کدام جاده‌ها عوارض آزادراهی الکترونیکی دارند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کدام جاده‌ها عوارض آزادراهی الکترونیکی دارند؟

با مطالعه این مطلب کوتاه و کاربردی، دیگر وقت خود را در صف‌های کلافه‌کننده عوارضی تلف نکنید و سفر دلچسبی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا می‌دانید کدام جاده‌ها عوارض آزادراهی الکترونیکی دارند؟ این‌ روزها دیگر نیازی نیست که هنگام سفر، مدت فراوانی را در صف‌های طولانی عوارضی‌ها معطل شوید؛ چراکه خوشبختانه روز‌به‌روز بر تعداد آزادراه‌هایی که قابلیت پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیک را دارند، افزوده می‌شود.

شرق، غرب، جنوب یا شمال فرقی نمی‌کند! امروزه برای مسافرت در بسیاری از جاده‌های ایران عزیزمان این امکان فراهم شده است. در این مقاله قصد داریم جاده‌هایی که امکان پرداخت الکترونیک عوارض دارند را معرفی کنیم. با مطالعه این مطلب کوتاه و کاربردی، دیگر وقت خود را در صف‌های کلافه‌کننده عوارضی تلف نکنید و سفر دلچسبی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

امکان پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیک در مسیر سفر به شمال کشور

طرح پرداخت عوارض آزادراه به‌صورت الکترونیک، چند سالی است که راه افتاده و طرفداران فراوانی نیز پیدا کرده است. این طرح در ابتدا با تجهیز چهار آزادراه اصلی کشور آغاز شد؛ ولی با توجه به استقبال گسترده مسافران با سرعت در حال گسترش است. گفته می‌شود که در تابستان ۱۴۰۱ این قابلیت جذاب به چندین آزادراه دیگر نیز اضافه خواهد شد. برای سفر به مقاصد سرسبز شمال کشور، مسیرهای متنوعی وجود دارد. در حال حاضر امکان پرداخت الکترونیک عوارض در این مسیرها فراهم شده است:‌

  • آزادراه تهران - شمال (قطعه یک)
  • آزادراه همت - کرج
  • آزادراه کرج - قزوین

به گفته مسئولان به‌زودی باجه‌های پرداخت الکترونیک عوارض در آزادراه‌های قزوین - رشت و تهران - پردیس نیز افتتاح خواهند شد. البته در مسیر پردیس امکان عبور از دو باجه آنلاین برای مسافران فراهم شده است. در‌صورتی‌که از جاده قدیم فیروزکوه سفر کنید، با هیچ عوارضی رو‌به‌رو نخواهید شد.

رپورتاژ

عوارض آزادراهی الکترونیک در سفر به جنوب کشور

با رسیدن فصل‌های سرد سال، افراد بسیاری شهرهای جنوب کشور را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. مسیر اصلی جنوب، عبور از شهرهایی مانند قم، اصفهان، شیراز و یزد است. در اتوبان‌های زیر پرداخت عوارض آزادراهی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود:

  • آزادراه تهران - ساوه
  • آزادراه تهران - قم
  • آزادراه بندرعباس - بندر شهید رجایی
  • آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان (سان آرا)
  • آزادراه گذرگاه شرق اصفهان

امروزه در سفر به جنوب می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند آیتول عوارض آزادراهی را فقط با چند کلیک پرداخت کنید. همچنین برای آسان‌تر شدن مسافرت،‌ امکان استعلام خلافی خودرو به‌صورت اینترنتی نیز برای مسافران فراهم شده است.

سفری آسان و سریع به مقاصد غرب کشور با پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی

تا همین چند سال قبل برای سفر به استان‌هایی مانند قزوین و زنجان باید مدت فراوانی را در صف‌های طولانی عوارضی‌ها معطل می‌شدیم. امروزه پرداخت عوارض در این مسیر کاملا به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. در مسیر غرب کشور، امکان پرداخت اینترنتی در جاده‌های زیر فراهم شده است:

  • آزادراه‌های همت - کرج و کرج - قزوین
  • آزادراه قزوین - زنجان
  • آزادراه تبریز - ارومیه (قطعه ۴)

با توجه به اینکه بیشتر اتوبان‌های مسیر غرب کشور امکان پرداخت الکترونیکی عوارض را دارند، سفر به این منطقه (به‌عنوان ‌مثال از تهران تا تبریز)‌ با کمترین توقف و معطلی انجام می‌شود. کافی است اپلیکیشن آیتول را نصب کرده و مواردی مانند استعلام خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک و عوارضی خودرو را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

آشنایی با روش‌های سریع پرداخت عوارض آزادراهی

روش‌های مختلفی برای پرداخت عوارض اتوبان‌ها وجود دارند که قطعا با برخی از آن‌ها آشنا هستید. البته هنوز هم بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند که عوارض خود را به‌صورت سنتی و حضوری پرداخت کنند؛ اما قطعا با استفاده از سه روش جدیدتر زیر، در زمان و حتی هزینه‌های شما مقدار فراوانی صرفه‌جویی خواهد شد.

پرداخت عوارض آزادراهی با برچسب‌های الکترونیکی مخصوص

یکی از روش‌های نسبتا سخت و هزینه‌بر برای پرداخت‌کردن عوارض اتوبان‌ها، استفاده از برچسب‌های الکترونیکی مخصوص این کار است. برای این کار باید از طریق سامانه مخصوص تهیه برچسب عوارض آزادراهی، نسبت به خرید و شارژ مجدد آن در طول سال اقدام کنید. امروزه در بسیاری از اتوبان‌ها مانند تهران - پردیس، چند لاین مخصوص عبور با برچسب برای مسافران ایجاد شده است.

پرداخت عوارض آزادراه با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بدون نیاز به اینترنت

اگر با فضای اینترنت و پرداخت‌های آنلاین میانه خوبی ندارید، بهترین راه برای تسویه مبلغ عوارضی، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز است. مزیت این روش نیاز نداشتن به اینترنت و ایراد آن، وقت‌گیر بودن و نیاز به رفت‌و‌آمد به بانک است.

پرداخت عوارض الکترونیکی با آیتول؛ سریع‌ترین روش پرداخت عوارض آزادراهی

یکی از راحت‌ترین روش‌های پرداخت عوارض آزادراه‌ها استفاده از سامانه‌های هوشمند و اپلیکیشن‌هایی مانند آیتول است. به این منظور کافی است آیتول را روی تلفن همراه خود نصب کرده و در کمترین زمان ممکن و فقط با چند کلیک مبلغ عوارضی را پرداخت کنید.

رپورتاژ

جریمه پرداخت‌نکردن عوارض آزادراهی چقدر است؟

با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض اتوبان‌های مختلف، شما بدون نیاز به توقف در صف می‌توانید سفر خود را ادامه دهید؛ اما متاسفانه بسیاری از افراد بعد از سفرشان پرداخت الکترونیک عوارضی را فراموش می‌کنند و به همین دلیل با جریمه مواجه می‌شوند. برای پرداخت عوارض آزادراه‌های سراسر کشور، فقط هفت روز فرصت دارید. اما اگر در مدت یک هفته، عوارض را پرداخت نکنید، باید جریمه آن را بدهید. این جریمه برای وسایل نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین از ۴۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومن متغیر است.

سامانه هوشمند آیتول؛ بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی در ایران

در این بخش بررسی کردیم که کدام جاده‌ها عوارض آزادراهی الکترونیکی دارند. با پرداخت عوارضی به‌صورت الکترونیک، بدون توقف در صف، سریع‌تر از همیشه به مقصد خود خواهید رسید. راحت‌ترین روش پرداخت عوارضی را می‌توان با استفاده از سامانه آیتول به نشانی itoll.ir یا اپلیکیشن آن تجربه کرد.

در سامانه هوشمند آیتول در کنار خدماتی مانند پرداخت آنلاین عوارض آزادراه، امکان خرید و تمدید انواع بیمه خودرو و استعلام خلافی ماشین نیز برای کاربران فراهم شده است. همچنین،‌ اگر فرصت کافی برای تعویض روغن خودروی خود را ندارید، با مراجعه به سایت آیتول می‌توانید از خدمات تعویض فیلترها و روغن ماشین در محل استفاده کنید. این سامانه بخش پشتیبانی بسیار قدرتمندی دارد که همواره پاسخگوی کاربران خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که برای ارتباط با کارشناسان پشتیبانی آیتول همین حالا با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه