با مراکز خرید دوحه آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
با مراکز خرید دوحه آشنا شوید

دوحه، پایتخت کشور قطر، میزبان جام جهانی فوتبال 2022 است که با وجود مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی، بهشتی برای عاشقان خرید به شمار می‌آید.

قطر در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه، در شرق شبه‌جزیره عربستان و در بخش جنوبی خلیج فارس قرار دارد و پایتخت آن دوحه است. در قطر و دوحه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری از موزه‌های مختلف و بیابان‌های زیبا گرفته تا سواحل آرامش‌بخش وجود دارند که بازدید از آن‌ها به هر گردشگری توصیه می‌شود. به‌علاوه مراکز خرید دوحه و بازارهای سنتی متعددی نیز در این شهر به چشم می‌خورد که با ارائه انواع کالاها و برندهای داخلی و خارجی و امکانات رفاهی و تفریحی، مکان‌های مناسبی برای گشت‌وگذار و همچنین خرید سوغاتی قطر و یادگاری به شمار می‌روند.

در ادامه بازارها و مراکز خرید دوحه را به شما معرفی می‌کنیم؛ مراکزی که برخی از آن‌ها را می‌توان به‌عنوان دیدنی‌های دوحه نیز معرفی کرد.

معروف ترین مراکز خرید دوحه:

مال آو قطر (Mall of Qatar)

  • آدرس: قطر، دوحه، منطقه روضة الجهانية، الریان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۰۰۰ ۴۰۳۴ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه ۱۰ تا ۲۳، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه ۱۰ تا ۲۴، جمعه ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و ۱۳ تا ۲۴
  • وب‌سایت: mallofqatar.com.qa

مال آو قطر

منبع عکس: mallofqatar.com. عکاس: نامشخص

مال آو قطر (Mall of Qatar) از مشهورترین مراکز خرید قطر است. این مرکز خرید سه طبقه با فضایی بسیار شیک و مجلل در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر دوحه و در الریان (شمال غرب دوحه) قرار دارد. ساخت مال آو قطر با وسعت ۵۰۰,۰۰۰ متر مربع و ۵۰۰ فروشگاه در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. این مرکز خرید به‌دلیل طراحی داخلی منحصربه‌فرد خود موفق شد در سال ۲۰۱۷، جایزه بین‌المللی RlI International Retail &leisure Destnation global را دریافت کند. مال آو قطر توسط استودیوهای چاپمن تیلور لندن و مادرید طراحی شده است.

در مال آو قطر برندهای معروفی چون جک اند جوز، آدیداس (وسایل و کفش‌های ورزشی)، بولگاری (ساعت و جواهرات)، فوت لاکرو (محصولات ورزشی) و غیره شعبه دارند؛ پس اگر به‌دنبال این برندها هستید، این مرکز خرید، بهترین مکان برای خرید شما است. مال آو قطر علاوه بر مرکزی برای خرید، یکی از جاهای دیدنی دوحه است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را در سفر خود به این شهر بگنجانید.

مرکز خرید مال آو قطر

منبع عکس: chapmantaylor.com. عکاس: نامشخص

مال آو قطر در مجاورت ورزشگاه احمد بن علی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار دارد

۱۹ سالن سینمایی بزرگ با با پیشرفته‌ترین تجهیزات نورپردازی و صدابرداری و به‌صورت ۳۶۰ درجه با امکان نمایش فیلم‌های با کیفیت IMAX، مرکز Moq live (اکران تئاترهای جذاب)، پارک مشاغل «کیدز مونو» (با امکان پوشیدن لباس و ابزار کار در نقش شغلی موردعلاقه کودکان)، کافی‌شاپ شکلات بار آلیسون نلسون در طبقه همکف با امکان سرو انواع نوشیدنی، کاپ‌کیک و ساندویچ، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در طبقه‌های مختلف، سالن بولینگ، شهربازی و غیره از امکانات تفریحی مال آو قطر هستند.

ورزشگاه احمد بن علی در دسامبر ۲۰۲۰ در مجاورت مال آو قطر افتتاح شد؛ ورزشگاهی پیشرفته که برای میزبانی از بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ساخته شده است؛ بنابراین اگر برای تماشای بازی‌های فوتبال به قطر سفر کرده‌اید، می‌توانید پس از تماشای فوتبال به این مرکز خرید سر بزنید. علاوه بر این مال آو قطر میزبان اولین هتل پنج ستاره از گروه هتل‌های زنجیره‌ای «کوریو کالکشن بای هیلتون» (Curio Collection by Hilton) در خاورمیانه است؛ هتلی لاکچری با ۲۰۱ اتاق، محل بازی کودکان، سه استخر در فضای باز، باشگاه تناسب اندام، پنج رستوران و سالن‌های برگزاری رویدادها و جلسات کاری، محلی مناسب برای اقامت مسافران محسوب می‌شود.

پاساژ The Mall

پاساژ The Mall قدیمی‌ترین مرکز خرید دوحه است که در سال ۱۹۹۷ با بیش از ۸۰ فروشگاه افتتاح شد. انواع برندهای خارجی در این مرکز خرید شعبه دارند. اجناس عرضه شده در پاساژ The Mall بسیار باکیفیت و البته گران هستند. این پاساژ در فاصله هشت کیلومتری (۱۵ دقیقه) مرکز شهر دوحه واقع شده است.

مرکز خرید ویلاجیو  (Villaggio Mall)

  • آدرس: قطر، دوحه، منطقه اسپایر، خیابان الوعب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۴۰۰ ۴۴۲۲ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه ۹ تا ۲۳، یکشنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۲۲، پنجشنبه ۹ تا ۲۳، جمعه ۹ تا ۱۱ و ۱۲:۳۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: villaggioqatar.com/en

مرکز خرید ویلاجیو

منبع عکس: villaggioqatar.com. عکاس: نامشخص

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall) از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است که در ۱۱٫۶ کیلومتری (۲۰ دقیقه) مرکز شهر دوحه قرار دارد. ساخت این مرکز خرید در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط شیخ جاسم بن حامد در زمینی به مساحت ۱۲۰,۰۰۰ متر مربع آغاز شد. اگر به مد و کالاهای روز جهان مانند ساعت و جواهرات، لباس، لوازم خانه، کفش و لوازم ورزشی علاقه‌مند هستید، حتما به ویلاجیو بروید و از انواع برندهای معتبر و مشهور جهانی مانند گوچی، لوئیس ویتون، سواچ، پرادا، لاکوست، زارا، تامی هیلفیگر، کریستین دیور، دولچ اند گابانا، آدیداس، پوما، ریباک و بسیاری دیگر از برندها خرید کنید.

روزانه بیش از ۵۰,۰۰۰ نفر و در ماه بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از مرکز خرید ویلاجیو دیدن می‌کنند؛ مرکز خریدی با معماری زیبا و مجلل به سبک ایتالیایی که نام آن در زبان ایتالیایی به‌معنای دهکده کوچک است و بیننده را به یاد ونیز ایتالیا می‌اندازد؛ زیرا در میان آن، کانال‌های آبی (به طول ۱۵۰ متر) برای عبور و مرور خریداران و گردشگران با قایق تعبیه شده است که خاطره ای فراموش‌نشدنی از گشت‌وگذار در یک مرکز خرید را برای آن‌ها رقم می‌زند. به‌علاوه در کنار این کانال‌ها، نیمکت‌هایی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند روی آن‌ها بنشینند و در حین استراحت به تماشای زیبایی‌های ویلاجیو بپردازند.

مرکز خرید ویلاجیو دوحه

منبع عکس: villaggioqatar.com. عکاس: نامشخص

در مرکز خرید ویلاجیو، مراکز تفریح و سرگرمی جذاب و هیجان‌انگیزی از جمله پارک گوندولانیا (Gondolania)، یک زمین سربسته اسکیت روی یخ، بولینگ، کارتینگ، چرخ‌وفلک کلاسیک، ماشین برقی، بیلیارد، انواع بازی‌های کامپیوتری، سینمای چهاربعدی، مجموعه سینمایی و دیگر امکانات رفاهی مانند فودکورت با رستوران‌ها و کافه‌های مجلل با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی و بین‌المللی نیز در اختیار بازدیدکنندگان است؛ به همین دلیل می‌توان این مرکز خرید را به‌عنوان یک جاذبه گردشگری نیز معرفی کرد.

سیتی سنتر دوحه

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان کنفرانس سنتر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۵۵ ۴۴۹۳ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه ۱۰ تا ۲۴، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه ۱۰ تا ۲۴، جمعه ۱۰ تا ۱۱ و ۱۳ تا ۲۴
  • وب‌سایت: citycenterdoha.com

سیتی سنتر دوحه

منبع عکس: citycenterdoha.com. عکاس: نامشخص

سیتی سنتر دوحه از بهترین مراکز خرید این شهر است که در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، بیش از ۷۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد

مرکز خرید تجاری تفریحی سیتی سنتر دوحه (Duha City Center) از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید دوحه است که در فاصله هفت کیلومتری (۱۳ دقیقه) مرکز شهر و ۱۹٫۴ کیلومتری (۲۰ دقیقه) فرودگاه بین‌المللی حمد قرار دارد. این مرکز خرید پنج طبقه همیشه شلوغ است؛ به‌طوری که در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر از آن دیدن می‌کنند.

بیش از ۳۵۰ بوتیک در سیتی سنتر دوحه وجود دارند که انواع اجناس و کالاها از برندهای داخلی قطر و برندهای درجه یک خارجی مانند کلوین کلاین، منگو، آدیداس، اسیکس (Asics) و نایک را به فروش می‌رسانند. مجتمع سینمایی با ۱۴ پرده، زمین اسکیت روی یخ، کافی‌شاپ‌های بزرگ و رستوران‌های شیک از جمله تیم هورتونز (Tim Hortons) نیز از امکانات رفاهی تفریحی این مرکز خرید به شمار می‌آیند. جالب است بدانید که سیتی سنتر دوحه در مجاورت سه هتل بین‌المللی «شانگری‌لا دوحه»، «ماریوت مارکوس» و «روتانا سیتی سنتر» واقع شده است و مهمانان این هتل‌ها می‌توانند به‌راحتی و با پای پیاده خود را به این مرکز خرید برسانند.

فستیوال سیتی مال

  • آدرس: قطر، دوحه، منطقه ام صلال محمد (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۴ ۴۰۳۵ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه ۱۰ تا ۲۳، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه ۱۰ تا ۲۳، جمعه ۱۰ تا ۱۱:۳۰ و ۱۳ تا ۲۳، 
  • وب‌سایت: dohafestivalcity.com

فستیوال سیتی مال از اولین مراکز خرید قطر و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دوحه است که در ۱۸ کیلومتری (۲۵ دقیقه) شمال مرکز شهر قرار دارد. در این مرکز خرید دو طبقه که در واقع یک مرکز خرید خرده فروشی به شمار می‌آید، انواع اجناس و کالاها مانند لباس، وسایل ورزشی، کتاب، جواهرات، ساعت، عینک آفتابی و غیره (بیش از ۵۰۰ برند بین‌المللی و محلی مانند سواچ، پاندورا، تیسوت، آپتی‌فشن، اچ‌اندام، بوگاتی، جک اند جونز، جوردانو) در مغازه‌های آن برای فروش عرضه می‌شوند. 

فستیوال سیتی مال در یک محوطه بسیار وسیع احداث و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است. جالب است بدانید که در بیرون از محوطه این مرکز خرید مکانی برای ورزش و پیست دوچرخه‌سواری وجود دارد که بر محبوبیت آن افزوده است. به‌علاوه در فستیوال سیتی مال، یک پارک برفی تعبیه شده است که امکان دیدن برف را برای بازدیدکنندگان و بومیان فراهم می‌کند؛ آن هم در کشوری که هیچ‌گاه در آن برف نمی‌بارد.

فستیوال سیتی مال امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده‌ای دارد که در میان آن‌ها می‌توان به سینمای چهار بعدی با ۱۸ صفحه نمایش دیجیتیال، مرکز بازی‌های کامپیوتری، تم پارک‌های مختلف مانند تم پارک «انگری بردز ورلد» (Angry Birds World)، کافه‌های متعدد از جمله استارباکس و تیم هورتونز (Tim Hortons)، رستوران‌ها و فست‌فودها اشاره کرد.

لاگونا مال (Lagoona Mall)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان وست بی لاگون ۶۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۵۵ ۴۴۳۳ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه ۱۰ تا ۲۳، جمعه ۱۴ تا ۲۳
  • وب‌سایت: lagoonamall.com

لاگونا مال

منبع عکس: visitqatar.qa. عکاس: نامشخص

لاگونا مال (Lagoona Mall) یکی دیگر از مراکز خرید دوحه با بیش از ۱۸۰ بوتیک و وسعت ۱۲۸ هزار متر مربع است که در فاصله ۱۴ کیلومتری (۲۰ دقیقه) از مرکز شهر و در بین برج‌های نمادین زیگ‌زاگ قطر قرار دارد. در فروشگاه‌های این مرکز خرید دو طبقه، انواع کالاهای قطری و برندهای مشهور بین‌المللی به فروش می‌رسند. ۱۵ رستوران با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و فست‌فود، کافه‌ها، سالن بدن‌سازی، اجراهای زنده تئاتر و موسیقی و از امکانات و برنامه‌های رفاهی تفریحی لاگونا مال هستند. مدرسه موسیقی یاماها نیز در این مرکز خرید قرار دارد؛ مدرسه‌ای که در آن نوازندگان سازهای عربی چون عود به هنرنمایی می‌پردازند.

بازار واقف (Souq Waqif)

  • آدرس: قطر، دوحه (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه هشت تا ۱۲:۳۰ و ۱۵ تا ۲۲، جمعه ۱۵ تا ۲۲

بازار واقف

منبع عکس: ویکی پدیا. عکاس: نامشخص

بازار واقف بهترین مکان برای خرید سوغات و صنایع دستی قطر در دوحه است

بازار واقف (Souq Waqif) از شلوغ‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بازارهای سنتی دوحه است که بازدید از آن در کنار مراکز خرید مدرن این شهر، تجربه‌ای دلچسب برای شما خواهد بود. این بازار در مرکز دوحه قرار دارد و انواع کالاهای سنتی و شرقی مانند ادویه‌جات (فلفل قرمز، زیره، دارچین و ادویه‌های هندی)، ترشی‌جات، انواع پارچه، لباس‌های سنتی مانند عبابه یا چادر عربی گلدوزی شده، صنایع دستی (دله، فنجان‌های قهوه‌خوری قطر مرصع‌کاری شده)، عود و بخور و البته جواهرات در آن پیدا می‌شوند. اگر قصد خرید سوغاتی یا یادگاری از دوحه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به بازار واقف سر بزنید.

بازار واقف در سال‌های اخیر پس از آتش‌سوزی سال ۲۰۰۳ مورد مرمت قرار گرفته است و مغازه‌های جدید، رستوران (با امکان سرو انواع غذاهای سنتی قطر و خاورمیانه) و کافه‌ها به آن افزوده شده‌اند؛ البته این بازسازی هیچ صدمه‌ای به معماری و فضای سنتی بازار با بیش از ۱۰۰ سال قدمت وارد نکرده است. پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های بازار واقف و گوش سپردن به نوای موسیقی دمام، سنج و نی نوازندگان خیابانی از لذت‌بخش‌ترین تجربیاتی است که می‌توانید در دوحه به آن بپردازید.

مرکز خرید لند مارک

  • آدرس: قطر، دوحه، جاده الشمال، منطقه الغرافه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۲۲۲ ۴۴۸۷ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه: ۹ تا ۲۲، پنجشنبه و جمعه ۹ تا ۲۳
  • وب‌سایت: landmarkdoha.com

مرکز خرید لند مارک (Land Mark Mall) از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است که در فاصله ۱۱٫۵ کیلومتری (۱۷ دقیقه) شمال مرکز شهر دوحه قرار دارد. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۰ میلادی با ۳,۰۰۰ متر مربع وسعت افتتاح شد، دارای طراحی سنتی و برجک‌هایی است که بیننده را به یاد قلعه‌های قطری می‌اندازند. البته بازدیدکنندگان پس از ورود به این مرکز خرید، با فضایی مدرن و تودرتو با بلوارهای وسیع و فضاهای باز روبه‌رو می‌شوند. این مرکز خرید به‌دلیل گسترش مرزهای جغرافیایی زندگی شهری در دوحه مشهور است و با فراهم کردن محیطی آرام و به دور از شلوغی و همهمه به سرعت موفق شد تا جای خود را در میان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و به‌خصوص خانواده‌ها باز کند.

مرکز خرید لند مارک پس از افتتاح در دو مرحله در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ توسعه پیدا کرد و هم‌اکنون با فضایی با وسعت ۵۸,۰۰۰ متر مربع میزبان بازدیدکنندگان است. در این مرکز خرید یک طبقه می‌توانید محصولاتی مانند لباس، کیف و کفش، لوازم الکتریکی، آرایشی و بهداشتی و … را از انواع برندهای معتبر از جمله زارا، امگا، سوارسکی، کارن میلن، پینک بری، اچ‌اندام و غیره خریداری کنید. رستوران‌های با کیفیت، هایپرمارکت کارفور، فودکورت، مجموعه سینمایی و مکان‌های تفریحی برای کودکان مانند شهربازی از جمله امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید لند مارک هستند. 

مرکز خرید رویال پلازا (Royal Plaza)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان السد (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۰۰۰ ۴۴۱۳ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه ۹ تا ۲۲، جمعه ۱۵:۳۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: royalplazadoha.com

مرکز خرید رویال پلازا

منبع عکس: mapio.net. عکاس: نامشخص

مرکز خرید رویال پلازا (Royal Plaza) از مراکز خرید شیک و مدرن دوحه به شمار می‌آید که در فاصله چهار کیلومتری (۱۰ دقیقه) از مرکز شهر واقع شده است. این مرکز خرید سه طبقه با بیش از ۱۰۵ فروشگاه، کالاهایی از برندهایی مشهور و محبوب را به مشتریان عرضه می‌کند. از امکانات تفریحی و رفاهی مرکز خرید رویال پلازا می‌توان به سینمایی با طراحی سینماهای کلاسیک، دو طبقه پارکینگ زیرزمینی و رستوران‌ها و کافه‌ها با تنوع غذایی بالا اشاره کرد. 

رویال پلازا طراحی منحصربه‌فردی دارد؛ به‌طوری که در طول روز بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق یک نورگیر مرکزی اصلی و هشت نورگیر فرعی از نور خورشید لذت ببرند و در طول ساعات شب نور مصنوعی گرم و آرامش‌بخشی را تجربه کنند.

مرکز خرید الحزم (Al Hazm)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان المرخية (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۴۴۴ ۴۴۱۱ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه:‌ ۹ تا ۲۴، جمعه: ۱۰ تا ۲۴
  • وب‌سایت: alhazm.com

مرکز خرید ال حزم

منبع عکس: timeoutdoha.com. عکاس: نامشخص

مرکز خرید الحزم مکانی لوکس و مجلل برای خرید و گشت‌وگذار در دوحه است

مرکز خرید الحزم (Al Hazm) در فاصله ۱۱ کیلومتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و نام آن به «محوطه‌های مرتفع» ترجمه می‌شود. این مرکز خرید بسیار لوکس و مجلل است و کالاهای عرضه شده در آن بسیار گران هستند؛ اما اگر قصد خرید هم ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای ویترین‌گردی به الحزم سر بزنید. این مرکز خرید معماری منحصربه‌فردی دارد و شبیه به «گالریا ویتوریو امانوئل دوم» با قدمتی از قرن نوزدهم در میلان طراحی شده است.

گشت‌وگذار در میان فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید الحزم تجربه‌ای به‌یادماندنی از بازدید از یک مرکز خرید را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این مرکز خرید همچنین دارای یک مرکز فرهنگی با کتابخانه ای مجلل و چوبی و تزیینات طلایی است که مجموعه متنوعی از کتاب‌ها از تاریخی گرفته تا هنر و ادبیات کلاسیک از سراسر جهان به زبان‌های انگلیسی و عربی، دست‌نوشته‌ها، دایره‌المعارف‌ها و مجلات و همچنین آثار کمیاب و ارزشمند را در اختیار شما می‌گذارد و شما می‌توانید در اتاق‌های مطالعه آن ساعت‌ها وقت بگذرانید.

دراگون مارت (Dragon Mart)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان بروة الشارع التجارية  (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۱۸۸ ۴۰۰۶ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۲۲، جمعه ۱۴ تا ۲۲
  • وب‌سایت: dragonmartgroup.com

دراگون مارت

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: نامشخص

مرکز خرید دراگون مارت (Dragon Mart) در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد؛ مرکز خریدی که هر چیزی که نیاز دارید از لباس و کفش گرفته تا لوازم‌خانگی و لوازم آرایشی را در آن پیدا خواهید کرد. 

مرکز خرید ازدان (Ezdan Shopping Center)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان القعابية (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۱۴۱ ۴۴۳۳ ۹۷۴+
  • ساعت کار: همه‌روزه ۷:۳۰ تا ۲۴

مرکز خرید ازدان

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: نامشخص

مرکز خرید ازدان (Ezdan Shopping Center) یکی از مراکز خرید محبوب دوحه است که با مرکز شهر، حدود ۱۲ کیلومتر (۲۰ دقیقه) فاصله دارد. در این مرکز خرید انواع برندهای مطرح دنیا (بیش از ۵۲ برند) شعبه دارند و اجناسی چون لباس، کیف، کفش، لوازم‌خانگی، لوازم بهداشتی، اسباب‌بازی (برند مشهور باربی)، عینک و غیره در آن عرضه می‌شوند. رستوران، کافی‌شاپ و شهربازی کودکان از امکانات رفاهی مرکز خرید ازدان هستند. دو مرکز خرید دیگر به همین نام در دوحه وجود دارند که یکی از آن‌ها در الغرافه (Al Gharrafa) و دیگری در «الوکره» (Al Wakrah) واقع شده‌اند.

گیت مال (Gate mall)

  • آدرس: قطر، دوحه، (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۲۰۱ ۴۴۰۷ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۲۲، جمعه ۱۳:۳۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: thegate-qatar.com

گیت مال

منبع عکس: thegate-qatar.com. عکاس: نامشخص

گیت مال (Gate mall)، مرکز خریدی بسیار لوکس و زیبا است که طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد و در فاصله ۸ کیلومتری (۱۵ دقیقه) مرکز شهر دوحه واقع شده است. برندهای مطرح دنیا (بیش از ۳۰ برند بزرگ بین‌المللی) در این مرکز خرید شعبه دارند و شما می‌توانید محصولات باکیفیت و البته گرانی را در اینجا خریداری کنید. اتاق بازی کودکان، فودکورت، رستوران و همچنین کافی‌شاپ و سینما از امکانات رفاهی این مجموعه هستند.

مرکز خرید حیات پلازا Hyatt Plaza

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان الواب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۶۶۶ ۴۴۹۹ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه هشت تا ۲۲، پنجشنبه هشت تا یک بامداد، جمعه ۱۴ تا ۲۳
  • وب‌سایت: hyattplaza.com

مرکز خرید Hyatt Plaza

منبع عکس: hyattplaza.com. عکاس: نامشخص

مرکز خرید حیات پلازا از مراکز خرید متوسط رو به پایین دوحه است که در فاصله ۱۲ کیلومتری (۲۰ دقیقه) مرکز شهر و در مجاورت پارک اسپایر قرار دارد. این مرکز خرید با وجود یک پارک جنگلی مخصوص کودکان، رستوران‌ها و کافه‌هایی با امکان سرو غذاهای محلی، مکانی مناسب برای گشت و گذارهای خانوادگی به شمار می‌رود.

مرکز خرید مرقاب (Mirqab Mall)

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان المرقاب الجدید (Al Mirqab Al Jadeed) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۱۷۱ ۴۰۳۶ ۹۷۴+
  • ساعت کار: همه‌روزه ۱۰ تا ۲۴

مرکز خرید میرقب

منبع عکس: timeoutdoha.com. عکاس: نامشخص

در مرکز خرید مرقاب حس می‌کنید که در پاریس یا میلان در حال خرید هستید

مرکز خرید مرقاب (Mirqab Mall) در فاصله ۵ کیلومتری (۱۵ دقیقه) مرکز شهر دوحه با طراحی فوق‌العاده خود به شما این احساس را می‌دهد که در میلان یا پاریس و نه در قطر در حال خرید هستید.

فروشگاه‌های بسیاری در این مرکز خرید اجناس و کالاهای متفاوتی را از انواع برندهای مطرح دنیا مانند زارا، برشکا و آرمانی را به شما عرضه می‌کنند. مجموعه سینمایی با امکان پخش فیلم سه‌بعدی و شهربازی Funderdome، اتاق‌های فرار، بازی‌های کامیپوتری و پارک ترامپولین از امکانات مرکز خرید مرقاب هستند.

مرکز خرید پلاس واندوم Place Vendôme

  • آدرس: قطر، دوحه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۶۰ ۵۰۰۲ ۹۷۴+
  • ساعت کار: یکشنبه تا چهارشنبه: ۹ تا ۲۲، پنجشنبه تا شنبه: ۹ تا ۲۴

مرکز خرید Place Vendôme

منبع عکس: timeoutdoha.com. عکاس: نامشخص

مرکز خرید پلاس واندوم جدیدترین مرکز خرید دوحه است که در آوریل ۲۰۲۲ در این شهر افتتاح شد. در حال حاضر فروشگاه‌های دو طبقه این مرکز خرید فعال هستند؛ البته در پایان این پروژه بیش از ۵۰۰ فروشگاه در مرکز خرید Place Vendôme فعالیت خواهند داشت. برندهای معتبر متعددی در این مرکز خرید با امکانات رفاهی و تفریحی متعدد شعبه دارند. مرکز خرید Place Vendôme در فاصله ۱۸ کیلومتری (۲۰ دقیقه) مرکز شهر دوحه واقع شده است.

مرکز خرید الاصمخ Al Asmakh Mall

  • آدرس: قطر، دوحه، خیابان جوان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۴۱ ۴۴۲۸ ۹۷۴+
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۲۲، جمعه ۱۳ تا ۲۳

مرکز خرید الاصمخ با ۳۶۵۰۰ متر مربع مساحت، پر از فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچکی است که انواع کالاها را به فروش می‌رسانند. به‌علاوه در این مرکز خرید، یک شهربازی به نام شهر سرگرمی و چندین رستوران و کافه نیز برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

بازار العسیری

بازدید از بازار العسیری (Souq Al Asiery) در قلب دوحه و بافت قدیمی شهر به افرادی توصیه می‌شود که به خرید انواع پارچه ها با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف علاقه دارند. این بازار دارای ۳۰ مغازه پارچه‌فروشی است و افراد با بودجه‌های و سلیقه‌های مختلف می‌توانند در آن خرید کنند. به‌علاوه این بازار نمایندگی‌های مختلفی از برندهای بزرگ پارچه دارد.

بازار عمانی ها

  • آدرس: قطر، دوحه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۳۹۲ ۵۵۷۹ ۹۷۴+
  • ساعت کار: همه‌روزه هفت تا ۲۰

بازار عمانی ها دوحه

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: نامشخص

بازار عمانی ها (Omani Souq) در فاصله ۲۰ کیلومتری (۲۵ دقیقه) مرکز شهر دوحه محل فروش محصولات تولید شده در عمان مانند میوه‌ها و سبزیجات، عسل محلی، قارج، کاراک محلی (چای سنتی) و همچنین بخور و عود است. در زمان بازدید از این بازار فراموش نکنید که چانه بزنید تا بتوانید محصولات را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

بازار مروارید

در بازار مروارید دوحه باکیفیت‌ترین مرواریدهای جهان را می‌توان خریداری کرد

تجارت مروارید یکی از قدیمی‌ترین تجارت‌ها در قطر به شمار می‌رود و بازار مروارید (Pearl Market) مکانی است که می‌توان در آن بهترین مرواریدهای دنیا را پیدا کرد. به‌علاوه در این بازار انواع زیورآلات مانند گردنبند، گوشواره و دستبند با طراحی و نگین مروارید با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

تمام محصولات عرضه شده در بازار مروارید دوحه اصل هستند و هیچ محصول تقلبی در این بازار وجود ندارد. جالب است بدانید که در این بازار در فروشگاه‌ها در کنار معرفی محصولات به رسم مهمان‌نوازی با چای از مشتریان پذیرایی به عمل می‌آید.

بازار طلا دوحه

بازار طلای دوحه (Gold Souq)، بازار کوچکی در دوحه است که طلاهای ۲۲ عیار را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. این بازار در طول شب‌ها بسیار پرجنب‌وجوش است و افراد بسیاری در این زمان به خرید طلا در این بازار می‌پردازند.

بازار طلا دوحه

منبع عکس: مجله آفار. عکاس: نامشخص

اگر از مراکز خرید دوحه دیدن کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

معروف ترین مراکز خرید دوحه کدامند؟

مال آو قطر (Mall of Qatar)، پاساژ The Mall، مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall)، سیتی سنتر دوحه، فستیوال سیتی مال، لاگونا مال (Lagoona Mall)، بازار واقف (Souq Waqif)، مرکز خرید لند مارک، مرکز خرید رویال پلازا (Royal Plaza)، مرکز خرید الحزم (Al Hazm)، دراگون مارت (Dragon Mart)، مرکز خرید ازدان (Ezdan Shopping Center)، گیت مال (Gate mall)، مرکز خرید حیات پلازا Hyatt Plaza، مرکز خرید مرقاب (Mirqab Mall) و...

کدام مرکز خرید دوحه با سبک معماری ایتالیایی ساخته شده است؟

مرکز خرید ویلاجیو

بزرگ‌ترین مرکز خرید دوحه کجاست؟

فستیوال سیتی مال

بهترین بازار سنتی دوحه برای خرید سوغاتی کدام بازار است؟

بازار واقف

منبع عکس کاور: localguidesconnect.com. عکاس: نامشخص

مطالب مرتبط:

دیدگاه