پاسخ به سوالات متداول درباره رزرو اینترنتی هواپیما

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
پاسخ به سوالات متداول درباره رزرو اینترنتی هواپیما

در این مطلب به سوالات متداول درباره رزرو اینترنتی بلیط هواپیما پاسخ خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها، همراه با هواپیما است، چراکه سریع‌تر به مقصد می‌رسید و برنامه سفرتان نیز با مشکل مواجه نخواهد شد. اما رزرو بلیط هواپیما چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟ اگر می‌خواهید استرس و نگرانی‌های سفرتان را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم به پاسخ سوالات متداول درباره رزرو اینترنتی هواپیما توجه کنید تا سفرتان به‌یادماندنی و لذت‌بخش شود.

چگونه بلیط اینترنتی هواپیما تهیه کنیم؟

این روزها دیگر افراد کمی برای برای خرید و رزرو بلیط هواپیما به‌صورت حضوری یا تلفنی اقدام می‌کنند؛ چراکه ساده‌ترین روش تهیه بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی است. اما چگونه می‌توان بلیط اینترنتی هواپیما تهیه کرد؟ در قدم اول شما باید به سایت گردشگری و تهیه بلیط مثل وب‌سایت علی بابا مراجعه کنید.

در مرحله بعد شما باید یک حساب کاربری به نام خود ثبت کنید. در این حساب کاربری، شما باید اطلاعت شخصی خود را وارد کنید. پس از آن، شما برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و... در این وب‌سایت دسترسی دارید. در صورتی که می‌خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید، ابتدا روی گزینه هواپیما کلیک کنید، سپس مبدا و مقصد و تاریخ رفت را انتخاب کنید. پس از آن لیستی از سفرها بر اساس ساعت حرکت، نوع بلیط، شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، شماره ترمینال، شماره پرواز، قیمت بلیط و... ارائه می‌شود و شما می‌توانید بلیط مورد نظرتان را انتخاب کنید.

پس از انتخاب بلیط، شما باید اطلاعات دقیق شخصی خود را مثل تاریخ تولد و کد ملی ثبت کنید. در مرحله بعد، اطلاعات بلیط هواپیما و درستی آن را چک می‌کنید و گزینه پرداخت را می‌زنید. پرداخت بلیط هواپیما به‌صورت اینترنتی است و شما به رمز دوم کارت نیاز دارید.

هواپیما در حال پرواز در آسمان

چند روز قبل از سفر بلیط هواپیما را رزرو کنیم؟

رزرو بلیط هواپیما از ماه‌ها قبل از سفر امکان‌پذیر خواهد بود. اما برخی از مردم ترجیح می‌دهند که بلیط آخرین لحظه تهیه کنند، چراکه در بعضی از موارد، قیمت بلیط هواپیما ارزان ‌تر است. با این حال توصیه می‌کنیم رزرو بلیط هواپیما را در روزهای آخر و نزدیک سفر قرار ندهید، چراکه ممکن است لیست مسافران پر و برنامه سفرتان با مشکل مواجه شود.

علاوه بر این توصیه می‌‌کنیم برای سفر در روزهای تعطیلات عید نوروز (برای پروازهای داخلی و خارجی) و تعطیلات سال نو میلادی و کریسمس (برای پروازهای خارجی) حتما زودتر بلیط هواپیما را تهیه کنید، چراکه در این روزها لیست پرواز مسافران به سرعت پر خواهد شد.

این مطلب را هم  بخوانید:

میزان بار مجاز در هر پرواز چقدر است؟

یکی از سوالات متداول، پیش از پرواز، به‌خصوص پروازهای خارجی، میزان بار مجاز ساک و چمدان است. میزان بار مجاز برای هر شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز متفاوت خواهد بود. در فرودگاه، ساک و چمدان‌های شما وزن می‌شوند و در صورتی که بیشتر از حد مجاز باشد، باید جریمه پرداخت کنید. این میزان جریمه نیز به کشور، شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز بستگی دارد. با این حال به‌طور میانگین میزان بار مجاز برای هر نفر حدود 20 کیلوگرم است.

قیمت بلیط هواپیما کودکان چقدر است؟

تفاوتی ندارد که شما بلیط هواپیما را به‌صورت حضوری یا آنلاین تهیه می‌کنید، چراکه معمولا قیمت بلیط هواپیما کودکان و نوزادان کمتر از بزرگسالان است. این میزان قیمت به کلاس پرواز و عوامل دیگر نیز بستگی دارد. با این حال به‌طور کلی قیمت بلیط کودکان 2 تا 12 سال، 50 تا 100 درصد و قیمت بلیط نوزادان تا 2 سال، 10 درصد قیمت بلیط بزرگسال خواهد بود.

بلیط هواپیما

آیا قیمت رزرو بلیط بلیط هواپیما بیشتر است؟

برخی از افراد همچنان به اشتباه تصور می‌کنند که قیمت خرید آنلاین بلیط هواپیما از خرید و رزرو بلیط هواپیما به‌صورت حضوری، بیشتر خواهد بود، اما همین ابتدا بهتر است تصورتان را تغییر دهید. قیمت رزرو اینترنتی بلیط هواپیما در صورتی که از یک وب‌سایت معتبر باشد، نه‌تنها یکسان با خرید حضوری خواهد بود، بلکه گاهی اوقات شامل تخفیف‌های ویژه خواهد بود. این تخفیف‌های خرید بلیط هواپیما به کاهش هزینه‌هایتان نیز کمک می‌کند.

آیا امکان کنسلی بعد از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما وجود دارد؟

در صورتی که از یک سایت معتبر مثل وب‌سایت علی بابا بلیط هواپیما را بخرید، امکان کنسلی بلیط هواپیما و پرداخت و بازگشت وجه خرید بلیط وجود دارد. با این حال میزان جریمه استرداد بلیط هواپیما به زمان کنسلی بلیط، کلاس پرواز، روز پرواز، شرکت هواپیمایی و... بستگی دارد که هر شرکت قوانین مخصوص به خود را اجرا خواهد کرد.

آیا در رزرو اینترنتی بلیط هواپیما، انتخاب شماره صندلی امکان‌پذیر است؟

انتخاب شماره و جایگاه صندلی هواپیمای پروازهای داخلی و خارجی امکان‌پذیر نیست. اما هنگام چک‌این شما می‌توانید محدوده صندلی، ردیف و جایگاه خود را انتخاب کنید.

آیا امکان تغییر نام بلیط هواپیما، پس از رزرو وجود دارد؟

شما نمی‌توانید در پروازهای داخلی و خارجی نام و نام خانوادگی بلیط سیستمی را تغییر دهید. اما ممکن است در بلیط چارتر، برخی از چارتر کننده‌ها این درخواست شما را بپذیرند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه