تصاویر دیدنی از منظره برفی پارک های تهران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
تصاویر دیدنی از منظره برفی پارک های تهران

در طول روزهای برفی زمستان در تهران، طبیعت سفیدپوش پارک‌های شهر جذابیت زیادی برای پایتخت‌نشینان پیدا می‌کند و به محلی برای تفریح و بازی کودکان و بزرگسالان تبدیل می‌شود.

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، پارک‌های زیادی را در خود جای داده است که در روزهای سرد و برفی زمستان، به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل می‌شوند. چشم‌انداز خارق‌العاده‌ پارک‌ها در زیر دانه‌های برف چنان زیبا است که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند؛ از درختان سفیدپوش گرفته تا حوضچه‌ها و آب‌نماهای یخ‌زده و سنگ‌فرش‌های لغزنده تجربه متفاوتی از گردش در پارک را نصیبتان می‌کنند. قطعا در چنین روزهایی نباید فقط به تماشای طبیعت بسنده کرد و باید آن‌ها را با قاب دوربین به تصویر کشید. این همه ماجرا نیست و بسیاری از افراد فرصت را غنیمت می‌شمارند و با برف‌بازی، لذتی دوچندان از این طبیعت دیدنی می‌برند. بسیاری از افراد نیز همراه با فرزندان خود به‌سراغ ساخت آدم‌برفی‌های جالبی می‌روند که فارغ از نتیجه کار، روند این همکاری، خاطره‌ای به‌یادماندنی را برایشان می‌سازد. همچنین برخی پارک‌ها فضای مناسبی برای سرسره‌بازی و تیوب‌سواری دارند و بدون اینکه نیازی باشد به خارج از شهر تهران بروید، می‌توانید این سرگرمی مهیج را تجربه کنید. مکمل چنین تفریحی فقط یک فنجان چای یا قهوه است که گرمابخش وجودتان می‌شود و شما را برای دور جدید برف‌بازی آماده می‌کند.

از معروف‌ترین پارک‌ های تهران که در طول ماه‌های سر سال سفیدپوش می‌شوند، می‌توان به پارک ملت، نیاوران، جمشیدیه، ساعی، آب‌وآتش، طالقانی و پرواز اشاره کرد. پارک‌ های جنگلی تهران همچون پارک جنگلی لویزان و چیتگر نیز گزینه خوبی برای تماشای چهره طبیعت زیر برف هستند.

سرسره بازی در پارک برفی

منبع عکس: سایت tehrantimes.com (عکاس: ناشناس)

تپه ای با درختان کوتاه و چندین سنگ بزرگ در برف

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Khosro Khouzani)

یک آدم برفی کوچک

پارکی مملو از برف

برگ درختی در زیر برف

خط افق شهر تهران از پس درختان پوشیده از برف

منبع عکس: سایت tehrantimes.com (عکاس: مهرداد شهبازی)

درختان سفیدپوش برف

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: بهروز جهانی)

برف مختصر روی درختان و سنگ های پارکی در تهران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Farshid Bolandeh)

کودکی با لباس زمستانی زیر برف

درختان برفی پارکی در تهران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Subhankar Bhattacharya)

جاده ای برفی در میان پارکی با دکل برق

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سجاد موسوی)

برف بازی پسرها در پارکی در تهران

منبع عکس: سایت tehrantimes.com (عکاس: ناشناس)

پارکی مملو از برف و بسیار خلوت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: بهروز جهانی)

زنی با یک فنجان قهوه در هوای برفی

اگر تاکنون تجربه گشت‌وگذار در پارک‌های تهران در روزهای برفی را داشته‌اید، می‌توانید خاطره برف‌بازی، عکاسی و پیاده‌روی روی برف را با کاربران کجارو سهیم شوید و آن‌ها را با خود همراه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه