تصاویر غروب خورشید، جشن آتشین رنگ ها

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
تصاویر غروب خورشید، جشن آتشین رنگ ها

غروب خورشید که جشنواره‌ای از رنگ‌ها به پا می‌کند، یکی از زیباترین لحظات واپسین روز را در هر گوشه‌ از این کره خاکی رقم می‌زند و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

در میان تمام زیبایی‌های طبیعی، طلوع و غروب خورشید از پرطرفدارترین مناظر و سرشار از حس آرامش هستند. این طور به نظر می‌رسد که آلودگی هوا و عوامل محیطی مانند مه و دود در رنگ غروب خورشید تاثیر دارند و آن را زنده‌تر می‌کنند و غروب‌های خارق‌العاده‌ای می‌سازند. ذرات ریز و درشت موجود در هوا، به‌ویژه در اتمسفر پایین، جهت پرتوهای نور را تغییر می‌دهند و باعث پراکندگی آن‌ها می‌شوند. نور آبی و بنفش طول موج کوتاهی دارند، به این معنی که بیشتر پراکنده می‌شوند؛ بنابراین، هنگامی که خورشید در آسمان پایین می‌آید، نور آبی را به عقب می‌راند و فضای بیشتری برای نور قرمز باقی می‌ماند. در واقع، خورشید به‌محض رسیدن به خط افق، لایه‌های رنگی خود را از دست می‌دهد و در نهایت، تنها طول موج‌های قرمز وجود دارند که خورشید را به توپی از آتش فروزان تبدیل می‌کنند. جالب اینکه غروب خورشید فقط یک توهم است و آنچه در آسمان می‌بینید، فقط انکسار نور خورشید است. در واقع، جو زمین باعث شکست نور خورشید می‌شود و می‌توانید غروب خورشید را مشاهده کنید؛ در حالی که خورشید پیش‌تر از آنچه می‌بینید از نظر پنهان شده است!

آیا تابه‌حال دقت کرده‌اید که آسمان در فصل زمستان و پاییز در مقایسه با تابستان‌ها، رنگارنگ‌تر، پررنگ‌تر و زیباتر است؟ شاید فکر کنید که چشمانتان شما را فریب می‌دهند؛ اما این‌طور نیست و در روزهای تاریک‌تر با دمای پایین‌تر، شاهد غروب‌های شگفت‌انگیزی خواهید بود. ضمن اینکه هیچ دو غروبی شبیه هم نیستند و بخشی از این موضوع به سیستم‌های آب‌وهوایی مربوط می‌شود که همیشه در حال تغییر هستند.

برخی از زیباترین غروب‌های خورشید را می‌توانید از جاذبه‌ها یا مقاصد گردشگری همچون تاج محل در هند، جزیره زنگبار در تانزانیا، اهرام ثلاثه در مصر، جزیره بالی در اندونزی، جزیره سانتورینی در ایتالیا و... به نظاره بنشینید. بی‌شک تماشای غروب در کنار دریا یا وسط کویر، آرامشی وصف‌ناپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

غروب خورشید در دریا

غروب خورشید در منطقه ای سرسبز

رنگ ها نارنجی غروب خورشید بر فراز رودخانه

غروب خورشید در بالای یک آبشار

غروب خورشید در پس آب های مواج دریا

غروب خورشید در شهری در مجاورت دریا

غروب خورشید در میان ساختمان های شهر

غروب خورشید در ساحلی خلوت

غروب خورشید در چمنزاری کم درخت

غروب خورشدی در پس علفزار

رنگ های نارنجی غروب خورشید در پشت کوه ها

غروب خورشید در شهری با چندین آسمانخراش

آخرین رنگ های غروب خورشید در افق شهر

تصویر غروب خوشید در میان خانه های رنگی

غروب خورشید از میان درختان نخل

رنگ های زرد و نارنجی غروب خورشید

غروب خورشید بسیار زیبا، آرامش‌بخش و رمانتیک است و کمتر کسی پیدا می‌شود که از این لحظه دیدنی خاطره‌ای نداشته باشد. اگر شما نیز تجربه یا خاطره جذابی از این پدیده شگفت‌آور دارید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه