زیباترین سواحل برزیل؛ سرزمین قهوه و فوتبال

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
زیباترین سواحل برزیل؛ سرزمین قهوه و فوتبال

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی، کشوری با جاذبه‌های متعدد و سواحل زیبا است که برخی از آن‌ها از مشهورترین سواحل دنیا به شمار می‌روند.

برزیل، مقصد مناسبی برای کسانی است که به‌دنبال آفتاب گرفتن در زیباترین سواحل برزیل، پیاده‌روی و کاوش در مسیرها و تپه‌های اطراف سواحل هستند. با سفر به برزیل تجربیاتی بی‌نظیر کسب خواهید کرد. برای کشف سواحل خاص و خیره‌کننده در برزیل نیازی به جست‌و‌جوی بسیار نیست و گردشگران حتی در ریودوژانیرو، پایتخت برزیل نیز می‌توانند چندین ساحل فوق‌العاده پیدا کنند.

کشور برزیل منطقه وسیعی را در قاره آمریکای جنوبی در بر می‌گیرد و شرقی‌ترین کشور این قاره است. برزیل با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. این کشور در گذشته مستعمره پرتغال بود؛ به همین دلیل، برزیل تنها کشور قاره آمریکا است که مردم آن به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. سواحل شن سفید، جزایر گرمسیری، کلان‌شهرهای پر از موسیقی و رقص و رنگ و در حدود ۷۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی از جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آیند.

در ادامه لیستی از بهترین سواحل برزیل را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

زیباترین سواحل برزیل:

ساحل کوپاکابانا (Copacabana)؛ ایالت ریودوژانیرو

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، جنوب شهر ریودوژانیرو، منطقه کوپاکابانا (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: حدود چهار کیلومتر
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۲ کیلومتر (۲۰ دقیقه)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، موج‌سواری، تفریحات آبی

ساحل کوپاکابانا

منبع عکس: فلیکر. عکاس: ناشناس

معروف‌ترین ساحل برزیل و یکی از شناخته‌شده‌ترین سواحل جهان در قلب ریودوژانیرو در بخش جنوبی شهر است و در محله‌ای به نام کوپاکابانا قرار دارد. ساحل کوپاکابانا یا «ساحل بالنیاریو» (balneario beach)، پاتوق مدل‌ها و بازیگران آمریکای جنوبی است؛ بنابراین اگر به‌دنبال ساحلی آرام هستید و می‌خواهید در خلوت از شن‌های نرم لذت ببرید، کوپاکابانا را فراموش کنید. ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و دیگر سرگرمی‌های مفرح از جمله دلایلی هستند که گردشگران داخلی و خارجی را به‌سمت این ساحل می‌کشانند. در منطقه کوپاکابانا چندین ساحل کوچک‌تر نیز وجود دارد که همگی از سواحل خوب برزیل هستند.

ساحل هلالی شکل کوپاکابانا کمی بیش از چهار کیلومتر طول دارد و همیشه شلوغ است. محدوده این ساحل از برجک ناجی غریق دوم آغاز می‌شود و تا برجک ناجی غریق ششم امتداد می‌یابد.

در ساحل کوپاکابانا، چندین کافه، رستوران، ساختمان اقامتی و هتل نیز برای رفاه بازدیدکنندگان تاسیس شده‌اند. در این ساحل دو قلعه تاریخی نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها موزه نظامی را در خود جای داده است. قدمت قلعه واقع در انتهای شمالی ساحل (Fort Duque) به سال ۱۷۷۹ میلادی و قلعه واقع در انتهای جنوبی (Fort Copacabana) به سال ۱۹۱۴ میلادی بازمی‌گردد. اتاق‌های هتل‌های ساحل کوپاکابانا با چشم‌اندازی بی‌نظیر از اقیانوس اطلس، مکان فوق‌العاده‌ای برای اقامت در طول سفر به ریودوژانیرو هستند؛ البته اگر مشکلی با پرداخت هزینه گران آن‌ها نداشته باشید.

چشم انداز ساحل کوپاکابانا

منبع عکس: فلیکر. عکاس: LASZLO ILYES

تفرجگاه کوپاکابانا با وجود مسیر سنگ‌فرش شده چهار کیلومتری در حاشیه ساحل از دیگر جذابیت‌های این منطقه است؛ تفرجگاهی که در سال ۱۹۷۰ بازسازی شد و از زمان پیدایش آن در دهه ۱۹۳۰ میلادی تا به امروز، با طراحی سیاه و سفید پرتغالی، چشم‌ها را با یک موج هندسی نهان به خود خیره می‌کند. این تفرجگاه توسط روبرتو برل مارکس (Roberto Burle Marx)، معمار، نقاش و هنرمند مشهور قرن بیستم برزیلی، طراحی شده است.

خانواده‌ها و جوانان می‌توانند در کنار هم از تفریحات ساحل کوپاکابانا لذت ببرند.  جالب است بدانید در طول جشن‌های سال نو، هزاران نفر در ساحل جمع می‌شوند تا در نیمه شب، سال نو را در کنار هم جشن بگیرند. این ساحل در بیشتر سال‌ها، محل رسمی برگزاری جام جهانی فوتبال ساحلی فیفا نیز بوده است.

جزیره گرنجه (Ilha Grande)؛ ایالت ریودوژانیرو

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، جنوب ایالت ریودوژانیرو، شهر آنگرا دوس ریس (Angra dos Reis) (مشاهده روی نقشه)
  • وسعت جزیره: ۱۹۳ کیلومتر مربع
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، پیاده‌روی، کمپینگ، عکاسی، آفتاب گرفتن، موج‌سواری

جزیره گرنجه

منبع عکس: فلیکر. عکاس: Claus Bunks

جزیره گرنجه در گذشته محل قرنطینه افراد مبتلا به جذام بود

جزیره ایلها گرنجه (به‌معنای جزیره بزرگ در زبان پرتغالی) یا جزیره گرنده زمانی به‌عنوان محل قرنطینه افراد مبتلا به جذام مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از تعطیلی آخرین بیمارستان در این منطقه، جزیره ایلها گرنجه متروکه شد و برای چندین دهه خالی از سکنه باقی ماند. بعدها یک زندان فوق امنیتی در ایلها گرنجه تاسیس شد؛ زندانی که برخی از خطرناک‌ترین زندانی‌های برزیل در آن نگهداری می‌شدند؛ این زندان در سال ۱۹۹۴ میلادی برای همیشه بسته شد. پس از کشف این جزیره به‌عنوان یک مقصد گردشگری مهم، تلاش‌هایی برای به حداقل رساندن توسعه به‌منظور حفظ جانوران و گیاهان جزیره به عمل آمد؛ میمون زوزه‌کش قهوه‌ای (brown howler monkey) از گونه‌های در حال انقراض در ایلها گرنجه بود. در حال حاضر، ۶۲٫۵ درصد از مساحت جزیره، تحت پوشش پارک ایالتی و حفاظت شده ایلها گرنجه است.

جنگل‌های بارانی ایلها گرانده بکر و سرسبز هستند و از غنی‌ترین اکوسیستم‌های جهان به شمار می‌آیند. این جزیره هیچ جاده‌ای ندارد و ورود وسایل نقلیه به آن ممنوع است. بازدیدکنندگان برای دسترسی به ایلها گرنجه باید در ابتدا با قایق به «ویلا دو آبرائو» (Vila do Abraao)، دهکده اصلی جزیره، بروند و سپس با قایق یا از طریق پیاده‌روی در جنگل‌های استوایی، خود را به سواحل متعدد این جزیره برسانند. بیشتر امکانات بازدیدکنندگان، اقامتگاه و دفتر مرکزی پارک ایلها گرنجه در ویلا دو آبرائو واقع شده است؛ دهکده‌ای که بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی از آن آغاز می‌شود؛ مسیرهایی که روستاها و دهکده‌های ساحلی را به هم متصل می‌کنند.

نقشه جزیره گرنجه

منبع عکس: ویکی پدیا. اثر: Rosso Robot

جزیره ایلها گرنجه ۱۹۳ کیلومتر مربع وسعت دارد و از جذابیت‌های آن می‌توان به چشم‌اندازهای زیبا، سواحل استوایی دست نخورده، پوشش گیاهی سرسبز و مناظر ناهموار اشاره کرد. بلندترین نقطه جزیره، «پیکو دا پدرا داگوا» (Pico da Pedra D'Água) با ارتفاع ۱۰۳۱ متر است. ایلها گرانده و شهر پاراتی (Paraty) در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.

کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، پنگوئن‌های ماژلانی و آب بازسانانی چون نهنگ حقیقی جنوبی، نهنگ گوژپشت، نهنگ براید (Bryde's whale) و دلفین‌ها از گونه‌های دریایی جزیره ایلها گرانده هستند.

ساحل لوپز مندز (Lopes Mendes Beach)

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، جنوب ایالت ریودوژانیرو، شهر آنگرا دوس ریس، جزیره ایلها گرنجه (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: سه کیلومتر
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، موج‌سواری

ساحل لوپز مندز

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

لوپز مندز، مشهورترین ساحل جزیره ایلها گرنجه و یکی از بهترین سواحل جهان، خط ساحلی سفید و شنی به طول سه کیلومتر در احاطه درختان نخل و دو تپه پوشیده از فضای سبز انبوه جنگلی است که به وجود موج‌های مناسب برای موج‌سواری شهرت دارد. برای دسترسی به این ساحل نیاز به یک قایق‌سواری اضافی به «پوسو» (Pouso) و سپس یک پیاده روی ۲۰ دقیقه‌ای در جنگل دارید. شما همچنین می‌توانید از «ویلا دو آبرائو» با یک پیاده‌روی هفت کیلومتری (حدود دو ساعت) در جنگل‌های متراکم و خیره‌کننده خود را به لوپز مندز برسانید.

ساحل اونتوریرو (Praia do Aventureiro)

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، جنوب ایالت ریودوژانیرو، شهر آنگرا دوس ریس، جزیره ایلها گرنجه (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: یک کیلومتر

ساحل اونتوریرو

منبع عکس: essemundoenosso.com. عکاس: ناشناس

ساحل پرایا دو اونتوریرو یا ساحل اونتوریرو که برای بسیاری با نام «ساحل درخت نخل خمیده» یا «ساحل کارت پستال» شناخته می‌شود، یکی از زیباترین سواحل جزیره ایلها گرنجه است.

ساحل ایپانما (Ipanema)؛ ایالت ریودوژانیرو

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، جنوب شهر ریودوژانیرو، منطقه ایپانما (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: ۲٫۶ کیلومتر
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۵ کیلومتر (۲۵ دقیقه)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن، موج‌سواری، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، هایکینگ روی تپه‌ها، دوچرخه‌سواری، اسکیت، اسکیت‌برد، پیاده‌روی

ساحل ایپانما

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Arne Müseler

اگر فضای ساحل کوپاکابانا شلوغ به نظر می‌رسد، به ساحل ایپانما در نزدیکی آن بروید؛ ساحلی کلاسیک و زیبا در محله ایپانما (از گران‌ترین مناطق ریودوژانیرو) در جنوب شهر ریودوژانیرو که یکی از مشهورترین سواحل جهان به شمار می‌آید و شنا و لذت بردن از آفتاب، مهم‌ترین فعالیت‌ گردشگران در آن است. در ساحل ایپانما که بیشتر شهرت خود را به آهنگ فراموش‌نشدنی دختری از ایپانما (Garota de Ipanema) مدیون است، سرگرمی‌های بسیاری مانند موج‌سواری، فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی وجود دارند. منطقه مرزی بین کوپاکابانا و ایپانما در زبان محلی به نام «کوپانما» شناخته می‌شود.

غرفه‌های فروش غذا و نوشیدنی، تفرجگاه و سالن‌های ورزشی در فضای باز از جمله امکانات ساحل ایپانما هستند. با کمی پیاده‌روی به‌سمت غرب و عبور از تپه‌های شیب‌دار به ساحل دیگری به نام «لبلون» (Leblon) می‌رسید که در ایستگاه شماره ۱۰ نجات غریق ساحل قرار دارد. هایکینگ روی تپه «دو برادر» (Dois Irmaos) از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توان در نزدیکی ایپانما به آن پرداخت؛ با صعود به بالای این تپه می‌توانید یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر ریودوژانیرو را تماشا کنید.

هر یکشنبه، نزدیک‌ترین جاده به ساحل ایپانما به روی وسایل نقلیه موتوری بسته می‌شود تا ساکنان محلی و گردشگران بتوانند بدون دغدغه به دوچرخه‌سواری، اسکیت، اسکیت‌برد و پیاده‌روی در حاشیه اقیانوس بپردازند. 

سواحل بوزیوس ریزورت تاون (Buzios Resort Town)؛ ایالت ریودوژانیرو

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، شرق شهر ریودوژانیرو، منطقه روا داس دوناس (Rua das Dunas) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۷۳ کیلومتر (دو ساعت و ۳۰ دقیقه)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن، موج‌سواری، غواصی

ساحل  بوزیوس ریزورت تاون

منبع عکس: کایاک. عکاس: ناشناس

در سواحل بوزیوس ریزورت تاون به غواصی و موج‌سواری بپردازید یا آفتاب بگیرید

ریزورت تاون بوزیوس (Armacao dos Buzios)، یکی از مناطق تفریحی محبوب برزیل در میان سلبریتی‌های بین‌المللی، در شرق شهر ریودوژانیرو قرار دارد. در حالی که گردشگران داخلی و خارجی به‌دنبال هیجان و فعالیت‌های آبی به جنوب شهر و سواحلی چون کوپاکابانا می‌روند، ستاره‌های بین‌المللی برای بهره بردن از فضای خصوصی بیشتر، بوزیوس را انتخاب می‌کنند.

سواحل بوزیوس از سواحل کمتر شناخته شده برزیل بودند؛ تا زمانی که بریژیت باردو، خواننده، مدل و بازیگر مشهور فرانسوی، در دهه ۱۹۶۰ میلادی به این منطقه سفر کرد و عاشق آن شد. از آن زمان تا به امروز، بسیاری بوزیوس را «سنت تروپه» (St. Tropez؛ از مقاصد مشهور گردشگری فرانسه) آمریکای جنوبی می‌دانند. 

سواحل بسیاری در ریزورت تاون بوزیوس وجود دارند که احتمالا مشهورترین آن‌ها، ساحل U شکل «فرادورا» (Ferradura) است؛ ساحلی که امکان غواصی در آن برای علاقه‌مندان فراهم است. از دیگر سواحل بوزیوس می‌توان ساحل «ژریبا» (Geriba)، مناسب موج‌سواری با رستوران‌های بسیار، و ساحل «توکونز» (Praia de Tucuns)، مناسب لذت بردن از مناظر در فضایی آرام و خلوت با ماسه‌های نرم و تمیز صورتی رنگ، را نام برد.

ساحل ژریکوا کوارا (Jericoacoara)؛ ایالت سئارا

  • آدرس: شمال شرق برزیل، ۳۰۰ کیلومتری غرب شهر فورتالزا (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۲۸۷۰ کیلومتر
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، کایت سرفینگ، قایق‌سواری، موج‌سواری، پیاده‌روی، تماشای غروب آفتاب 

ساحل ژریکوا کوارا

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Anderps

اگر به‌دنبال تکه‌ای اختصاصی از بهشت ​​هستید، به روستای ژریکواکوارا یا «ژری» در ایالت سئارا در شمال شرق برزیل بروید؛ روستای ماهیگیری بکر و دست نخورده‌ای که تا سال ۱۹۹۸ میلادی، برق، تلفن، تلویزیون و روزنامه هم نداشت. این منطقه در حال حاضر از شبکه برق‌رسانی و خدمات شهری و همچنین امکاناتی چون فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی و رستوران‌ها و کافه‌ها بهره‌مند است؛ با این وجود، چراغ‌های خیابان‌ها در طول شب خاموش هستند تا چشم‌اندازی بی‌بدیل از آسمان پرستاره بر فراز اقیانوس اطلس پدید آید.

خیابان‌های سنگ‌فرش شده با شن و ماسه‌های سفید تمیز، تفریحاتی چون کایت سرفینگ، قایق‌سواری و موج‌سواری در فضایی آرام و خلوت، نبود ترافیک و همهمه و شلوغی و فاصله از دنیای مدرن از مزیت‌های روستای ژریکواکوارا به شمار می‌روند. ساحل ژریکواکوارا (به‌معنای لانه لاک‌پشت‌ها) در پشت تپه‌های شنی ساحل غربی شهر Jijoca de Jericoacoara (در انتهای شمالی ایالت سئارا) قرار دارد.

منطقه ژریکواکوارا در سال ۱۹۸۴ میلادی به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده محیط زیستی اعلام و در سال ۲۰۰۲ به پارک ملی تبدیل شد. در نتیجه، محدودیت‌های بسیاری برای ساخت‌وساز و گردشگری برای کمک به حفظ این منطقه اعمال گشت؛ به‌علاوه فاصله تا شهرهای بزرگ‌تر و دسترسی محدود به جاده نیز به منزوی ماندن ساحل و روستا کمک کرد. ساحل ژریکواکوارا که توسط واشنگتن پست به‌عنوان یکی از ۱۰ سواحل زیبای جهان انتخاب شده است، از تالاب‌های آبی، دریاهای آرام و تپه‌های شنی بزرگ تشکیل می‌شود. 

غروب در ساحل ژریکوا کوارا

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Wanessa Gabrielle

برای دسترسی به ژریکواکوارا باید چند ساعت از جاده فورتالزا (مرکز ایالت سئارا) به ژریکواکوارا رانندگی کنید؛ مسیری که چهار ساعت آخر آن، جاده آفرود و از میان تپه‌های شنی است و از کنار دهکده‌های ماهیگیری کوچک و در امتداد دریا می‌گذرد. تماشای غروب آفتاب و غرق شدن خورشید در اقیانوس، محبوب‌ترین تفریح ساحل ژریکواکوارا است. از جاهای دیدنی ساحل ژریکواکوارا می‌توان به «پدرا فورادا» (Pedra Furada)، سازند سخره‌ای با حدود پنج متر ارتفاع، تپه غروب (Duna do Por do Sol)، کلیسای بانوی تسلیت (Igreja de Nossa Senhora da Consolacao)، سازند صخره‌ای Serrote با ارتفاع حدودی ۲۹ متر و فانوس دریایی ژریکواکوارا (Farol de Jericoacoara) اشاره کرد.

سواحل فلوریانوپولیس (Florianopolis)؛ ایالت سانتا کاتارینا

  • آدرس: جنوب برزیل، پایتخت ایالت سانتا کاتارینا (جزیره فلوریانوپولیس) (مشاهده روی نقشه)
  • وسعت جزیره: ۶۷۵٫۴ کیلومتر مربع
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۱۳۵ کیلومتر 
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، پیاده‌روی، ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و قایق‌رانی، سندبوردینگ، غواصی، پاراگلایدرینگ و دوچرخه سواری کوهستان

دورنمای جزیره فلوریانوپولیس

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Daniel Queiroz

جزیره فلوریانوپولیس با نام جزیره جادویی در برزیل شهرت دارد

فلوریانوپلیس، جزیره‌ای جهانی و بزرگ (پایتخت ایالت سانتا کاتارینا) با بیش از ۴۲ ساحل است؛ جزیره‌ای با نام مستعار جزیره جادویی که با سفر به آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی کسب خواهید کرد. این جزیره دارای فرودگاه بین‌المللی است و به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت.

«لاگوا دا کونسی‌کائو» (Lagoa da Conceicao) از محبوب‌ترین جاذبه‌های فلوریانوپلیس است؛ تالابی بزرگ که در احاطه سواحل سفید نرم و تپه‌های جنگلی قرار دارد و با عنوان مقصد یوگا و زندگی سالم مشهور است. در «لاگوا دا کونسی‌کائو» فعالیت‌های بسیاری در فضای باز از جمله جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهیج با برنامه‌های موسیقی زنده و رقص، پیاده‌روی و ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و قایق‌رانی و امکاناتی نظیر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بازارهای محصولات ارگانیک وجود دارند. بسیاری از شهروندان خارجی و مردم برزیل از شهرهای دیگر به‌دلیل مناظر، ایمنی، طبیعت و کیفیت زندگی به منطقه اطراف این تالاب مهاجرت می‌کنند. «لاگوا دا کونسی‌کائو» کانالی دارد که به اقیانوس متصل می‌شود.

غروب در جزیره فلوریانوپولیس

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: oscar fava

ساحل مول (Praia Mole) در نزدیکی «لاگوا دا کونسی‌کائو» در احاطه تپه‌های سبز و صخره‌ای، مقصد اصلی موج سواران در جزیره فلوریانوپولیس است؛ ساحلی کوچک با کمتر از یک کیلومتر طول که فرصت‌های پیاده‌روی فراوانی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با پیمایش مسیری کوتاه از ساحل مول به «گاواتا» (Praia do Gravata) می‌رسید؛ یکی از کوچک‌ترین و منزوی‌ترین جزایر این منطقه که تنها ۶۰ متر طول دارد.

سواحل «پرایا دوس اینگلسز» (Praia dos Ingleses) و «سانتینو» (Santinho)، دو ساحل در کنار هم هستند که با تپه‌های شنی طلایی از هم جدا شده‌اند. سندبوردینگ، موج‌سواری در تپه‌های شنی در سراشیبی روی تخته، ورزشی است که در جزیره فلوریانوپولیس ابداع شد؛ پس به‌هیچ‌وجه از تجربه آن در این منطقه غافل نشوید.

ساحل Lagoinha do Leste

ساحل Lagoinha do Leste. منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: oscar fava

ساحل ژواکینا (Praia da Joaquina) در دهه ۱۹۷۰ میلادی، زمانی که موج سواران از سراسر جهان امواج آن را کشف کردند، به شهرت رسید؛ ساحلی با بهترین امکانات گردشگری که در روزهای گرم بهار و تابستان (پاییز و زمستان ایران) پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر برزیل و جهان است. مجتمع صخره‌ای واقع در سمت چپ ساحل، نورپردازی شبانه، دوش‌های عمومی، یک پارکینگ بزرگ، توالت، پارکینگ اتوبوس گردشگری، نجات غریق، ایستگاه پلیس، فروشگاه صنایع دستی، کافه‌ها، رستوران و هتل‌ها برخی از امکانات ارائه شده در ساحل ژواکینا هستند. 

ساحل دهکده ماهیگیری «باها دا لاگوا» (Barra da Lagoa) از دیگر مکان‌های ایدئال موج‌سواران در جزیره فلوریانوپلیس است؛ خلیجی در قسمت شرقی جزیره به طول ۱۵ کیلومتر که تا ساحل موزامبیک امتداد دارد و از سواحل بکر این منطقه به شمار می‌رود. پنگوئن‌ها هر سال در ماه‌های سرد زمستان (ژوئن، ژوئیه و آگوست) در نزدیکی کانال «باها دا لاگوا» شنا می‌کنند. کانال واقع در «باها دا لاگوا»، تالاب «لاگوا دا کونسی‌کائو» را به دریای آزاد متصل می‌کند. 

ساحل اینگلزز

ساحل اینگلسز. منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: atramos 

ساحل آرماسو (Praia da Armacao)، ساحل کامپشه (Praia do Campeche) با پنج کیلومتر طول، ماسه‌های سفید و موج‌های مناسب موج‌سواری، فعالیت‌های گردشگری مانند غواصی، پاراگلایدرینگ و دوچرخه سواری کوهستان، پل‌های جزیره فلوریانوپولیس (یکی از پل‌های جزیره با قدمتی از سال ۱۹۲۶ میلادی، تنها ۱۱ سال جوانتر از پل گلدن گیت است و به‌عنوان نماد جزیره شناخته می‌شود) و مجموعه‌های آبگرم Santo Amaro da Imperatriz از دیگر جاذبه‌های جزیره هستند.

ساحل پیپا (Praia de Pipa)؛ ایالت ریو گرانده شمالی

  • آدرس: شمال شرق برزیل، شهر ناتال، منطقه شهرداری شهرداری تیباو دو سول (Tibau do Sul) (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: ۱٫۵ کیلومتر
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۲۵۶۴ کیلومتر 
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن، موج‌سواری، کایاک سواری

ساحل پیپا

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Bjørn Christian Tørrissen

ساحل آرام شمالی پیپا برای چندین دهه موردعلاقه محلیان بوده است؛ اما بیشتر گردشگران بین‌المللی هنوز از وجود آن بی‌اطلاع هستند. خوشبختانه با وجود توسعه قابل‌توجه شهر در چند دهه گذشته، کماکان این منطقه، خلوت و به دور از همهمه است. دلیل آرامش منطقه پیپا، قوانینی هستند که از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر استاندارد جلوگیری می‌کنند. ساحل پیپا در گذشته، نام‌های دیگری چون «اوروتاپیری» (Orotapiry؛ به‌معنای دهکده مردان سفیدپوست) و «ایتاکوآ تیارا» (Itacoatiara؛ به‌معنای صخره نقاشی شده) نیز داشته است.

واژه پیپا در ترجمه تحت‌اللفظی به «بادبادک» ترجمه می‌شود؛ اما پیپا در واقع کلمه پرتغالی اروپایی به‌معنای «بشکه» است. داستان پشت نام فعلی ساحل، این است که وقتی پرتغالی‌ها در نزدیکی ساحل دریانوردی می‌کردند، می‌توانستند صخره‌ای بزرگ و به‌شکل بشکه را ببینند؛ به همین دلیل نام پیپا برای این ساحل انتخاب شد. پیپا تا دهه ۱۹۷۰ میلادی یک دهکده ماهیگیری کوچک بود؛ سپس توسط موج سواران و کوله‌گردها کشف شد و به‌دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌های طبیعی نظیر آب‌های شفاف و تمیز، ماسه‌های سفید، مناطق حفاظت شده جنگل اقیانوس اطلس، صخره‌های عمودی و اهالی خون‌گرم به شهرت رسید؛ ویژگی‌هایی که به‌ندرت حتی در سواحل برزیل یافت می‌شوند.

ساحل پیپا برزیل

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Bjørn Christian Tørrissen

پیپا امروزه از مشهورترین سواحل برزیل است و در آن هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری برای رفاه حال گردشگران از کوله‌گردان گرفته تا مسافران به‌دنبال گزینه‌های لوکس و لاکچری تعبیه شده‌اند. ساحل پرایا دی پیپا با ماسه‌های طلایی در پس‌زمینه‌ای از صخره‌های صورتی به ارتفاع ۱۰ متر و پوشیده از پوشش گیاهی سبز، هر بیینده‌ای را در لحظه اول میخکوب خود می‌کند. این ساحل با ناتال، مرکز ایالت ریو گرانده شمالی، حدود ۸۴ کیلومتر فاصله دارد.

ساحل مادیرو (Praia do Madeiro) در فاصله چند دقیقه‌ای ساحل پیپا قرار دارد؛ ساحل بزرگ‌تری که می‌توانید در آن آفتاب بگیرید، به کایاک سواری یا موج‌سواری بپردازید یا در اقیانوس شنا کنید. در هر دو ساحل پیپا و مادیرو، در برخی از ساعت‌های روز، دلفین‌ها در حال شنا دیده می‌شوند.

ساحل هوزا (Praia do Rosa)؛ ایالت سانتا کاتارینا

  • آدرس: جنوب برزیل، ۹۰ کیلومتری جنوب جزیره فلوریانوپلیس، شهر پرایا دو هوزا (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: حدود هفت کیلومتر
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، ورزش‌های آبی، کایت سواری

ساحل هوزا

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل هوزا یا ساحل صورتی در واقع یک خلیج با بخش شنی است؛ اما ماسه‌های آن به‌قدری نرم و آب‌ آن به‌قدری شفاف است که جای تعجب نیست که این ساحل تبدیل به یک مکان محبوب گردشگری شده است. پرایا دو هوزا در جنوب جزیره فلوریانوپلیس و در فاصله ۹۰ کیلومتری آن واقع شده است و علاقه‌مندان با دو ساعت رانندگی می‌توانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. شهر هوزا بسیار کوچک است و عمدتا از رستوران‌ها و چند مهمانسرا تشکیل شده است؛ اما اساسا می‌توان این منطقه را امتداد شهر Ibiraquera دانست.

ساحل هوزا با حدود هفت کیلومتر طول، در زمان جزر، عریض‌تر است. البته در زمان مد نیز فعالیت‌های گردشگری بسیاری همچون ورزش‌های آبی، شنا یا تمرین کایت سواری در ساحل رز وجود دارند. در نزدیکی ساحل پرایا دو هوزا، چند رستوران و مسافرخانه کوچک به چشم می‌خورند؛ در زمان سفر به این ساحل به خاطر داشته باشید که ساحل رز، مکانی برای لذت بردن از طبیعت است و زندگی شبانه و جشن و مهمانی در آن جریان ندارند.

در ماه‌های بین ژوئیه تا نوامبر، نهنگ‌های حقیقی جنوبی (southern right whales) به منطقه پرایا دو هوزا می‌آیند و تا زمان زایمان در نزدیکی ساحل می‌مانند؛ غول‌های مهربانی که در این زمان از سال، گردشگران را از سراسر جهان به‌سمت این منطقه می‌کشانند.

سواحل پورتو دی گالینیاس (Porto de Galinhas)؛ ایالت پرنامبوکو

  • آدرس: شمال شرق برزیل، ۶۰ کیلومتری جنوب رسیفی (Recife)، منطقه شهرداری ایپوجوکا (Ipojuca) (مشاهده روی نقشه)
  • طول پنج ساحل با هم: ۱۸ کیلومتر
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۲۳۱۴ کیلومتر 
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، غواصی، قایق‌سواری

ساحل پورتو دی گالینیاس

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Leo Benini

«پورتو دی گالینیاس»، شهری تفریحی و آرام است که آمیزه‌ای از آرامش و خلوت بهشت استوایی و آب‌های شفاف و ماسه‌های نرم را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ محدوده ساحلی که انتهای آن مشخص نیست و به نظر تا همیشه ادامه دارد. «پورتو دی گالینیاس» در جنوب رسیفی، مرکز ایالت پرنامبوکو، و در فاصله ۶۰ کیلومتری (یک ساعت رانندگی) آن واقع شده است. رسیفی فرودگاه بین‌اللمی دارد و به همین دلیل به آسانی می‌توان به شهرک تفریحی پورتو دی گالینیاس دسترسی پیدا کرد.

ساحل پورتو دی گالیناس، مهم‌ترین ساحل این منطقه در مرکز شهر است که امکاناتی چون رستوران و غرفه‌ها غذا در آن یافت می‌شوند؛ البته ساحل پوشیده از نخل‌های سبز پورتو دی گالیناس کماکان از سواحل توسعه نیافته برزیل به شمار می‌آید و بازدیدکنندگان می‌توانند در آن به دور از همهمه و شلوغی به استراحت بپردازند. استخرهای طبیعی این منطقه در تمام طول سال هم شناگران و هم غواصان را به خود جذب می‌کنند.

کارنیروس (Praia dos Carneiros)، یکی دیگر از سواحل شهرک تفریحی پورتو دی گالینیاس، ساحلی آرام‌تر و بکرتر است که به شن‌های طلایی و کلیسای کوچک سفید رنگ در خط ساحلی خود شهرت دارد. برای دسترسی به این ساحل باید از قایق استفاده کنید.

غروب در پورتو دی گالینیاس

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: Cleferson Comarela

ساحل توکینیو (Toquinho Beach)، در فاصله نه چندان دور از مرکز شهر، فرصت کسب آرامش و قایق‌سواری و سفر یک‌روزه به جزیره کوچک و خالی از سکنه «سانتو آلیشو» (Ilha de Santo Aleixo) را برای شما فراهم می‌کند. اگر بتوانید در روزهای هفته با قایق شخصی به جزیره بروید، به احتمال زیاد، تنها بازدیدکنندگان این جزیره کوچک استوایی خواهید بود.

ساحل ماراگوژی (Maragogi)؛ ایالت آلاگواس

  • آدرس: شمال شرق برزیل، منطقه ماراگوژی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۲۲۲۳ کیلومتر
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، غواصی، اسنورکلینگ

ساحل ماراگوژی

منبع عکس: viagensecaminhos.com. عکاس: ناشناس

برای غواصی به ساحل ماراگوژی در ایالت آلاگواس بروید

منطقه ماراگوژی، بزرگ‌ترین صخره مرجانی برزیل (یک منطقه محافظت شده بزرگ) و برخی از زیباترین استخرهای طبیعی این کشور را در خود جای داده است؛ استخرهایی که «گالس» (Galés) نام دارند و فقط در هنگام جزر قابل‌مشاهده هستند. برای بازدید از این استخرها در فاصله حدود ۶ کیلومتری ساحل اصلی، باید از قایق استفاده کنید.

منطقه ماراگوژی در شمال شرقی برزیل و دور از همهمه سواحل شلوغ جنوبی این کشور واقع شده است؛ در این منطقه، رودخانه و اقیانوس به هم می‌رسند و یک محیط طبیعی منحصر به‌فرد از آب های آرام و تمیز را خلق می‌کنند؛ مکانی که برای شنا و همچنین برای غواصی و اسنورکلینگ در میان صخره‌های مرجانی بسیار مناسب است. ماراگوژی همچنین از سال ۲۰۱۵ میلادی از تعدادی رویداد در فضای باز، از جمله مسابقات سالانه Trail Running میزبانی می‌کند.

ساحل ماراگوژی در لبه شمالی ساحل مرجانی آلاگواس و در احاطه درختان نارگیل قرار دارد. آب‌های بسیار زلال و آرام با رنگ سبز آبی، عدم وجود امواج قوی و ماسه‌های ریز سفید بسیار تمیز از جمله ویژگی‌های جذاب این ساحل هستند.

ساحل تایپوس دی فورا (Taipus de Fora)؛ ایالت باهیا

  • آدرس: شمال شرق برزیل، ۲۷۰ کیلومتری جنوب سالوادور (مشاهده روی نقشه)
  • طول ساحل: هفت کیلومتر
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۳۹۴ کیلومتر 
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، غواصی، اسنورکلینگ، کمپینگ، قایق‌سواری، موج‌سواری، سایر فعالیت‌های آبی

ساحل تایپوس دی فورا

منبع عکس: سایت بوکینگ. عکاس: ناشناس

آب‌های آبی فیروزه‌ای، پس‌زمینه‌ای از درختان نارگیل، استخرهای با آب کریستالی (در زمان جزر) و هفت کیلومتر از نرم‌ترین شن‌های موجود در سواحل برزیل از دلایل محبوبیت منطقه «تایپوس دی فورا» در میان گردشگران هستند؛ منطقه‌ای که از بهترین مقاصد غواصی و اسنورکلینگ در برزیل به شمار می‌رود و در جنوب سالوادور، مرکز ایالت باهیا، قرار دارد. 

تنها چند دقیقه دورتر از خط ساحلی تایپوس دی فورا، جاذبه‌های دیگری نظیر جنگل‌های حرا، آبشارها و تعداد زیادی مسیرهای جنگلی سبک در انتظار شما هستند. کمپینگ از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار گردشگران در این منطقه است؛ بیشتر گردشگران در نزدیکی ساحل چادر خود را برپا می‌کنند تا چشم‌اندازی عالی داشته باشند. خود شهر تایپوس دی فورا دارای امکاناتی چون هتل‌ها، رستوران‌ها، بازارها و بوتیک‌فروشی‌ها است؛ این شهر با وجود رونق گردشگری در سال‌های اخیر، کماکان وسعت کمی دارد و منطقه‌ای بکر محسوب می‌شود. از دیگر فعالیت‌های گردشگران می‌توان به قایق‌سواری، موج‌سواری و سایر فعالیت‌های آبی اشاره کرد.

ساحل اسپلیو (Praia do Espelho)؛ ایالت باهیا

  • آدرس: شمال شرق برزیل، ۷۶۰ کیلومتری جنوب سالوادور، شهر ساحلی پورتو سگورو (Porto Seguro) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۰۶۰ کیلومتر 
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، پیاده‌روی

ساحل اسپلیو

منبع عکس: viajandocomamalarosa.com.br. عکاس: ناشناس

ساحل پرایا دو اسپلیو به معنی ساحل آینه، همان طور که از نام آن برمی‌آید، ساحلی با آب‌های آبی کریستالی و مناظر تماشایی است؛ گنجی پنهان در شهر ساحلی پورتو سگورو که نسبت به سواحل شهرهای بزرگ خلوت‌تر است؛ البته این موضوع تا حدودی به این دلیل است که تنها مسیر دسترسی به ساحل، رانندگی در یک جاده خاکی به‌مدت یک ساعت است. ساحل آینه در فاصله ۷۶۰ کیلومتری جنوب سالوادور، مرکز ایالت باهیا، واقع شده است. ساحل اسپلیو در احاطه نخل‌ها و صخره های قرمز رنگ قرار دارد و اگر عصرگاه به بازدید از آن بروید، انعکاس ماه را روی آب‌های آینه‌ای آن خواهید دید. 

ساحل بایا دو سانشو (Baia do Sancho)؛ ایالت پرنامبوکو

  • آدرس: شمال شرق برزیل، جزیره اصلی فرناندو دی نورونها (Fernando de Noronha) (مشاهده روی نقشه)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن، غواصی

ساحل بایا دو سانشو

منبع عکس: mybestplace.com. عکاس: ناشناس

ساحل بایل دو سانشو، یکی از سواحل بهشتی جزیره «فرناندو دی نورونها»، مجمع‌الجزایر واقع در حدود ۳۵۴ کیلومتری ساحل کشور برزیل و متعلق به ایالت پرنامبوکو با ۲۱ جزیره آتشفشانی، است؛ بهشتی در زمین که با آب و هوای معتدل و مرطوب، مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات به شمار می‌آید. ساحل طلایی بایا دو سانشو (خلیج سانشو) در یک پارک دریایی ملی قرار دارد و خانه بسیاری از گونه‌های جانوری از جمله لاک‌پشت‌های محافظت‌ شده است. جزایر این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ به همین دلیل توسعه و ساخت‌وساز در این منطقه انجام نمی‌شود.

آب‌های لاجوردی بکر، پوشش گیاهی سرسبز، بستری از ماهی‌های رنگارنگ، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی و محیطی آرام از جمله دلایلی هستند که گردشگران را با وجود مسیر دسترسی مشکل به ساحل بایا دو سانشو می‌کشانند. در این ساحل با گردشگران زیادی روبه‌رو نخواهید شد. در مناطق اطراف خلیج سانشو می‌توان با پای پیاده به کاوش پرداخت؛ تجربه‌ای که در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

جالب است بدانید در روز تنها ۷۰۰ نفر می‌توانند از مجمع‌الجزایر فرناندو دی نورونها دیدن کنند؛ تمام گردشگران موظف به پرداخت هزینه ورودی به نام مالیات محیط زیستی هستند.

سواحل جزیره تیناره (Ilha de Tinhare)؛ ایالت باهیا

  • آدرس: شمال شرق برزیل، منطقه کایرو (مشاهده روی نقشه)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن

جزیره تیناره

منبع عکس: franks-travelbox.com. عکاس: ناشناس

برای دسترسی به جزیره تیناره باید سوار قایق شوید

جزیره «ایلها دی تیناره» یا «تیناره»، جزیره‌ای بدون ماشین است که تنها با قایق‌های معمولی یا قایق‌های کاتامران (Catamaran) می‌توان به آن دسترسی داشت. سفر به این مقصد تعطیلات بهشتی به افرادی توصیه می‌شود که به‌دنبال فضایی آرام برای استراحت و جدایی از فضای مدرن و تکنولوژی هستند. در این جزیره، شن‌های طلایی نرم، آب‌های آبی کریستالی و دسترسی آسان به بسیاری از ورزش‌های آبی، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کنند. هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها از امکانات جزیره تیناره به حساب می‌آیند. مسیر دسترسی به جزیره تیناره از طریق رودخانه‌ای است که از شهر والنسا (Valenca) می‌گذرد.

ساحل فورنو (Praia de Forno)؛ ایالت ریودوژانیرو

  • آدرس: جنوب شرق برزیل، ۱۶۵ کیلومتری شرق شهر ریودوژانیرو (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر ریودوژانیرو: ۱۶۵ کیلومتر (سه ساعت)
  • محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی: شنا، آفتاب گرفتن، غواصی، کایاک سواری، قایق‌سواری

ساحل فورنو

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

همان طور که از نام ساحل پرایا دی فورنو به معنی ساحل «تنور» (Oven Beach) برمی‌آید، دما در این منطقه اغلب به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد در تابستان می‌رسد. البته برخی نیز نام این ساحل را به رنگ قرمز ماسه‌های آن مرتبط می‌دانند که ناشی از فراوانی یک ماده معدنی غنی از آهن است؛ وجود این ماده معدنی سبب می‌شود که شن و ماسه در زیر نور آفتاب بسیار گرم شوند و بازدیدکنندگان برای خنک شدن، در آب‌های شفاف ساحل شیرجه بزنند و شنا کنند.

بالا رفتن از دماغه صخره‌ای در سمت چپ ساحل فورنو، شما را به ساحلی کوچک‌تر و دور از دید می‌رساند که در میان خانواده‌ها محبوب است. در این ساحل کوچک، خلوت زیادی نخواهید داشت؛ اما این به‌معنای زیرساخت‌های توسعه یافته گردشگری با رستوران‌های شناور و مکان‌هایی برای اجاره تجهیزات غواصی، قایق و کایاک است.

بهترین زمان سفر به برزیل

بهترین زمان سفر به برزیل

منبع عکس: itinari.com. عکاس: ناشناس

در برزیل پنج نوع آب و هوای گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب حاکم هستند

برزیل، وسعت زیاد و آب‌وهوای متنوعی دارد. آب و هوای گرمسیری در بخش وسیعی از کشور حاکم است؛ بخشی که در مرکز کشور واقع شده و پوشیده از جنگل‌های بارانی آمازون است. برزیل در کل دارای پنج نوع آب و هوا است که در میان آن‌ها می‌توان به گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب اشاره کرد. برزیل در نیم‌کره جنوبی قرار دارد؛ به همین دلیل، فصل تابستان آن با فصل زمستان کشورهای نیم‌کره شمالی از جمله ایران مصادف است.

بهترین زمان سفر به برزیل برای لذت از سواحل و فعالیت‌های آبی و همچنین جشن‌های سال نو و کارناوال‌ها بین نوامبر و مارس (اواسط آبان تا اواسط فروردین) است. در این زمان از سال، کشور گرم‌ترین روزها را با دمای ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد به خود می‌یرد. برای لذت بردن از جشن‌های سال نو و کارناوال عالی است. در ادامه به شرح وضعیت برزیل در ماه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

ژانویه تا مارس (نیمه دی تا نیمه فروردین): فصل تابستان برزیل، از بهترین زمان‌های سفر به این کشور است؛ اگرچه روزهای گرم‌تر با شروع باران در آمازون و پانتانال (بزرگ‌ترین پهنه تالاب گرمسیری دنیا در جنوب برزیل) همراه است. فوریه، زمان پرطرفداری برای سفر برزیلی‌ها است؛ زیرا بیشتر کارناوال‌ها در این زمان از سال برگزار می‌شود. از رویدادها و جشنواره‌ها می‌توان به کارناوال (فوریه یا مارس؛ مشهورترین جشن‌ها با رژه‌های رنگارنگ سامبا در ریو برگزار می‌شود) و عید پاک (Semana Santa؛ در طول این جشن، خیابان‌های Ouro Preto در ایالت مینا ژرایس با طرح‌هایی زیبا از گل‌ها پوشانده می‌شوند) اشاره کرد.

بهترین سواحل برزیل

منبع عکس: rainforestcruises.com. عکاس: ناشناس

آوریل تا مه (نیمه فروردین تا نیمه خرداد): سفر در این زمان از سال با کاهش دما، مناسب افرادی است که از گرما فراری هستند. توجه داشته باشید که پانتانال در اواخر آوریل وارد فصل خشک خود می‌شود. عید پاک (Semana Santa) مهم‌ترین رویداد این دو ماه است.

ژوئن تا ژوئیه (نیمه خرداد تا نیمه مرداد): این دو ماه، زمان مناسبی برای بازدید از سواحل سبز بین ریو و سائوپائولو است؛ عصرگاه کمی هوا خنک می‌شد؛ اما هوا تازه و آب دریا هنوز گرم است.  فصل بارانی باهیا در ژوئن آغاز می‌شود؛ اما شما به‌راحتی می‌توانید برای روزهای خود در این زمان از سال برنامه‌ریزی کنید؛ البته باید منتظر یک یا دو بارش سبک عصرگاهی باشید.

آگوست تا اکتبر (نیمه مرداد تا نیمه آبان): احتمالا بهترین زمان بازدید از پانتانال، ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر هستند. به‌علاوه سفر به ریو نیز در فصل بهار خوشایند خواهد بود؛ زمانی که دما در حال افزایش است و آسمان گاهی ابری می‌شود.

نوامبر (نیمه آبان تا نیمه آذر): تابستان در نیمه آبان در برزیل، مصادف با افزایش دما است.

دسامبر (نیمه آذر تا نیمه دی): ریودوژانیرو در ماه دسامبر گرم و خشک و بسیار شلوغ است؛ زیرا بازدیدکنندگان برای جشن کریسمس و سال نو به شهر می‌آیند. آب و هوا در بیشتر مناطق شمال شرقی کشور، گرم و خشک است و سطح آب در آمازون در ماه دسامبر پایین می‌آید. شب سال نو (۳۱ دسامبر) با آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز در ساحل کوپاکوبانا مهم‌ترین رویداد این ماه است.

جشن سال نو در ساحل کوپاکابانا

جشن سال نو در ساحل کوپاکابانا. منبع عکس: فلیکر. عکاس: ناشناس

اگر تجربه سفر به برزیل و تفریح و شنا در سواحل بی‌نظیر معرفی شده را دارید، در بخش نظرات، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید. اگر ساحل دیگری در برزیل می‌شناسید نیز آن را به مخاطبان ما معرفی کنید.

پرسش‌های متداول

زیباترین سواحل برزیل کدامند؟

ساحل کوپاکابانا، ساحل لوپز مندز، ساحل اونتوریرو، ساحل ایپانما، سواحل بوزیوس ریزورت تاون (فرادورا، ژریبا، توکونز)، ساحل فورنو و..

بهترین زمان سفر به برزیل کدام فصل است؟

فصل بهار و تابستان برزیل که مصادف با فصل بهار و تابستان کشورهای نیم‌کره شمالی (مانند ایران) است

بهترین جزایر برزیل برای تجربه ساحل و ورزش‌های آبی کدامند؟

جزیره گرنجه، فلوریانوپولیس، جزیره تیناره

بهترین سواحل برزیل برای موج‌سواری کدامند؟

ساحل کوپاکابانا، سواحل جزیره گرنجه، ساحل ایپانما، سواحل بوزیوس ریزورت تاون (فرادورا، ژریبا، توکونز)، ساحل ژریکوا کوارا، سواحل جزیره فلوریانوپولیس، ساحل پیپا، ساحل تایپوس دی فورا

منبع عکس کاور: ویکی پدیا. عکاس: Jobosco (ساحل پورتو دی گالینیاس)

مطالب مرتبط:

دیدگاه