محبوب‌ترین غذاهای چینی + معرفی رستوران‌های چینی در تهران

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار یکشنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
محبوب‌ترین غذاهای چینی + معرفی رستوران‌های چینی در تهران

غذاهای چینی از عجیب‌ترین و در عین حال سالم‌ترین غذاهای جهان معرفی می‌شوند که علاقه‌مندان ویژه‌ای در سراسر دنیا دارند. 

غذا از ارکان اساسی فرهنگ ملل دنیا به حساب می‌آید و کشور چین، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیا، دارای فرهنگ غذایی با قدمتی ۷۰۰۰ ساله است. رژیم غذایی سالم از دوران چین باستان مرسوم بوده و ازاین‌رو، مردم چین همواره تکنیک‌های مختلف آشپزی را به خدمت گرفته‌اند تا غذاهای بسیار متنوع و سلامتی داشته باشند.

غذای چینی تابع سه اصل رنگ و عطر و طعم است و اهمیت استفاده از مواد اولیه تازه در آشپزی چینی، به حفظ این اصول کمک بسیاری می‌کند. از سوی دیگر، توجه به جزئیات در غذاهای چینی چنان مهم به نظر می‌رسد که در چهار سوی این کشور بزرگ، چهار سبک آشپزی مختلف وجود دارد. سبک چوآن (Chuan) در غرب چین، لو (Lu) در شمال چین، یو (Yue) در جنوب چین و هوآیونگ (Huaiyang) در شرق چین، چهار سبک مهم پخت‌وپز چینی معرفی می‌شوند. این سبک‌ها در گذر زمان افزایش یافته و در حال حاضر، هشت سبک آشپزی اصلی در این کشور به وجود آمده است. 

از این جهت و با توجه به فرهنگ غنی آشپزی و غذاهای متنوع و رنگارنگ و سالم، برخی معتقدند که غذای چینی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا است و عده‌ای نیز آن را از عجیب‌ترین غذاهای موجود در جهان معرفی می‌کنند.

در این نوشتار با برخی از معرو‌ف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای چینی آشنا خواهید شد و تعدادی از برترین رستوران‌هایی را خواهید شناخت که در تهران به تهیه و طبخ این غذاها اشتغال دارند. 

آنچه از غذاهای چینی در این نوشتار خواهید خواند:

معروف ترین غذاهای چینی

کوفته خمیری چینی | Dumpling

دامپلینگ چینی

منبع عکس: Food Network؛ نام عکاس: ناشناس

کوفته خمیری یا دامپلینگ دسته بزرگی از غذاهای بر پایه خمیر را شامل می‌شود. این کوفته‌ها را با مواد متفاوت پر می‌کنند و به شیوه‌های مختلف (پختن، جوشاندن، سرخ کردن یا بخارپز کردن) به طبخ می‌رسانند. اصالت این غذا را به کشورهای آسیای میانه و شرقی چون چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره، افغانستان، مغولستان و نپال نسبت می‌دهند؛ اما در این میان دامپلینگ چینی از دیگر نقاط مشهورتر و به زعم برخی، اصیل‌تر است. عده‌ای نیز معتقدند پخت این غذا در چین، بیش از ۱۸۰۰ سال قدمت دارد.

دامپلینگ از اصیل‌ترین غذاهای چینی است که می‌تواند گوشتی یا گیاهی باشد و پخت آن در شب سال نوی چینی رواج بیشتری دارد

از این جهت، همانقدر که چینی‌ها به این غذای سنتی و محبوب خود علاقه دارند، گردشگران نیز سعی می‌کنند هنگام سفر به چین، آن را از دست ندهند. ماده داخل کوفته خمیری می‌تواند گیاهی یا گوشتی باشد و در شیوه پخت سنتی، معمولا آن را بخارپز می‌کنند. پخت این غذای سنتی به‌ویژه در شب سال نوی چینی رواج بیشتری دارد و معتقدند هرچه تعداد کوفته بیشتری در این شب بخورید، درآمد بیشتری نیز در طول سال خواهید داشت.

وونتون یا وانتان | Wonton

سوپ وانتان

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

وونتون نوعی کوفته خمیری است و از مشهورترین غذاهای این دسته به حساب می‌آید که از ترکیب آرد و آب و نمک و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. خمیری نازک چون خمیر لواش یا یوفکا که آن را با گوشت، مرغ، میگو، ‌قارچ، سبزیجات خرد‌شده و مواردی از این دست پر کرده و پس از آب‌پز کردن، در سوپ یا آب گوشت می‌اندازند. برخی نیز وونتون را پس از سرخ کردن، خارج از سوپ و به‌صورت کریسپی سرو می‌کنند.

از سوی دیگر، می‌توان وونتون را نوعی کوفته یا پیراشکی سنتی چینی معرفی کرد که به‌دلیل سادگی و طعم و ظاهر جالب‌توجه‌اش،‌ محبوبیت فراوانی در این کشور دارد. قدمت این غذای ساده چینی به دوره سلسله چینگ در ۱۶۴۴ میلادی برمی‌گردد و زمانی مورد توجه خانواده‌های ثروتمند بود؛ اما بعد از جنگ جهانی دوم، در میان سایر مردم نیز متداول و محبوب شد.

شائو لانگ بائو | Xiaolongbao

ایکسایو لانگ بائو

منبع عکس: Food.com؛ نام عکاس: ناشناس

«شائو لانگ بائو» نوعی از دامپلینگ‌های بخارپز شده با سوپ طعم‌دار است که در لغت به معنی «سبد کوچک پیراشکی» است و به‌عنوان یکی از سنتی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای چین، علاقه‌مندان بسیاری دارد. برای تهیه این غذای معروف شانگهای، گوشت آبدار را در لفاف نازکی از خمیر می‌پیچند و با سس سویا، سرکه، زنجبیل، روغن کنجد و کمی پیازچه آن را مزه‌دار می‌کنند.

کوفته‌های آماده را در زمان خوردن داخل سس فرو می‌برند و با ایجاد کمی خراش در پوسته خمیری، اجازه می‌دهند کمی آب گوشت به داخل آن رسوخ کند و در نهایت، آب گوشت لذیذ این غذا را میل می‌کنند و لقمه دامپلینگ نیز پس از آن صرف می‌شود.

اردک پکن | Peking duck

اردک پکنی (اردک کبابی چینی)

منبع عکس: Freepik؛ نام عکاس: ناشناس

اردک پکن، مرغابی پکن یا اردک کباب شده به‌عنوان غذای ملی چین معرفی می‌شود و در سراسر دنیا طرفداران ویژه‌ای دارد. این غذای کبابی تشریفاتی در ابتدا به پادشاهان چین اختصاص داشت؛ اما در سال ۱۸۶۴ میلادی رستوران «کوانجود» در پایتخت چین، شهرت ‌این غذا را جهانی کرد.

اردک پکنی، شیوه پخت خاصی دارد و معمولا آن را برشته و آبدار طبخ می‌کنند. در شیوه پخت سنتی، کباب اردک را در اجاقی که با چوب درخت هلو یا گلابی گرم شده می‌گذارند تا اردک عطر میوه را به خود بگیرد. برشته کردن پوست اردک پکنی، سخت‌ترین مرحله کار است که باید برشته و نازک و ترد باشد. حتی برخی بر این عقیده‌اند محبوبیت پوست سرخ‌شده اردک بیشتر از گوشت آن به نظر می‌رسد و گاه، تنها پوست سرخ‌شده را در وعده غذایی سرو می‌کنند.

مرغ کونگ پائو | Kung Pao Chicken

چیکن کونگ پائو

منبع عکس: پینترست؛ نام عکاس: ناشناس

در تهیه «چیکن کونگ پائو» یا «مرغ کونگ پائو» چنانچه از نامش بر می‌آید، از مرغ استفاده می‌شود و بادام‌زمینی، سبزیجاتی مانند تره‌فرنگی، فلفل تند و ادویه‌های مختلف، دیگر مواد اولیه این خوراک چینی پرطرف‌دار را تشکیل می‌دهد. طعم سس این غذا معمولا ترکیبی از تند و شیرین و شور است و مزه تندی غذا نیز از «فلفل سیچوان» می‌آید که طعمی ملایم، اما منحصربه‌فرد دارد.

خوراک مرغ کونگ پائو از جمله غذاهای بسیار سریع و ساده چینی به شمار می‌رود که در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شود و نسخه غربی شده آن را نیز در کشورهای دیگر ابداع کرده‌اند. در دستور غذای غربی‌ها، تکه‌های مرغ را با نشاسته ذرت، سبزیجات، سس ترش و شیرین و سیر له‌شده ترکیب می‌کنند و غذای حاصل از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سیب‌زمینی رشته‌ای سرخ شده | Tudou Si

تو دو سی (سیب زمینی سرخ شده)

منبع عکس: bestfarsi؛ نام عکاس: ناشناس

تودوسی غذایی ساده، ارزان و بسیار سریع است که از ترکیب سیب‌زمینی رشته‌ای سرخ‌شده، انواع سبزیجات و فلفل سبز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. چینی‌ها برای سرخ کردن سیب‌زمینی، روش خاصی دارند و شاید ظاهر این غذا شباهت زیادی به سیب‌زمینی سرخ‌کرده مرسوم نداشته باشد. از این جهت برخی این غذا را تحت عنوان سالاد سیب‌زمینی چینی ترجمه می‌کنند.

برای تهیه تودوسی، برخی تنها خلال‌های سیب‌زمینی و هویج را دو تا چهار دقیقه در آب جوش ریخته و بعد از خارج کردن، بلافاصله روی آن آب سرد می‌گیرند. در مرحله بعد، سویا سس، نمک، سرکه، شکر و روغن کنجد با سیب‌زمینی مخلوط می‌شود و کمی گشنیز خردشده، غذا را برای سرو آماده می‌کند.

ماپو توفو | Mapo Tofu

ماپو توفو

منبع عکس: Cookidoo؛ نام عکاس: ناشناس

ماپو توفو از معروف‌ترین غذاهای چینی است که شبیه خوراک به نظر می‌رسد؛ اما در واقع، در دسته خوراک‌ها آن را طبقه‌بندی نمی‌کنند. در دستور پخت سنتی و اصلی، این غذا با گوشت خوک آماده می‌شود؛ اما در رستوران‌های حلال، گوشت گاو را برای مسلمانان جایگزین کرده‌اند. در شیوه پخت گیاهی این غذا نیز، گوشت را حذف و قارچ و لوبیا را به‌جای آن به کار می‌برند.

هرچند برخی برای راضی کردن تمام ذائقه‌ها، انواعی از فلفل ملایم را توصیه می‌کنند؛ اما فلفل تند سیچوان است که طعم اصیل این غذا را می‌سازد. لوبیای سیاه، پیاز، تره و سیر دیگر مواد تشکیل دهنده ماپو توفو به شمار می‌رود.

نودل‌ های چینی، ساده اما خوشمزه و پرطرفدار

نودل ژاجیانگ می ین | Zhajiangmian

نودل ژاجیانگ می ین

منبع عکس: پینترست؛ نام عکاس: ناشناس

نودل «ژاجیانگ می ین» از مشهورترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین غذاهای چینی، به‌ویژه شهر پکن است که گاه به‌عنوان نودل پکنی نیز شناخته می‌شود. نودل دست‌ساز، گوشت و انواع سبزیجات، سه ماده اولیه اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. طعم این نودل با سس سویا تکمیل خواهد شد و نوع سبزیجات به کار رفته نیز بر اساس فصل تغییر می‌کند و در هر زمان، متفاوت خواهد بود.

منشا این غذا را به استان شاندونگ چین نسبت می‌دهند و گفته می‌شود که امپراتور گوانگسو (۱۹۰۸ - ۱۸۷۱ میلادی) و ملکه‌اش در طی سفری که از پکن به این استان داشتند، با این غذا آشنا شدند. آن‌ها به رستورانی رفتند و یک کاسه «ژاجیانگ می ین» سفارش دادند و به قدی طعم این نودل برایشان دوست‌داشتنی بود که یک کاسه دیگر هم از آن خوردند. سپس ملکه سرآشپز این غذا را با خود به کاخ پکن آورد و از آن زمان تاکنون، این نوع نودل چینی به یکی از غذاهای محبوب پکنی بدل شد.

نودل چومین | Chow Mein

نودل چومین یا نودل سرخ شده

منبع عکس: lekkeren simpel؛ نام عکاس: ناشناس

نودل چومین در دسته انواع نودل‌های سرخ‌شده (Fried noodles) جای دارد و از بهترین غذاهای چینی است که معمولا مورد توجه گردشگران نیز قرار می‌گیرد. نودل سرخ‌شده را با انواع مختلفی از سبزیجات در زمان طبخ و سرو مخلوط می‌کنند و از این جهت، آن را از جمله خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین غذاهای چینی می‌دانند. برای تهیه این غذا ابتدا نودل را در آب ‌جوش می‌اندازند تا نرم شود و پس از آبکش کردن و سرد شدن، آن را همراه سایر مواد سرخ کرده و با انواع گوشت و سبزیجات مختلف مخلوط می‌کنند.

نودل سرخ شده توسط یک زن اختراع شد تا بتوان این غذا را به‌مدت بیشتری در هوای گرم نگه داشت و از فساد زودرس آن جلوگیری کرد

داستان جالبی در مورد پیدایش چومین وجود دارد. گفته می‌شود که این نوع نودل توسط بانویی اختراع شد که برای کارگرانی غذا می‌پخت که مشغول ساختن سد برای جلوگیری از طغیان رودخانه بودند. غذا در هوای گرم، سریع و راحت خراب می‌شد و از این جهت، او نودل را سرخ کرد تا بتوان آن را برای مدت طولانی نگه داشت و دوباره گرم کرد. از آن  زمان بود که سرخ کردن به یک شیوه محبوب برای پخت نودل تبدیل شد.

چائو فان | Chao fan

چائو فان

منبع عکس: Ang Sarap؛ نام عکاس: ناشناس

هرچند چائو فان را به‌عنوان نودل می‌شناسند، این غذا، نوعی خوراک چینی مقرون‌به‌صرفه است که گاه، نودل نیز در ترکیبات آن وجود دارد. در واقع چائوفان را می‌توان به‌عنوان برنج سرخ‌کرده چینی معرفی کرد که یک وعده غذایی کامل است. از آنجایی که برنج از عناصر اصلی غذای چینی به شمار می‌رود، شاید گاه اضافه بیاید و سرآشپزان چینی توصیه می‌کنند که بهترین برنج سرخ شده را می‌توان از برنج مانده تهیه کرد و با این شیوه، باقی‌مانده غذا نیز اسراف نمی‌شود.

 مواد تشکیل‌دهنده چائو فان می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد و از انواع پروتئین حیوانی چون گوشت قرمز، مرغ و میگو تا قارچ سوخاری شده، تخم‌مرغ و مخلوط سبزیجات مختلف چون هویج، لوبیا سبز و ذرت در مواد اولیه آن به کار می‌رود. در نهایت، طعم این غذا را با انواع ادویه و سس سویا، سس ماهی و سس صدف تکمیل می‌کنند. این غذای کامل و خوشمزه و محبوب را به‌عنوان یکی از غذاهای خیابانی و ارزان چین نیز معرفی می‌کنند.

عجیب‌ترین غذاهای چینی

تخم‌مرغ مانده | Century Eggs

تخم مرغ صد ساله

منبع عکس: پینترست؛ نام عکاس: ناشناس

تخم‌مرغ ۱۰۰ ساله یا ۱۰۰۰ ساله چینی از عجیب‌ترین غذاهای چینی به شمار می‌‌رود که چنانچه از نامش بر می‌آید تخم‌مرغی کهنه و مانده است که شاید در نگاه اول، فاسد به نظر برسد. قدمت خوراک «تخم‌مرغ مانده» در چین به حدود چهار قرن پیش می‌رسد. اگرچه تخم‌مرغ برای تبدیل به ماهیت جدید خود به چنین زمان طولانی نیاز ندارد، این اعداد، نمادی از پروسه طولانی تهیه آن است. این غذای عجیب چینی از تخم پرندگانی چون مرغ، ‌اردک یا بلدرچین تهیه می‌شود و برای آماده‌سازی به چهار تا پنج ماه زمان احتیاج دارد.

معمولا تخم پرندگان را در خاکستر، خاک رس، نمک، آهک و پوسته برنج دفن می‌کنند. در این مدت و به‌دلیل وجود سولفید هیدروژن و آمونیاک، رنگ زرده به سبز لجنی و رنگ سفیده به قهوه‌ای تغییر کرده و طعم شوری غالب می‌شود.

خوراک پای مرغ چینی | Phoenix Claws

خوراک پای مرغ چینی

منبع عکس: ChefsOpinion؛ نام عکاس: ناشناس

پای مرغ برخلاف عجیب بودن، از غذاهای موردعلاقه چینی‌ها به حساب می‌آید؛ البته این خوراک را به‌عنوان میان‌وعده استفاده می‌کنند و معمولا آن را می‌مکند و از صدای ایجاد شده در زمان خوردن، بسیار لذت می‌برند. چینی‌ها برای مزه‌دار کردن پای مرغ، ادویه‌های متنوعی به آن اضافه می‌کنند و تا حدی می‌پزند که رنگ این خوراک به قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر کند.

سوپ لانه پرنده | Bird’s Nest Soup

سوپ لانه پرنده چینی

منبع عکس: Steamy Kitchen؛ نام عکاس: ناشناس

«بادخورک» پرنده‌ای است که در بسیاری از مناطق دنیا زندگی می‌کند و لانه گونه چینی این پرنده، قابل خوردن است. مردمان چین از آشیانه آن سوپی تهیه می‌کنند که علاوه بر قیمت بالا، محبوبیت فراوانی نیز در این کشور دارد. آشیانه این پرنده از بزاق وی تشکیل می‌شود و سه بار در سال (زمانی که جوجه‌ها پرواز کردند) می‌توان این لانه‌ها را جمع‌آوری کرد. به‌دلیل فرایند سخت و پیچیده جمع‌آوری و تمیز کردن آشیانه‌ها، قیمت سوپ لانه پرنده نیز معمولا گران ارزیابی می‌شود.

این لانه‌ها از ترکیب پر پرندگان و بزاق دهان آن‌ها شکل می‌گیرد و برای جداسازی پرها به ابزارهای ریز و دقت بالایی نیاز است. لانه‌های تمیز، سفید و خشک در بازار نیز به فروش می‌رسد. حدود ۷۰ درصد بزاق پرنده را پروتئینی تشکیل می‌دهد که وقتی در آب حل می‌شود، مخلوطی ژله‌ای و شیرین تولید می‌کند. از این جهت، گفته می‌شود که سوپ لانه پرنده نیز که با آب مرغ آن را ترکیب می‌کنند، نرم و ژله مانند است و خواص زیادی دارد. 

خوراک خیار دریایی | Sea Cucumber

خیار دریایی

منبع عکس: northbay foods؛ نام عکاس: ناشناس

خیار دریایی نوعی موجود آبزی از دسته خارپوستان است که چون ماهی و میگو، از جمله غذاهای دریایی کشور چین محسوب می‌شود. این غذا معمولا در مناسبت‌های خاصی صرف می‌شود و از غذاهای روزانه مردم چین نیست. از این جهت، پیدا کردن این غذای مخصوص کمی دشوار به نظر می‌رسد. خیار دریایی بدنی شبیه چرم دارد و به شیوه‌های مختلفی طعم‌دار شده و طبخ می‌شود.

کره چشم ماهی تن | Tuna eyeballs

Tuna Eyball غذای چینی، منبع: tasting table

منبع عکس: tastingtable.com؛ نام عکاس: ناشناس

کره چشم ماهی تن از عجیب‌ترین غذاهای موجود در جهان به شمار می‌رود که در کشورهای چین و ژاپن، طرفداران ویژه‌ای دارد. این خوراک چرب را معمولا به‌عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده ارزان استفاده می‌کنند.

کره چشم ماهی معمولا به‌اندازه توپ تنیس است و از یک لایه سخت بیرونی و قسمت داخلی نرم و ژلاتینی تشکیل می‌شود. این غذا را معمولا در سس سویا می‌پزند، با روغن کنجد و زنجبیل تفت می‌دهند و با اضافه کردن مقداری آبلیمو، آن را سرو می‌کنند. گفته می‌شود که در نهایت، با طعمی شبیه تخم‌مرغ آب‌پز یا صدف مواجه خواهید شد.

رستوران‌های چینی در تهران

رستوران مانسون لانژ

غذای رستوران مانسون

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران مانسون؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران مانسون لانژ‌ از رستوران‌های مشهور و لوکس پایتخت است که به غذاهای آسیایی و دریایی‌اش شهرت دارد. محیط بزرگ و دلنشین، فضاهای مجزای داخلی و خارجی و طراحی که رنگ‌های خنثی در آن حرف اول را می‌زنند، رستوران مانسون را در زمره یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر قرار می‌دهد.

طعم لذید غذاهای مانسون و رقابت آن با دستور پخت اصلی غذاهای چینی نیز نام این رستوران را در فهرست برترین رستوران‌های چینی تهران می‌گذارد. سالاد اردک سوخاری، سالاد سبز ارگانیک با گلابی، تمپورای سبزیجات، وانتان مرغ، انواع سوشی، انواع نودل، میگو ترش و شیرین، سالاد مرغ چینی، لابستر، رول میگو و سوپ تند و ترش از جمله غذاهای محبوب این رستوران محسوب می‌شود.

رستوران اژدهای طلایی

نودل رستوران چینی اژدهای طلایی

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران اژدهای طلایی؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران اژدهای طلایی از قدیمی‌ترین رستوران‌های چینی تهران است که بیش از ۶۰ سال سابقه دارد. این رستوران خود را اولین رستوران چینی در خاورمیانه و به‌خصوص ایران معرفی می‌کنند که از سال ۱۹۶۹ میلادی (۱۳۴۷ خورشیدی) با آشپزهای خارجی کار خود را آغاز کرده است. فانوس‌های قرمز چینی که از نمادهای این کشور به حساب می‌آید، بخشی از تزیینات رستوران چینی اژدهای طلایی را تشکیل می‌دهد.

سرویس‌دهی عالی، پرسنل مودب و غذای خوشمزه از جمله گزینه‌های مثبت این رستوران قدیمی عنوان می‌شود. اگ رول، سوپ وانتان، سوپ نودل، چاپسویی، بیف با بامبو و سبزیجات، میگو پفکی، ماهی با قارچ، انواع برنج سرخ‌شده، اسپرینگ رول، لابستر با سس تند و سیر یا قارچ و سبزیجات و سوپ هشت‌پا از جمله غذاهای محبوب این رستوران است. پس از صرف غذا نیز با یک فنجان چای سبز چینی از مهمانان پذیرایی می‌شود.

رستوران واسابی

غذای چینی رستوران واسابی

منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران واسابی؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران واسابی از رستوران‌های مدرن تهران به شمار می‌رود که به ارائه غذاهای چینی و دیگر ملل آسیایی می‌پردازد. رستوران واسابی با فضایی دلنشین و صمیمانه، جای مناسبی برای قرارهای دوستانه فراهم کرده است. میز و صندلی‌های چوبی این رستوران را در محیطی نزدیک به هم چیدمان کرده‌اند تا حس صمیمیت بیشتری بر فضا حاکم شود.

پارکینگ اختصاصی نیز از دیگر ویژگی‌های خوب این رستوران است که خیال مشتریان را از بابت جای پارک آسوده می‌کند. اسپشیال واسابی رول، بشقاب دریایی سوخاری و اسپرینگ رول از بهترین گزینه‌های منوی واسابی هستند؛ اما برخی نیز این رستوران را با سوشی‌های خوشمزه‌‌اش می‌شناسند. رفتار محترمانه پرسنل، قیمت مناسب و غذاهای کم حجم، اما سالم و با کیفیت و سیرکننده، از جمله دیگر امتیازات مثبتی است که مشتریان به رستوران واسابی می‌دهند.

رستوران ستاره ونک

  • آدرس: میدان شیخ بهائی، خروجی خیابان ونک، ابتدای سئول، پلاک ۱۴ (مشاهده روی نقشه)

غذای چینی رستوران ستاره ونک

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

در رستوران آسیایی ستاره ونک با انواع غذاهای چینی و ژاپنی از مشتریان پذیرایی می‌کنند. برخی ستاره ونک را از اولین رستوران‌های چینی تهران می‌دانند. در فضای دنج و نسبتا کوچک این رستوران، سمبل‌ها و نمادهای چینی بسیاری به چشم می‌خورد و چوب و رنگ قرمز از عناصر اصلی طراحی داخلی رستوران ستاره ونک به حساب می‌آید. از این جهت، دوستداران غذاهای چینی می‌توانند در فضایی نزدیک به حس و حال اماکن چینی، از صرف غذای خود لذت ببرند.

پرسنل مودب و با اخلاق، سرویس‌دهی خوب، تنوع بالای غذاهای آسیایی، کیفیت مطلوب و قیمت منصفانه نیز از جمله ویژگی‌هایی هستند که این رستوران آسیایی را به یکی از بهترین رستوران‌های چینی تهران تبدیل کرده است. اسپرینگ رول، بیف مونگولین، بیف سشوان، نودل سرخ‌شده، میگو عسلی، ‌میگو با کره و انواع سوشی، نمونه‌هایی از بهترین غذاهای موجود در این رستوران معرفی می‌شود.

رستوران پیچ

  • آدرس: پاسداران، خیابان ساقدوش، انتهای رحمانيان شمالی، پلاك ١٢ (مشاهده روی نقشه)

نودل سبزیجات رستوران پیچ

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران پیچ با فضایی دنج و دلنشین، علاوه بر غذای ملل، غذاهای آسیایی از کشورهای چین، کره و ژاپن را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. محیط کوچک رستوران با میز و صندلی‌های چوبی اندک، تنها ظرفیت پذیرش ۱۶ نفر را دارد و گاه باید منتظر ماند تا میز‌ها خالی شود؛ ازاین‌رو، برخی توصیه می‌کنند پیش از رفتن به رستوران پیچ،‌ میز خود را رزرو کنید تا بیش از حد انتظار نکشید.

کیفیت مطلوب غذاها، رفتار بسیار خوب پرسنل رستوران و قیمت مناسب را از جمله ویژگی‌های مثبت این رستوران می‌دانند. در یک قسمت رستوران نیز قفسه بازی‌های فکری را تدارک دیده‌اند که مشتریان می‌توانند تا زمان آماده شدن غذا، لحظاتی سرگرم‌کننده برای خود بسازند. سوشی، انواع نودل، برنج سرخ‌شده و یونگ چو مرغ یا میگو از محبوب‌ترین غذاهای رستوران پیچ به حساب می‌آید.

چنانچه شما نیز تجربه‌ای از چشیدن غذاهای چینی دارید یا رستوران‌های چینی در تهران می‌شناسید که غذاهای سنتی این کشور را به بهترین شکل ممکن طبخ و سرو می‌کنند؛ لطفا تجربه‌های و اطلاعات خود را  با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

اصول طبخ غذای چینی چیست؟

رنگ و عطر و طعم

چهار سبک آشپزی چینی کدامند؟

سبک چوآن (Chuan) در غرب چین، لو (Lu) در شمال چین، یو (Yue) در جنوب چین و هوآیونگ (Huaiyang) در شرق چین

مشهورترین غذاهای چینی کدامند؟

کوفته خمیری چینی، وانتان، شائو لانگ بائو، اردک پکن، مرغ کونگ پائو، سیب‌زمینی رشته‌ای سرخ شده و ماپو توفو

آیا در تهران رستوران چینی وجود دارد؟

رستوران مانسون لانژ، رستوران اژدهای طلایی، رستوران واسابی، رستوران ستاره ونک و رستوران پیچ

منبع عکس کاور: epicurious؛ نام عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه