با اقامت در بوم گردی‌های قشم، مثل بومی‌های واقعی جنوب زندگی کنید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
با اقامت در بوم گردی‌های قشم، مثل بومی‌های واقعی جنوب زندگی کنید

در این میان شهر قشم جزو یکی از شهرهای زیبا و محبوب در جنوب ایران است که هر سال گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جنوب ایران مردم خون‌گرم و مهربانی دارد. سفر به شهرهای جنوبی مخصوصا در نیمه دوم سال طرفداران زیادی دارد. زیرا آب و هوای این قسمت از ایران در فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان بی‌نظیر است. در این میان شهر قشم جزو یکی از شهرهای زیبا و محبوب در جنوب ایران است که هر سال گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. حال اگر می‌خواهید سفرتان به تجربه‌ای شیرین و به‌یادماندنی تبدیل شود، یکی از بوم گردی‌های قشم را برای اقامت انتخاب کنید.

اقامتگاه‌های سنتی و بومی متنوعی در قشم وجود دارد. اقامت در این بوم گردی‌ها از جهات مختلف می‌تواند مفید واقع شود. شما می‌توانید هم‌زمان از طبیعت بکر، خدمات تفریحی، غذاهای محلی، جاذبه‌های گردشگری و… لذت ببرید. در واقع با اقامت در بوم گردی‌های قشم می‌توانید برای چند روز مثل بومی‌های واقعی جنوب زندگی کنید. برای تجربه این سفر لذتبخش می‌توانید در جاباما اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به تعداد روزهای سفرتان در آن اتاق رزرو کنید.

بوم گردی در قشم

جزیره قشم، جزیره شگفتی‌ها است. جاذبه‌های گردشگردی هیجان‌انگیزی که در این شهر کوچک وجود دارد بر هیچکس پوشیده نیست. کافی است کمی درباره آن در فضای مجازی جست‌و‌جو کنید. با مشاهده عکس‌هایی که از طبیعت بکر و زیبای این جزیره موجود است، قطعا نسبت به بوم گردی در این شهر علاقه‌مند خواهید شد. در این صورت به سراغ یک اقامتگاه بوم گردی خوب در قشم خواهید رفت. به عبارتی می‌توان این‌گونه گفت که شهر قشم یکی از شهرهایی است که بوم گردی در آن بیش از سایر شهرها لذتبخش خواهد بود.

بوم گردی در قشم شما را با آداب و رسوم و فرهنگ اهالی این شهر آشنا می‌کند. می‌توانید در طی سفر خود انواع غذاهای محلی قشم را امتحان کنید. از انواع ماهی، میگو و خرچنگ گرفته تا طعم شیرین خرما و ارده در کنار چای برای شب‌های پرستاره این شهر، همه جزو لذایذ فراموش‌نشدنی این سفر خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به قشم حتما اقامت در کنار آب‌های خلیج فارس را نیز تجربه کنید. اصولا پرسنل اقامتگاه‌هایی که در قشم مستقر هستند، مسافران را به تفریحات و تجربیات این‌چنینی راهنمایی می‌کنند. برخورد این افراد با گردشگران چنان گرم و صمیمانه است که در اکثر مواقع منجر به دوستی و ارتباطی عمیق بین آن‌ها می‌شود.

جزیره قشم در استان هرمزگان قرار دارد و آب و هوای گرمی دارد. به همین دلیل است که اکثر افرادی که به قصد بوم گردی به این شهر سفر می‌کنند، معمولا فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفرشان انتخاب می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری و مناظر دیدنی جزیره قشم خیلی زیاد است. ضمن اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی این جزیره نیز خود به‌تنهایی به‌عنوان یکی از این جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. اما در سفر خود به قشم بازدید از سواحل درخشان و نقره‌ای، غارهای اسرارآمیز، دره‌های تماشایی، تنگه‌های جذاب و حیرت‌انگیز و جنگل‌های چشم‌نواز این جزیره را فراموش نکنید.

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم

افرادی که در اقامتگاه‌های بوم گردی قشم فعالیت می‌کنند با مسافران مانند خانواده خود رفتار می‌کنند. رفتار و برخورد آن‌ها به‌قدری صمیمانه است که به‌هیچ‌وجه امکان ندارد که احساس غریبی کنید. در واقع نه‌تنها در طول سفر احساس غربت به شما دست نمی‌دهد، بلکه به‌قدری به شما خوش می‌گذرد که گذر زمان را متوجه نخواهید شد.

انتخاب اقامتگاه‌های قشم برای داشتن تجربه‌ای متفاوت از سفر به جنوب ایران

اکثر اقامتگاه‌هایی که در قشم در حال ارائه خدمات به مسافران هستند، یک تیم راهنمای خوب دارند. شما با اقامت در این اماکن خود را به این تیم راهنما می‌سپارید تا سفرتان طبق برنامه‌ای خوب پیش برود. ضمن اینکه شرکت در جشن‌های محلی همراه با رقص و آواز اهالی آن منطقه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت اقامت در بوم گردی‌های قشم است. تیم راهنمای این اقامتگاه‌ها معمولا وسیله حمل و نقل به جاذبه‌های گردشگری را نیز برای مسافران فراهم می‌کنند. شما در طول سفرتان با این تیم همراه می‌شوید و اوقات لذتبخشی را در تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمک و… می‌گذرانید. ضمن اینکه می‌توانید یکی از شب‌های سفر خود را در دره ستارگان قشم بگذرانید. کمپ کردن در این منطقه و تماشای آسمان پرستاره، شما را در بهت و حیرتی وصف‌نشدنی فرو خواهد برد.

قشم جزیره نسبتا کوچکی است. اما با توجه به طبیعت زیبایی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که در چند سال اخیر، نمونه‌های متنوعی از اقامتگاه‌های بوم گردی در این منطقه ساخته شده است. این اقامتگاه‌ها معمولا معماری سنتی دارند که شبیه به بافت بومی همان منطقه است. همچنین اکثر آن‌ها بیش از آنکه به بازارها و پاساژهای قشم نزدیک باشند به جاذبه‌های طبیعی این جزیره نزدیک هستند. بنابراین بهترین انتخاب برای بوم گردی در قشم همین اقامتگاه‌های سنتی هستند.

حال و هوای اقامتگاه‌های قشم

زمانی که وارد یکی از اقامتگاه‌های قشم شوید با جوی صمیمی بین افرادی با گویش و لباس محلی مواجه خواهید شد. بسیار زود با آن‌ها صمیمی می‌شوید و در آنجا مثل خانه خود راحت خواهید بود. می‌توانید برای وعده‌های غذایی خود از غذاهای محلی قشم امتحان کنید. همچنین این اقامتگاه‌ها معمولا فضای مشترکی مثل حیاط در اختیار مسافران قرار می‌دهند. بنابراین شب‌نشینی‌های سفرتان را می‌توانید در فضای داخلی اقامتگاه‌ها بگذرانید و از هم‌نشینی و معاشرت با دیگر مسافران لذت ببرید. اما در نهایت خدمات و امکانات این اقامتگاه‌ها تقریبا متفاوت است. شما می‌توانید بر اساس نیازها و سلیقه‌ای که دارید، این اقامتگاه‌ها را در سایت جاباما فیلتر کنید و سپس نمونه مورد نظرتان را انتخاب کنید. بهتر است قبل از اینکه وارد قشم شوید، اقامتگاه انتخابی خود را رزرو کرده باشید.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اهالی قشم با بوم گردی در آن

بوم گردی در قشم و تجربه زندگی مثل بومی‌های واقعی جنوب

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که اگر چند روز مثل بومی‌های واقعی جنوب زندگی کنید چه احساسی خواهید داشت؟ مثل آن‌ها شلوارهای گشاد با صندل بپوشید، غذاهای جنوبی بخورید، در فضایی شبیه خانه‌های بومی جنوب بخوابید، شب‌ها به آسمان پرستاره خیره شوید، بدون ترس از خیس شدن کنار آب قدم بزنید و… برای اینکه تمام این تصورات را به خاطره تبدیل کنید، کافی است برای بوم گردی در قشم در یکی از اقامتگاه‌های محلی این شهر اتاق رزرو کنید. برای انتخاب اقامتگاه مورد نظر می‌توانید از سایت جاباما کمک بگیرید. در نهایت اگر مطمئن باشید که بوم گردی در قشم به یکی از متفاوت‌ترین سفرهای داخلی شما محسوب خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه