدی تا پیشرفته
  • آموزش  کیک پزی
  • آموزش آشپزی سنتی ایرانی

نام شف معصومه مرعشی را در گوگل سرچ کنید، با انواع و اقسام شیرینی‌های سنتی ایرانی و کلاسیک ملل آشنا خواهید شد. در کلاس شیرینی پزی ایشان، آموزش دیدن واقعی را تجربه خواهید کرد و فراسوی کتاب شیرینی پزی عمل خواهید کرد.

معرفی پیستری شف فاطمه موسوی:

خانم Fateme Mousavi  یک معمار موفق بود که به عشق شیرینی پزی فرانسوی، دنیای معماری را به مقصد رشته قنادی رها کرد. مسیر پرپیچ‌وخم قنادی فرانسوی با آن اصول و استانداردهای ریز و درشتش، پیستری شف موسوی را وا داشت که به علم شیمی مواد در قنادی مسلط شود.

یکی از اهدافی که خانم موسوی در آموزش هایش در آموزشگاه سفره ایرانی دنبال می‌کند این است که، هنرجویان دست از تکرار رسپی ها بردارند و به قنادی علمی توجه بیشتری داشته باشند. او می‌کوشد، دلیل استفاده هر یک از مواد اولیه در رسپی را به هنرجویان آموزش دهد. از نظر او هنرجویان بعد از گذراندن آموزش باید بتوانند درست را از غلط تشخیص دهند. نه اینکه با کوله باری از دستور پخت‌های بی‌اصالت و من درآوردی از کلاس خارج شده، بی آنکه قوه تشخیص آن‌ها تقویت شده باشد. یکی از داستان‌های جالب مدرک بین‌المللی شیرینی پزی برای Immigration همان داستان استاد ایتالیایی معروف ایشون در رشته ای از قنادی که امروزه هم بسیار پرطرف‌دار هست است.استادی که به ایران آمد تا فرهنگ و هنر قنادی رو با ما در میان گذارد:

رپورتاژ

تحصیل علم شکلات سازی توسط شف موسوی زیر نظر پیستری شف امانوئل که تصویر ایشان رو دیدید ،  ایشان یکی از بهترین قنادها در دنیا هستند. همان طور که در بالای مقاله ذکر کردیم، زمانی که دو سرآشپز یا قناد از دو ملیت مختلف با هم مصاحبتی دارند، اتفاق جالبی می‌افتد، این بار هم نوبت به تقابل فرهنگی ایران و ایتالیا بود. فاطمه موسوی درباره تجربه خود از تدریس پیستری شف امانوئل می‌گوید:

تجربه جالبی بود، من به غیر از علم شکلات سازی و تکنیک‌های کاربردی چیزهای با ارزش دیگری هم از ایشان آموختم و آن هم مهارت انتقال مفاهیم و تجربیات بود، که همیشه سعی در یادگیری این مهارت داشتم تا در کلاس هایم به کار ببرم.

کلاس‌هایی که پیستری شف موسوی در رشته قنادی برگزار می‌کنند:

  • شکلات سازی:

آموزش بن بن تولید شکلات‌های دست‌ساز لوکس : Chocolate Bonbons  یکی از آن شکلات‌های خاص در تمام دنیاست، شکلات هایی دست‌ساز، با رنگ‌های خیره‌کننده و براق که حتی می‌توانید چهره خودتان رو در آن ببینید، دارای طعم هایی شگفت انگیز که در هیچ دسر یا شیرینی دیگری تجربه نمی کنید. جالب است بدانید که برای ساخت بن بن نیاز به شکلات real داریم، که این موضوع خود یک چالش به حساب میآید، استاد فاطمه موسوی این چالش را حل کرده و در کلاس هایش اصول استفاده از شکلات real را به هنرجویان عزیز آموزش می‌دهد

  • آموزش بن بن ( تولید شکلات‌های دستساز لوکس )
  • آموزش تارت‌های کلاسیک فرانسوی
  • آموزش تارت‌های مدرن
  • آموزش اکلر
  • آموزش کروسان

مدرک بین‌المللی قنادی

یکی از کلاس‌های پرطرفدار در تهران ، کلاس دوره قنادی آموزشگاه سفره ایرانی است که بعد از گذراندن دوره و شرکت در آزمون‌های فنی و حرفه ای دو مدرک قنادی درجه یک و قنادی درجه دو را خدمت هنرجویان تقدیم می‌کند.

البته لازم به ذکر است که این دو، تنها مدرک فنی حرفه ای قنادی نیستند. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های سفره ایرانی، مدرک دکورکیک،  مدرک دسر‌های ملل ، مدرک شکلات سازی و... را دریافت کنید.

مدرک معتبر بین‌المللی فنی حرفه‌ای

همان طور که میدانید سازمان فنی حرفه‌ای زیر مجموعه سازمان جهانی ILO است. هدف این سازمان حمایت از نیرو کار است. به این صورت که در اکثر کشورهای دنیا نمایندگانی دارد تا علاقه‌مندان هر رشته را برای ورودشان به بازار کار تربیت کنند.

تمام آشپزها و شیرینی پزهایی که مدرک معتبر بین‌المللی خود را از آموزشگاه سفره ایرانیدریافت می‌کنند در این سازمان جهانی کد مخصوص خود را دارند و شناخته می‌شوند. در واقع قنادها و آشپزهای کشورهای دیگری هم که زیر نظر سازمان ILO دوره ای گذرانده اند در ایران شناخته می‌شوند و میتوانند برای آموزش و شناخت فرهنگ غنی آشپزی ایرانی به کشور ما مسافرت کنند. این نکته بسیار جالبی است که سرآشپزها به کشورهای دیگر سفر کنند و تمدن آشپزی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بهترین مدرک فنی حرفه‌ای

اینکه چه مدرکی بهتر است یک انتخاب شخصی است، هر کسی به هر حرفه ای که علاقه داشته باشد، چه آشپزی چه شیرینی پزی یا نجاری و فرش بافی و می‌تواند برای گرفتن مدرکش اقدام کند. اما ما در این قسمت از مقاله به بررسی فضای آشپزی کشورهای آلمان و کانادا می‌پردازیم.

اما چرا این دو کشور؟

مدرک فنی حرفه‌ای در آلمان

سازمان جهانی ilo در کشور آلمان نماینده دارد. آلمان کشوری است که زبان، فرهنگ و سبک آشپزی خاص خود را دارد، برای یک آشپز یا شیرین پز بسیار جذاب است که با سبک آشپزی و قنادی این کشور آشنا بشود و همان طور که گفتیم فرهنگ غذایی کشور خود را نیز به آن‌ها منتقل کند و جالب اینکه شغل شیرینی پزی در آلمان بسیار پرطرف‌دار هست.

جالب است بدانید که امروزه غذای کباب ترکی یا شاورما یکی از پرطرفدارترین غذاها در آلمان است( با بررسی و تحقیقات میدانی) این نتیجه همان رفت و آمد آشپز ها به کشورهای یکدیگر است. سرآشپزهای تٍرک میتوانند با گرفتن مدرک فنی حرفه ای در آلمان وارد بازار کار شده و این تبادل فرهنگی را جدی تر ادامه دهند.                                          

مدرک فنی حرفه ای در کانادا

برای سازمان حمایت از نیروی کار ilo  کانادا کشور مهمی است چراکه کانادا میزبان تمام ملت‌های دنیاست، چینی، هندی، مراکشی، ترک، عرب همه و همه در این کشور در کنار هم زندگی می‌کنند و البته نیاز به غذا دارند، کانادا نمونه‌ای بی‌نظیر از اشتراک فرهنگ آشپزی است، در این کشور به‌راحتی می‌توانید غذای هر ملتی را پیدا کنید. این موقعیت بسیار جذابی برای آشپزها و شیرینی پزهای تمام دنیا است.

پس بازار کار رستوران ، هتل و قنادی عالی است. هر هنری با هر ملیتی در آنجا کاری برای انجام دادن دارد و حتی دانشگاه شیرینی پزی در کانادا وجود دارد و درآمد شیرینی پزی در کانادا عالی است.

در تلاش آشپز‌ها و قنادان برای انتقال فرهنگ با مدرک، تصمیم گرفتیم از زاویه‌ای تازه این پدیده را بررسی کنیم.

رپورتاژ

برای روشن شدن این موضوع با یک مثال شروع می‌کنیم. سرآشپز معروف جیمی الیور با تالیف یک کتاب آشپزی بی‌نظیر، نتیجه سفر یک سرآشپز به کشور‌های مختلف را به‌خوبی نشان می‌دهد. یکی از داستان‌های جالب آشپز رو از زبان خود Jamie درباره این تبادل فرهنگی بشنوید:

در ابتدا از شما برای مطالعه این کتاب تشکر می‌کنم، خیلی ساده بگویم، من می‌خواستم کتاب آشپزی بنویسم، پر از دستور غذا‌های سالم، خوشمزه، مغذی و البته با مواد اولیه‌های قابل دسترس، تا به شما کمک کنم زندگی سالم‌تر، شادتر و پربارتری داشته باشید.

سرآشپز اولیور برای تالیف کتابی با چنین محتوای باارزشی، سفر را انتخاب کرد، او به اقصی نقاط دنیا سفر کرد و با مردان و زنان بالای ۷۰ سال که بدن و روحیه سالمی داشتند مصاحبه کرد. درباره غذاهایی که در طول عمرشان میل می‌کردند پرس و جو کرد، زیر نظر آن‌ها آشپزی می‌کرد تا با مفهوم فرهنگ غذایی‌شان به‌خوبی آشنا شود و در نهایت توانست گنجینه ای با ارزش برای طرفداران آشپزی سالم مهیا کند. نکته جالب اینکه مگر به غیر از مسیر تحلیل و بررسی فرهنگ‌های مختلف می‌توانست چنین اثر فاخری از خود به‌جای بگذارد؟

 این یک مثال از هزاران آشپزی بود که از کشور خود به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و می‌توانند فرهنگ غذایی خود را با دنیا به اشتراک بگذارند. حال تصور کنید هر سرآشپز یا شیرینی پزی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارد، فعالیتی این‌چنین را در برنامه خود قرار دهد.

در پایان توصیه میکنم حتما به سایت ما سر بزنید و بدانید سفره ایرانی نامی قابل‌اعتماد و قدیمی در بین اسامی آموزشگاه‌های شیرینی پزی و آشپزی است.

  • آدرس آموزشگاه شیرینی پزی و آشپزی سفره ایرانی: تهران، میدان هفت حوض، خیابان خاموشی، پلاک ۸۹
  • تلفن سفره ایرانی: ۷۷۴۹۳۸۸۷ و ۷۷۲۷۸۱۵۹ (۰۲۱)
  • موبایل پشتیبانی وب‌سایت و آموزش‌های آنلاین: ۰۹۳۸۶۱۵۳۰۸۰
  • آدرس آپارات سفره ایرانی: aparat.com/SOFREIRANI
  • آدرس پیج اینستاگرام سفره ایرانی:  instagram.com/sofreirani

مطالب مرتبط:

دیدگاه