مراکز خرید وان | لیست بهترین پاساژهای وان + عکس و آدرس

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری سه شنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
مراکز خرید وان | لیست بهترین پاساژهای وان + عکس و آدرس

وان یکی از شهرهای توریستی و تاریخی با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که مراکز خرید متعدد، بخشی از جاذبه‌های آن را تشکیل می‌دهند.

خرید، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گردشگران در وان محسوب می‌شود و بسیاری از ایرانی‌ها برای تهیه پوشاک و لوازم برند، به‌صورت زمینی و هوایی به این شهر سفر می‌کنند‌ تا به مراکز خرید وان بروند. قیمت مناسب، کیفیت اجناس و نزدیکی به ایران از دلایل اصلی محبوبیت مراکز خرید این شهر به‌شمار می‌آیند. علاوه بر این، سالانه از کشور‌های مختلف و شهر‌های اطراف، افراد بسیاری برای بازدید از جاهای دیدنی وان به این شهر سفر می‌کنند. 

شهر وان یکی از مقاصد گردشگری ترکیه است که به‌دلیل همسایگی با ایران و اشتراکات فرهنگی متعدد، بسیار مورد توجه ایرانیان قرار دارد. این شهر که به شهرهای استان آذربایجان غربی بسیار نزدیک است، معمولا مقصد نخست گردشگران ایرانی در سفر زمینی به ترکیه محسوب می‌شود.

بهترین مراکز خرید وان:

مرکز خرید وان (Van AVM)

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • وب‌سایت: www.vanavm.com
  • آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله سرحات، بلوار جمهوریت، پلاک ۱۴۷ (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید ای.وی.ام وان

منبع عکس: tripadvisor.com

مرکز خرید وان یکی از بهترین‌ و معروف‌ترین مراکز خرید در شهر وان است. این مرکز خرید که در بلوار جمهوری قرار دارد، در سال ۲۰۱۵ با مساحت ۳۰,۰۰۰ متر مربع افتتاح شد. وان ای.وی.ام در پنج طبقه طراحی شده است و در فروشگاه‌های آن بیش از ۹۰ برند معروف ترک و اروپا به فروش می‌رسند. 

در مرکز خرید وان فروشگاه‌های بزرگ پوشاک خانم‌ها و آقایان، فروشگاه‌های لوازم برقی، رستوران، کافه و همچنین هایپر مارکت‌های بزرگ فعالیت دارند. امکانات خدماتی، رفاهی این مرکز خرید بسیار کامل است از جمله این امکانات می‌توان به زمین‌های بازی کودکان، بازار فناوری و همچنین یک سینما با هفت سالن اشاره کرد. دسترسی به وان ای.وی.ام با پای پیاده به‌راحتی امکان‌پذیر است. برای گشت‌وگذار در این مرکز خرید حدود سه تا چهار ساعت زمان نیاز است. 

مرکز خرید آیدین پریهان (Aydin Perihan AVM)

  • ساعت کار: همه‌روزه هفت صبح تا ۱۰ شب، یکشنبه‌ها ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، محله باحچیوان، پلاک ۴ (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید آیدین پریهان ای.وی.ام

منبع عکس: evrensel.net

از دیگر مراکز خرید معروف و بزرگ‌ شهر وان مرکز خرید آیدین پریهان است. محیط آرام این مرکز خرید فضایی مناسب برای خرید فراهم کرده است. مرکز خرید آیدین پریهان به‌عنوان بورس پوشاک و محصولات چرمی شناخته می‌شود و یکی از بهترین مراکز برای خرید پوشاک در حراج ترکیه است. همچنین فروشگاه Star 2000 در این مرکز خرید به قیمت مناسب و کیفیت بالای اجناس مشهور است.

از ویژگی‌های مثبت مرکز خرید آیدین پریهان دسترسی مناسب به مرکز شهر و همچنین هتل‌های شهر است؛ به همین دلیل می‌توان به‌راحتی و با صرف کمترین زمان به آن دسترسی پیدا کرد. از امکانات آیدین پریهان می‌توان به سالن سینما، گیم‌نت و زمین بولینگ اشاره کرد. 

مرکز خرید تورکوآز (Turkuaz AVM)

  • ساعت کار: همه‌روزه ۸:۳۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب
  • آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله باحچیوان، خیابان کاظم کارابکیر (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید تورکوآز وان

منبع عکس: tr.polomap.com

مرکز خرید تورکوآز وان یکی از مراکز خرید محلی شهر وان است. اگرچه تورکوآز مرکز خریدی قدیمی محسوب می‌شود، نسبت به سایر مراکز خرید شهر وان کوچک‌تر است. مرکز خرید تورکوآز در مرکز شهر واقع شده و دسترسی به آن به‌سادگی امکان‌پذیر است. اغلب فروشندگان این مرکز خرید بومی‌های شهر وان هستند و کمتر توانایی صحبت به زبان انگلیسی دارند. در این مرکز خرید برندهای اروپایی بیشتر از برندهای ترک به چشم می‌خورد و همین موضوع تورکوآز را از مراکز خرید دیگر متمایز کرده است. در کنار اجناس خارجی، اجناس ترک نیز در آن به‌فروش می‌رسد. 

مرکز خرید تورکوآز از نظر قیمت و تنوع پوشاک مانند سایر مراکز خرید شهر وان مقرون‌به‌صرفه و متنوع است. همچنین افرادی که قصد خرید کادو یا سوغاتی دارند در این مرکز خرید می‌توانند انواع سوغاتی و کادو‌‌ را خریداری کنند. از امکانات متنوع این مرکز خرید می‌توان به سینما، زمین بولینگ، زمین بازی مخصوص کودکان و... اشاره کرد.

همچنین در مرکز خرید تورکوآز رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی وجود دارند که کیفیت غذاهای آن‌ها بسیار بالا است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود مسافران و خریداران به این کافه‌ها و رستوران‌ها سری بزنند و از طعم و کیفیت بی‌نظیر این غذا‌ها نهایت لذت را ببرند.

مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos Silver AVM)

  • ساعت فعالیت: همه‌روزه ۹ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله باحچیوان، بلوار کاظم کارابکیر، پلاک C/12 (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید آتایوس سیلور

منبع عکس: iranhotelonline.com

یکی از مراکز خرید معتبر و پرطرفدار وان، آتایوس سیلور است. این مرکز خرید یک مرکز لوکس و مجلل محسوب می‌شود و مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و برندهای مشهور ترکیه‌ای و بین‌المللی را در خود جای داده است. عمده فروشگاه‌های آتایوس سیلور، فروشگاه‌های اشیای قیمتی و جواهرات است و با ورود به آن، زیورآلاتی زیبا با نقوش پادشاهی اوراتور به چشم می‌خورد؛ این زیورآلات در میان گردشگرانی که به شهر وان سفر می‌کنند، بسیار محبوب هستند. از میان این جواهرات می‌توان به جواهرات سیاه قلم، گردنبند، گوشواره، حلقه‌های دست‌ساز و حتی عتیقه اشاره کرد.

در کنار عرضه زیورآلات، بهترین و معروف‌ترین برندهای لباس نیز در مرکز خرید آتایوس سیلور نمایندگی دارند که محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسانند. یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این مرکز خرید شیرینی‌فروشی‌های آن است که روزانه بازیدکنندگان و گردشگران زیادی برای خرید سوغاتی‌هایی همچون باقلوا و شیرینی‌های خوشمزه به آن مراجعه می‌کنند. 

دسترسی به این مکان به‌دلیل نزدیکی آن به مرکز شهر آسان و به‌راحتی قابل رفت و آمد است. از مزایای مرکز خرید آتایوس سیلور محبوب نزدیکی به هتل‌ها و رستوان‌های متعدد و مشهور به شمار می‌رود. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

  • ساعت فعالیت: همه‌روزه ۹ صبح تا ۱۲ نیمه‌شب
  • آدرس: ترکیه، وان، خیابان جمهوریت (مشاهده روی نقشه)

خیابان جمهوریت

منبع عکس: tripadvisor.com

خرید در مراکز خرید بزرگ و لوکس بسیار لذت‌بخش است؛ اما خرید در بازارهای قدیمی‌، فروشگاه‌ها و مغازه‌‌هایی که در خیابان‌ها پراکنده شده‌اند، شور و هیجان خاص خود را دارد. بازار اصلی و قدیمی شهر وان در دو خیابان «کاظم کارابکیر» و «جمهوریت» واقع شده است. در این دو خیابان متقاطع، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی قرار دارند و کالاهای سنتی و بومی تا برندهای جهانی را با قیمت‌های مناسب می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. نمایندگی برندهایی مانند آدیداس، ال‌سی‌وایکیکی، نایکی، کینتکس و بسیاری از برندهای دیگر در این منطقه به چشم می‌خورد.‌ 

فروشگاه‌های خیابان جمهوریت

منبع عکس: tripadvisor.com

بیشترین تعداد فروشگاه‌های‌ لباس، لوازم‌خانگی و مواد غذایی در دو خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر قرار دارند؛ به‌طوری که به‌تنهایی می‌توانند تمام نیازهای شما را پاسخ دهند. یکی از جذابیت‌های این خیابان‌ها را باید مغازه‌های سنتی‌ آن دانست که سوغات‌های مهم و اصلی شهر وان را عرضه می‌کنند. عسل، قهوه، لبنیات مانند انواع پنیرهای ترکی، باقلواهای ترکی و شیرینی‌ها و نان‌های محلی لذیذی را می‌توان از این مغازه‌ها تهیه کرد. عسل طبیعی و پنیر محلی شهر وان نیز در آن‌ها عرضه می‌شود.

همچنین در خیابان‌‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر، رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌های زیادی فعالیت دارند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در صورتی که قصد خرید از مغازه‌های این خیابان را دارید، حتما تخفیف بگیرید.

مرکز خرید لیمون

  • ساعت کار: همه‌روزه هشت صبح تا ۹ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، محله والی محمود بی (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید لیمون یکی از قدیمی‌ترین بازارهای وان است و از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌رود. این مرکز خرید به مرکز شهر نزدیک است و دسترسی به آن به‌راحتی امکان‌پذیر است. مرکز خرید لیمون فروشگاه‌های متنوعی از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و آشپزخانه را در خود جای داده است و اقلام و پوشاکی که در این محل به فروش می‌رسند، اغلب قیمت‌های مناسب و کیفیت بالایی دارند.

بازار روس‌ها

  • ساعت کار: همه‌روزه ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، محله والی محمود بی (مشاهده روی نقشه)

بازار روس‌ها

منبع عکس: evrensel.net

بازار روس‌ها در مرکز شهر یکی از بازارهای محبوب و ارزان قیمت وان ترکیه است. این بازار در میدان بش‌یول شهر وان قرار دارد و از سه تا چهار خیابان تشکیل شده است. کالاهای تولید روسیه و صنایع دستی و پوشاک ساخت این کشور در آن عرضه می‌شود. در بازار روس‌ها کالاهای زیادی از جمله عروسک‌های چوبی، پیراهن‌های محلی با رنگ‌های شاد و روشن، روسری و... به فروش می‌رسد. از جمله اجناس دیگر موجود در این بازار می‌توان به پوشاک، کفش و کتانی، زیورآلات، ظروف خانه و آشپزخانه اشاره کرد. فروشندگان بازار روس‌ها اغلب به زبان‌های ترکی محلی، کردی و عربی صحبت می‌کنند.

مرکز خرید رانس (Ranss AVM)

  • ساعت کار: همه‌روزه هشت صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله شریفیه، خیابان عرفان، باشتوق، پلاک b/17 (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید رانس وان

منبع عکس: barsamseyr.com

از دیگر مراکز خرید شهر وان، مرکز خرید رانس است. در این مرکز خرید تنوعی از کیف، کفش و لباس با جنس‌ها و رنگ‌های زیبا به فروش می‌رسد. از ویژگی‌های مثبت مرکز خرید رانس، خدمات مشتریان مانند حمل کالا برای خریدهای زیاد است؛ اما از معایب آن می‌توان به کم بودن جای پارک و ایجاد ترافیک در اطراف آن اشاره کرد. 

مرکز خرید متروپولیتن وان (Van Metropolitan Mall)

  • ساعت کار: همه‌روزه ۱۲ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله باحچیوان، کوچه یوزباش اوغلو، پایین مرکز تجاری آی، پلاک یک (مشاهده روی نقشه)

از جمله مراکز خرید محبوب وان مرکز خرید متروپولیتن است. این مرکز خرید در محله یوزباش اوغلو قرار دارد و رضایت نسبی مشتریانش را از زمان افتتاح تاکنون به دست آورده است. متروپولیتن در مرکز شهر و در تقاطع خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارابکیر قرار دارد. در نزدیکی مرکز خرید متروپولیتن، تعداد زیادی فروشگاه و مکان تفریحی و رفاهی دیگر نیز قرار دارد.

شکلات‌ها و بیسکوئیت‌های ترکی از سوغاتی‌های محبوب ایرانیان است و این مرکز خرید مکان خوبی برای تهیه این خوراکی‌ها است. اگر سفر را در زمان‌هایی تنظیم کنید که این فروشگاه‌ها از تخفیف‌ برخوردار باشند، قطعا خرید ارزان و بهتری خواهید داشت. 

مرکز خرید پارک (Park AVM)

  • ساعت کار: همه‌روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: ترکیه، وان، خیابان جمهوریت، محله شریفیه (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید پارک

منبع عکس: wanhaber.com

مرکز خرید پارک در محله شریفیه، بلوار جمهوریت شهر وان واقع شده است و از بهترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شهر وان به شمار می‌آید. این مرکز خرید از مراکز خرید تازه تاسیس شهر وان است و فروشگاه‌های برند به‌تدریج به آن وارد می‌شوند. چند کافه و رستوران از جمله یک شعبه سیمیت سرا در این مرکز خرید نه چندان بزرگ قرار دارد.

چرا در وان خرید کنیم؟

حراج شهر وان

منبع عکس: saednews.com

یکی از جذابیت‌های مهم سفر به شهر وان، خرید‌های خوب و مقرون‌به‌صرفه است. این شهر مراکز خرید بزرگی دارد و نسبت به مساحتش مراکز خرید زیادی در خود جای داده است. اکثر برندهایی که در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنتالیا هستند، در شهر وان نیز وجود دارند. همچنین در شهر وان امکان خرید اجناس خارجی که ممکن است در ایران بسیار گران‌تر باشند، با قیمت‌های مناسب فراهم است. به همین دلیل مراکز خرید آن مورد توجه بیشتر ایرانیان قرار دارد. برای استفاده از تخفیف‌های ویژه باید زمان حراج در این شهر را بدانید، تا از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرید. 

بهترین زمان سفر و خرید در وان

بهترین زمان سفر به شهر وان، می‌تواند با توجه به نوع سفر متفاوت باشد. برای سفر تفریحی به شهر وان فصل بهار و پاییز مناسب است، چون هوایی معتدل دارد. این شهر در زمستان‌ هوایی سرد و برفی و در تابستان‌ها هوایی گرم و خشک دارد؛ اما گردشگران ایرانی در فصل تابستان نیز به شهر وان سفر می‌کنند؛ بنابراین، فصل پرطرفدار سفر به شهر وان را می‌توان از خرداد تا مهر دانست.

اگر هدف از سفرتان به شهر وان خرید است، می‌توانید برای استفاده از حراجی‌ها و تخفیف‌های شگفت‌انگیز در زمان حراج به این شهر سفر کنید تا در کنار خوش‌گذرانی بتوانید خریدی دلچسب داشته باشید.

اوایل دی ماه و اوایل تابستان میزان تخفیف‌ها بسیار بالاتر از بقیه روزهای سال است و معمولا همه اجناس حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف دارند؛ اما باید در نظر داشته باشد در ایام حراج و تخفیف، قیمت هتل‌ها و هزینه‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد و مبلغی که از تخفیف‌ها برایتان ذخیره می‌شود، باید صرف دیگر هزینه‌های سفر شود. در سایر ایام سال که گردشگر کمتری به وان سفر می‌کند، میزان تخفیف‌ها چندان زیاد نیست؛ اما در مقابل هزینه‌هایی از جمله هتل و خورد و خوراک و... پایین است.

سفر زمینی به شهر وان

منبع عکس: aa.com.tr

اگر تجربه خرید و گشت‌وگذار در هر یک از این مراکز خرید و بازارها را دارید، در ادامه می‌توانید آن را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید وان ترکیه کدامند؟

مرکز خرید وان (Van AVM)، مرکز خرید آیدین پریهان، مرکز خرید تورکوآز، مرکز خرید آتایوس سیلور، خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر، بازار روس‌ها و مرکز خرید لیمون از بهترین مراکز خرید وان هستند.

آیا خرید در وان مقرون به‌صرفه است؟

بله. در شهر وان امکان خرید اجناس خارجی که ممکن است در ایران بسیار گران‌تر باشند، با قیمت‌های مناسب فراهم است.

بهترین زمان برای خرید در وان کدام فصل است؟

اوایل دی ماه و اوایل تابستان میزان تخفیف‌ها بسیار بالاتر از بقیه روزهای سال است

بهترین زمان برای گردش در وان کدام فصل است؟

برای سفر تفریحی به شهر وان فصل بهار و پاییز مناسب است

منبع عکس کاور: toptourist.ir

مطالب مرتبط:

دیدگاه