امکانات تفریحی در اطراف پروژه ستین

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
امکانات تفریحی در اطراف پروژه ستین

پروژه ستین یکی از سازه‌های منطقه ۲۲ تهران است که مناطق گردشگری متنوعی در اطراف آن قرار دارند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران، وسیع‌ و دارای بیشترین فضای سبز در تهران است. در واقع قلب تپنده سبز پایتخت کشورمان منطقه ۲۲ است که در ابتدا برای تامین نیاز تهران به فضای خدماتی و رفاهی ایجاد شد. شاید باورتان نشود اما در این منطقه سازه‌هایی وجود دارند که از نظر وسعت در دنیا رتبه‌دار هستند. با توجه به ساخت‌وساز و انبوه‌سازی‌های زیادی که در این منطقه در حال انجام است مناطق گردشگری اطراف پروژه ستین که یکی از این سازه‌ها است را بررسی می‌نماییم با ما در ادامه همراه باشید.

ویژگی‌های محل احداث پروژه ستین

همان طور که در بالا اشاره کردیم، منطقه ۲۲ تهران به‌عنوان آخرین محدوده ضمیمه شده به استان تهران که آخرین محله آن یعنی مروارید شهر مرز بین پایتخت با استان البرز را تشکیل می‌دهد، به‌منظور تامین نیازهای رفاهی و فضای سبز شکل گرفت و با موافقت شهرداری برای واگذاری تراکم به‌منظور ساکن شدن سرریز جمعیت تهران عملیات ساخت‌وساز در آن شکل گرفت به همین دلیل از ویژگی‌های محل احداث پروژه ستین می‌توان به نوساز بودن و داشتن فضای سبز وسیع اشاره کرد.

تمایل مردم برای زندگی در اطراف فضای سبز از قدیم وجود داشته، عیان‌نشین‌های شمیرانات این منطقه را برای خوش آب و هوا بودن به‌دلیل نزدیکی به کوه انتخاب می‌کردند. اما در حال حاضر مناطق شمالی تهران به‌دلیل پدیده وارونگی دما در زمستان جزو آلوده‌ترین نقاط تهران است و در تابستان است که هوای پاکتری دارد، اما منطقه ۲۲ تهران به‌دلیل اینکه در اولین نقطه جهت وزش باد در تهران قرار دارد قطعا هوای پاک‌تری نسبت به دیگر نقاط شهر دارد. البته این نکته را اشاره می‌کنیم که ورود هوا از استان البرز است و وضعیت آلودگی آن شهر و استان‌های قبل آن نیز تاثیر بر کیفیت هوایی دارد که وارد تهران می‌شود.

رپورتاژ

بزرگترین های دنیا در چیتگر

ایران مال یا بازار بزرگ ایران بزرگترین مرکز خرید دنیا با یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر مربع وسعت در رتبه اول و بعد از آن بازار جنوبی چین با وسعت ۶۸۲ هزار متر مربع در رتبه دوم و بازار بزرگ آسیا SM با وسعت ۵۸۶ هزار متر مربع در رتبه سوم قرار دارد. بد نیست بدانید دومین و سومین بازار بزرگ دنیا باز هم از لحاظ وسعت به ایران مال نمی‌رسند و با کمک رتبه چهارم تنها ۲۰۰ هزار متر مربع بیشتر از بازار بزرگ ایران وسعت بیشتری دارا هستند.

مورد بعدی شهر بازی هزار یک شهر در نزدیکی پروژه یاران است که از نظر وسعت در خاورمیانه اول است. این مورد از نظر وسعت حریف دیزنی لند نمیشود اما در خاورمیانه جزو بزرگترین‌ها است و البته این نکته را هم اشاره کنیم که این شهربازی در دست احداث است و عملیات ساخت آن در جریان است.

به بزرگترین‌ها اشاره کردیم اما مجهزترین‌ها هم در این محدوده قرار گرفته‌اند. بزرگترین پیست اسکی روی یخ در خاورمیانه تا قبل از ایران مال در کشور امارات قرار داشت اما این پیست بعد از ساخت دچار مشکلاتی شد که قابل حل نبوده و نخواهد بود و آن بخار کردن فضای پیست است که مانند مه غلیظ در سالن جمع می‌گردد. در پیست اسکی روی یخ ایران مال تمامی این مشکلات حل شده و بروزتر و وسیع‌تر از پیست امارات اجرا شده است. در نتیجه پیست هاکی روی یخ کشورمان را میتوان جزو برترین های خاورمیانه دانست.

جمعیت پذیری منطقه ۲۲ تهران

یکی از بزرگترین مسائلی که در مورد منطقه ۲۲ تهران مطرح است کنترل جمعیت پذیری آن توسط شهرداری است. یکی از مواردی که شهرداری تهران تعهد به آن دارد همین است که بافت فضای سبز منطقه حفظ شود و تراکم و ساخت‌وساز کنترل شده باشد. درست است که منطقه ۲۲ وسیع‌ترین محدوده شهرداری تهران است اما هدف از تاسیس آن سکونت نبوده بلکه تامین نیاز تهران به فضای خدماتی، رفاهی و فضای سبز بوده است.

در دوران همه گیری کرونا که بسیاری از اماکن واقع در تهران با محدودیت مواجه شدند، اماکن روباز در منطقه ۲۲ بیشترین استفاده توسط مردم را داشته و کمک بسیار زیادی به تامین نیاز مردم به فضای سبز و اماکن روباز داشته‌اند. در نتیجه یکی از تعهدات شهرداری این است که جمعیت پذیری و تراکم این منطقه را حفظ کند با اینکه سرریز جمعیت در مناطق دیگر به حدی است که تهران به‌عنوان پایتخت نیاز همیشگی به فضای ساخت دارد.

رپورتاژ

در نهایت با توجه به جدید بودن این منطقه و ساخت و سازی که در آن جریان است یک منطقه مدرن هم سطح شهرهای لوکس دنیا با بروز ترین مراکز تفریحی و خدماتی شاهد خواهیم بود. اگر سایت‌های ثبت آگهی املاک را جست‌و‌جو کنید عبارت پیش خرید آپارتمان در تهران بیشتر مربوط به این منطقه است و این حکایت از این موضوع دارد که بیشترین آمار ساخت‌وساز متعلق به این محدوده است.

امکانات پروژه ستین و استاندارد منطقه

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که اگر در منطقه‌ای جدید قصد خرید واحدی را دارید امکانات آن را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه سازنده‌ها برای فروش واحدهای خود در یک منطقه رو به رشد با یکدیگر در رقابت هستند پروژه‌های جدیدتر سعی در ارائه امکانات به‌روزتر دارند و این موضوع زمانی خودش را نشان می‌دهد که پروژه‌های بسیاری تکمیل شوند و در آن زمان داشتن امکانات یا نداشتن برخی از آن‌ها باعث نقطه ضعف یا نقطه قوت یک پروژه خواهد شد.

به‌عنوان مثال شاید در حال حاضر داشتن مشاعات آبی در پروژه ستین چندان مهم نباشد اما در آینده که پروژه‌های جدیدتر همگی این ویژگی را دارا هستند نداشتن آن ممکن است نقطه ضعف به شمار بیاید و این موضوع بستگی به استاندارد منطقه دارد . یعنی سعی کنید پروژه ای را انتخاب کنید که حداقل هم سطح یا بیشتر از استاندارد های منطقه امکانات داشته باشد تا در آینده نیز در بورس باقی بماند.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی امکانات روی کاغذ هستند و در عمل بهره‌برداری از آن‌ها چندان مانند خدمات دهنده های بیرونی نخواهد شد به‌عنوان مثال باشگاه بدن‌سازی می‌تواند یک سالن ۵۰ متری با چند دستگاه چند کاره باشد، اما در عمل قابل بهره‌برداری مانند باشگاه‌های ورزشی نیست و این می‌تواند به هزینه‌های شارژ ماهانه و هزینه‌های نگهداری مالکان اضافه کند.

نتیجه گیری نهایی

منطقه ۲۲ یک محدوده مدرن است و با توجه به قرار گرفتن در محدوده غرب تهران و داشتن فضای سبز وسیع دارای آب و هوای مناسبی نیز است. همچنین ساخت‌وساز در آن به شکلی در جریان است که اگر به آن سر بزنید برج‌های بلند مرتبه ساخته شده و در حال ساخت بسیاری را مشاهده خواهید کرد که نوید یک آینده مدرن در این محدوده را خواهد داد.

به وجود آمدن برخی بازارها و مراکز خرید تخصصی در این منطقه می‌تواند در آینده باعث شود که بازار تهران از حالت سنتی خارج شده و به مراکز تخصصی در این محدوده یا مناطق مشابه منتقل شود. یکی از معزلات بازار تهران بافت فرسوده آن است که باعث به وجود آمدن ترافیک شدید و مشکلات بسیاری در مناطق مرکزی تهران شده است. همچنین مراکز اداری بسیاری که در این منطقه قرار دارد باعث شده برخی شرکت‌ها از مناطق اداری به این محدوده کوچ کنند که هم دارای خیابان‌های وسیع است و هم مشکلات ترافیکی و جای پارک در آن وجود ندارد. در این مطلب به بهانه معرفی مناطق گردشگری اطراف پروژه ستین به بررسی منطقه ۲۲ تهران پرداختیم و در مطالب دیگر اطلاعات کامل‌تری در مورد این محدوده در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه