10 مکان عجیب دنیا؛ از قلب کانادا تا شمال ایران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
10 مکان عجیب دنیا؛ از قلب کانادا تا شمال ایران

در این مطلب با ۱۰ مورد از شگفتی‌ها و مکان‌های عجیب جهان از قلب کانادا تا شمال ایران آشنا خواهیم شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دنیا جایی عجیب و البته شگفت انگیز است؛ جایی که شگفتی‌ها و عجایب آن هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد و نمی‌توان فکر کرد با شناختن عجایب هفت‌گانه دیگر نقطه عجیب و زیبایی در این دنیا وجود ندارد.

از بریتیش کلمبیا کانادا تا قلب آفریقا و از برمودای جادویی تا شمال ایران نقاط عجیبی و جذابی در دنیا وجود دارد. در ادامه با هم ۱۰ مکان عجیب و جذاب از میان صدهای مقصد عجیب و جذاب دنیا را مرور می‌کنید.

۱. دریاچه خالدار، بریتیش کلمبیا، کانادا

دریاچه خالدار کانادا برای مدت طولانی توسط مردم بومی اوکاناگان (Syilx) مورد احترام بوده است. با نگاهی به این دریاچه به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا آن‌ها این دریاچه را مقدس می دانند. در تابستان آب دریاچه تبخیر می‌شود و حوضچه های معدنی کوچکی باقی می‌ماند که رنگ هرکدام با دیگری متفاوت است.

این دریاچه معدنی در شمال غربی اوسویوس در شرق دره «سیمیلکامین» قرار گرفته است و سالانه میزبانی ده‌ها هزار گردشگر از نقاط مختلف دنیا است. بد نیست بدانید اگر خیال دارید به دیدن این دریاچه بروید نمی‌توانید زیاد به آن نزدیک شوید چون به‌ دلایل محیط زیستی و فرهنگی در دور آن حصاری کشیده شده است.

۲. گذرگاه غول ها، ایرلند شمالی

شصت میلیون سال پیش یک فوران آتشفشانی عظیم توده‌ای از بازالت مذاب را به بیرون پرتاب کرد که پس از سرد شدن جامد و منقبض شد و شکاف‌هایی را ایجاد کرد که امروز در ایرلند شمالی و در نزدیک بلفاست قابل‌مشاهده است. تخمین زده می‌شود که ۳۷,۰۰۰ ستون چند ضلعی در آن وجود دارد. این منطقه میراث جهانی از نظر هندسی بسیار کم‌نظیر است.

افسانه های محلی می گویند آن‌ها توسط یک غول ساخته شده‌اند. البته یک قصه دیگر این است که این مکان پس از جدال بین یک غول بزرگ ایرلندی به نام فیون مک کومایل (Fionn mac Cumhaill) و یک غول اسکاتلندی به نام بنان دونر (Benandonner) شکل گرفته است. منظره این گذرگاه غول‌ها انقدر جذاب و جادویی است که گاهی فکر می‌کنیم چنین افسانه‌ای واقعیت دارد.

۳. چشمه های آبگرم پاموکاله، ترکیه

یکی دیگر از میراث جهانی قابل‌توجه یونسکو در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. بازدید از پاموکاله (کاخ پنبه‌ای) و خرابه‌های باستانی هیراپولیس چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از آن گذشت.

حوضچه‌های سفید تراورتن براق و استخرهای گرم و مرطوب پاموکاله یکی از جاذبه‌های ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. آب‌های غنی از مواد معدنی این منطقه نه‌تنها خواص زیادی دارند بلکه نمای زیبای این کوه سفید رنگ از دره و روستای پاموکاله نیز بسیار جذاب است. برای درک میزان جذاب این منطقه کافی است بدانید که پاموکاله با بیش از دو میلیون بازدیدکننده در سال، از جذاب‌ترین جاذبه‌های ترکیه است.

۴. چشمه های آبگرم پاموکاله، ترکیه

یکی دیگر از میراث جهانی قابل‌توجه یونسکو در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. بازدید از پاموکاله (کاخ پنبه‌ای) و خرابه های باستانی هیراپولیس چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از آن گذشت.

حوضچه های سفید تراورتن براق و استخرهای گرم و مرطوب پاموکاله یکی از جاذبه‌های ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. آب‌های غنی از مواد معدنی این منطقه نه‌تنها خواص زیادی دارند بلکه نمای زیبای این کوه سفید رنگ از دره و روستای پاموکاله نیز بسیار جذاب است. برای درک میزان جذاب این منطقه کافی است بدانید که پاموکاله با بیش از دو میلیون بازدیدکننده در سال، از جذاب‌ترین جاذبه‌های ترکیه است.

۵. دریاچه هیلیر، استرالیا

دریاچه هیلیر در جزیره میدل، بزرگ‌ترین جزیره از مجمع‌الجزایر ریشرشی و در نزدیکی ساحل جنوبی استرالیای غربی قرار دارد. این دریاچه آب شور به‌دلیل داشتن رنگ صورتی معروف است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. نکته جالب اینجا است که این دریاچه رنگ صورتی عمیق خود را در تمام طول سال حفظ می‌کند. برخی از دانشمندان می‌گویند که دلیل این مسئله شوری بالا همراه با حضور گونه های جلبک نمک دوست به نام Dunaliella salina و باکتری‌های صورتی به نام هالوباکتری است.

البته دریاچه هیلر تنها دریاچه صورتی جهان نیست. تالاب صورتی چابهار و دریاچه مهارلوی شیراز هم با رنگ صورتی خود حسابی دلبری می‌کند.

۶. باداب سورت، ایران

حالا که حرف ایران شد به سراغ شما کشور و یکی از جاذبه‌های متفاوت آن یعنی باداب سورت برویم. چشمه‌های زیبای باداب سورت که به چشمه‌های رنگی هم مشهورند از جاذبه‌های گردشگری شهر ساری به حساب می‌آیند.

باداب سورت

این تراس های زیبای تراورتن در شمال ایران یک پدیده طبیعی باورنکردنی است که طی هزاران سال گسترش یافته است. تراورتن نوعی سنگ آهک است که از رسوب کلسیم در آب جاری تشکیل شده است. رنگ متمایل به قرمز غیرمعمول تراس‌ها به‌دلیل محتوای بالای اکسید آهن در یکی از چشمه‌ها است.

البته ایران جاذبه طبیعی جذاب کم ندارد؛ مثلا، آبشار برنجه رتبه ۱۳ آبشارهای مرتفع جهان در لرستان و جزیره هرمز و خاک سرخش در جنوب ایران قرار دارد.

۷. کوه های تیانزی، چین

در شمال غربی استان هونان درچین، این کوه‌های سنگ آهکی خیره‌کننده پوشیده از فضای سبز سرسبز و اغلب در غبار پوشیده شده است. بسیاری این کوه‌ها را عجیب‌ترین کوه‌های دنیا می‌دانند. کوهستان تیانزی در سمت شمال شرق پارک ملی ژانگ جیاجیه چین قرار دارد. چیزی که باعث می‌شود این کوهستان جادویی باشد ارتفاع بالای هزار متری کوه های آن است که دریایی از ابر را در زیر پای شما قرار می‌دهد. این مکان گردشگری برای عکاسی فوق‌العاده است.

۸. خطوط نازکا، پرو

اگر به جادو، شایعاتی درباره آدم فضایی‌ها و معماهای حل‌نشده علاقه دارید باید به‌سمت پرو بروید. خطوط باستانی و اسرار آمیز نازکا، معمایی ۱۵۰۰ ساله است که تابه‌حال کسی نتوانسته راز آن‌ها را کاملا برملا کند. خطوطی که تنها از دیدی هوایی و از فاصله زیاد از سطح زمین مشاهده می‌شوند و شما باید برای دیدن آن‌ها تن به یک سفر هوایی بدهید.

فراتر از خطوط ناسکا، چیزهای بیشتری برای کاوش در کشور جذاب پرو وجود دارد. از جزایر اوروس تا تمدن اینکاها در پرو ، این کشور مناظر بکر، خیال‌انگیز و البته جادویی دارد.

۹. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

این منطقه بدنام ۵۰۰,۰۰۰ مایل مربعی که مدت‌ها در اسطوره و رمز و راز پوشیده شده است، که مثلث شیطان نیز نامیده می‌شود، تقریبا منطقه ای بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو است. البته گارد ساحلی ایالات متحده وجود چنین منطقه ای را مورد مناقشه قرار می‌دهد؛ با این همه، هر سال مشتاقان بسیاری به آن سفر می‌کند. تابه‌حال تئوری‌های توطئه و ایده‌های علمه تخیلی عجیبی درباره مثلث برمودا مطرح شده که هیچ‌کدام قابل تایید نیستند.

۱۰. جزیره سقطری (سقطرا)، یمن

جزیره سقطری مجموع جزایری در غرب اقیانوس هند، در بین دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. این جزایر بخشی از کشور یمن است؛ کشوری که این روزها بیشتر به جنگ و خون‌ریزی شناخته می‌شود. تنوع زیستی باورنکردنی و منحصربه‌فرد سقطری به این معنی است که گیاهان و درختانی در اینجا وجود دارند که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند. این جزیره قطعا یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های دیدنی در جهان است!

مطالب مرتبط:

دیدگاه