محله اتیلر استانبول کجاست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
محله اتیلر استانبول کجاست؟

در این محله که در سمت اروپایی استانبول و در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است، خارجی‌های زیادی نیز ساکن هستند؛ اتیلر به خاطر داشتن کافه‌ها و رستوران‌های لوکس، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های مد و مراکز خرید لاکچری مثل مرکز خرید Akmerkez مشهور است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اتیلر یکی از محله‌های زیبا و لوکس استانبول است که اکثر ساکنان آن را افراد نسبتا ثروتمند تشکیل می‌دهند و جزو مناطق گران‌قیمت استانبول به شمار می‌رود. دسترسی به این محله با حمل و نقل عمومی در گذشته دشوار بود، اما با راه‌اندازی خط  M6 متروی استانبول از سال ۲۰۱۵ میلادی دسترسی به آن بسیار آسان شده است.

در این محله که در سمت اروپایی استانبول و در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است، خارجی‌های زیادی نیز ساکن هستند؛ اتیلر به خاطر داشتن کافه‌ها و رستوران‌های لوکس، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌های مد و مراکز خرید لاکچری مثل مرکز خرید Akmerkez مشهور است که در این مطلب سعی می‌کنیم بهترین هر یک از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین مرکز خرید اتیلر

مرکز خرید Akmerkez  (به فارسی : مرکز خرید آک) یک مرکز خرید واقع در محله اتیلر در منطقه بشیکتاش در استانبول ترکیه است. این مرکز خرید به‌عنوان سومین مرکز خرید بزرگ کشور ترکیه پس از Galleria Ataköy و Capitol، در ۱۸ دسامبر ۱۹۹۳ افتتاح شد.

البته این مجموعه بسیار بزرگ بارها میزبان نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری با حضور هنرمندان برجسته دنیا نیز بوده است و صرفا یک مرکز خرید به شمار نمی‌رود.

نزدیک به ۳۶۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ بازدیدکننده در روزهای هفته و ۵۰۰۰۰ در آخر هفته‌ها از این مجموعه بازدید می‌کنند. تعداد بازدیدکنندگان به حدود ۱٫۵ میلیون در ماه، یا ۱۴ میلیون در سال رسیده است. گزارش شده‌است که میانگین زمان بازدید از این مرکز خرید سه ساعت و نیم است که از میانگین جهانی حضور در مراکز خرید نیز بیشتر است.

بهترین رستوران اتیلر

در انتخاب بهترین رستوران محله اتیلر نسبت به مرکز خرید کار سخت‌تری خواهیم داشت، چراکه چند رستوران لوکس پرطرفدار در این محله قرار گرفته‌اند، که از لحاظ کیفیت هم تراز یکدیگر هستند و انتخاب بین آن‌ها کار آسانی نیست.

در نهایت اما تصمیم گرفتیم رستوران آیلند را به شما معرفی کنیم، رستوران آیلند (I.Land Restaurant) یکی از رستوران‌های خاص محله اتیلر و منطقه بشیکتاس است که امتیاز بسیار عالی که در سایت tripadvisor و گوگل از مشتریان خود دریافت کرده گواه این ادعاست.

رپورتاژ

این رستوران در محیطی بسیار بزرگ به مساحت حدودا ۱۰۰۰ متر بنا شده است و آماده پذیرایی هم‌زمان از حدود ۳۵۰ نفر است، همچنین این رستوران برای برگزاری جلسات اداری نیز دارای فضای ویژه‌ای است. همچنین منوی رستوران آیلند استانبول شامل انواع غذاهای ترکی و اروپایی است و از لحاظ تنوع منو به جرات می‌توان آن را رتبه اول در بین رستوران‌های لاکچری منطقه بشیکتاش دانست.

دسترسی با مترو

دسترسی به رستوران آیلند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان است و اگر در ایستگاه متروی اتیلر از قطار پیاده شوید برای رسیدن به رستوران کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت.

بنابر نظرات مشتریان این رستوران در سایت Tripadvisor و Google Reviews مهم‌ترین مزیت‌های این رستوران را می‌توان در این موارد بیان کرد:

طعم‌های جدید و بی‌نظیر، طیف گسترده‌ای از غذاهای مختلف ترکی و بین‌المللی، پرسنل خوش برخورد با رفتار دوستانه، محیط بزرگ، دنج و در عین حال آرام.

بهترین کافه اتیلر

شعبه استارباکس استانبول

طبیعی است استارباکس (Starbucks) که بزرگ‌ترین شرکت کافی شاپ‌های زنجیره‌ای جهان است فرصت حضور در یکی از لوکس‌ترین مناطق ترکیه را از دست نداده و یکی از شعب اصلی خود در ترکیه را در محله اتیلر راه‌اندازی کرده است، هرچند که این شعبه از لحاظ فضا آن‌چنان که باید و شاید بزرگ نیست اما به واسطه شهرت برند استارباکس یکی از پرطرفدارترین کافه‌های این منطقه است.

استارباکس شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی است، که با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۳۳٫۸۳۳ شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود. شرکت استارباکس در سال ۱۹۷۱ توسط جری بالدوین، زو سیگل و گوردون بوکر تاسیس شد.

رپورتاژ

سایر کافه‌ها

در بخش رستوران، رستوران آیلند را معرفی کردیم اما جالب است بدانید که کافه آیلند نیز در نوع خود بی‌نظیر است، این کافه یک منوی متنوع با نوشیدنی‌های سرد و گرم خوشمزه و غذاهای سبک دارد و در فضای دلنشین آن موسیقی ملایم پخش می‌شود که آن را تبدیل به مکانی دلچسب برای یک دیدار دوستانه با دوستان، یا یک قرار عاشقانه خاطره‌انگیز می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم از طریق این صفحه تصاویر و ویدیوهای کافه آیلند را ببینید، همچنین منوی کافه را نیز در همین صفحه ببینید که قطعا تنوع نوشیدنی ها و خوراکی‌های آن پاسخگوی هر سلیقه‌ای خواهد بود.

بهترین باشگاه ورزشی اتیلر

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم محله اتیلر یک محله لوکس به شمار می‌رود و قاعدتا هزینه استفاده از سالن‌های ورزشی آن نیز ممکن است به نسبت مناطق دیگر استانبول بالاتر باشد، با این حال بد نیست به دو مورد از مشهور‌ترین باشگاه‌های ورزشی اتیلر نیز اشاره کنیم.

مجموعه Oxygen Fitness

باشگاه ورزشی Oxygen Fitness که اولین مجموعه ورزشی محله اتیلر به شمار می‌رود از سال ۱۹۹۴ مشغول فعالیت است.

 مجموعه ورزشی D-Gym

مجموعه ورزشی D-Gym نیز یکی از بزرگترین مجموعه‌های ورزشی در کل استانبول به شمار می‌رود، این مجموعه دارای کافه ورزشی نیز است.

البته واژه Gym در اسم این مجموعه به این معنا نیست که صرفا سالن بدن‌سازی در این مجموعه وجود دارد، خدمات ورزشی متنوعی مثل SPA و کلاس‌های ورزشی آموزشی کودکان نیز در این مجموعه ارائه می‌شود.

به واسطه امکانات بی‌نظیری که این مجموعه برای آموزش کودکان در نظر گرفته بسیاری از خانواده‌های ساکن در این منطقه، مجموعه D-Gym را برای آموزش حرفه‌ای ورزش به کودکان خود انتخاب می‌کنند، از کلاس‌های اصلی که در این مجموعه ورزشی برای کودکان برگزار می‌شود می‌توان به آموزش شنا، جوجیتسو، بسکتبال، یوگا، جودو، فوتبال و همچنین آموزش رقص اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه