تصاویری تماشایی از چشم شیطان که باید ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تصاویری تماشایی از چشم شیطان که باید ببینید

عکاسی چینی با استفاده از دوربین مادون قرمز خود، عکس‌های دیدنی از چشمه‌ای در کشور چین گرفته که به چشم شیطان معروف است.

گوگرد ماده جالبی است که به‌عنوان پنجمین ماده رایج روی کره زمین، به‌وفور یافت می‌شود. از برخی آب‌های معدنی که از چشمه‌ها بیرون می‌آید، بوی تخم‌مرغ فاسد استشمام می‌شود که ناشی از گوگرد است. چنین چشمه‌هایی برای سالیان سال به مقصدی گردشگری برای حفظ سلامتی و استراحت بوده‌اند؛ اما آن‌چنان مناظر زیبا و باورنکردنی از خود به جا می‌گذارند که اغلب سوژه عکاسان می‌شوند.

در حدفاصل شمال چین و جنوب مغولستان، صحرای گوبی قرار دارد که از تپه‌های شنی تا کوه‌های بلند و چشمه‌های عمیق را در خود جای داده است. «جوناس دیلی» (Jonas Daley)، با دوربین مادون قرمز خود راهی «چشمه آیکن» (Aiken Spring) در صحرای گوبی در استان چینگهای چین شده است؛ چشمه‌ای که گاهی اوقات با عنوان «چشم شیطان» نیز شناخته می‌شود. مواد معدنی این چشمه باعث شده است که منطقه اطراف بایر بماند. با این حال، مواد معدنی و حرکت ملایم آن‌ها روی زمین، لایه‌هایی از رنگ‌های روشن ایجاد کرده است. این عکاس چینی صرفا به عکاسی هوایی از جاذبه‌هایی مانند چشمه آیکون اکتفا نمی‌کند و بر اساس سبکش که آن را رئالیسم جادویی می‌نامد، از رنگ‌های متمایز برای تقویت تخیل و اغراق هنری استفاده می‌کند تا زندگی واقعی را در قالب یک واقعیت جادویی نمایش دهد.

جوناس دیلی به مکان‌های دورافتاده‌ای می‌رود که محدودیت‌های زیادی برای خلق تصاویر رنگارنگ دارند تا این محدودیت‌ها را به چالش بکشد. فناوری مادون قرمز نقش مهمی در عکاسی او دارد؛ چراکه سنسور دوربین می‌تواند نور مادون قرمزی را ضبط کند که معمولا با چشم دیده نمی‌شود. در ادامه می‌توانید از تماشای عکس‌های جادویی او لذت ببرید.

عکس هوایی از دریاچه ای به رنگ های گرم

عکسی هوایی از دریاچه ای به شکل نقاشی انتزاعی

عکس هوایی از دریاچه ای به رنگ صورتی

عکس هوایی از منطقه ای رنگ سبز و آجری

عکس هوایی از منطقه ای به رنگ قهوه ای و نارنجی

دریاچه ای به رنگ سبز

عکس هوایی از منطقه ای با نقاط نارنجی

عکس هوایی از دریاچه ای سبزرنگ با لبه های نارنجی

عکس هوایی از منطقه ای به رنگ نارنجی و قهوه ای

عکس هوایی از چشمه ای به رنگ سبز و به شکل چشم

عکس‌های جالبی بودند؟ تاکنون چنین تصاویری از یک چشمه آب معدنی دیده بودید؟ حتما نظر و حس خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع mymodernmet

دیدگاه