بوتیک هتل های تهران (1401) + امکانات و هزینه

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری پنجشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
بوتیک هتل های تهران (1401) + امکانات و هزینه

تهران به‌عنوان پایتخت و یکی از مقاصد گردشگری ایران، دارای اقامتگاه‌های متنوعی است و بوتیک هتل‌ها از جذاب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

این روزها برای هر سبک از سفر گزینه مناسبی برای اقامت وجود دارد، از هتل‌های لوکس پنج ستاره با امکانات کامل تا خانه‌های محلی که با وجود امکانات کم، اقامتی خاطره‌انگیز را رقم می‌زنند. هتل بوتیک‌ یکی از انواع این اقامتگاه‌ها است که در جزئیات و طراحی با دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها تفاوت دارد. رواج بوتیک هتل‌ها از اوایل دهه ۸۰ میلادی در آمریکا و انگلستان شروع شد و به مرور زمان طرفداران خود را در سراسر دنیا پیدا کرد. در ایران نیز هتل بین‌المللی لاله کندوان، به‌عنوان نخستین بوتیک هتل کشور در اسفند سال ۱۳۸۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اقامت در بوتیک هتل‌ها نه‌تنها برای مسافران، بلکه برای ساکنان آن شهر نیز می‌تواند بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد. تعدادی از خانه‌ های تاریخی تهران نیز پس از مرمت و بازسازی به بوتیک هتل تبدیل شده‌اند و در کنار جاهای دیدنی تهران به جذب بیشتر گردشگر کمک می‌کنند. ضمن اینکه در ایامی مانند تعطیلات نوروز می‌توان روی اقامت در برخی از بهترین پانسیون های تهران حساب باز کرد. در ادامه این مقاله به معرفی بوتیک هتل‌های تهران می‌پردازیم.

آنچه می‌خواهید درباره بوتیک هتل‌های تهران بدانید:

بوتیک هتل چیست؟

سالن پذیرایی بوتیک هتل نظامیه

منبع عکس: nezamiyeh.com

بوتیک هتل‌ها به آن دسته از واحدهای اقامتی گفته می‌شود که با سبکی خاص و منحصربه‌فرد در ساختار، معماری و طراحی داخلی، خدمات ویژه و غالبا لوکس را به مسافران ارائه می‌کنند. بوتیک هتل‌ها بیشتر در بافت‌های تاریخی یا محله‌های خاص در شهرها تاسیس می‌شوند و با قرارگیری در مکان‌های ویژه و دنج بودن در کنار امکانات مدرن، حس حضور در فضایی متفاوت را به مهمانان خود القا می‌کنند.

در شهرهایی توریستی مانند یزد، اصفهان، شیراز، تبریز و تهران، برخی از خانه‌های تاریخی که اغلب متعلق به دوران قاجار هستند بازسازی شده‌اند و سعی دارند با امکاناتی از زندگی مدرن در فضای سنتی و قدیمی، منطقه‌ای که در آن قرار دارند را معرفی کنند؛ به این خانه‌های قدیمی با کاربرد جدید، بوتیک ‌هتل یا هتل بوتیک می‌گویند.

کلمه بوتیک کلمه‌ای فرانسوی به معنی «مغازه» است. در واقع بوتیک به مغازه‌هایی گفته می‌شود که از فروشگاه کوچک‌تر هستند و معمولا اجناس خاص‌ و متفاوتی در آن‌ها به فروش می‌رسد. بنابراین بوتیک هتل به آن دسته از هتل‌هایی گفته می‌شود که از نظر ابعاد از دیگر هتل‌ها کوچک‌تر هستند و بین ۱۰ تا ۱۰۰ اتاق دارند و این شرط برای ارائه سرویس متمایز و ایجاد حس خوب در مسافران لازم است.

سرویس بهداشتی بوتیک هتل نظامیه

منبع عکس: nikachoob.com

بوتیک ‌هتل‌ها خدمات خاص و متفاوتی از سایر هتل‌ها ارائه می‌دهند. معمولا در این هتل‌ها به چیدمان دقت زیادی می‌شود و هرکدام سبک و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اغلب آن‌ها نماینده هویت فرهنگی و تاریخی محله و شهری هستند که در آن قرار دارند، به‌طوری که گاه با قدم زدن در آن‌ها بدون نگاه کردن به بیرون می‌توانید تشخیص دهید که در کدام شهر هستید. طراحی آن‌ها بر اساس آخرین متدهای روز و با بکارگیری طیف رنگی بی‌نقص با آمیزه‌ای از رنگ‌های نمادین انجام می‌شود. 

نکته‌ دیگری که در طراحی این هتل‌ها بسیار اهمیت دارد به‌کار نبردن مبلمان پرزرق‌وبرق در چیدمان فضای داخلی آن است. از ویژگی‌های خاص بوتیک هتل‌ها می‌توان به غذا‌های سنتی آن شهر یا منطقه که مطابق با آداب و رسوم آن‌ها سرو می‌شوند اشاره کرد.

بسیاری از بوتیک هتل‌ها تمامی استاندارد‌های هتل‌های چند ستاره را دارند و به‌راحتی می‌توانند تجهیزات و امکانات یک هتل پنج ستاره را ارائه دهد. بوتیک هتل‌ها ممکن است به‌طور مستقل فعالیت کنند یا ممکن است زیر مجموعه‌ یک هتل لوکس یا زنجیره‌ای باشند؛ اما باید تمام فعالیت‌های خود را به‌طور مستقل انجام دهند و از هیچ تلاشی در خصوص ارائه‌ خدمات با استاندارد بالا دریغ نکنند.

مهمان‌خانه پهلوان رزاز

مهمانخانه پهلوان رزاز

منبع عکس: razzaz-boutiquehotel.com

خانه پهلوان رزاز که این روزها به بوتیک هتل پهلوان رزاز تبدیل شده است، نمونه‌ای از هتل های سنتی تهران محسوب می‌شود. این خانه متعلق به پهلوان رزاز، یکی از پهلوانان دوره قاجار و پهلوی بوده که پس از گذشت بیش از یک قرن بازسازی شده است. تغییر کاربری این خانه به هتل توسط «علی جعفرنژاد»، فعال حوزه گردشگری انجام شده که سرمایه‌گذار هتل سنتی پهلوان رزاز و از تورگردان‌های باسابقه در ایران است. پس از عملیات مرمت و بازسازی، اقامتگاه سنتی پهلوان رزاز در دی ماه سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. برخلاف اقامتگاه‌های سنتی که تا به امروز در خارج از بافت تاریخی شهر تهران ساخته شده‌اند، بوتیک هتل پهلوان رزاز تنها اقامتگاه سنتی است که در قلب شهر تهران قرار دارد.

خانه پهلوان رزاز متعلق به یکی از پهلوانان دوره قاجار و پهلوی بود که پس از گذشت بیش از یک قرن بازسازی و تبدیل به بوتیک هتل شد 

هتل بوتیک پهلوان رزاز ساختمانی به مساحت هزار و سیصد متر مربع در زمینی به مساحت ۶۵۰ متر مربع است که ۲۲ اتاق در دو بخش بیرونی و داخلی، حیاط و استخر مرکزی، تراس پشت بام، حیاط فرو رفته، دهلیز، راهرو، آب‌انبار، چشمه خانه و... دارد. 

هتل بوتیک پهلوان ۴۶ نفر ظرفیت دارد و اتاق‌های آن، سه، چهار، هشت و ۱۲ نفره هستند. در بعضی اتاق‌های آن تخت‌های دو طبقه قرار داده شده‌ است. سالن غذاخوری و آشپزخانه بنا نیز در زیرزمین آن قرار گرفته‌اند. پشت بام هتل نیز علاوه بر روف گاردنی دنج، یک اتاق سه تخته دارد.

در محوطه هتل سرویس بهداشتی ایرانی به‌صورت مشترک برای استفاده گردشگران فراهم شده است. در گوشه‌ای از زیرزمین شمالی، موزه‌ای کوچک قرار دارد که در آن لوازم سنتی و قدیمی به نمایش گذاشته شده است. همچنین اتاقی با لوازم، اثاثیه قدیمی و صندلی‌هایی به سبک سنتی در آن وجود دارد. 

اتاق مهمانخانه پهلوان رزاز

منبع عکس: razzaz-boutiquehotel.com

اتاق‌های اقامتگاه پهلوان رزاز یخچال و تلویزیون ندارند و یخچال عمومی در آشپزخانه قرار گرفته است؛ اما اتاق‌های آن به سیستم گرمایشی و سرمایشی (شوفاژ و کولرآبی) مجهز هستند. اتاق‌ها سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی دارند. مهمان‌خانه پهلوان رزاز امکانات مناسبی دارد؛ از جمله این امکانات می‌توان به صندوق امانات، خدمات باربری و بیدارباش، ترانسفر رفت و برگشت، لابی، پرینتر، آژانس مسافرتی، روم سرویس، اتاق سیگار، پذیرش ۲۴ ساعته و... اشاره کرد. پارکینگ عمومی هتل سنتی پهلوان رزاز در ۳۰۰ متری بنا قرار دارد و گردشگران برای پارک خودرو می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهمان‌خانه پهلوان رزاز حیاطی با حوض آبی بزرگ دارد که برای گردهمایی‌ها و عکاسی، مکانی بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ است. شربت‌خانه آن نیز دسرها و نوشیدنی‌های متفاوت و دلچسبی در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. این اقامتگاه با قیمتی مناسب امکانات زیادی فراهم کرده است و بیشتر مهمانان آن، گردشگران جوانی هستند که با بودجه‌های کم سفر می‌کنند. محیط منحصربه‌فرد، راحتی، ایمنی و همچنین موقعیت مناسب آن در قلب تهران از مزایای اصلی اقامت در این هتل است.

بوتیک هتل حنا

ورودی بوتیک هتل حنا

منبع عکس: hannaboutiquehotel.com

بوتیک هتل حنا از معروف‌ترین بوتیک هتل‌های ایران است که داستان آن از بازسازی خانه‌ای ۹۰ ساله در کوچه لولاگر، یکی از شناخته شده‌ترین کوچه‌های مرکز تهران آغاز می‌شود. ساختمان این هتل در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت معماری باغ ایرانی به‌عنوان اولین محصول پروژه بازآفرینی شهری خریداری شد و فرایند مرمت آن دو سال به طول انجامید. در نهایت فعالیت خود را در زمستان سال ۱۳۹۷ آغاز و تجربه‌ای از لایه‌های متفاوت زندگی در تهران را به مخاطبان ارائه کرد.

در واقع بوتیک هتل حنا تهران معاصر را به نمایش گذاشته است که لایه‌های متعددی از ۹۰ سال پیش تا امروز به آن اضافه شده است. تجربه‌ اقامت در مرکز شلوغ و پرهیاهوی شهر تهران در کنار هنر، معماری، طراحی و مهمان‌نوازی معاصر، تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

اتاق ورودی بوتیک هتل حنا

منبع عکس: hannaboutiquehotel.com

اقامت در بوتیک هتل حنا، تجربه‌ای از اقامت در ساختمانی قدیمی است که به آن روحی تازه دمیده شده است. معماری داخلی آن هم‌نشینی عناصری از معماری معاصر ایران و جهان را نشان می‌دهد که فضای امروزی و صمیمانه‏ برای ثبت تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مهمانان به‌وجود آورده است. این چیدمان حاصل نگرش معماران امروزی ایرانی است که سبک زندگی مدرن تهران را به مهمانان نمایش می‌دهد.

بوتیک هتل حنا هفت اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و پاپ‌آپ دارد که برای برگزاری رویداد‌ها مناسب هستند. از امکانات مهم این بوتیک هتل می‌توان به خدمات خشک‌شویی، صبحانه، اینترنت بی‌سیم، گاوصندوق، سیستم تهویه، چای‌ساز، سشوار، مینی‌بار و… اشاره کرد. 

بوتیک هتل نظامیه

  • آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان نظامیه، کوچه اصالت، بن‌بست پنجم، پلاک ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن تماس: ۰۲۱۷۵۹۰۴
  • وب‌سایت: www.nezamiyeh.com

اتاق بوتیک هتل نظامیه

منبع عکس: nikachoob.com

بوتیک هتل نظامیه هتلی پنج ستاره و لوکس است که قدمت بنای آن به سال ۱۳۰۸ و دوران قاجار باز می‌گردد. عملیات مرمت و بازسازی آن در سال ۱۳۹۲ از سر گرفته شد و در سال ۱۳۹۸ در قلب تاریخی تهران و در نزدیکی میدان بهارستان درهای خود را به روی مسافران گشود. بنای هتل با ۱۰۰ سال قدمت، محل زندگی یکی از خانواده‌های اصیل ایران محسوب می‌شد و در گذر زمان شاهد اتفاقات و وقایع تاریخی بی‌نظیری بوده است.

عمارت نظامیه متعلق به میرزا آقاخان نوری، صدراعظم ناصر الدین شاه قاجار بود که آن را برای پسر ارشدش میرزا کاظم خان نظام الملک در نظر داشت. این عمارت محل سکونت کاظم خان، همسر و دختر ناتنی‌اش شد و در نهایت پس از مرگ او عمارت به فروش رسید که امروز بازسازی و تبدیل به بوتیک هتل نظامیه شده است. این عمارت زیبا ساختمان‌ها، محوطه مشجر و قناتی با آب خنک را در خود جای داده بود. 

فضای داخلی بوتیک هتل نظامیه

منبع عکس: nikachoob.com

بوتیک هتل نظامیه پنج اتاق در دو طبقه دارد که به زیبایی چیده شده‌اند و تمیز و نورگیر هستند. از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به کافی شاپ، اینترنت، مینی‌بار رایگان، روم سرویس، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و سوییت ماه عسل اشاره کرد. واحدهای هتل شامل واحدهای اقامتی، اتاق انتظار و اتاق غذاخوری می‌شوند که زیبایی و صمیمیت در آن‌ها موج می‌زند. واحدها مجهز به سرویس خواب و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. همچنین با سفارش قبلی، مهمانان می‌توانند از طعم متفاوت انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر قیمه، قرمه، کباب و جوجه لذت ببرند. 

بوتیک هتل نظامیه از بهترین گزینه‌ها برای اقامت است و تجربه‌ای جذاب همراه با آرامش و نشاط خواهد بود. فضا و دکوراسیون این اقامتگاه در اتاق‌ها و مکان‌های مختلف آن، از دلایل انتخاب بسیاری از افراد برای اقامت است.

بوتیک هتل نیلو

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، بعد از پل همت، خیابان گیتا، خیابان شمس لاهیجانی، پلاک ۳ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۲۰۲۰۱۸

بوتیک هتل نیلو

منبع عکس: aoapedia.ir

بوتیک هتل نیلو یکی از هتل‌های لوکس چهار ستاره در تهران است که در سال ۱۳۸۰ افتتاح و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد. این هتل در خیابان ولیعصر تهران نزدیک به میدان ونک قرار دارد و امکاناتی لوکس، در حد هتل پنج ستاره ارائه می‌دهد. در تزیین آن بهترین دیوارپوش‌ها، تابلوهای نقاشی، خاتم‌کاری‌ها، کاشی‌ها و همچنین صنایع دستی نفیس ایرانی به‌ کار برده شده است تا خاطره‌ای به‌یادماندنی از اقامت در یک هتل ایرانی را برای مسافران به یادگار بگذارد. ظرافیت طراحی بخش‌های مختلف و اتاق‌های هتل نیلو تهران در میان تمام هتل‌های تهران تبدیل به یک الگو شده و در کمتر هتلی در تهران می‌توان این همه سلیقه، رنگ و زیبایی در کنار هم دید. 

در تزیین بوتیک هتل نیلو بهترین دیوارپوش‌ها، تابلوهای نقاشی، خاتم‌کاری‌ها، کاشی‌ها و صنایع دستی نفیس ایرانی استفاده شده است

بوتیک هتل نیلو ۶ طبقه دارد که شامل اتاق‌های یک‌تخته تا چهارتخته، سوییت دوخوابه چهار نفره و سوییت یک‌خوابه دو نفره است. همه این اتاق‌ها با رنگ‌های زیبا رنگ‌آمیزی و با تابلوهای نقاشی سنتی ایرانی تزیین شده‌اند.

در هتل زیبای نیلو امکاناتی از جمله سالن صرف صبحانه‌، رستوران ایتالیایی، کافی شاپ ۲۴ ساعته، پارکینگ، سالن جلسه و کنفرانس به‌منظور برگزاری همایش‌ و جلسات، مجموعه آبی شامل استخر، سونا، جکوزی و اسپا دارد. همچنین در آشپزخانه‌ سوییت‌های آن امکاناتی برای گرم کردن غذا فراهم شده است. از مزایای این هتل نیز می‌توان به قرار‌گیری در مرکز شهر و دسترسی آسان به فرودگاه و راه آهن اشاره کرد. 

بوتیک هتل شمشک

  • آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شمشک، روبه‌روی شهرداری، کوچه هتل (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن تماس: ۰۲۱۲۶۵۲۷۹۴۱- ۰۹۰۲۵۲۲۲۹۰۹
  • وب‌سایت: www.shemshakboutiquehotel.com

اتاق بوتیک هتل شمشک

منبع عکس: shemshakboutiquehotel.com

بوتیک هتل شمشک اولين بوتيک هتل در ایران است که به‌عنوان اثر شاخص معمارى در سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملى ايران به ثبت رسید. این بوتیک هتل در سال ۱۳۹۷ در منطقه خوش آب و هوای شمشک فعالیت خود را آغاز کرد. از مزیت‌های مهم‌ این بوتیک هتل موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به پیست اسکی شمشک و دربندسر است که علاوه بر مناظر زیبا، می‌توان از اسکی روی برف هم لذت برد. برای علاقه‌مندان به اسکی روی برف اقامت در آن لذتی دو چندان خواهد داشت.

اقامت در بوتیک هتل شمشک تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای مهمانان رقم خواهد زد و انتخابی بسیار مناسب برای فصل زمستان خواهد بود. کوه‌ها و مناظر زیبای اطراف هتل نیز محل مناسبی برای پیاده‌روی و صعود کوه‌نوردان و علاقه‌مندان به طبیعت در تابستان و پاییز است.

سرویس و حمام بوتیک هتل شمشک

منبع عکس: shemshakboutiquehotel.com

ساختمان هتل با معماری خاص و زیبای خود در دو طبقه بنا شده که دارای ۱۶ اتاق لوکس است. از دیگر امکانات بوتیک هتل شمشک می‌توان به کافه، سالن صبحانه، اتاق ماساژ، امکانات برگزاری سمینار و کنفرانس و رستوران زیبای چراغان اشاره کرد. همچنین فضاهای هتل امکان برگزاری سمینار و دوره‌های تخصصی آموزشی و نمایش فیلم برای ۳۰ نفر را دارد.

هزینه اقامت در بوتیک هتل‌های تهران (تابستان ۱۴۰۱)

نام بوتیک هتلاتاق‌هاقیمت یک شب اقامت به‌همراه صبحانه (به تومان)
مهمان‌خانه پهلوان رزاز

اتاق یک تخته

اتاق دو تخته نقلی

اتاق دو تخته استاندارد

اتاق دو تخته قاجاری

اتاق سه تخته

سوییت شمس دو نفره

سوییت بهار خواب سه نفره

سوییت شاهنشین

سوییت آینه

۵۵۰,۰۰۰

۸۲۰,۰۰۰

۹۵۰,۰۰۰

۹۹۰,۰۰۰

۱,۱۰۰,۰۰۰

۱,۱۵۰,۰۰۰

۱,۱۵۰,۰۰۰

۱,۵۰۰,۰۰۰

۱,۹۸۰,۰۰۰

بوتیک هتل حنا

اتاق لولاگر (اتاق دابل با تخت کویین)

اتاق گلخانه (اتاق تویین با دو تخته تویین)

اتاق کنج (اتاق دابل با تخت کویین)

اتاق نور (اتاق دابل با تخت کویین)

اتاق کمان (اتاق دابل با تخت کویین)

اتاق همسایه (اتاق تویین با دو تخت تویین)

اتاق اجاق (اتاق دابل با تخت سایز تویین)

۴,۰۰۰,۰۰۰

۲,۰۰۰,۰۰۰

۲,۰۰۰,۰۰۰

۳,۰۰۰,۰۰۰

۳,۰۰۰,۰۰۰

۳,۰۰۰,۰۰۰

۳,۵۰۰,۰۰۰

بوتیک هتل نظامیه

اتاق خانم جان (دبل)

اتاق کاظم خان (دبل)

اتاق عالم تاج (دبل)

اتاق بالاخانه (سوئیت)

اتاق گوشواره (تویین)

سه‌نفره (کانکت)

چهار نفره (کانکت)

۲,۴۰۰,۰۰۰

۲,۴۰۰,۰۰۰

۲,۴۰۰,۰۰۰

۳,۱۵۰,۰۰۰

۲,۱۵۰,۰۰۰

۳,۸۰۰,۰۰۰

۴,۵۵۰,۰۰۰

بوتیک هتل طوبی

سوییت یک‌خوابه

سوییت دو خوابه

اتاق رویال استودیو

اتاق استودیو

۱,۶۲۰,۰۰۰

۲,۰۵۰,۰۰۰

۱,۴۰۰,۰۰۰

۱,۲۶۰,۰۰۰

بوتیک هتل نیلو

اتاق یک تخته

اتاق دو تخته

اتاق سه تخته

اتاق چهار تخته

سوییت یک‌خوابه

سوییت دو خوابه

۲,۲۰۰,۰۰۰

۲,۹۰۰,۰۰۰

۳,۵۰۰,۰۰۰

۴,۰۰۰,۰۰۰

۵,۵۰۰,۰۰۰

۷,۰۰۰,۰۰۰

بوتیک هتل شمشک

اتاق دو نفره

اتاق سه نفره

۱,۵۳۰,۰۰۰

۱,۹۴۰,۰۰۰

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین بوتیک هتل‌های تهران پرداختیم. شما نیز اگر تجربه اقامت در یکی از بوتیک هتل‌ها را دارید، در ادامه می‌توانید خاطرات و تجربه‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام بوتیک هتل تهران در مرکز شهر قرار دارد؟

بوتیک هتل پهلوان رزاز

عمارت بوتیک هتل نظامیه متعلق به کیست؟

میرزا کاظم خان نظام الملک، پسر میرزا آقاخان نوری، صدراعظم ناصر الدین شاه قاجار

اولین بوتیک هتل ثبت شده در فهرست آثار ملی کدام است؟

بوتیم هتل شمشک

فرق بوتیک هتل با هتل چیست؟

بوتیک هتل‌ها از نظر ابعاد از دیگر هتل‌ها کوچک‌تر هستند و با قرارگیری در محله‌های خاص و طراحی و خدمات متفاوت، به‌منزله ساختمانی دارای هویت قلمداد می‌شوند.

منبع عکس کاور: emaratkhorshid.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه