پاراسل کیش | معرفی سواحل پاراسل کیش + هزینه

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری سه شنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
پاراسل کیش | معرفی سواحل پاراسل کیش + هزینه

پاراسل یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی و هوایی کیش است که علاوه بر حس هیجان، احساس آرامش بی‌نظیری را به‌همراه دارد. 

برای تجربه پاراسل کیش کجا بریم؟

پاراسل کیش از تفریحات هیجان‌انگیز و گران این جزیره است که برای تجربه آن می‌توان به چهار ساحل اسکله تفریحی کیش، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل سیمرغ رفت.

چتربازی با پاراسل از تفریحات آبی کیش است که همه‌روزه در اکثر مراکز تفریحی ساحلی، از طلوع تا غروب آفتاب برگزار می‌شود و تماشای غروب آفتاب در ارتفاعات جزیره از جذاب‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود.

کیش یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری و تفریحی در ایران و خلیج فارس است. سالانه گردشگران بسیاری این جزیره را به‌دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحاتی که دارد، به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. تجربه بازدید از جاهای دیدنی کیش از جمله شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی و همچنین تجربه تفریحاتی مانند غواصی، اسکی روی آب، شاتل، جت اسکی، سافاری، کارتینگ، بانجی جامپینگ و شترسواری را در این جزیره نباید از دست داد.

پاراسل چیست؟

کابل پاراسل کیش

منبع عکس: top-travel.ir

کلمه پاراسیل یا همان پاراسل (Parasail) از ترکیب دو کلمه پارا (para) به معنی چتر و سیل (Sail) به معنی سفر دریایی تشکیل شده است که این دو کلمه باهم، «چتر بازی روی آب» معنی می‌دهد. پاراسل تفریحی آبی و پروازی است که در آن فرد با پوشیدن جلیقه نجات و بستن چند کمربند ایمنی، به یک چتر بزرگ وصل می‌شود. این چتر به‌وسیله یک طناب بلند ۱۵۰ متری به قایقی تندرو وصل شده است که با حرکت قایق، باد در داخل چتر جریان پیدا می‌کند و باعث پرواز آن می‌شود.

مسئول پاراسل که فردی کاربلد و با تجربه است، پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، به‌آرامی طناب متصل به چتر را آزاد و مسافران را به ارتفاعات بالاتری هدایت می‌کند. در لحظه بلند شدن و بالا رفتن چتر پاراسل، بیشترین هیجان را می‌توان تجربه کرد.

با تمام شدن اوج‌گیری چتر و ثابت ماندن آن در یک ارتفاع مشخص، می‌توانید منظره بی‌نظیری از جزیره را بر بلندای آب‌های نیلگون خلیج فارس ببینید و لذت ببرید. اگر افراد بر ترس خود غلبه کنند، بدون شک یکی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی خواهد بود که خواهند داشت. یادآوری می‌شود ناخدای قایق کاملا بر اوضاع تسلط دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی برای گردشگران باقی نمی‌گذارد.

کجای کیش پاراسل سواری کنیم؟

ساحل سیمرغ کیش

منبع عکس: eghamat24.com

پاراسل سواری در چهار ساحل زیبای جزیره کیش انجام می‌شود. از این سواحل می‌توان به ساحل اسکله تفریحی کیش، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل سیمرغ کیش اشاره کرد. در این چهار ساحل کلوپ‌های دریایی زیادی فعالیت دارند که تمام آن‌ها امکانات و خدمات تقریبا یکسانی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.

ساحل اسکله تفریحی کیش

  •  آدرس اسکله تفریحی کیش: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش (مشاهده روی نقشه)

ساحل اسکله تفریحی شناخته شده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین ساحل تفریحی جزیره است و کلوپ‌های آن به‌طور منظم در حال سرویس‌دهی هستند. مزیت این ساحل، نزدیکی به پیست دوچرخه، مرکز شهر، اکثر مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌های جزیره است.

ساحل اسکله تفریحی در شمال شرق جزیره قرار دارد و تعدادی کلوپ تفریحی با درجه کیفی متفاوت در این ساحل فعالیت می‌کنند که دو کلوپ چهار ستاره و پنج ستاره آن از بهترین کلوپ‌های VIP جزیره هستند. از جمله کلوپ‌های دریایی اسکله تفریحی می‌توان به کلوپ دریایی شاهد، کلوپ دریایی کشتی یونانی، کلوپ دریایی نگین خلیج فارس اشاره کرد.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش است که شهرت جهانی دارد. این ساحل به‌دلیل مرجانی بودن، آبی زلال، شفاف و منظره‌ای خیره‌کننده دارد؛ به‌طوری که بسیاری از ماهی‌ها و آبزیان در عمق چند متری دریا قابل‌مشاهده هستند. امکان پرواز روی چند کیلومتر مرجان زنده و مشاهده آن‌ها از ارتفاع تجربه فوق‌العاده‌ای برای هر شخصی خواهد بود. کلوپ‌های دریایی اسکوبا، باراکودا و مارینا از جمله کلوپ‌های دریایی ساحل مرجان به‌شمار می‌آیند.

ساحل سیمرغ کیش

  • آدرس: جزیره کیش، ضلع جنوب شرقی جزیره، بلوار مرجان، مرجان ۱۱ (مشاهده روی نقشه)

ساحل سیمرغ ساحلی بکر و آرام است که در مجاورت ساحل مرجان، در شرق جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل انواع کلوپ‌های چهار و پنج ستاره و VIP فعالیت دارند که می‌توانید پاراسل سواری بر فراز دریا را در این قسمت از جزیره و همچنین بر فراز سایت بیگ کورال تجربه کنید. کلوپ دریایی ناتیلوس کیش یکی از کلوپ‌های دریایی این ساحل زیبا است.

ساحل دامون کیش

ساحل دامون در شمال جزیره کیش قرار دارد و به‌دلیل عبور کشتی‌های بزرگ تجاری محل زیبایی برای گرفتن عکس‌های متفاوت است. کلوپ‌های متنوعی برای تجربه پاراسل در این ساحل مشغول به فعالیت هستند. همچنین در این ساحل یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید کیش به نام مرکز خرید دامون نیز قرار دارید. کلوپ دریایی آکواریوس و سی‌من از کلوپ‌های دریایی ساحل زیبای دامون محسوب می‌شوند.

هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

سوارشدن به پاراسل کیش

منبع عکس: snn.ir

هرینه پاراسل با توجه به‌مدت زمان سواری، ارتفاع چتر، زمان سفر و همچنین نوع کلوپ و چند ستاره بودن آن متفاوت است. هرچه مدت زمان و ارتفاع بیشتری را مدنظر داشته باشید قیمت پاراسل نیز افزایش می‌یابد؛ البته در بسیاری از محل‌های برگزاری پاراسل امکان افزایش زمان وجود ندارد و اگر قصد دارید بیشتر پاراسل سواری کنید، باید دوباره اقدام کنید. حداکثر ارتفاع برای پاراسیلینگ ۳۰۰ متر است که برای آن از طناب‌های بلند‌تری استفاده می‌شود.

به‌طور کلی، در حال حاضر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ هزینه این تفریح برای هر نفر ۵۶۰,۰۰۰ تومان است. این قیمت برای ۶ دقیقه پاراسیلینگ و ۴۵ دقیقه قایق‌سواری است. باید به این نکته توجه داشت که درصورت استفاده هم‌زمان چند نفر از پاراسل، هزینه آن بین افراد تقسیم نمی‌شود و هرکدام باید به‌صورت کامل هزینه را بپردازند.

آیا بانوان می‌توانند از پاراسل کیش استفاده کنند؟

استفاده از پاراسل در کیش برای بانوان بلامانع است. آقایان و بانوان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از یک چتر یا به‌صورت انفرادی از آن استفاده کنند. 

زمان پاراسل چقدر است؟

معمولا مجموع زمان انتقال به میان دریا و پرواز و بازگشت، در حدود یک ساعت است که از لحظه جدا شدن از قایق و پرواز در ارتفاع حدود ۶ دقیقه زمان می‌برد. برای استفاده بیشتر و ماندن مدت زمان طولانی‌تر در ارتفاع، باید با مسئول کلوپ یا قایق‌ هماهنگ کنید و در صورت نیاز، هزینه اضافی لازم را بپردازید.

 ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

سلفی در پاراسل کیش

منبع عکس: kishtakhfifan.com

سوار شدن به پاراسل تا سه نفر هم امکان‌پذیر است؛ اما این موضوع کاملا بستگی به جثه و وزن افراد دارد. ظرفیت پاراسل با توجه به نوع جثه و وزن افراد می‌تواند تک نفره، دو نفره یا سه نفره باشد. اگر وزن شخصی زیاد باشد، باید تک‌نفره آن را تجربه کند.

کودکان نیز می‌توانند سوار این چتر شوند؛ اما کاملا بستگی به جثه کودک دارد و حتما باید به سنی رسیده باشد که کمربند چتر برای اون به‌طور کامل بسته شود. باید در نظر داشت که حداکثر مجموع وزن نفرات باید کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم باشد.

آیا پاراسل کیش امن است؟

قایق و مربیان پاراسل کیش

منبع عکس: kishtakhfifan.com 

بر اساس آمار، پاراسل ورزشی ایمن و تقریبا بی‌خطر است. پرواز با پاراسل در شرایطی کاملا ایمن انجام می‌شود و نگرانی برای وقوع حادثه و اتفاقات حین استفاده از آن وجود ندارد. کابل‌هایی کاملا محکم و مطمئن چترها را به قایق متصل می‌کنند. مربیان پاراسل و قایق‌رانان از آموزش‌های لازم برخوردار هستند و به‌صورت منظم دوره‌های آموزشی و بازآموزی را پشت سر می‌گذارند. با این حال، رعایت برخی موارد ضروی است تا درصد امنیت بالاتر رود. این موارد عبارت‌اند از:

  • اطمینان پیدا کردن از اعتبار کلوپ و سابقه آن و مسئولان
  • مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آن‌ها
  •  یادگیری راه و روش ارتباط با مربی و قایق‌ران
  •  انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد
  • پرواز نکردن در شرایط نامساعد جوی 
  • تحت پوشش بودن بیمه حوادث

پاراسل برای چه کسانی محدودیت دارد؟

با وجود اینکه پاراسل تفریحی با هیجان بسیار بالا است ، محدودیت سفت و سختی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ اما افراد هنگام استفاده از پاراسل باید شرایط فیزیکی خود را بسنجند. در واقع این تفریح ممکن است برای زنان باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، مشکلات گوارشی، ریوی، بیماری قلبی و همچنین کسانی که ناتوانی جسمی و ذهنی دارند، مشکل‌ساز شود.‌ همچنین استفاده از پاراسل به افرادی که ترس از ارتفاع دارند توصیه نمی‌شود. 

حداقل سن برای پاراسل ۱۶ سال است و برای کودکان زیر پنج سال هم امکان پرواز وجود ندارد. کودکان بالای پنج سال همراه والدین خود و درصورت پوشیدن تجهیزات ایمنی می‌توانند از پاراسل استفاده کنند. به‌جز مواردی که اشاره شد سایر افراد می‌توانند با اطمینان نسبت به ایمنی این تفریح آبی که نوعی پرواز نیز محسوب می‌شود آن را تجربه کنند.

پاراسل کیش در غروب

منبع عکس: kishtickets.com

اگر تاکنون به جزیره کیش سفر کرده‌ و تجربه پاراسل را داشته‌اید، در انتهای این مقاله از کجارو می‌توانید نظرات و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

قیمت پاراسل کیش ۱۴۰۲ چقدر است؟

در نیمه اول سال ۱۴۰۲ هزینه این تفریح برای هر نفر ۵۶۰,۰۰۰ تومان است.

پاراسل کیش برای کودکان امکان‌پذیر است؟

پاراسل کیش در صورتی برای کودکان امکان‌پذیر است که وزن کودک حدود ۲۰ کیلو باشد، کودک ریز جثه نباشد، پدر و مادر او را همراهی کنند و بلیط کامل برای او تهیه شود.

زمان پاراسل چقدر است؟

۶ دقیقه

ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

بسته به وزن افراد از یک تا سه نفر متغیر است. مجموع وزن افراد نباید بیش از ۲۰۰ کیلوگرم باشد.

منبع عکس کاور: tehransuite.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه