باشگاه‌های اسب سواری تهران | آموزشی و تفریحی + قیمت و عکس

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور چهار شنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
باشگاه‌های اسب سواری تهران | آموزشی و تفریحی + قیمت و عکس

باشگاه‌های اسب‌سواری تهران با مربیان مجرب و امکانات آموزشی و تفریحی برای تمام رده‌های سنی، از تفریحات تهران به شمار می‌روند.

سوارکاری ترکیبی از ورزش، هنر و مهارت است و محدودیت سنی در‌ آن معنایی ندارد؛ با وجود اینکه نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه‌تر است، هرساله افراد بسیاری به یادگیری آن روی می‌آورند. در دهه‌های اخیر، باشگاه‌های سوارکاری زیادی در زمینه آموزش این ورزش مهیج فعالیت می‌کنند. باشگاه‌های اسب‌سواری تهران نیز با امکانات متنوع و متفاوت با یکدیگر، در هر گوشه‌ از شهر به چشم‌ می‌خورند و سوارکاری به یکی از محبوب‌ترین تفریحات تهران تبدیل شده است.

بهترین باشگاه های اسب‌سواری تهران

باشگاه اسب‌سواری میلاد

  • آدرس: تهران، آزادراه تهران-کرج، خروجی ۲ و ۳ پارک چیتگر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۹۰۸۸۹۷ ۰۲۱

باشگاه اسب‌سواری میلاد (میلاد صدر) تهران

منبع عکس: digiatour.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری میلاد» یا «میلاد صدر» با مساحت ۲۷,۰۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های سوارکاری تهران در غرب شهر است. در این باشگاه، خدمات آموزش سوارکاری از مبتدی تا پیشرفته برای بانوان و آقایان توسط مربیان مجرب و حرفه‌ای انجام می‌پذیرد. از امکانات این باشگاه می‌توان چندین مانژ، بوفه، دوش، پارکینگ و... را نام برد.

باشگاه‌ اسب‌ سواری رخش صبا

  • آدرس: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، آزادشهر، بلوار گیاه‌شناسی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۴۰۷۷۹۸ ۰۹۱۲

باشگاه‌ اسب‌سواری رخش صبا تهران

منبع عکس: andolus.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری رخش صبا» با فضای صمیمی و دلنشینی که برای علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری فراهم آورده است، یکی از بهترین باشگاه‌های سوارکاری غرب پایتخت به شمار می‌رود. در این باشگاه، سوارکاری به‌صورت مبتدی و پیشرفته آموزش داده می‌شود و علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند به‌طور تفریحی و حرفه‌ای از امکانات مجموعه استفاده کنند.

باشگاه‌ اسب‌ سواری آزمون

  • آدرس: تهران، استادیوم آزادی، پایین‌تر از درب شرقی استادیوم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۷۳۹۰۰۸ ۰۲۱

باشگاه‌ اسب‌سواری آزمون تهران

منبع عکس: horsepedia.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری آزمون» در ضلع شرقی استادیوم آزادی، یکی از مشهوررین باشگاه‌های سوارکاری تهران با مدیریت خانم ملیکا غروی است که در آن آموزش سوارکاری مبتدی و حرفه‌ای بدون هیچ محدودیت سنی انجام می‌شود. در این مجموعه، باشگاه اسب‌های پونی و مینیاتوری نیز وجود دارد و کودکان از سن پنج سالگی می‌توانند آموزش سوارکاری را زیر نظر مربیان مورد تایید فدراسیون سوارکاری آغاز کنند. باشگاه سوارکاری آزمون دارای استانداردهای بین‌المللی و قابل استفاده برای مسابقات رسمی است.

مساحت باشگاه سوارکاری آزمون حدود ۴۰,۰۰۰ متر مربع، ظرفیت تماشاچیان ۸۰۰ نفر و ظرفیت پارکینگ آن ۳۰۰ خودرو است. از امکانات این باشگاه باید به مانژ سرپوشیده، مانژ روباز، مانژ مسابقات، مانژ بیضی، پانسیون اسب، فروشگاه لوازم سوارکاری، داروخانه، رستوران و... اشاره کرد. خریدوفروش اسب نیز از دیگر فعالیت‌های این باشگاه است. 

باشگاه اسب‌ سواری چیتگر

  • آدرس: تهران، آزادراه تهران-کرج، خیابان دستواره (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۹۰۴۶۸۴ ۰۲۱

باشگاه اسب‌سواری چیتگر

منبع عکس: harkoja.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری چیتگر» از باشگاه‌های سوارکاری غرب تهران دارای ۲۰۰ متر مربع مانژ تفریحی و آموزشی است که آقایان و بانوان علاقه‌مند می‌توانند از آن استفاده کنند. در این باشگاه، تجهیزات لازم برای سوارکاری، بوفه و پارکینگ و وجود دارد.

باشگاه‌ اسب‌ سواری دنیای فلز

  • آدرس: تهران، کیلومتر ۱۹ جاده مخصوص کرج، نبش کارخانجات مرتب 
  • تلفن: ۴۴۹۸۵۰۷۴ ۰۲۱

باشگاه‌ اسب‌سواری دنیای فلز تهران

منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری دنیای فلز» یکی از بهترین باشگاه‌های خصوصی سوارکاری در تهران است که انواع اسب و رشته‌های مختلف اسب‌سواری برای علاقه‌مندان به رشته ورزشی سوارکاری در این باشگاه وجود دارد. از امکانات این باشگاه می‌توان به مانژهای استاندارد سوارکاری، اصطبل و پارکینگ اشاره کرد. هزینه آموزش در باشگاه اسب‌سواری دنیای فلز با توجه به نوع اسب، رشته سوارکاری، مربی، امتیازات و تخفیف‌های باشگاه تعیین می‌شود.

باشگاه‌ اسب‌ سواری مهام

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید بابایی، بوستان جنگلی یاس شمالی، مجموعه مهام (مشاهده روی نقشه)

باشگاه اسب‌سواری مهام یکی از باشگاه‌های سوارکاری تهران است که در مجموعه ورزشی مهام قرار دارد. این باشگاه با امکانات مناسب و مانژ استاندارد دارای کلاس‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان است.

باشگاه‌ اسب‌ سواری آریاسب

  • آدرس: تهران، پارک چیتگر، درب ۲ و ۳، میدان دستواره، انتهای خیابان شقایق (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۹۰۴۰۱۰ ۰۲۱

باشگاه‌ اسب‌سواری آریاسب تهران

منبع عکس: horsepedia.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری آریاسب» یکی از با‌ امکانات‌ترین باشگاه‌های سوارکاری تهران است که در اتوبان تهران-کرج و در پارک چیتگر قرار دارد. فعالیت این مجموعه ورزشی که با مدیریت هادی ساعی آغاز شده است، تنها به سوارکاری محدود نمی‌شود و باشگاه تیراندازی با کمان نیز دارد. مجموعه آریاسب از مراکز تحت پوشش سازمان شهرداری است.

باشگاه‌ اسب‌سواری آریاسب دارای پنج مانژ سوارکاری و پرش آموزشی و حرفه‌ای، یک مانژ پونی‌سواری، ۱۰۷ باکس اسب، پنح اصطبل پانسیون اسب، فروشگاه لوازم سوارکاری و تیراندازی، کافی‌شاپ و پارکینگ است. مانژ سرپوشیده آریاسب، این باشگاه را نسبت به دیگر باشگاه‌ها متمایز می‌کند و محدودیت تمرین سوارکاران در شرایط جوی نامساعد را از بین می‌برد.

در باشگاه آریاسب، یک مانژ پونی‌سواری برای آموزش کودکان نیز وجود دارد. امکانات این باشگاه و نام هادی ساعی، بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری را از شهرهای مختلف عازم تهران می‌کند.

باشگاه‌ اسب‌ سواری کوهک  

باشگاه‌ اسب‌سواری کوهک تهران

منبع عکس: kikojas.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری کوهک» از مجهزترین باشگاه‌های سوارکاری تهران است که در ضلع غربی استادیوم آزادی قرار دارد. امکانات و دسترسی آسان به این باشگاه، بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری را از شهرهای مختلف عازم تهران می‌کند. مربیان مجربی برای آموزش کودکان و بزرگسالان در این مجموعه فعالیت دارند. در باشگاه‌ اسب‌سواری کوهک افراد مبتدی و پیشرفته می‌توانند به آموزش و تمرین تخصصی بپردازند.

باشگاه اسب‌ سواری ذوالجناح

  • آدرس: تهران، بزرگراه ارتش، ابتدای جاده سوهانک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۹۴۱۸۱۳ ۰۲۱

باشگاه اسب‌سواری ذوالجناح نزاجا تهران

منبع عکس: tasnimnews.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه فرهنگی و ورزشی سوارکاری ذوالجناح نزاجا» (نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران) یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های سوارکاری تهران به شمار می‌رود. در این مجموعه علاوه بر سوارکاری ورزش‌های مختلفی مانند چوگان، اسکیت، بدن‌سازی، تنیس و فوتبال نیز آموزش داده می‌شود. این باشگاه دارای امکاناتی مانند رستوران سنتی، فودکورت و... است.

باشگاه اسب‌ سواری ارتش

  • آدرس: تهران، تهرانسر، بلوار گلها، جنب شهرک المهدی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۵۲۰۱۱۱ ۰۲۱

باشگاه اسب‌سواری ارتش در تهران

منبع عکس: seeiran.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری نیروی زمینی ارتش» از بهترین باشگاه‌های سوارکاری در غرب تهران است که با امکانات و تجهیزات کامل، علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری حرفه‌ای را به‌سوی خود جذب می‌کند.

باشگاه‌ اسب‌ سواری شبنم

  • آدرس: تهران، بزرگراه آزادگان، آزادراه تهران-ساوه، روستای فیروز بهرام، خیابان علی‌ آبادی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۷۱۲۰۵۴ ۰۹۱۲

باشگاه‌ اسب‌سواری شبنم در تهران

منبع عکس: sportreserve.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری شبنم» یکی از باشگاه‌های سوارکاری متفاوت تهران است که کلاس‌های آموزش سوارکاری از مبتدی تا پیشرفته را برگزار می‌کند. این مجموعه با مربیان حرفه‌ای امکان آموزش برای بانوان را نیز فراهم کرده است.

باشگاه‌ اسب‌ سواری شکوری

  • آدرس: تهران، آزادراه تهران-ساوه، احمد آباد مستوفی، به‌سمت رضی آباد، خیابان گلزار شهدا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۱۳۲۹۲۳ ۰۹۱۲

باشگاه‌ اسب‌سواری شکوری تهران

منبع عکس: takhfifin.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری شکوری» در سال ۱۳۷۵ توسط چنگیز شکوری تاسیس شده است و با امکانات متنوع خود از بهترین باشگاه‌های سوارکاری تهران به شمار می‌رود. این باشگاه در محیطی آرام و خانوادگی با امکاناتی مانند اصطبل‌های مجهز، مانژهای استاندارد برای تمرین و مسابقات و همچنین اسب‌های اصیل اروپایی، عرب و ایرانی زمینه آموزش و تمرین در تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته را فراهم آورده است.

آموزش سوارکاری توسط مربیان مجرب و متخصص باشگاه اسب‌سواری شکوری انجام می‌پذیرد. این باشگاه که تاکنون عناوین بسیار معتبری کسب کرده است، شهریه بسیار مناسبی دارد. الهام شکوری، از بانوان موفق در رشته سوارکاری، به مربیگری در این باشگاه اشتغال دارد.

باشگاه اسب‌ سواری الوند

  • آدرس: تهران، احمد آباد مستوفی، میدان پارسا، جنب صنایع چوب، خیابان الوند (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۰۹۳۱۴۶ ۰۹۱۲ 

باشگاه اسب سواری و پرورش اسب الوند

منبع عکس: 118iran.net، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری و پرورش اسب الوند» یکی از باشگاه‌های سوارکاری مجهز تهران در حومه تهران است که علاوه بر آموزش سوارکاران مبتدی و پیشرفته، پرورش اسب نیز در آن انجام می‌شود. این باشگاه در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است و در حال حاضر، ۳۶ اسب از نژادهای مختلف ایرانی و خارجی برای تمرین، آموزش و مسابقه وجود دارد. باشگاه اسب‌سواری الوند دارای فضای پارک خودرو است.

باشگاه‌ اسب‌ سواری نوروزآباد

  • آدرس: تهران، بزرگراه فتح، بلوار خلیج فارس، خیابان رهنما (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۳۹۲۳۶۲ ۰۹۱۲

باشگاه‌ اسب‌سواری نوروزآباد تهران

منبع عکس: foursquare.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری نوروزآباد» از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باشگاه‌های خصوصی سوارکاری در جنوب غرب تهران با مدیریت داوود قربان‌پور است. این باشگاه وسعتی برابر ۵۵۰,۰۰۰ متر مربع دارد که بیش از یک سوم آن فضای سبز و جنگل، حدود ۱۲۰,۰۰۰ متر مربع زمین زراعی و مابقی فضای آن فضای ورزشی است.

مجموعه ورزشی نوروزآباد دارای امکاناتی مانند زمین چوگان، چند مانژ تمرین، مانژ اصلی مسابقات، مانژ پرش، پیست کورس، اصطبل نگهداری اسب، استخر، زمین والیبال و زمین تنیس است. از دیگر امکانات مجموعه ورزشی نوروزآباد می‌توان از کافی‌شاپ، بوفه، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی نام برد.

باشگاه‌ اسب‌ سواری ثقفی

  • آدرس: تهران، لواسان، خیابان شهید رجایی، خیابان چناریان۳ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۰۳۷۲۹۸ ۰۹۱۹

باشگاه‌ اسب‌سواری ثقفی در تهران

منبع عکس: behtarino.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری ثقفی» در محدوده لواسانات تهران یکی از باشگاه‌های متفاوت سوارکاری پایتخت است که برای بانوان، آقایان و کودکان خدمات آموزش سوارکاری از دوره مبتدی تا پیشرفته را ارائه می‌دهد. این باشگاه دارای امکاناتی مانند اسب‌های مسابقه‌ای، پانسیون و محل نگهداری اسب است. همچنین این باشگاه واردات اسب از کشورهای اروپایی را انجام می‌دهد و ار طریق این باشگاه می‌توانید اقدام به خرید اسب کنید.

باشگاه‌ اسب‌ سواری شهدا (قصرفیروزه)

  • آدرس: تهران، اتوبان اسب‌دوانی (بزرگراه شهید دوران)، جنب نیروی دریایی سپاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۷۱۷۱۱۲۵ ۰۲۱

باشگاه سوارکاری شهدا (قصر فیروزه)، مسابقات فینال چوگان

منبع عکس: yjc.news، عکاس: سجاد علی همتی

«باشگاه سوارکاری شهدا» (قصر فیروزه) یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین باشگاه‌های سوارکاری تهران است که حدود ۷۵ سال قدمت دارد. مساحت این باشگاه ۷۰ هکتار است و علاوه بر سوارکاری، از مراکز اصلی چوگان نیز به شمار می‌رود. 

باشگاه اسب‌سواری شهدا دارای چهار مانژ مسابقات، پرش، سوارکاری و چوگان است. مرکز آموزش علمی کاربردی فدراسیون سوارکاری نیز در این باشگاه فعالیت دارد و در رشته‌های مربیگری، مدیریت اماکن ورزشی، دام‌پروری و پرورش اسب در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

از امکانات باشگاه اسب‌سواری شهدا باید از مانژ مسابقات، مانژ تمرین، زمین چوگان، مانژ سرپوشیده، مانژ بیضی، پانسیون اسب، فروشگاه لوازم سوارکاری و... نام برد. این امکانات عالی، این باشگاه را از دیگر باشگاه‌های سوارکاری متمایز کرده است.

باشگاه‌ اسب‌ سواری الغدیر

  • آدرس: تهران، اتوبان شهید بابایی، بعد از حکیمیه، جاده تلو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۴۷۰۲۵۰ ۰۹۱۲ 

باشگاه‌ اسب‌سواری الغدیر تهران

منبع عکس: digiatour.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری الغدیر» که احداث آن در سال ۱۳۸۲ آغاز شده و در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسیده است، از بهترین باشگاه‌های سوارکاری شمال غرب تهران به شمار می‌رود و دارای مسیر دسترسی آسان و بدون ترافیکی است. این باشگاه دارای فضای گشت منحصربه‌فرد و چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران است.

باشگاه‌ سوارکاری الغدیر، چهار اصطبل با باکس‌های متعدد در استانداردهای بالا دارد و مانژهای باشگاه نه‌تنها برای آموزش و تمرین، بلکه برای مسابقات نیز مناسب است. این باشگاه توانایی و شایستگی خود را در زمینه نگهداری و پانسیون اسب‌های حرفه‌ای و مسابقه‌ای به اثبات رسانده است.

باشگاه‌ اسب‌سواری الغدیر با امکانات کافی و استاندارد و با نظارت مربیان مجرب و متخصص، خدمات آموزش سوارکاری در سطوح مبتدی تا پیشرفته را برای آقایان، بانوان و کودکان ارائه می‌دهد؛ کلاس‌های آموزشی به‌صورت جلسات یک ساعته برگزار می‌شود. ورود به باشگاه برای عموم آزاد است و امکان استفاده از کلاس خصوصی با پرداخت هزینه جداگانه وجود دارد.

باشگاه‌ اسب‌ سواری افشین

  • آدرس: تهران، بزرگراه یاسینی، پارک ملی سرخه حصار، به طرف ده ترکمن (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۸۶۸۲۲۴۸ ۰۲۱

باشگاه‌ اسب‌سواری افشین در تهران

منبع عکس: sportreserve.ir، عکاس: ناشناس

«باشگاه اسب‌سواری افشین» در زمینی به مساحت هفت هکتار (۷۰,۰۰۰ متر مربع) یکی از باشگاه‌های سوارکاری تهران است. در این مجموعه علاوه بر مربیان آقا، مربیان با تجربه خانم نیز به آموزش سوارکاری مشغول هستند. باشگاه سوارکاری افشین دارای مانژ استاندارد، پرش و مانژ بیضی است و امکان استفاده هم‌زمان بانوان، آقایان و کودکان وجود دارد. در این باشگاه، امکانات پانسیون و پرورش اسب با پرداخت هزینه جداگانه در آن وجود دارد.

باشگاه‌ اسب‌ سواری امام خمینی

باشگاه‌ اسب‌سواری دولتی امام خمینی تهران

منبع عکس: behtarino.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری امام خمینی» یکی از باشگاه‌های دولتی تهران به شمار می‌رود که دارای امکانات کافی برای سوارکاران مبتدی و حرفه‌ای است. استفاده هم‌زمان از امکانات مجموعه برای آقایان، بانوان و کودکان فراهم است. ورودی و پارکینگ این باشگاه رایگان است.

باشگاه‌ اسب‌سواری بام

  • آدرس: تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی ایران خودرو، میدان پارا المپیک، درب ۷ چیتگر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۲۵۸۸۷۷۹ ۰۲۱

باشگاه‌ اسب‌سواری بام

منبع عکس: loginbrands.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری بام» از بزرگ‌ترین و مجهزترین باشگاه‌های تهران در پارک چیتگر و در زمینی به مساحت ۵۵,۰۰۰ متر مربع احداث شده است. این باشگاه شامل سه مانژ تمرین و آموزش، اصطبل و پانسیون اسب، مدرسه عالی آموزش سوارکاری، کلینیک و مرکز جراحی شبانه‌روزی تخصصی اسب، بخش مدیریت، بخش اداری، فروشگاه لوازم سوارکاری، مهمان‌سرا و سوئیت برای شرکت‌کنندگان مسابقات، رستوران و پارکینگ می‌شود.

مانژ اصلی باشگاه سوارکاری بام یکی از مانژهای استاندارد خاورمیانه است که امکانات برگزاری مسابقات داخلی و خارجی را دارد و زمین‌های مسابقه و تمرین آن مطابق با استانداردهای روز جهان احداث شده است. این باشگاه، اصطبل استانداردی با ظرفیت ۲۰۰ راس اسب دارد که در مساحتی حدود ۴,۰۰۰ متر مربع بنا شده است. باشگاه سوارکاری بام که در زمره علمی‌ترین باشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد، دارای اولین مدرسه عالی سوارکاری در خاورمیانه است.

باشگاه‌ اسب‌ سواری زجاجی

  • آدرس: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، بلوار سلمان، روبه‌روی مجتمع مروارید (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۳۰۱۱۲۶ ۰۹۱۲

باشگاه‌ اسب‌سواری زجاجی تهران

منبع عکس: takhfifan.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه‌ اسب‌سواری زجاجی» از بهترین باشگاه‌های سوارکاری در تهران است که در سال ۱۳۶۳ توسط حسین زجاجی تاسیس شد و در حال حاضر مدیریت آن بر عهده صبا زجاجی است. امکانات نگهداری و پانسیون اسب در این باشگاه وجود دارد.

در باشگاه‌ اسب‌سواری زجاجی برای کودکان هفت سال به بالا و بزرگسالان خدمات آموزش سوارکاری به‌صورت مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌شود. بانوان سوارکار توسط مربی خانم و آقایان سوارکار توسط مربی آقا آموزش می‌بینند. دوره‌های آموزشی در چند ترم برگزار می‌شود که هر ترم شامل ۱۰ جلسه و هرجلسه شامل یک ساعت آموزش است.

باشگاه سوارکاری پارت (پونی کلاب)

  • آدرس: تهران، ورامین، قرچک، باشگاه پرورش اسب پارت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن:  ۹۰۵۲۵۱۵ ۰۹۱۲

باشگاه سوارکاری پارت (پونی کلاب) تهران

منبع عکس: parthorsecenter.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه سوارکاری پارت» (پونی کلاب) یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های سوارکاری تهران است که در شهرستان قرچک در جنوب شرقی تهران قرار دارد. این باشگاه با هدف تولید، پرورش و نگهداری اسب‌های اصیل ایرانی و اسب‌های ورزشی احداث شده است و انواع نژاد ورزشی، نژاد ترکمن، فریزین و کاسپین زیر نظر متخصصان پرورش اسب و دامپزشکان با تجربه در امر تولید و اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پونی کلاب پارت دارای مانژ مسابقات و تمرین، مانژ سرپوشیده، مانژ بیضی، داروخانه، زین خانه، آزمایشگاه، رستوران و پارکینگ است. داشتن مانژ سرپوشیده، محدودیت سوارکاران در شرایط جوی نامساعد را از بین می‌برد. این باشگاه خدماتی مانند آموزش سوارکاری به کودکان و بزرگسالان، پانسیون اسب و تربیت اسب مسابقه را ارائه می‌دهد. مجموعه پرورش اسب پارت در سال‌های اخیر با همکاری فدراسیون سوارکاری، مسابقات پونی‌سواری و مسابقات پرش را با عنوان جام کارآفرین برگزار می‌کند. 

باشگاه سوارکاری اقدسیه

باشگاه سوارکاری اقدسیه با مربیان با تجربه خدمات آموزشی در دوره‌های مبتدی تا پیشرفته را ارائه می‌دهد.

امکانات باشگاه‌های سوارکاری تهران

اصطبل نگهداری اسب در باشگاه‌های سوارکاری تهران

منبع عکس: actic.ir، عکاس: ناشناس

باشگاه‌های سوارکاری تهران امکانات متفاوتی دارند و برای اطلاع دقیق از شرایط باشگاه‌ها بهتر است با مجموعه تماس بگیرید. از امکاناتی که در اغلب باشگاه‌ها وجود دارد، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسب
  • اصطبل
  • محل نگهداری و پانسیون اسب
  • مانژهای استاندارد برای تمرین و مسابقات
  • مانژ سرپوشیده
  • کلاس‌های آموزش مبتدی تا پیشرفته برای کودکان، بانوان و آقایان
  • فروشگاه تجهیزات سوارکاری
  • آزمایشگاه
  • دامپزشکی
  • کافی‌شاپ
  • پارکینگ 

آیا لباس سوارکاری در باشگاه های اسب‌ سواری موجود است؟

لباس سوارکاری

منبع عکس: petha.ir، عکاس: ناشناس

سوارکاری ورزشی گران‌قیمت است که نیاز به تجهیزات متعددی از جمله اسب، لباس سوارکاری‌، زین، افسار اسب و... دارد. برخی از این ضرورت‌ها مانند اسب، زین و افسار در باشگاه‌ها وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را کرایه کنید؛ اما دیگر وسایل مانند لباس را حتما باید خریداری کنید.

لباس سوارکاری شامل شلوار اسب‌سواری، چکمه بلند، کلاه اسب‌سواری، دستکش و جلیقه‌ محافظ است. اگر تازه‌کار هستید، نیازی به خریداری تمام این تجهیزات نیست و با مشاوره مسئولان باشگاه می‌توانید تنها اقلام ضروری را تهیه کنید.گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز وجود دارد که برای شروع اسب‌سواری می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید. برای خرید تجهیزات سوارکاری باید تجربه‌ کافی داشته باشید یا از فردی مطلع مانند مربی خود کمک بگیرید.

آیا امکان سوارکاری برای بانوان در باشگاه‌ های اسب‌ سواری تهران موجود است؟

سوارکاری بانوان در باشگاه‌های سوارکاری تهران

منبع عکس: irna.ir، عکاس: ناشناس

امکان سوارکاری برای بانوان در باشگاه‌های سوارکاری تهران وجود دارد. بانوان کافی است با مراجعه به باشگاه‌های سوارکاری اقدامات لازم برای کلاس‌های آموزشی یا سوارکاری تفریحی را انجام دهند. در بیشتر باشگاه‌های سوارکاری تهران، مربی‌های خانم جهت آموزش به بانوان حضور دارند.

آیا باشگاه سوارکاری ویژه کودکان در تهران وجود دارد؟

پونی‌سواری کودکان در مجموعه اسب ایران

منبع عکس: funzi.co، عکاس: ناشناس

بیشتر باشگاه‌های اسب‌سواری تهران امکان آموزش سوارکاری به کودکان را دارند. آموزش و یادگیری سوارکاری کودکان کمی متفاوت با بزرگسالان است. سن آموزش مناسب برای کودکان، پنج تا ۶ سالگی است؛ چراکه در این سن کودک می‌‌تواند به‌راحتی با قدرت جسمانی خود و آموزش‌های لازم، حیوان را کنترل کند. همچنین استقلال و اعتماد به نفس را تجربه می‌کند.

برای کودکان از اسب‌های آرام‌تر استفاده می‌شود. با توجه به وضعیت جسمانی و قد کودکان، مربی رکاب را برای کودکان بالاتر تنظیم می‌کند و تعداد جلسات بیشتری افسار اسب در دستان مربی خواهد بود.

بهترین راهکار برای شروع سوارکاری کودکان، اسب‌سواری با پونی است.

همچنین، باشگاه‌هایی در تهران وجود دارد که امکان پونی‌سواری را برای کودکان فراهم آورده و به‌عنوان مقاصدی تفریحی در تهران برای کودکان، مورد توجه خانواده قرار گرفته است. کودکان با دیدن این اسب‌های کوچک مینیاتوری و سواری گرفتن از آن‌ها لحظات شیرینی را تجربه می‌کنند. در این باشگاه‌ها مربیان با تجربه چگونگی رفتار با اسب و برخورد دوستانه با آن‌ها را به کودکان آموزش می‌دهند. علاوه بر این، کودکان با انواع نژاد اسب‌های پونی آشنا می‌شوند.

قیمت و هزینه کلاس‌ های سوارکاری چقدر است؟

زمین باشگاه های اسب سواری تهران

منبع عکس: actic.ir، عکاس: ناشناس

سوارکاری یکی از ورزش‌های گران‌قیمت است؛ اما هیجان و جذابیت این ورزش بسیاری از افراد را جذب می‌کند. شهریه کلاس‌های آموزش سوارکاری و هزینه تک جلسه تفریحی اسب‌سواری در باشگاه‌ها متفاوت است. میزان شهریه‌‌ آموزش اصولی در کلاس‌های سوارکاری به موقعیت مکانی باشگاه و خصوصی یا دولتی بودن آن بستگی دارد؛ چراکه شهریه باشگاه‌های خصوصی و دولتی متفاوت است.

از دیگر عوامل موثر در هزینه سوارکاری می‌توان به کیفیت کلاس‌ها، امکانات باشگاه، ابعاد زمین، چگونگی نگهداری اسب‌ها و خوراک آن‌ها، فضای اصطبل، دستمزد مربیان و موارد دیگر اشاره کرد. دوره‌های سوارکاری بر اساس سطح از مبتدی تا پیشرفته درجه‌بندی می‌شوند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانید به‌صورت تک جلسه در باشگاه حاضر شوید و ساعتی از امکانات باشگاه استفاده کنید. هزینه این جلسات نیز بسته به امکانات باشگاه تغییر می‌کند.

هزینه باشگاه‌های سوارکاری تهران برای هر دوره آموزشی در سال ۱۴۰۱ به‌صورت زیر است:

  • دوره آموزش مبتدی سوارکاری در ۱۰ جلسه‌ آموزش یک ساعته، حداقل دو میلیون تومان است که این مبلغ در برخی از باشگاه‌ها به چهار میلیون تومان نیز می‌رسد.
  • میانگین هزینه استفاده از مانژ و اسب در هر جلسه تفریحی به‌همراه مربی، به‌ازای هر نیم ساعت حداقل ۱۵۰,۰۰۰ تومان است. 

اگر شما نیز تجربه بازدید از باشگاه‌های اسب‌سواری تهران را داشته‌اید، در بخش دیدگاه‌های مقاله نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

قیمت کلاس اسب‌سواری در تهران چقدر است؟

دوره آموزش مبتدی سوارکاری در ۱۰ جلسه‌ آموزش یک ساعته، حداقل دو میلیون تومان است که این مبلغ در برخی از باشگاه‌ها به چهار میلیون تومان نیز می‌رسد

بهترین باشگاه اسب‌سواری در تهران کجاست؟

از بهترین باشگاه های اسب‌سواری تهران می‌توان از باشگاه اسب‌سواری میلاد، باشگاه‌ اسب‌ سواری رخش صبا، باشگاه‌ اسب‌ سواری آزمون، باشگاه اسب‌ سواری چیتگر، باشگاه‌ اسب‌ سواری دنیای فلز و باشگاه‌ اسب‌ سواری آریاسب نام برد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه