بهترین فودکورت های تهران: از پالادیوم تا چارسو

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور سه شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین فودکورت های تهران: از پالادیوم تا چارسو

فودکورت های تهران با تنوع غذایی و نوشیدنی، از پرطرفدارترین بخش‌های مجتمع‌های تجاری و مراکز تفریحی به شمار می‌رود.

امروزه صرف غذا و نوشیدنی در کافه و رستوران‌ها، بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی و یکی از تفریحات در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران به شمار می‌رود؛ از این‌رو بهترین فودکورت های تهران مورد استقبال زیادی قرار گرفته و در گوشه و کنار شهر، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب احداث شده است. بیشتر فودکورت‌های تهران در مراکز تجاری و تفریحی شهر قرار دارد. از مزایای فودکورت‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر یک از اعضای خانواده می‌توانند غذا یا نوشیدنی متناسب با ذائقه خود را از غرفه‌های مختلف سفارش دهند و دور یک میز صرف کنند.

لیست بهترین فودکورت های تهران

در ادامه، نگاهی به معروفترین و بهترین فودکورت های تهران خواهیم داشت. 

۱. فودکورت پالادیوم

  • آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، جنب کوچه عروضی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه همکف و سوم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۲:۴۵، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۳:۱۵
  • وب‌سایت:‌ palladiummall.com
  • صفحه اینستاگرام: palladiummall.official@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت پالادیوم

منبع عکس: utravs.com، عکاس: نامشخص

پالادیوم، یکی از بزرگ‌ترین و مدرترین مراکز خرید شمال تهران به شمار می‌رود که دارای دو فودکورت است؛ یکی از آن‌ها در طبقه همکف و دیگری در طبقه سوم قرار دارد. در فودکورت طبقه همکف پالادیوم می‌توانید انواع میان‌وعده، سوخاری، انواع کیک، شیرینی، دسر، بستنی و نوشیدنی‌های گرم و سرد را سفارش دهید. از کافه‌ها و رستوران‌های این طبقه می‌توان از اسپئو اکسپرس، داون تاون، رئیس، زیگ زاگ، مرغ سوخاری دی، گامبی، پلاک، کافه ویونا، هیلا و لادیگیزیا نام برد.

فودکورت اصلی پالادیوم در طبقه سوم قرار دارد و در آن انواع غذاهای ایرانی، محلی، دریایی، فست‌فود، غذاهای ترکی، ایتالیایی و سالاد سرو می‌شود. در این طبقه، کافه و رستوران‌هایی نظیر پیتزا خاتون، برگر فکتوری، لا سالسا، سالاد بار ورده، ساب لایم، چیکو لند، روماتای، رستوران ایرانی مسما، دونر مارکت، بستنی آر اند بی، لیبرو، رستوران ژاپنی کاتسو، رستوران دریایی لاوانسی، کرم باربیکیو و ویتامین بار فعالیت دارد.

رستوران‌های دیگری مانند کافه بلوار در طبقه دوم، کافه رستوران مدیترانه‌ای مهنا، رستوران برزیلی رودیزیو و رستوران اسپیو رویال در طبقه چهارم، کافه رستوران دنجا در طبقه سوم میانی، ماهیتو، پنتانین و ارانگو نیز در طبقات دیگر پالادیوم قرار دارد. تنوع غذایی فودکورت و رستوران‌های مجموعه سبب شده است که بسیاری از افراد تنها برای صرف غذا و نوشیدنی به پالادیوم مراجعه کنند.

۲. فودکورت ارگ تجریش

فودکورت ارگ تجریش

منبع عکس:foodism.app، عکاس: نامشخص

«فودکورت ارگ تجریش» در طبقه سوم مرکز خرید ارگ، در کنار شهربازی و سینمای مجموعه قرار دارد و انواع فست‌‌فود، غذاهای ایرانی، فرنگی، انواع قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم را ارائه می‌دهد. از کافه و رستوران‎‌های این فودکورت می‌توان از مایا تکس مکس، رستوران ایرانی تناسب، مانسون، فست‌فود نامبر ۱۰ (منصوریان)، دیژون، تله پیتزا، هامبورگر و رستوران آسیایی راشن نام برد. بیشتر غذاهای این فودکورت را فست‌فود تشکیل می‌دهد. این مرکز خرید در نزدیکی بازار تجریش قرار دارد.

همچنین کافی‌شاپ‌هایی همچون کافه ویونا و سام سی لند در طبقه منفی یک، نمایندگی رسمی برند فرانسوی کافه لوگغنیه اپن و کافه ادب در طبقه همکف و کافه روکو در طبقه اول ارگ فعالیت دارد. از رستوران‌های موجود در این مجموعه باید به کافه رستوران عربی لول فور و رستوران فلورین در روف گاردن ارگ (بام سبز ارگ) در طبقه چهارم اشاره کرد. برای صرف غذا در این فودکورت نگران جای پارک نباشید؛ مرکز خرید ارگ تجریش دارای پنج طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱,۰۰۰ خودرو است.

۳. فودکورت سانا سنتر

  • آدرس: بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی، مرکز خرید سانا، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۲
  • ساعت فعالیت واحدهای ارائه‌دهنده صبحانه: ۹:۳۰
  • وب‌سایت: sanashoppingcenter.com
  • صفحه اینستاگرام: sanashoppingcenter@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

ته‌چین بار در فودکورت سانا سنتر

منبع عکس: اینستاگرام sanashoppingcenter، عکاس: نامشخص

«فودکورت سانا سنتر» در طبقه دوم مرکز خرید سانا قرار دارد. این مرکز خرید درمجموع دارای ۳,۰۰۰ متر مربع فضای رستوران و فودکورت سرپوشیده و روباز است. در فودکورت سانا می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، ترکی، فرنگی، فست‌فود، سالاد، کیک، باقلوا، بستنی و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را سفارش دهید. این فودکورت تعدادی از بهترین رستوران‌ های تهران را در خود جای داده است.

از مشهورترین کافه و رستوران‌های فودکورت سانا می‌توان از جوسی برگر، رستوران ترکی خانه کباب بورسا، رستوران ایتالیایی بونو، ته‌چین بار، باربیکیو مغولی راشن، چیکو لند، نان و کباب گشنیز، کافه ویونا اکسپرس و بستنی آر اند بی نام برد. همچنین کافه بیکری روستار در طبقه همکف جنوبی فعالیت دارد.

۴. فودکورت فلای لند

  • آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از چهارراه سرو، بلوار پیام، خیابان آهنگرانی، بوستان پرواز، فود پارک فلای لند (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۹۱۰۱۷۲۷۱ ۰۲۱ - ۱۴۹۲ (بدون ۰۲۱)
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • ساعت سرو صبحانه: روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت تا ۱۲
  • صفحه اینستاگرام: flyland.foodpark@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت فلای لند تهران

منبع عکس: اینستاگرام Flyland Food Park، عکاس: نامشخص

مجموعه فود پارک فلای لند در سعادت‌آباد تهران، شامل مجموعه غذایی و مجموعه ورزشی و تفریحی اسنو پارک (پیست تیوب‌سواری، اسکی و اسنو برد) می‌شود. «فودکورت فلای لند» از یک سالن سرپوشیده سه طبقه تشکیل شده است؛ در حال حاضر تنها طبقه همکف آن فعالیت دارد و  طبقات دوم و سوم در آینده به استیک هاوس و رستوران عربی تبدیل خواهد شد.

در طبقه همکف فلای لند، فودکورتی با مدیریت یک‌پارچه وجود دارد که غرفه‌های آن برخلاف دیگر فودکورت‌ها، به‌صورت مجزا فعالیت نمی‌کنند و مشتریان مجبور به سفارش غذا از غرفه‌های مختلف نیستند؛ پس از انتخاب میز تنها یک منو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که در آن انواع پیش‌غذا، غذاهای لذیذ ایرانی، غذاهای فرنگی، فست‌فود، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و شیرینی وجود دارد. در این فودکورت تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه، صبحانه سرو می‌شود. 

در انتهای طبقه همکف فلای لند تراسی بزرگ و جذاب وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی از شب‌های تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. این مجموعه که در ارتفاعات شهر واقع شده است، در زمستان با منظره سفیدپوش برف و در فصل‌های دیگر با آب‌وهوای مطبوع خود، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می‌کند و با فضای دلنشین و منوی متنوع، مکان مناسبی برای برگزاری مراسم و جشن تولد به شمار می‌رود. از نکات مثبت فلای لند می‌توان به تنوع و کیفیت بالای غذاها، پرسنل مجرب و خوش‌برخورد و سیستم سرمایشی و گرمایشی آن اشاره کرد. سیستم گرمایشی این مجموعه به‌گونه‌ای است که بیشتر میهمانان در روزهای سرد و برفی زمستان نیز از تراس برای صرف غذا و نوشیدنی استفاده می‌کنند.

۵. فودکورت جم سنتر 

  • آدرس: خیابان نیاوران (باهنر)، خیابان جماران، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: jamcenter@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت جم سنتر

منبع عکس: اینستاگرام jamcenter، عکاس: نامشخص

«فودکورت جم سنتر» در طبقه دوم مرکز خرید جم سنتر قرار دارد. شما می‌توانید پس از خرید، برای صرف غذا و نوشیدنی از رستوران‌های مجموعه استفاده کنید و از طعم غذاهای ایرانی، فرنگی و فست‌فود لذت ببرید. از کافه و رستوران‌های جم سنتر می‌توان به برگر لند، پیتزا خاتون، رستوران سنتی خان میر، فست فود شیلا، کافه رستوران اسپریچو و کافه گاردن اشاره کرد. همچنین در طبقه همکف این مرکز خرید می‌توانید به یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران بروید و از طعم بستنی میو (بستنی دست‌ساز به روش فرانسوی و با مواد اولیه طبیعی) لذت ببرید.

۶. فودکورت باغ کتاب (باغ غذا)

  • آدرس: بزرگراه حقانی، بعد از تقاطع بزرگراه مدرس، بلوار کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ۹ تا ۲۱، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲
  • صفحه اینستاگرام: foodgarden.tehran@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت باغ کتاب تهران (باغ غذا)

منبع عکس: blog.rahbal.com، عکاس: نامشخص

مجموعه باغ کتاب تهران با هدف ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم‌ کردن امکانات رفاهی، محیطی جذاب را برای گردش و تفریح ایجاد کرده است. این مجموعه کافه و رستوران‌های متعددی دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و شیرینی سفارش دهید. 

از کافه و رستوران‌های باغ کتاب تهران می‌توان به کافه کر در طبقه منفی یک، کافه ویونا، جلاتو، ساب لایم، سرزمین سحرخیز و فروشگاه کلانا در طبقه همکف اشاره کرد. همچنین کافه رستوران ایزار، کیوسک برگر، کافه نوش، کافه علم و سرزمین پاستیل در طبقه اول، کافه رستوران ایرانی باغ در فضای باز بیرون ساختمان و کافه امیر شکلات و کافه رستوران آمانا در بام باغ کتاب قرار دارد.

در بیرون ساختمان و ضلع شمال غربی باغ کتاب، محوطه‌ای طراحی شده است که به باغ غذا شهرت دارد و به‌نوعی فودکورت مجموعه به شمار می‌رود. در این فودکورت (فود تراک)، تعدادی از خودروهای کلاسیک قدیمی به کافه و رستوران سیار تبدیل شده است. در باغ غذا می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی، ترکی، جنوبی، عربی، فست‌فود، غذاهای خانگی، بستنی و نوشیدنی سفارش دهید.

۷. فودکورت آوا سنتر 

  • آدرس: اقدسیه، خیابان موحد دانش، مجتمع تجاری آوا سنتر، طبقه منفی دو و طبقه نهم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: foodmarket.ava@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فود مارکت آوا سنتر 

منبع عکس: اینستاگرام roostar.cafe.bakery، عکاس: نامشخص

مجتمع تجاری آوا سنتر دارای کافه و رستوران‌های متعددی در طبقه نهم و طبقه منفی دو است. آوا فودمارکت که در طبقه منفی دو قرار دارد، تعدادی کافه و رستوران را در خود جای داده است که در آن‌ها می‌توانید از طعم لذیذ انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، ژاپنی، فست‌فود و نوشیدنی‌ها لذت ببرید. از میان آن‌ها می‌توان از رستوران ایرانی تاوا، رستوران ژاپنی ساکورا، رستوران فارم، سالاد بار سبد و کافه بیکری روستار نام برد. همچنین رستوران ایرانی چهل‌ ستون و رستوران چیز فکتوری در طبقه نهم آوا سنتر از رستوران‌های خوب این مجموعه است. 

۸. فودکورت عرش آجودانیه

  • آدرس: محله کاشانک، خیابان پور ابتهاج (دارآباد)، بین خیابان پوریا و خیابان سباری، طبقه آخر مرکز خرید عرش آجودانیه (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳
  • وب‌سایت: arshshoppingcenter.com
  • صفحه اینستاگرام: arsh.shoppingcenter@
  • بهترین فودکورت های شمال تهران

فودکورت عرش آجودانیه یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های منطقه یک تهران است که در طبقه آخر مرکز خرید عرش آجودانیه قرار دارد. این مرکز خرید که شامل هشت طبقه (سه طبقه پارکینگ، یک طبقه زیرزمین هایپرمارکت به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع، چهار طبقه تجاری) می‌شود، در سال ۱۳۹۴ خورشیدی افتتاح شد. مجتمع تفریحی تجاری عرش آجودانیه معماری منحصربه‌فردی دارد؛ نمای بیرونی آن از سرامیک خشک به‌همراه ورق‌های کامپوزیت و نور پردازی‌های زیبا تشکیل می‌شود و نمای داخلی مجتمع با تلفیق سنگ و شیشه همراه شده است.

بام سبز، تراس، تریا، فودکورت، سرزمین بازی، سالن ورزشی، شهربازی، گیم سنتر بازی‌های رایانه‌ای و پردیس سینمایی (در حال احداث در سال ۱۴۰۲) از جمله امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید عرش آجودانیه هستند.

فودکورت عرش آجودانیه

 منبع عکس: وب‌سایت پینورست، عکاس: نامشخص

فودکورت عرش آجودانیه با فضایی بزرگ دارای دو سالن و ۲۰ واحد رستوران و کافه است که در میان آن‌ها می‌توان به رستوران چینی تی بی آی، لوتوس، لاوانا، جوس بار، مانگو، آی چاکلت، هلسی، چیک چیک، کافه پرتقالی، چوبیک، پدینو، زینگر، رینگ، لقمه بار، سوخاری سوخاری، چیلیزلند، سالادیکا، سیلو، سالادیکا، لوبوداگ و دوگا برگر اشاره کرد. در این رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فست فود، رژیمی، مدیترانه‌ای، ایتالیایی و غیره و همچنین انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را سفارش دهید و از مزه کردن سفارش خود در طبقه آخر این مرکز خرید همراه با تماشای چشم‌اندازی زیبا از تهران لذت ببرید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر واحد غذایی فودکورت عرش آجودانیه، متناسب با نوع غذایی که سرو می‌کند، طراحی شده است و همین امر، به تنوع شکل و رنگ در فضای فودکورت انجامیده است. طراحان این مجموعه، در کنار سالن بزرگ، قسمتی از فودکورت را توسط شیشه جدا و دکوراسیونی متفاوت با فضای بیرون در این قسمت به نام بخش VIP ایجاد کرده‌اند. پارکت‌های قهوه‌ای رنگ، میز و صندلی‌های چوبی، نور طبیعی روز و گلدان‌های زیبا در بخش VIP فضایی گرم و صمیمی‌ نسبت به فضای اصلی فودکورت به وجود آورده‌اند.

۹. فودکورت سون سنتر

  • آدرس: نارمک، ضلع جنوبی میدان نبوت، خیابان دکتر آیت، نبش رضوان، مجتمع تجاری سون سنتر، طبقه پنجم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳
  • وب‌سایت: 7center.ccom.ir
  • صفحه اینستاگرام: 7centermall@
  • بهترین فودکورت های شرق تهران

فودکورت سون سنتر تهران

منبع عکس: اینستاگرام 7centerfoodcourt، عکاس: نامشخص

«فودکورت سون سنتر» در طبقه پنجم مجتمع تجاری سون سنتر واقع شده است. شما می‌توانید پس از گشت‌وگذار و خرید در مجتمع، برای رفع خستگی، صرف غذا و نوشیدنی از فودکورت مجموعه استفاده کنید. تعداد کافه و رستوران‌های این فودکورت زیاد نیست؛ اما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود، انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسر را در آن سفارش دهید.

فودکورت سون سنتر شامل رستوران ایرانی نادر، کافه ویونا، چیکو فود، پیتزا ایتالیایی رومانا و سون برگر می‌شود. رستوران نادر با فضایی نسبتا بزرگ، سالاد بار و غذاهای لذیذ مکان مناسبی برای برگزاری مراسم دورهمی، میهمانی و جشن‌ است. در گوشه‌ای از این فودکورت، یک استخر توپ کوچک و چند وسیله بازی برای سرگرمی خردسالان وجود دارد.

۱۰. فودکورت سیوان 

  • آدرس: بین فلکه دوم و سوم تهرانپارس، نبش خیابان ۱۸۰ غربی، مرکز خرید سیوان سنتر، طبقه چهارم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • صفحه اینستاگرام: sivanshoppingcentre@
  • بهترین فودکورت های شرق تهران

فودکورت سیوان سنتر شرق تهران

منبع عکس: اینستاگرام sivanshoppingcentre، عکاس: نامشخص

«فودکورت سیوان سنتر» در طبقه چهارم مرکز خرید سیوان سنتر و در شرق تهران قرار دارد. این فودکورت دارای فضایی دل‌باز با پنجره‌های بزرگ است و در هر گوشه آن تراس‌های کوچکی برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارد. فودکورت سیوان شامل رستوران ایرانی شالت، رستوران ایتالیایی رومانا، آیس پک، مرغ سوخاری سوخارو، دونر لاین و ورزو برگر است و شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود، غذاها و باقلوای ترکی، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر را در آن سفارش دهید. یکی از شعبه‌های کافه ویونا نیز در طبقه همکف سیوان سنتر فعالیت دارد. کافه رستوران آلاویلا در روف گاردن مجموعه و در طبقه ششم واقع شده است و با فضایی بسیار جذاب و چشم‌انداز زیبای شهر، از میهمانان پذیرایی می‌کند.

۱۱. فودکورت نارسیس تهرانپارس

  • آدرس: تهرانپارس، بین فلکه سوم و چهارم، بلوار حجر بن عدی، نبش ۲۰۶ شرقی، طبقه پنجم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • صفحه اینستاگرام: foodcourt.narcis@
  • بهترین فودکورت های شرق تهران

فودکورت نارسیس 

منبع عکس: اینستاگرام foodcourt.narcis، عکاس: نامشخص

«فودکورت نارسیس» در مجتمع تجاری و تفریحی نارسیس سنتر در شرق تهران قرار دارد. در این فودکورت انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و فست‌فود سرو می‌شود. از غرفه‌های این مجموعه غذایی می‌توان از برگر ویچ، گودوچی، چیکن استاپ و رستوران ایرانی تی‌‌سا نام برد. در فودکورت نارسیس سنتر، امکان برگزاری مراسم جشن تولد به‌همراه بادکنک‌آرایی با هماهنگی و رزرو قبلی وجود دارد.

۱۲. فودکورت هدیش مال

  • آدرس: پاسداران، میدان هروی، خیابان موسوی شرقی، پلاک ۱۴، هدیش مال، طبقه چهارم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۴
  • ساعت فعالیت کافه لوما با منوی صبحانه: هشت تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: hadishmall@
  • بهترین فودکورت های شرق تهران

فودکورت هدیش مال تهران

منبع عکس: اینستاگرام  hadishmall، عکاس: نامشخص

«فودکورت هدیش مال» در طبقه چهارم مرکز خرید تجاری و تفریحی هدیش مال و در شمال شرق تهران واقع شده است. هدیش مال امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نظیر پردیس سینمایی، دوشنبه‌های کودکانه (کارگاه سفال و رنگ، نمایش عروسکی، گریم صورت و موسیقی)، خانه کودک، باشگاه ورزشی و... برای سرگرمی بزرگسالان و تفریح کودکان در تهران دارد.

پس از خرید و تفریح در مرکز خرید هدیش مال می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی از کافه و رستوران‌های فودکورت استفاده کنید و بنا بر ذائقه خود، انواع غذاهای ایرانی، ترکی، فرنگی، فست‌فود، سالادها، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر سفارش دهید. کافه و رستوران‌های فودکورت هدیش مال شامل رستوران ایرانی میزبان، گریل فکتوری، رستوران مکزیکی مایا تکس مکس، چیا سالاد بار، رستوران ترکی آناتولیا ، غذای دریایی ساج، برگر لند، چیکن کانتر، کافه لوما (دارای منوی صبحانه) و بوفه سینما می‌شود.

۱۳. فودکورت کوروش مال 

  • آدرس: بزرگراه ستاری، خیابان پیامبر مرکزی، طبقه دوم و هفتم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: از چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۴
  • وب‌سایت: kouroshmall.com
  • صفحه اینستاگرام: kouroshmall@
  • بهترین فودکورت های غرب تهران

فودکورت کوروش مال تهران

منبع عکس: اینستاگرام kouroshmall، عکاس: نامشخص

مرکز تجاری کوروش مال در غرب تهران، یکی از مراکز خریدی است که فضای وسیعی را به شکم‌گردان اختصاص داده و دارای دو فودکورت در طبقه دوم و طبقه هفتم (بام کوروش) است. در «فودکورت کوروش مال» می‌توانید انوع غذاهای ایرانی، دریایی، فرنگی، فست‌فود، سالاد، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر را در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سفارش دهید.

رستوران‌های فودکورت طبقه دوم شامل پرپل سوخاری، سوپر استار، غذای ترکیه‌ای آناتولیا، فست‌فود ماندرو، دادلی دونر، فست‌فود فورلی و پیتزا سیب ۳۶۰ درجه می‌شود. در فودکورت بام کوروش نیز می‌توانید از کافه و رستوران‌های بامیکا لانژ، نامبر ۱۰ منصوریان، فست‌فود پرپروک، رستوران پارت گیلان، شیلا، چیکن فمیلی، کافه ویونا و سرای آریایی (با موسیقی زنده و قلیان)، غذا و نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهید و در فضای جذاب بام صرف کنید.

علاوه بر فودکورت‌ها، رستوران‌های دیگری نیز در طبقات مختلف کوروش مال وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به اسنک لند، تو دلیها و مزه بازی در طبقه همکف، برگر لند در طبقه سوم، چلوکباب بازار در طبقه چهارم، رستوران خاقان و جنارو در طبقه پنجم و خانه کباب بورسا در طبقه ششم نام برد. همچنین کافه ویونا در طبقه منفی دو، کافه‌ دنو در طبقه منفی یک، لانژه، سند باد و آب‌میوه شهرام کورن در طبقه همکف، امیر شکلات و بوفه سینما در طبقه سوم و کافی‌شاپ پارت و اتاق سیگار (کافی‌شاپ با امکان استعمال سیگار) در طبقه پنجم کوروش مال فعالیت دارد.

۱۴. فودکورت اپال

  • آدرس: بزرگراه یادگار امام، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان، مرکز تجاری اپال، طبقه نهم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۴
  • ساعت فعالیت کافه‌های همراه با منوی صبحانه:  ۹ تا ۲۴
  • وب‌سایت: opalshoppingcenter.com
  • صفحه اینستاگرام: opal_shopping_center@
  • بهترین فودکورت های غرب تهران

فودکورت اپال

منبع عکس:  opalc.ir، عکاس: نامشخص

«فودکورت اپال» در شمال غربی تهران و در طبقه نهم مرکز خرید اپال قرار دارد و از بهترین فودکورت‌های پایتخت به شمار می‌رود. در این فودکورت انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک، دسر و شیرینی سرو می‌شود. مرکز خرید اپال، مجموعه‌ای از بهترین کافه و رستوران‌های تهران را در طبقه فودکورت و دیگر طبقات گرد آورده است.

از کافه و رستوران‌های موجود در فودکورت اپال می‌توان از ته‌چین بار، نان و کباب گشنیز، چیکو لند، مایا تکس مکس، پستو، فیش اند چیپس، جیمی، پامولا، تومو، دونر حایات، بیف لاین، آلوها، گوفو برگر، بولکیتو، کافه ویونا اکسپرس، کافه باقلوای علیحان، پاموج و سوشی بار کوی نام برد. علاوه بر فودکورت، می‌توانید از کافه و رستوران‌های موجود در طبقات دیگر نیز استفاده کنید.

کافه ویونا پلاس در طبقه سوم A، کافه رستوران اسپیناچ در طبقه پنجم و کافه رستوران درچه در طبقه ششم مرکز خرید اپال فعالیت دارد. کافه بازی فکرکده که از کافه های بازی تهران به شمار می‌رود، در طبقه چهارم مشغول به کار است. همچنین کافه مورا در طبقه هفتم، کافه کلاب و کافه بریج در طبقه هشتم، رستوران وستیک و رستوران آدیشه در طبقه دهم واقع شده است.

۱۵. فودکورت ایران مال

  • آدرس: بزرگراه شهید خرازی، ورودی ایران مال (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ 
  • وب‌سایت: iranmall.com
  • صفحه اینستاگرام: the_iranmall@
  • بهترین فودکورت های غرب تهران

کافه دیدار ایران مال

منبع عکس: cafeyab.com، عکاس: نامشخص

«ایران مال» یا «بازار بزرگ ایران» یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است که امکانات بسیاری مانند مرکز خرید، شهربازی، کتابخانه، باغ ایرانی، تالار آینه، پردیس سینمایی، پاتیناژ ایران مال، مجموعه ورزشی و... دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های این مجموعه می‌توان به آب‌نمای موزیکال اشاره کرد. ایران مال مکان مناسبی برای خرید، تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود و دارای چند فودکورت برای صرف غذا و نوشیدنی است؛ تعدادی از این واحدهای غذایی، در محوطه آب‌نما یا در فضایی مشرف به آن قرار دارد. در «فودکورت ایران مال» می‌توان از کافه و رستوران‌های زیر نام برد:

طبقه G0

  • رستوران: هانی، ماهان، ام شریف، ات محل، سفره، کوبابا، شزلی، شون‌برون، گرادو، مو، دون کامیلو و بریسکت
  • فست‌فود: میکو
  • کافی‌شاپ: کافه ویونا پلاس، کافه‌ بیلیارد لوتوس، کافه زولا و کاپ میکس

طبقه G1

  • رستوران: ایتالیانو، گشنیز و چیپل
  • فست‌فود: نیاکو، سیب ۳۶۰، پرپروک، برگر استودیو، پنتی، بانژ، فرانگو، چراگ، لافورک، تچرا، ماندرو، رستی و هیروکو
  • کافی‌شاپ: کافه آیس باکس، ویونا اکسپرس، لابالنا، بن مانو، کافه کارشو، جلاتو و بالکافه

طبقه G2

  • رستوران: لوپاسیو
  • کافی‌شاپ: کافه اسپورت، کافه دیدار، کافه دخان، کافه سینما، کافه کتاب و شربت‌خانه

طبقه G3

  • رستوران: قریشی
  • فست‌فود: مانچ باکس، فریبابل و ساج
  • کافی‌شاپ: کافه این، سینما لانژ و کافه هنر ثالث

طبقه RG (بام)

  • رستوران: دیارا و پاویلون
  • کافی‌شاپ: کافه این، کافه اسپورت، کیبو 

۱۶. فودکورت مگامال

  • آدرس: شهرک اکباتان، فاز دو، جنب متروی اکباتان، مرکز خرید مگامال، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: megamall_foodcourt@
  • بهترین فودکورت های غرب تهران

فودکورت مگامال تهران

 منبع عکس: balad.ir، عکاس: نامشخص

«فودکورت مگامال» در طبقه دوم مجتمع تجاری فرهنگی مگامال واقع شده است. این فودکورت در فضایی به مساحت ۲,۴۰۰ متر مربع قرار دارد که ۱,۰۰۰ متر مربع از این فضا برای پذیرایی در نظر گرفته شده است و با اتصال به یک تراس وسیع، چشم‌انداز زیبایی از کوه‌های شمال تهران را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

پس از خرید در مگامال برای صرف غذا و نوشیدنی می‌توانید از فودکورت مجموعه استفاده کنید و بنا به ذائقه خود انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، فست‌فود، سالاد و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهید. از کافه و رستوران‌های این فودکورت می‌توان از چیکن فامیلی، رستوران ایرانی پلو سفید، فست‌فود شیلا، سوخاری ژیکانو، رستوران ایتالیایی ژیکاسه، فست‌فود لامینر و کافه ایوان نام برد.

۱۷. فودکورت رویال تراس

  • آدرس: تقاطع بلوار سعادت‌آباد و بلوار دریا، بلوار مدیریت، مجتمع تجاری و اداری رویال، طبقه دوم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت:  ۱۱ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: RoyalTerrace.FoodCourt@
  • بهترین فودکورت های غرب تهران

فودکورت رویال تراس

منبع عکس: اینستاگرام RoyalTerrace.FoodCourt، عکاس: نامشخص

«فودکورت رویال تراس» یکی از بهترین فودکورت‌های شمال غرب تهران است که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه به‌سوی شهر دارد. شما می‌توانید غذای خود را در تراس بزرگ فودکورت صرف کنید و از فضای باز لذت ببرید. در فصول سرد سال، سقف این تراس بسته می‌شود تا میهمانان مجموعه از سرما در امان باشند.

در فودکورت رویال تراس انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، آسیایی، فست‌فود، سالاد، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسر سرو می‌شود. از کافه و رستوران‌های این فودکورت می‌توان از ته‌چین بار، دونر گاردن، بامبو اکسپرس، کیوسک برگر، رزیلی، فست‌فود بونو و کافه ویونا پلاس نام برد.

۱۸. فودکورت ری لند

  • آدرس: بزرگراه شهید آوینی، خیابان شهید کریمی شیرازی (استخر)، جنب سینما راگا (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: _rey_land@
  • بهترین فودکورت های جنوب تهران

فودکورت ری لند جنوب تهران

منبع عکس: اینستاگرام  _rey_land، عکاس: نامشخص

«فودکورت ری لند» بزرگ‌ترین فودکورت جنوب تهران است که حدود ۵,۰۰۰ متر مربع مساحت و بیش از ۳۰ غرفه دارد. در این مجموعه انواع غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای محلی، فرنگی، فست‌فود، انواع قهوه‌، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و شیرینی سرو می‌شود. کافه و رستوران‌های این فودکورت دورتادور محوطه‌ای بزرگ و روباز قرار دارد و میز و صندلی‌های آن جلوی غرفه‌ها و در فضای روباز چیده شده است. این مجموعه غذایی، غرفه‌های زیادی دارد و شامل کافه‌ها، رستوران‌های ایرانی، چلوکبابی و فست‌فود می‌شود.

مشهورترین رستوران فودکورت ری لند، رستوران کباب شاه عبدالعظیم (شعبه راگا) است که با بیش از چند دهه تجربه و با سرو انواع کباب‌های لذیذ در این مجموعه فعالیت دارد.از غرفه‌های فودکورت می‌توان از رستوران ایرانی قابلی پلو، رستوران سنتی زعفرون، رستوران بانوی شرقی (با غذاهای ترکی و محلی)، ساندویچ طهران ۶۰، یزدی باربیکیو (دل و جگر)، فست‌فود شبهای کابل، دیزی اتلی و پروفسور برگر نام برد.

پیتزا جوجینو، سوخاری سیب لند نیپو، چیکن پیکن، پیتزا رزا، بسکتبالیست‌ها، مستر میکس، ریتا فود، فست‌فود کیوی، بمب امیر و مستر هات داگ در فودکورت ری لند فعالیت دارد. از دیگر غرفه‌های مجموعه می‌توان به سالاد و آب‌میوه گرینز، غرفه خشکبار ره‌آورد ارگانیک، کافه سُرا، آیس لند، حسین فالوده‌ای و کافه ویوفل اشاره کرد. ری لند علاوه بر واحدهای غذایی دارای گیم گیت، شهر شادی (شهربازی کودکان) و پارکینگ است.

۱۹. فودکورت نجم خاورمیانه (هایپر سان)

  • آدرس: بزرگراه آزادگان، خیابان فدائیان اسلام، نبش خیابان غیبی (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۲ تا ۲۳
  • صفحه اینستاگرام: hyper.najm@
  • بهترین فودکورت های جنوب تهران

فودکورت نجم خاورمیانه (هایپرسان)

منبع عکس: اینستاگرام mizban.fastfood96، عکاس: نامشخص

«فودکورت نجم خاورمیانه» در ضلع شمالی فروشگاه زنجیره‌ای نجم خاورمیانه واقع شده است. این فودکورت مساحتی حدود ۱,۲۰۰ متر مربع دارد و دارای چند کافه و رستوران است که در آن‌ها انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‎‌فود و نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌شود. فودکورت نجم ظرفیت پذیرایی روزانه ۱,۰۰۰ نفر را دارد. کافه تک سین (باقلوای ترکی علی کنتیا) از کافه‌های معروف این مجموعه به شمار می‌رود که با طعم متفاوت باقلواهای خود از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

از دیگر بخش‌های فودکورت هایپر سان باید از مجموعه رستوران میزبان نام برد که شامل رستوران ایرانی و فست‌فود می‌شود. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی، فست‌فود، سوخاری، ساندویچ و سالاد را سفارش دهید. در مجموعه میزبان امکان برگزاری مراسم خاص و جشن تولد به‌همراه گل‌آرایی و بادکنک‌آرایی با رزرو قبلی وجود دارد. 

۲۰. فودکورت چارسو

  • آدرس: خیابان جمهوری، تقاطع خیابان حافظ، بازار چارسو، طبقه پنجم (مشاهده روی نقشه
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: charsou.com
  • صفحه اینستاگرام: charsoubazar@
  • بهترین فودکورت های مرکز تهران

بازار چارسو بورس لوازم‌خانگی، صوتی تصویری، کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی است؛ چهار طبقه اول آن به واحدهای تجاری، طبقه پنجم به فودکورت و طبقه ششم، هفتم و هشتم به سالن انتظار سینما و پردیس سینمایی اختصاص دارد. «فودکورت چارسو» دارای ظرفیتی برای ۸۰۰ نفر است و انواع غذاهای فرنگی، فست‌فود و نوشیدنی‌های سرد و گرم در آن سرو می‌شود. این فودکورت گزینه مناسبی برای استراحت و صرف غذا بعد از گشت‌وگذار در بازار است.

در فودکورت چارسو برای صرف غذا به‌همراه خانواده می‌توانید از مبل‌های کنار دیوار شیشه‌ای استفاده کنید و از چشم‌انداز شهر لذت ببرید. میزهای چهار نفره نیز در سراسر فودکورت به چشم می‌خورد که برای جمع‌های کوچک مناسب است. در کنار ستون‌ها نیز میزهای مستطیلی شکل و نسبتا بزرگی وجود دارد. در این طبقه تراسی تعبیه شده است که چشم‌اندازی از مرکز شهر تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. از شناخته‌شده‌ترین کافه و رستوران‌های این فودکورت می‌توان از رستوران مدیترانه‌ای ۲۴، آشپزخانه سبز، رستوران ایتالیایی سوفیا، کلیک برگر، بنتو، سوخاری چیتر چیکن، پیتزا سون الون، امیر شکلات و کافه مود نام برد.

فودکورت چارسو

منبع عکس: charsou.com، عکاس: نامشخص

اگر شما تجربه بازدید و صرف غذا در فودکورت‌های تهران را دارید، نظر خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین فودکورت های تهران کدامند؟

فودکورت عرش آجودانیه، پالادیوم، آواسنتر، جام جم، جم سنتر، فلای لند، هدیش مال، مجتمع کوروش، اپال و ایران مال جزو بهترین فودکورت های تهران به حساب می‌آیند.

بهترین فود کورت‌ شرق تهران کدام است؟

فودکورت سون سنتر، فودکورت سیوان سنتر، فودکورت نارسیس و فودکورت هدیش مال از معروف ترین فودکورت های شرق تهران هستند.

منبع عکس کاور: tehranimages.com، عکاس: فربد پهلوان

مطالب مرتبط:

دیدگاه