سفر به استانبول با تور یا بدون تور

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
سفر به استانبول با تور یا بدون تور

در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره مزایا و معایب خرید تورهای استانبول و سفر با تور گردشگری را مرور خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 شهر استانبول یکی از جذاب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. اگر با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های این شهر و مطالعه درباره جاذبه‌های آن، شور و شوق سفر به این شهر در دلتان ایجاد شده است، دو راه پیش رو خواهید داشت. راه اول خرید تورهای استانبول و سفر با تور گردشگری است و راه دوم این است که خودتان برنامه سفر را بچینید و راهی این شهر شوید. اگر در این دو راهی گیر کرده‌اید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مفیدی درباره مزایا و معایب هر دو روش به شما ارائه کنیم.

 با انواع تورهای استانبول آشنا شوید

 در ابتدا لازم است که با انواع تورهای گردشگری استانبول آشنا شوید. تورهای استانبول را می‌توان به دو صورت تورهای گروهی و انفرادی تقسیم‌بندی کرد. تفاوت این دو نوع تور در خدماتی است که در آن‌ها ارائه می‌شود. در ادامه این دو نوع تور را بیشتر توضیح می‌دهیم.

 تور انفرادی استانبول: در تورهای انفرادی استانبول خدماتی نظیر هتل، ترنسفر رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت (بلیط هواپیما تهران استانبول یا استانبول به تهران) و صبحانه گنجانده شده است. به این معنی که شما با پرداخت هزینه آن تور تمامی این خدمات را دریافت خواهید کرد.

 تور گروهی استانبول: تورهای گروهی استانبول دارای خدماتی نظیر هتل، بیمه مسافرتی، ترنسفر رفت و برگشت، پرواز رفت‌وبرگشت، راهنمای فارسی‌زبان، گشت شهری همراه با ناهار و صبحانه است.

همان طور‌که متوجه تفاوت این دو نوع تور شدید، راهنمای فارسی‌زبان و گشت شهری در تورهای گروهی وجود دارد اما این خدمات در تورهای انفرادی گنجانده نشده است بنابراین اگر می‌خواهید برنامه سفر خود را طوری بچینید که متناسب با علاقه و سلیقه‌ی خودتان باشد و تنها از جاذبه‌های گردشگری موردعلاقه‌تان دیدن کنید و زمان سفرتان دست خودتان باشد، می‌توانید تورهای انفرادی را خریداری کنید. اما اگر علاقه‌ای به جست‌وجو درباره‌ی جاذبه‌های گردشگری استانبول، هزینه‌های ورودی، آدرس، ساعت بازدید و نحوه دسترسی به آن‌ها ندارید و دوست دارید به‌همراه یک راهنمای فارسی‌زبان از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید، به سراغ تور استانبول سفرماکت بروید.

تنگه بسفر

نیازها، علایق و محدودیت خود را بشناسید

بعد از آن‌که با تورهای مختلف استانبول آشنا شدید، بهتر است که کمی با خود یا دوستان خود خلوت کنید تا ببینید هدفتان از این سفر چیست. به‌دنبال چه چیزی هستید. چه‌قدر حاضرید پول خرج کنید و می‌خواهید وقت و انرژی‌تان را صرف چه کاری کنید.

 اگر به‌دنبال یک سفر ارزان‌قیمت می‌شد و می‌خواهید با اتوبوس به استانبول بروید و در یکی از هاستل‌های این شهر اتاق بگیرید و به‌نوعی کوله‌گردی کنید، لازم است که برنامه سفرتان را خودتان بچینید تا هرچقدر می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به‌شرط آن‌که حوصله و وقت کافی برای جست‌و‌جو درباره جاذبه‌های گردشگری این شهر، انواع اقامتگاه‌های آن، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها و نحوه رزرو اقامتگاه‌ها و وسیله حمل‌ونقل موردنظرتان را داشته باشید.

 

 اگر دلتان می‌خواهد آزادانه در استانبول به گشت‌وگذار بپردازید و دوست ندارید محدود به برنامه‌های سفر آژانس‌های گردشگری شوید، به سراغ تورهای انفرادی بروید یا تمام برنامه سفر را خودتان از اول بچینید. رزرو هتل استانبول را هم می‌توانید به‌راحتی در سفرمارکت انجام دهید.

 اگر به‌دنبال این هستید که سفری مطمئن را به‌همراه دوستان یا خانواده خود سپری کنید و وجود یک راهنمای فارسی‌زبان این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد، به سراغ تورهای گروهی استانبول بروید.

 اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید در خیابان‌ها و محله‌های استانبول آزادانه بگردید و در هر روزی که می‌خواهید سفر خود را شروع کنید و در هر روزی که می‌خواهید سفرتان را به پایان برسید، قطعا سفر با برنامه‌ریزی شخصی برایتان مناسب‌تر است.

در نتیجه هرکدام از این دو روش زمانی مفید و جذاب خواهد بود که بر اساس شناخت از خودتان انتخاب شود. این شناخت شامل علاقه، نیاز و همچنین محدودیت در وقت، حوصله و پول می‌شود. با این وجود هرکدام از این دو شیوه سفر می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. در ادامه مزایا و معایب هر دو این شیوه‌ها را توضیح می‌دهیم.

 مزایای سفر با تور استانبول

 مشخص بودن برنامه سفر: از جمله مزیت‌های سفر با تور گردشگری مشخص بودن برنامه سفرتان است. اگر تورهای گروهی را خریداری کنید که در آن گشت شهری نیز گنجانده شده است، از ابتدای سفر می‌دانید که در تمام طول سفر قرار است از کدام جاذبه‌ها دیدن کنید. همچنین نیازی به پیدا کردن وسیله‌ی حمل‌ونقل در شهر استانبول برای رسیدن به محل جاذبه‌ها ندارید و نیازی هم نیست که درباره‌ی تک‌تک جاذبه‌ها سرچ کنید تا اطلاعات بازدید آن‌ها را پیدا کنید.

  • مشخص بودن هزینه‌های سفر: یکی از مزیت‌های سفر با تور استانبول این است که شما در ابتدای سفر بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر را می‌پردازید و دیگر نیازی نیست که نگران بودجه سفرتان باشید. اگرچه که در طول سفر نیاز به خرج کردن پول برای برخی از وعده‌های غذایی یا ورود به جاذبه‌های گردشگری و امتحان کردن تفریحات شهر استانبول دارید، اما اکثر هزینه‌های سفر را با خرید تور گردشگری می‌پردازید و دغدغه‌ای از بابت این موضوع نخواهید داشت.
  •  همراهی راهنمای باتجربه در طول سفر: وجود یک راهنمای فارسی‌زبان در یک کشور ترک‌زبان بسیار مفید خواهد بود. اگر پاسپورت یا پولتان را گم کردید، اگر سؤتا درباره‌ی فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه داشتید، اگر می‌خواستید پول ایران را تبدیل به پول ترکیه کنید، اگر به‌دنبال یک رستوران یا مغازه‌ای برای خرید سوغاتی هستید، قطعا راهنمای باتجربه فارسی‌زبان بسیار به کارتان خواهد آمد.
  •  سفر با گروه: اگر دوست دارید با سفر کردن، دوستان جدیدی پیدا کنید، سفر با تور برایتان بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود. به‌خصوص اگر دوستان یا خانواده‌تان نمی‌توانند شما را در این سفر همراهی کنند. به غیر از این، سفر در قالب گروه به شما کمک می‌کند تا احساس امنیت خاطر بیشتری را در یک کشور دیگر تجربه کنید. اگر هم مشکلی برایشان پیش آمد، می‌توانید روی کمک همسفران تان حساب کنید.

 

خیابان‌های استانبول

معایب سفر با تور استانبول

 نداشتن آزادی کافی: یکی از معایب سفر با تور را می‌توان نبود آزادی کافی برای مسافران دانست. چراکه شما باید تابع برنامه سفر از پیش نوشته‌شده و راهنمایی‌های تورلیدر باشید. نمی‌توانید همان‌طوری‌که دوست دارید در شهر استانبول بگردید، غذاهای جدید را تجربه کنید و باید مطابق ساعت‌های از پیش تعیین‌شده در تور حضور داشته باشید.

 مشخص بودن برنامه سفر: اگر اهل هیجان و ماجراجویی باشید، مشخص بودن برنامه سفر، می‌تواند برایتان ملال‌آور باشد.

 سفر با انسان‌های ناآشنا: اگر دوست دارید تنهایی یا صرفاً با دوستان و آشنایانتان به سفر بروید، قطعا سفر با تورهای گردشگری که در آن آدم‌های جدیدی همسفر شما می‌شوند، ممکن است برایتان ناراحت‌کننده باشد.

مزایا و معایب سفر شخصی به استانبول

 از جمله مزیت‌های سفر شخصی به استانبول می‌توان به آزادی بیشتر، برنامه‌ریزی سفر متناسب با علایق و سلیقه‌تان، آزادی انتخاب در همسفران، تاریخ شروع و پایان سفر و انتخاب‌های دیگری نظیر رستوران، جاذبه‌های گردشگری دانست. با این شیوه دست شما باز است تا هر طور که می‌خواهید از وقت و پول‌تان در استانبول استفاده کنید.

 از معایب این شیوه از سفر کردن می‌توان به نبود یک راهنمای فارسی‌زبان در طول سفر، مشخص نبودن هزینه‌های سفر، نیاز به جست‌و‌جوی بیشتر برای پیدا کردن اطلاعات بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول اشاره کرد. همچنین در این سبک از سفر لازم است که هزینه جداگانه‌ای برای وسایل حمل و نقل در شهر استانبول بپردازید و فکری را برای نحوه رفت برگشت از هتل به مکان‌های دیدنی استانبول کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه