در سفر به اصفهان از این مکان ها دیدن کنید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات جمعه، ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
در سفر به اصفهان از این مکان ها دیدن کنید

در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند مورد از بهترین جاذبه‌های اصفهان آشنا کنیم. در ادامه با مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ایران کشور پهناوری است و هیچ‌وقت برای سفر، دغدغه مقصد نخواهید داشت. همه‌جای ایران، از شمال تا جنوب، شرق تا غرب پر از جاذبه‌های گردشگری است؛ اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند مورد از بهترین جاذبه‌های اصفهان آشنا کنیم. اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و گردشگران خارجی علاقه زیادی به آن دارند؛ اما چه چیزی این شهر را تا به این حد جذاب کرده است؟ در ادامه با مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا شوید.

میدان نقش جهان، از ایران تا سراسر اروپا

شاید شما به‌عنوان یک ایرانی، بیشتر جذب ساختمان‌های لوکس و مدرن کشورهای دیگر شوید؛ اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید میدان نقش جهان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های توریستی ایران برای گردشگران خارجی است! خیلی ها سالانه از سراسر اروپا و کشورهای دیگر برای این جاذبه به اصفهان سفر می‌کنند. میدان نقش جهان یادگاری از دوره صفوی است که خود چهار بنای مهم نظیر مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو، مسجد امام و بازار را دارد.

سی و سه پل، جگرگوشه ایران

حتی اگر به اصفهان سفر نکرده باشید، با سی و سه پل خاطرات زیادی دارید. یکی از مهم‌ترین اماکن تفریحی اصفهان که همه از دوران مدرسه با آن آشنا می‌شوند، عکس این پل زیبا است که روی زاینده روی قرار دارد. اگرچه هم‌اکنون زاینده رود خشک شده و پل حال و هوای قدیم خود را ندارد، همچنان چیزی از زیبایی‌های آن کم نشده است.

منار جنبان، عجیب اما واقعی

جاذبه های تاریخی و دیدنی را همه‌جا پیدا خواهید کرد؛ اما جاذبه ای که با هوش و ذکاوت مردمان یک ملت گره خورده باشد، خیلی دست‌یافتنی نیست. سرزمین ایران، با معماری شاهکار و جادویی این هدیه را به تمام جهانیان تقدیم می‌کند. منار جنبان یکی از این جاذبه‌ اهاست که هر ایرانی باید حتما آن را دیده باشد تا به شکوه و عزت سالیان دراز سرزمینش افتخار کند.

منار جنبان

این ساختمان سازه ای مقاوم در مقابل زلزله است که معماران بین‌المللی در چگونگی ساخت و طراحی آن وامانده اند، آن هم در روزگاری که خبری از تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته سازه ای در میان نبوده است.

کاخ چهل ستون

کسی نیست که بتواند ادعا کند با دیدن کاخ چهل ستون اصفهان دل و روحش به وجد نمی‌آید. معماران قدیم ایران برای ساخت یک بنا به همه چیز توجه می‌کردند؛ از معماری گرفته تا طبیعت؛ گویی نه‌تنها به فکر جسم، که به فکر جان هم بوده اند.

کاخ چهل ستون عمارتی زیبا با معماری بی‌نظیر است که در مرکز یک باغ با صفا قرار دارد. حوض رو‌به‌روی این بنا، تصویر زیبایی از معماری را منعکس می‌کند. داخل کاخ، تمام دیوارها با نقاشی های زیبا و بی‌نظیری از دوره صفوی تزیین شده‌اند. در سفر به اصفهان، بازدید از این جاذبه را که یادگاری از دوره پایتخت بودن اصفهان است، فراموش نکنید.

کلیسای وانک از زیباترین کلیساهای ایران

کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان یکی دیگر از جاذبه‌های اصفهان است که باید در برنامه سفر خود قرار دهید. کلیسای وانک از نظر مقیاس، خیلی بزرگ نیست؛ اما نقاشی‌های دیواری بی‌نظیر داخل آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بازار اصفهان، خرید صنایع دستی و سوغات

خرید، همیشه یکی از مهم‌ترین بخش های هر سفر است. خریدی که رنگ و بویی از شهری که به آن سفر کرده‌اید را برای همیشه برای شما ماندگار می‌کند. خرید صنایع دستی اصفهان و سوغاتی را در بازار اصفهان که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد، فراموش نکنید.

بازار اصفهان

سردر بازار قیصریه به میدان باز می‌شود و بعد از گشت‌وگذار در میدان می‌توانید برای خرید سوغاتی اصفهان و گزهای خوشمزه وارد بازار شوید. بازار قدیم اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری اصفهان است که حجره‌های زیادی دارد و معماری بی‌نظیر بازار در ایران را به نمایش می گذارد.

بهترین رستوارن اصفهان

بعد از گشت‌وگذار در اصفهان، این شهر زیبا و تاریخی، حتما برای صرف ناهار و شام، به رستوران شهرزاد سر بزنید. در سفر به هر شهر و دیاری سعی کنید در بهترین رستوران آنجا، حداقل یک وعده غذا میل کنید تا سفر خود را کامل و بی کم و کاست کرده باشید. رستوران شهرزاد، از بهترین رستوران های شهر است که در سفر به اصفهان پیشنهاد می‌شود.

خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان در فلای تودی

برای سفر به این شهر، راه های مختلفی مانند خرید تور، سفر زمینی با خودروی شخصی، سفر با اتوبوس یا قطار و البته سفر هوایی دارید. اگر قصد دارید تا یک سفر بدون دغدغه و راحت داشته باشید، گزینه سفر هوایی را در اولویت های خود قرار دهید.

فلای تودی به‌عنوان ارزان ترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اصفهان پیشنهاد خوبی است. وارد وب‌سایت فلای تودی شده و از منو بلیط هواپیما، بلیط خود را در تاریخ مدنظر خود با بهترین قیمت رزرو کرده و یک سفر عالی به شهر جادویی اصفهان تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه