حجازی: عباس آباد باید قطب گردشگری پایتخت شود

افشین حیدری
افشین حیدری دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
حجازی: عباس آباد باید قطب گردشگری پایتخت شود

نشست خبری مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد درباره ویژه‌برنامه‌های پیروزی انقلاب و جشنواره خانوادگی زمستان داغ صبح دوشنبه، ۱۰ بهمن برگزار شد.

هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و جشنواره زمستان داغ خبر داد.

سید محمدحسین حجازی، در این نشست ضمن عرض تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد که در پیوست فرهنگی منطقه عباس‌آباد منشا خدمات ارزنده‌ای باشیم و بیان داشت:

اراضی عباس‌آباد به‌عنوان منطقه‌ای که معماری و اکوپارک اراضی آن در برنامه‌های توسعه‌ای شهرداری مدنظر قرار گرفته است، باید به‌عنوان قطب فرهنگی، گردشگری و دینی در آینده‌ای نزدیک معرفی شود و رویکردی که ما در این منطقه دنبال می‌کنیم، سعی دارد تا بر اساس سلایق و نیازمندی مردم باشد.

مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد اظهار داشت:

انتقادها و مطالبات رسانه ها در خصوص این منطقه باعث رشد و تعالی آن می‌شود و باید با همکاری هم و به‌صورت دو طرفه سعی کنیم تا این منطقه گردشگری را به مردم عزیزمان معرفی کنیم.

حجازی به رویکرد منطقه در حوزه فرهنگی و هنری پرداخت و خاطر نشان کرد:

از این منظر میزبانی از دو جشنواره فیلم فجر و هنرمندان حوزه موسیقی فجر را داریم که باعث افتخار ما است. در حوزه گردشگری نیز سه توافق با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم که در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها از اواخر امسال با شدت هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود.

حجازی در بخش دیگر صحبت‌هایش از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در ایام دهه فجر خبر داد و اعلام کرد:

از پنجشنبه این هفته و به‌مدت سه روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برنامه‌های شاد و مفرحی را خارج از فضاهای مرسوم و امنیتی حاکم بر کشور برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی کردیم. همچنین به‌مدت یک ماه، برنامه‌ای تحت عنوان «زمستان داغ» را در حوزه‌های مختلف هنری از قبیل هنرهای تجسمی، موسیقی و  هرآنچه که به‌عنوان دست آورد هنری یک فرد معرفی می‌شود در این برنامه در معرض دید مردم قرار می دهیم. در کنار این برنامه، بازار بزرگ پروانه که به فروش آثار هنری هنرمندان و فعالان این حوزه می‌پردازد را چهار سالی است در  این منطقه گردآوری کردیم که بستر خدمات خوبی برای مردم و فعالان این حوزه فراهم کرده است.

وی ادامه داد:

کنسرت خیابانی از دیگر برنامه‌هایی است که در دو سال متوالی با حضور «محمد معتمدی» خواننده کشورمان در این منطقه داشتیم و سعی داریم تا در ایام نوروز و ماه رمضان نیز احیای موسیقی خیابانی را با جدیت دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد:

برگزاری بازی‌های مختلف و برنامه‌های مفرح عروسکی برای خانواده‌ها، از دیگر فعالیت‌هایی است که سعی می‌کند تا ساعاتی شاد و  هیجانی را برای آن‌ها فراهم کند. همچنین در روز ۲۲ بهمن، آتش‌بازی و نورافشانی متفاوتی را داریم که نمونه آن را تقریبا در هیچ کجای ایران تابه‌حال مشاهده نکردیم.

 حجازی از برگزاری برنامه‌ای ادبی هم برای دوستداران شعر و ادب خبر داد و گفت:

هم‌زمان با  مقارن شدن ولادت امام علی (ع) برنامه‌ای تحت عنوان «خانه پدری» با حضور شعرا و پیشکسوتان ادبی کشور در خانه شعر و ادبیات برای علاقه‌مندان این حوزه  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:

موزیک ویدویی را در  قالب فضای مجازی با عنوان مجموعه بانو و به زبان انگلیسی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داریم که برای مردم کشورهای خارجی در دست طراحی است. موزیک ویدیویی دیگری با عنوان «تا پای جان» نیز توسط دختران نوجوان قرار است خوانده شود که سعی شده تا در آن با موضوع امید به آینده و نقدی بر مخالفان جمهوری اسلامی توسط مجموعه بهشت مادر برای مخاطبان نوجوان و به سبک خیلی امروزی تولید شود.

مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد به برگزاری تورهای گردشگری رایگان اشاره کرد و گفت: این تور گردشگری برای مناطق محروم در دست برنامه‌ریزی است که با عنوان "صاحبان اصلی انقلاب" برای مردم  مناطق محروم و حاشیه شهر در ایام دهه فجر آغاز می‌شود و تداوم آن نیز در ایام نوروز دنبال می‌شود.

حجازی در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت‌گذاری نامتعارف اقیانوس پارک عنوان کرد:

قیمتگذاری این مجموعه با همکاری وزارت میراث و وزارت ارشاد مشخص شده است و در حال حاضر نیز قیمت آن با تخفیف برای خانواده‌ها ارائه می‌شود و سعی شده تا تمهیداتی را برای خانواده‌هایی که تعداد آن‌ها بیشتر هستند در نظر گرفته شود تا  از تخفیف‌های خوبی برخوردار شوند.

وی درپاسخ به سوال دیگری در خصوص مشکل پارکینگ اراضی عباس‌آباد در روزهای تعطیل گفت:

ساخت بزرگترین پارکینگ شهر تهران با ظرفیت بیش از ۳,۰۰۰ نفر و با بودجه‌ای بیش از ۱,۰۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در اراضی عباس‌آباد در دست طراحی است که امیدواریم در نیمه شعبان امسال بهره‌برداری عملیات عمرانی مجدد آن آغاز شود و تا اواسط ۱۴۰۲ بخشی از آن و تا اوایل سال ۱۴۰۳ تکمیل آن رقم بخورد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه