بهترین مقاصد خارجی برای سفر در دی ماه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین مقاصد خارجی برای سفر در دی ماه

هزینه‌‌های سفر در فصل زمستان در مقایسه با ایام دیگر سال بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ممکن است شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تصور می‌کنند با شروع فصل سرما در دی ماه باید از خیر سفر و ماجراجویی آن گذشت و تمام مدت منتظر ماند تا فصل سرما تمام شود. هزینه‌‌های سفر در فصل زمستان در مقایسه با ایام دیگر سال بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است؛ بنابراین در این فصل می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو ارزان‌ترین هتل خودتان را به یک سفر کاملا اقتصادی دعوت کنید. حال اگر به این نتیجه رسیده‌اید که زمستان یک فرصت طلایی برای سفرکردن است، با ما همراه شوید تا در ادامه مطلب بهترین مقاصد خارجی برای سفر در دی ماه را به شما معرفی کنیم.

دبی امارات

شهر دبی در کشور امارات را به‌عنوان یک مقصد گردشگری لوکس و البته قران قیمت می‌شناسند و از آنجایی که این مقصد گردشگری در نزدیکی کشور ایران قرار دارد& یکی از گزینه‌های محبوب سفر در میان گردشگران است. آب و هوای دبی بسیار گرم است؛ بطوری که برای اغلب افراد تحمل گرمای آن در طول فصل تابستان طاقت‌فرسا است. در عوض همین شرایط آب و هوایی موجب شده است تا دبی به یکی از ایدئال‌ترین گزینه‌های سفر در زمستان تبدیل شود. ازاین‌رو اگر می‌خواهید در دی ماه با بلیط هواپیما آنلاین به مقصدی سفر کنید که شما را کاملا از فضای برفی و زمستانی جدا کند؛ بطوری که کاملا فراموش کنید که در فصل زمستان به سر می‌بریم، تور دبی بهترین انتخاب برای شما است. با این حال ذکر این نکته نیز ضروری است که به‌دلیل شرایط آب و هوایی مساعد دبی در طول فصل زمستان و افزایش تقاضا برای تور دبی در طول فصل سرما، هزینه‌های سفر به این شهر پرزرق‌وبرق گردشگری نیز گران‌تر از فصل‌های دیگر سال است.

رپورتاژ

استانبول ترکیه

دیگر همه می‌دانند که سفر به ترکیه به‌ویژه شهر استانبول تا چه اندازه در میان گردشگران ایرانی محبوبیت دارد. در واقع می‌توان گفت برای ایرانی‌هایی که اهل سفرهای تفریحی به کشورهای خارجی هستند، سفر به استانبول تنها به یک بار ختم نمی‌شود؛ بلکه اغلب آن‌ها هر از چند گاهی به این مقصد محبوب سفر می‌کنند. معمولا به‌دلیل آب و هوای شهر استانبول در فصل‌های بهار و تابستان بیشترین میزان گردشگران را می‌توان در این شهر دید. با این حال استانبول را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های سفر در دی ماه دانست زیرا علی‌رغم آنکه هوای آن در فصل زمستان تا حد زیادی سرد است. اما در دی ماه که شروع فصل سرما است، سرمای طاقت‌فرسایی ندارد و فقط کافی است کمی مجهزتر سفر کرد. در برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول نیز بهتر است بازدید از اماکن تفریحی و بناهای تاریخی سرپوشیده را جایگزین مکان‌های دیدنی روباز کرد تا از این راه از سرمای زمستانی آن دور ماند.

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید بهتر است بدانید که طبیعت زیبای استانبول در فصل زمستان هم زیبایی خود را حفظ می‌کند و فقط به چهره‌ای زمستانی تغییر شکل می‌دهد. بنابراین مسافران تور زمستانه استانبول می‌توانند علاوه بر تفریحات زمستانی استانبول، طبیعت‌گردی را هم در برنامه خود بگنجانند. باید بگوییم که آنتالیا نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای سفر در این فصل است. شما می‌توانید با خرید بلیط تهران آنتالیا و استانبول سفری جذاب را تجربه کنید.

رپورتاژ

بانکوک تایلند

کشور تایلند در قیمت شرق آسیا قرار دارد و یکی از پرگردشگرترین مقاصد سفر در این ناحیه بشمار می‌رود. آب و هوای این مقصد گردشگری استوایی و گرم است به همین سبب هم از مقاصد مناسب سفر در ماه دی و همچنین ماه‌های پایانی زمستان محسوب می‌شود. از آنجا که در میان شهرهای گردشگری کشور تایلند بیش از همه بانکوک و پاتایا مورد توجه قرار دارند با فرارسیدن فصل زمستان تور بانکوک و تور پاتایا نیز رونق بسیاری می‌گیرند. برخی بیشتر مجذوب معابد و بناهای باستانی بانکوک می‌شوند و برخی دیگر طبیعت منحصربه‌فرد و سواحل ناب پاتایا را به‌عنوان مکانی دنج برای سفرهای زمستانه در نظر می‌گیرند. گفتنی است برخی تورها نیز به‌طور ترکیبی برنامه‌ریزی می‌شوند و گردشگران می‌توانند با رزرو این تورها هم‌زمان از هر دو این شهرهای گردشگری در تایلند دیدن کنند. اگر شما هم مقصد تایلند را برای سفر تفریحی به خارج از کشور در ماه دی انتخاب کردید بهتر است بدانید هم‌زمان با شروع سال میلادی و تعطیلات جشنواره‌ها و مراسمات شادی بسیاری تدارک دیده می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند تجربه سفر شما را به تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی تبدیل کند.

دهلی هند

اگر سلیقه متفاوتی در انتخاب مقصد سفر دارید و می‌خواهید در سفر دی ماه خود به مقصدی جالب و شگفت‌انگیز سفر کنید که تجربه‌ای متمایز در جهانگردی شما رقم بزند و در عین حال برای سفر در دی ماه و شروع فصل زمستان نیز گزینه مناسبی باشد سفر به کشور هند را به شما توصیه می‌کنیم. کشوری که به سرزمین هزار رنگ معروف است و پر از ازدحام و هیاهو است. جایی که تضادهای گوناگون به طریقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که آدم را شگفت‌زده می‌کنند. از یک سو اسمان‌خراش‌های مرتفع خود نمایی می‌کنند و از سوی دیگر زاغه‌های کوچک و سنتی به چشم می‌خورند. مردش با آن همه تنوع در باورها و تفاوت‌های فرهنگی در یک‌جا جمع شده‌اند و معابد گوناگونی که مرکز آیین این مردمان است، از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن بشمار می‌روند. هرچند در کشور پهناور هند شرایط آب و هوایی متنوعی حاکم است اما درمجموع آب و هوای آن گرم و خشک است؛ به‌عنوان نمونه یکی از شهرهای آن نام گوا از گرم‌ترین مناطق زمین شناخته می‌شود. از این منظر با شروع فصل زمستان و در دی ماه تقاضا برای مقصد پرگردشگر این کشور یعنی دهلی نیز افزایش می‌یابد. گفتنی است برخی از تورهای تفریحی به این مقصد سفر نیز به‌طور ترکیبی اجرا می‌شوند؛ به‌طور مثال تور دهلی، آگرا و جیپور یکی از آن‌ها است.

ونیز ایتالیا

وقتی صحبت از سفرهای خارجی می‌شود، معمولا سفر به کشورهای اروپایی بیشترین محبوبیت را در میان گردشگران دارند و یکی از پر گردشگرترین آن‌ها را می‌توان کشور ایتالیا دانست. این کشور گردشگری محوبیت خود نزد گردشگران را بیشتر مدیون پیشینه تاریخی طولانی و دستیابی به رکورد بیشترین تعداد آثار به ثبت رسیده در فهرست آثار یونسکو است. اگر بخواهیم شرایط سفر به این مقصد گردشگری را بر مبنای شرایط آب و هوایی آن ارزیابی کنیم باید بگوییم به‌دلیل آب و هوای سرد و احتمال زیاد بارش باران در فصل زمستان، این فصل بهترین زمان برای سفر به آن نیست اما با این حال بسیاری از گردشگرانی که تمایل دارند تا در دی ماه به سفر خارجی بروند دوست دارند تا در طول سفر حال و هوای زمستانی را تجربه کنند و اتفاقا از این بابت احساس خوشایندی دارند. اگر شما هم می‌خواهید در زمستان به یک مقصد خارجی سفر کنید که چشم‌اندازهای طبیعی آن را در شکل و فرمی متفاوت بازدید کنید شهر رویایی ونیز بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه