ارزانترین بلیط هواپیما در مقاصد داخلی کدام است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
ارزانترین بلیط هواپیما در مقاصد داخلی کدام است؟

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند روی فرایند خرید آنلاین بلیط هواپیما تأثیرگذار باشد، مقصد سفر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همان طور که می‌دانید، قیمت بلیط هواپیما داخلی در طول سال متغیر است. به این معنی که در فصل‌های خوش‌آب‌وهوا یا مناسبت‌های گوناگون در کشور، بلیط هواپیما به‌دلیل افزایش درخواست، رشد چشمگیری خواهد داشت. علاوه برآن، یکی دیگر از عوامل مهمی که می‌تواند روی فرایند خرید آنلاین بلیط هواپیما تأثیرگذار باشد، مقصد سفر است که معمولا کلان‌شهرها از این قبیل هستند.

علاوه بر مسافت پرواز که بر قیمت بلیط تأثیر بسزایی دارد، عواملی چون بازه زمانی پرواز، نوع مقصد که گردشگری است یا خیر یا متقاضیان سفر در یک مسیر مشخص نیز می‌تواند بر هزینه تهیه بلیط مقصد موردنظر شما مؤثر باشد.

به‌طورکلی در اکثر مواقع هزینه خرید بلیط هواپیما به مقاصد داخلی، ارزان‌تر از قیمت بلیط پرواز خارجی است. از بهترین مقاصد داخلی برای سفر می‌توان به مقاصد گردشگری و پرتردد مثل کیش، مشهد و تهران اشاره کرد که پروازهای متعددی از شهرهای مختلف به آن‌ها انجام می‌شود. برای تهیه بلیط ارزان‌قیمت به این مقاصد می‌توانید با مقایسه قیمت بلیط‌ها در سایت و اپلیکیشن سفرمارکت، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید؛ زیرا آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌ها در مسیرهای پرتردد، با رقابت در قیمت‌گذاری بلیط سعی می‌کنند تا مسافران را به‌سمت خود جذب کنند.

برعکس اگر قصد سفر به مسیر کم ترددی مثل بجنورد که در هفته یک یا دو پرواز دارد را کرده‌اید، در این حالت نه‌تنها گزینه‌ای برای مقایسه ندارید بلکه باید با تهیه یک بلیط نسبتا گران‌قیمت به این شهر سفر کنید.

بلیط ارزان هواپیما چه نوع بلیطی است؟

اگر تجربه سفر هوایی و تهیه بلیط هواپیما را داشته باشید، حتما می‌دانید که برای تهیه بلیط هواپیما دو نوع بلیط وجود دارد که به آن‌ها بلیط سیستمی و بلیط چارتر گفته می‌شود. شما برای سفر به هر نقطه‌ای از کشور می‌توانید با مقایسه بلیط‌های موجود از تامین‌کنندگان مختلف در سایت و اپ سفرمارکت، ارزان‌ترین بلیط را برای سفر خود تهیه کنید.

بلیط سیستمی، بلیطی است که نرخ ثابتی داشته و از سوی مراجع مربوطه تعیین می‌شود، در حالی که بلیط چارتر این‌گونه نیست. اگر قصد تهیه بلیط ارزان‌قیمت را دارید، تهیه بلیط چارتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا بلیط چارتر اغلب در زمان نزدیک به پرواز، هزینه کمتری را نسبت به بلیط‌های سیستمی خواهند داشت.

یکی دیگر از انواع بلیط‌های ارزان‌قیمت پرواز لحظه آخری است. بلیط لحظه آخری در اغلب موارد به بلیط چارتری گفته می‌شود که قیمت آن بنا به دلایلی چون نزدیکی ساعت پرواز و خالی ماندن صندلی‌های هواپیما کاهش‌یافته است. این بلیط همان طور که از اسمش مشخص است، بلیطی است که در لحظات نزدیک به پرواز تهیه می‌شود و برای افرادی که خیلی ناگهانی تصمیم به سفر می‌گیرند، مناسب است. به عبارتی بلیط لحظه آخری، بیشتر همان بلیط چارتر است که چند ساعت مانده به پرواز با کاهش قیمت روبه‌رو شده است.

تهیه بلیط ارزان برای مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران

هدف از سفرکردن برای اشخاص مختلف متفاوت است. عده‌ای برای انجام کارهای خود به سفر می‌روند و عده‌ای نیز برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف. ایران یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر است، زیرا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان، طبیعت زیبا و همچنین مناطقی با فرهنگ‌های مختلف بوده و می‌تواند شما را به اهداف گردشگری خود برساند. ایران از دریای خزر تا سواحل خلیج‌فارس، دارای تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری است که با تهیه بلیط هواپیما داخلی می‌توانید به‌آسانی به مقصد مورد نظر خود سفر کرده و از جاذبه‌های آن لذت ببرید. در این قسمت شما را با تعدادی از برترین شهرهای توریستی ایران و بازه قیمت بلیط هواپیمای آن‌ها آشنا می‌کنیم.

بلیط هواپیما شیراز

شیراز مرکز استان فارس و به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می‌شود. این شهر دارای آب‌وهوای نسبتا معتدل بوده و در فصل بهار، بهترین آب‌وهوا را دارد که برای سفر کردن بسیار مناسب است. شیراز دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله تخت‌جمشید، حافظیه، باغ ارم، عمارت شاپوری و غیره است.

به‌دلیل نزدیکی شیراز با مرکز کشور و همچنین پایتخت، گردشگران ترجیح می‌‌دهند که به‌وسیله هواپیما به این شهر سفر کنند. جالب است بدانید که فرودگاه شهید دستغیب شیراز، چهارمین فرودگاه پررفت‌وآمد کشور است و به این دلیل پرواز تهران شیراز به‌علت تقاضای زیاد مسافران برای سفر به این شهر، توسط اکثر آژانس‌های هواپیمایی ارائه می‌شود. پس شما می‌توانید با مراجعه به اپ و وب‌سایت‌ سفرمارکت، قیمت بلیط‌های شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه‌کرده و بلیط هواپیما شیراز موردنظر خود را از نظر قیمت و امکانات ارائه شده تهیه کنید.

بازه قیمت بلیط هواپیما از تهران به شیراز ۵۵۰,۰۰۰ تومان تا ۹۵۰,۰۰۰ تومان است.

رپورتاژ

بلیط هواپیما اصفهان

اصفهان یکی از زیباترین و باستانی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر دارای بناهای تاریخی متعددی از جمله سی‌وسه‌پل، میدان نقش‌جهان، پل خواجو، مساجد و بازارهای زیبایی است که اصفهان را به یکی از برترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. همچنین اصفهان یکی از معدود شهرهایی است که می‌توان هر چهار فصل سال را در آن تجربه کرد و از زیبایی‌های آن لذت برد.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان که در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده است، جزو قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود. یکی از بهترین بلیط‌های هواپیما به‌سمت اصفهان می‌تواند بلیط از مبدا تهران باشد؛ چراکه زمان تقریبی حضور شما در پرواز تهران اصفهان، فقط ۴۵ دقیقه است.

بازه قیمت بلیط هواپیما از تهران به اصفهان ۷۴۰,۰۰۰ تومان تا ۷۵۵,۰۰۰ تومان است.

بلیط هواپیما تبریز

تبریز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. این شهر دارای مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله عمارت ائل گلی، روستای کندوان، مسجد آبی، ارگ علیشاه، خانه مشروطه، منطقه تفریحی عینالی، بازار بزرگ و مراکز خرید است که باعث شده گردشگران بسیاری در تمام فصول به این شهر سفر کنند. اگر می‌خواهید در مکان‌های تاریخی تبریز قدم بزنید و از تماشای منظره‌های آن لذت ببرید، کافی است بلیط تبریز را با مناسب‌ترین هزینه از سایت‌ و اپ سفرمارکت تهیه کنید.

بازه قیمت بلیط هواپیما از تهران به تبریز ۸۲۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان است.

بلیط هواپیما تهران

تهران با مساحتی حدود ۷۳۰ کیلومتر مربع به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران محسوب شده و پایتخت این کشور است. شهر تهران با برخورداری از مکان‌های دیدنی چون بازارها، پل طبیعت، برج میلاد، باغ پرندگان، دریاچه مصنوعی چیتگر، پارک‌های بزرگ و دیدنی، پیست اسکی شمشک، دربند تهران، کاخ نیاوران، برج آزادی و ... توانسته به یکی از شهرهای پررفت‌وآمد ایران تبدیل شود. تهران دارای دو فرودگاه بین‌المللی بنام فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد است که فرودگاه مهرآباد برای سفرهای داخلی و حج اختصاص‌یافته است. همچنین به این دلیل که فرودگاه مهرآباد داخل شهر تهران قرار گرفته است، می‌توان گفت که سفر هوایی گزینه مناسبی برای سفر به این شهر است. در سال‌های اخیر تهیه بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین، پروسه تهیه بلیط را برای مسافران بسیار آسان کرده است. توجه کنید که تمامی شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل اهمیت شهر تهران، پروازهای منظمی را به این شهر ارائه می‌کنند که شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران به این شهر سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.

بلیط هواپیما مشهد

مشهد یکی دیگر از شهرهای گردشگری ایران محسوب می‌شود که در استان خراسان رضوی قرار گرفته است. این شهر به‌علت وجود حرم امام رضا (ع) هرساله میزبان میلیون‌ها زائر از ایران و دیگر کشورهای مسلمان دنیا است. این شهر علاوه بر حرم رضوی، دارای مکان‌های گردشگری زیادی چون مقبره فردوسی، پارک وکیل‌آباد، مجموعه کوهسنگی، شاندیز، باغ ملی مشهد، مسجد گوهرشاد، سرزمین موج‌های آبی و... است که باعث جذب گردشگران زیادی این شهر شده است.

برای سفر به مشهد، سفر هوایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر تمامی شرکت‌های هواپیمایی، بلیط مشهد را در تمامی کلاس‌های پروازی خود ارائه می‌دهند. برای تهیه بلیط مشهد می‌توانید از اپ و سایت سفرمارکت دیدن کرده و با مقایسه قیمت بلیط شرکت‌های مختلف، بلیط موردنظر خود را خریداری کنید.

بازه قیمت بلیط هواپیما از تهران به مشهد ۶۱۱,۰۰۰ تومان تا ۸۹۰,۰۰۰ تومان است.

رپورتاژ

بلیط هواپیما کیش

منطقه آزاد کیش که در خلیج‌فارس واقع شده است، یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید خود توانسته نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کند و هرساله میزبان مسافران زیادی باشد. جاذبه‌هایی چون کشتی یونانی، باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، جزیره هندورابی، ساحل مرجانی، تور سافاری کیش، غواصی، جت اسکی و پاراسل در کیش، اسکله تفریحی کیش و ... دلیلی بر توریستی شدن این منطقه هستند. اگر شما نیز قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید بلیط هواپیما کیش را با کمترین قیمت از سفرمارکت خریداری کنید. بازه قیمت بلیط هواپیما از تهران به کیش ۸۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه