مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور شد

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انتصاب مریم جلالی به‌عنوان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارت‌خانه خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حکمی «کتر مریم جلالی» را به‌عنوان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه منصوب کرد. در نامه وی آمده است:

سرکار خانم دکتر مریم جلالی دهکردی

نظر به شایستگی‌های فردی، دانش و تجربیات ارزشمند در مدیریت‌های فرهنگی به‌ویژه حوزه‌های ماموریتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طی این حکم به‌سمت «معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی» منصوب می‌شوید.

صنایع دستی و هنرهای سنی میراث ارزشمند ملی ایرانیان، جایگاه برجسته و بی‌بدیلی در سطح جهانی دارد.

سرکار عالی ماموریت دارید تا با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، تمامی توان و استعداد مجموعه بازیگران این عرصه را در جهت تحقق سیاست‌های جدید و تحولی وزارتخانه به کار گیرید.

ارتقای سطح طراحی و زیبایی‌های هنری، کاربردی‌سازی، نوآوری در بسته‌بندی و ارائه محصول، برندسازی، تسهیل در امر تولید و رفع نیازهای اولیه فعالان پرتلاش این عرصه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق، استفاده حداکثری از امکانات و انگیزه‌های بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، حضور جدی در استان‌ها و مراکز تولید، آموزش علمی و ارتقای سطح مهارت‌های انسانی، بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، تسهیل در تامین مواد اولیه  کیفی و تضمین بازار فروش از جمله ماموریت‌های ویژه شما است.

امید است ضمن هماهنگی با معاونت‌های تخصصی و ستادی وزارتخانه در جهت هم‌افزایی داشته‌های موجود در تحقق اهداف فوق و سایر مواردی که پیشتر به شما ابلاغ شده است، موفق باشيد.

از خداوند متعال توفیقات سرکار عالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را خواهانم.

مریم جلالی دهکردی فارغ‌التحصیل ارشد زبان‌شناسی تاریخی از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت برنامه‌ریزی امور فرهنگی است. بخشی از سوابق جلالی را می‌توان مدیریت مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، مدیریت پردیس سینمایی ملت، مدیریت گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه تهران سیما، مدیریت گروه خانواده شبکه دو سیما و تهیه و تولید صدها ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی در حوزه فرهنگی برشمرد. او همچنین داور جشنواره‌های مختلف بوده و هم‌اکنون مدرس دانشگاه است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه