بوم گردی های اصفهان | عکس اقامتگاه ها + آدرس و امکانات

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
بوم گردی های اصفهان | عکس اقامتگاه ها + آدرس و امکانات

اصفهان، نصف جهان، یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران با جاذبه‌های بی‌نظیر است؛ شهری که با اقامتگاه‌های بومگردی زیبا و سنتی خود از مهمانانش میزبانی می‌کند.

شهر تاریخی اصفهان، مشهور به نصف جهان، در قلب ایران قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌آید. این شهر سومین شهر پرجمعیت ایران است و در دوره آل بویه، دوره سلجوقیان و دوره صفویان پایتخت بوده است. جاهای دیدنی اصفهان از کاخ‌ها، موزه‌ها و مساجد گرفته تا زاینده‌رود و پل‌هایش، هر سال هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت این شهر می‌کشانند. بوم گردی های اصفهان و هتل‌های متعددی برای اقامت گردشگران و مسافران در این شهر تعبیه شده‌اند. در ادامه شما را با برخی از بهترین بوم گردی های اصفهان آشنا خواهیم کرد.

مشهورترین بوم گردی های اصفهان:

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان هاتف، جنب پمپ بنزین هاتف، کوی شماره دو (فرعی اول)، پلاک ۶۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۷۶۹۹ ۳۲۲ ۰۳۱
  • وب‌سایت: hatefhouse.com/home
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۳٫۸ کیلومتر (۱۰ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

منبع عکس: وب‌سایت سرای سنتی هاتف اصفهان. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف، خانه‌ای با قدمت بیش از ۱۲۰ سال در قلب شهر اصفهان و در نزدیکی بزرگ‌ترین اثر تاریخی ایران (میدان نقش جهان) است که معماری سبک دوره پهلوی دارد. این خانه سنتی در سال ۱۳۹۷ با هدف احیای خانه‌های تاریخی اصفهان توسط تیمی مجرب از سازمان میراث فرهنگی اصفهان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به‌عنوان یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران از گردشگران ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند.

سرای سنتی هاتف شامل دو اتاق دو نفره (دبل)، چهار اتاق سه نفره (سه تخت سینگل)، دو اتاق چهار تخته (دو تخت سینگل و یک تخت دبل) و یک اتاق شاه‌نشین با پنج تخت سینگل است و درمجموع امکان پذیرش و اسکان ۳۰ گردشگر را دارد. البته اتاق‌های سه، چهار نفره و پنج نفره قابلیت اضافه کردن یک سرویس اضافه را به‌صورت تشک طبی روی زمین دارند. اتاق‌های این اقامتگاه بومگردی دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام لوکس هستند و سرویس فرنگی ایرانی نیز در تمام مجموعه در اختیار مهمانان است. درب اتاق‌های سرای سنتی هاتف به فضای باز این خانه باز می‌شود و همه اتاق‌ها رو به حیاط پنجره دارند؛ حیاطی زیبا با تخت‌های سنتی و رنگارنگ که فضایی آرامش‌بخش و دنج برای استراحت عصرگاهی است.

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف

منبع عکس: وب‌سایت سرای سنتی هاتف اصفهان. عکاس: ناشناس

پارکینگ رایگان، وای‌فای رایگان، صبحانه (با دریافت هزینه مجزا)، پخت نان سنتی به‌صورت روزانه، یخچال مجزا، تلویزیون، صندوق امانات در لابی، سیستم گرمایشی (موتورخانه و شوفاژ) و سرمایشی (کولر آبی)، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، نظافت روزانه، خدمات خشکشویی، رستوران، کافی‌شاپ، چای‌سرا و شربت‌سرای سنتی و برگزاری ضیافت‌های تا ظرفیت ۷۰ نفر از جمله خدمات و امکانات ارائه‌شده در سرای سنتی هاتف هستند. اقامت در این اقامتگاه برای کودکان زیر سه سال، رایگان و برای کودکان سه تا هشت سال (در صورت عدم استفاده از تخت)، نیم‌بها است.

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان مسجد سید، خیابان زاهد و پنج رمضان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۹۴۹ ۵۶۷ ۰۹۱۳
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۲٫۱ کیلومتر (۶ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر

منبع عکس: lidomatrip.com. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر در گذشته محل سکونت سفیر کویت بوده است

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر در خانه‌ای متعلق به عصر پهلوی میزبان گردشگران داخلی و خارجی است؛ خانه‌ای که حدود ۸۰ سال قبل، محل اسکان سفیر کویت بود. این اقامتگاه سنتی که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است، ۶ باب اتاق به‌صورت یک اتاق دو تخته، یک اتاق سه تخته و سه اتاق چهار تخته دارد و درمجموع، ظرفیت اسکان و پذیرایی آن حداکثر ۱۷ گردشگر است.

یک اتاق دو تخته و یک اتاق سه تخته اقامتگاه بومگردی سرای سفیر دارای حمام (کابین دوش) و دو اتاق چهار تخته دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ سایر اتاق‌های این مجموعه سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام اختصاصی ندارند و مهمانان باید از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام داخل اقامتگاه به‌صورت مشترک استفاده کنند. نام اتاق‌های این مجموعه اتاق اطلسی، لاجورد، ناردون، یاقوت، فیروزه، رازقی و شیدرخ است.

منابع عکس‌ها: lidomatrip.com. عکاس: ناشناس

از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه بومگردی سرای سفیر می‌توان به حیاطی زیبا با باغچه باصفا، ایوان بزرگ، حوض بزرگ آبی، آب‌نما و رزهای رنگارنگ، سرو صبحانه رایگان، کافی‌شاپ در فضای باز، فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی، پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم گرمایش شوفاژ و سیستم سرمایش اسپلیت اشاره کرد. به‌علاوه مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی در رستوران این اقامتگاه، انواع غذاهای محلی و لذیذی چون حلیم بادمجان، کباب مشتی، خورشت ماست، مرغ و انواع آش را سفارش دهند.

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

  • آثار ملی ایران
  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان ولیعصر، کوچه شماره ۹، بن‌بست اژه‌ای‌ها، بن‌بست نسترن (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۲۵۲۰ ۳۲۲ ۰۳۱
  • وب‌سایت: khanneshinhotel.ir
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۳٫۷ کیلومتر (۹ دقیقه)

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان

منبع عکس: وب‌سایت اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان در یک خانه (خانه تاریخی علافچیان) با بیش از ۲۵۰ سال قدمت (اواخر دوره صفوی و اوایل قاجار) با سبک معماری منحصربه‌فرد کردی - قاجاری دایر شده است. این عمارت با ۱۷ متر ارتفاع بلندترین عمارت تاریخی در میان خانه‌های تاریخی شهر اصفهان به شمار می‌رود. از آنجا که این خانه از لحاظ تاریخی، مکانی ارزشمند است، سازمان میراث فرهنگی اصفهان برای اطمینان از حفظ شباهت تاریخی و ارزش های آن، آن را احیا و مرمت کرد. خانه تاریخی علافچیان در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۱۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

هتل سنتی خان نشین، ۱۰ واحد اقامتی، یک باب اتاق VIP شاه‌نشین و یک باب سوییت دوبلکس حوضخانه با چیدمان و معماری سنتی ایرانی دارد و ظرفیت اسکان و پذیرش آن ۴۵ گردشگر است. اتاق‌های اقامتگاه خان نشین مزین با درب و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های مشبک رنگی، تزیینات و گچ‌کاری‌های سنتی و امکاناتی نظیر تخت و مبل، اقامتی دلچسب را برای مهمانان فراهم می‌کنند. به‌علاوه این اقامتگاه در فاصله نزدیکی از جاهای دیدنی اصفهان مانند مسجد جامع یا میدان نقش جهان قرار دارد و گردشگران می‌توانند به‌راحتی و با پای پیاده خود را به اماکن تاریخی برسانند.

اقامتگاه سنتی خان نشین

منبع عکس: وب‌سایت اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان. عکاس: ناشناس

از جمله امکانات و خدمات ارائه‌شده در اقامتگاه سنتی خان نشین می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، مشاور گردشگری رایگان، اینترنت نامحدود رایگان، اتوکشی، نگهداری چمدان، نقشه رایگان شهری، میز پذیرش ۲۴ ساعته، سرو صبحانه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک و سرویس‌های سرمایشی و گرمایشی شامل اسپلیت، کولر آبی و شوفاژ اشاره کرد. این اقامتگاه دارای یک رستوران و کافی‌شاپ نیز است. رستوران در قسمت پایین عمارت قرار دارد که در گذشته اسلحه‌خانه صفوی بوده است.

اقامتگاه سنتی میناس

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوی سنگ تراشان، کوچه ۲۲ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۰۰۳۱ ۳۶۲ ۰۳۱
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۴٫۳ کیلومتر (۱۰ دقیقه)

اقامتگاه سنتی میناس

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی میناس در نزدیکی کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان قرار دارد

قدمت بنای اقامتگاه سنتی میناس به دوره صفوی و قاجار بازمی‌گردد. این اقامتگاه در منطقه‌ای قرار دارد که خاستگاه ارامنه در جلفای اصفهان محسوب می‌شود و فاصله آن تا کلیسای وانک و سی و سه پل بسیار کم است. معماری سنتی و خیره‌کننده اقامتگاه سنتی میناس یا سرای صفوی و قرارگیری در محله تاریخی، آن را در میان گردشگران ایرانی و خارجی بسیار محبوب کرده است.

اقامتگاه سنتی میناس دارای چهار باب اتاق به‌صورت اتاق صفویه یک (دو تخته دبل)، اتاق صفویه دو (سه تخت سینگل)، اتاق سرای صفویه (یک تخت دبل و یک تخت سینگل) و اتاق برسو (کف‌خواب دو نفره) است و درمجموع امکان پذیرایی از ۱۲ مهمان را دارد. اتاق‌های صفویه یک و دو و سرای صفویه مجهز به امکاناتی چون تلویزیون، چای‌ساز و سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ در حالی که اتاق برسو فاقد بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی است و ساکنان آن باید از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام داخل محوطه به‌صورت مشترک استفاده کنند.

اتاقهای اقامتگاه سنتی میناس

منبع عکس: مجله جاباما. عکاس: ناشناس

از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه سنتی میناس می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران (با امکان سفارش غذاهای سنتی مانند بریانی، حلیم بادمجان، کباب مشتی، کشک بادمجان و قیمه)، پارکینگ اختصاصی غیرمسقف، اینترنت وای‌فای، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی، سیستم گرمایش و سیستم سرمایش اسپیلت اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی اشکانی

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، میدان نقش جهان، خیابان عبدالرزاق، بازار نیم‌آور (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۰۴ ۹۴۶۷ ۰۹۶۸
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۴٫۱ کیلومتر (۱۱ دقیقه)

اقامتگاه سنتی اشکانی در خانه‌ای قدیمی با قدمت بیش از ۳۰۰ سال دایر شده است که در سال ۱۳۹۷ پس از مرمت و بازسازی افتتاح شد. این اقامتگاه با نمای کاه‌گلی، حوض فیروزه‌ای نقلی مزین به گلدان‌های کوچک رنگارنگ، تخت‌های سنتی و درب و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های الوان از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی اصفهان به شمار می‌رود.

اقامتگاه سنتی اشکانی

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه سنتی اشکانی. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی اشکانی ۹ اتاق و ظرفیت پذیرش ۲۵ مسافر برای اقامت شبانه را دارد. تمام اتاق‌های اقامتگاه سنتی اشکانی مزین به اشیای سنتی و دارای معماری اصیل ایرانی هستند. برخی از اتاق‌های این اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی دارند. مهمانان ساکن دیگر اتاق‌ها باید به‌صورت مشترک از توالت فرنگی و حمام در محوطه به‌صورت مشترک استفاده کنند. سرویس اضافه کف‌خواب در تمام اتاق‌ها موجود است و امکان قرار دادن تخت اضافه نیز وجود دارد.

اینترنت، ترانسفر فرودگاه، راهنمای گردشگری، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، خدمات خشکشویی، روم سرویس ۲۴ ساعته، پارکینگ غیرمسقف، لابی، نمازخانه و کافی‌شاپ سنتی از امکانات اقامتگاه سنتی اشکانی به شمار می‌روند. به‌علاوه، امکان سفارش انواع غذاهای محلی و غیرمحلی نیز در رستوران سنتی این اقامتگاه وجود دارد.

اقامتگاه بوم گردی طاها اصفهان

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان کمال، کوچه توتونی (شماره ۹)، بن‌بست سادات (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۴٫۱ کیلومتر (۱۱ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی طاها اصفهان

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه بوم گردی طاها اصفهان. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی طاها اصفهان ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۳۰ گردشگر را دارد

اقامتگاه سنتی طاها اصفهان ۱۵ باب اتاق به‌صورت سه اتاق یک تخته، ۶ اتاق دو تخته، دو اتاق سه تخته و دو اتاق چهار تخته دارد و درمجموع، ظرفیت اسکان و پذیرایی آن ۳۰ گردشگر است. دو اتاق یک تخته، یک اتاق دو تخته، یک اتاق سه تخته و دو اتاق چهار تخته فاقد سرویس بهداشتی (توالت فرنگی و توالت ایرانی ) و حمام هستند و مهمانان باید از سرویس بهداشتی (توالت فرنگی و توالت ایرانی) و حمام داخل محوطه به‌صورت مشترک استفاده کنند؛ بقیه اتاق‌های هتل سنتی طاها دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند.

از امکانات و خدمات ارائه شده اقامتگاه بوم گردی طاها اصفهان می‌توان فست‌فود، اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه (در صورت هماهنگی با مسئولان هتل)، سیستم گرمایش از کف، سیستم سرمایش کولر گازی و کولر آبی و راهنمای گردشگر (غیررایگان) را نام برد. در نظر داشته باشید که این اقامتگاه رستوران و پارکینگ ندارد.

اقامتگاه بوم گردی قائلی

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان عبدالرزاق، ابتدای خیابان سنبلستان، بن‌بست عدالت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۹۲۸۳ ۳۴۷ ۰۳۱
  • وب‌سایت: qaelihotel.asnaf.top
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۲٫۶ کیلومتر (هفت دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی قائلی

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه بومگردی قائلی. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی قائلی، خانه‌ای با قدمت ۱۰۰ سال است که در مرکز شهر اصفهان قرار دارد. این اقامتگاه دارای چهار اتاق با چشم‌انداز حوض و باغچه‌های گل‌کاری شده است. دو اتاق اقامتگاه سنتی قائلی در طبقه همکف قرار دارند و دارای سرویس بهداشتی اختصاصی هستند؛ در حالی که دو اتاق دیگر در طبقه اول واقع شده‌اند و فاقد سرویس‌ بهداشتی اختصاصی هستند؛ بنابراین، مهمانان باید از سرویس بهداشتی فضای اقامتگاه به‌صورت مشترک استفاده کنند. لازم به ذکر است در تمام اتاق‌ها به‌جز اتاق دو تخته، سرویس اضافه کف‌خواب برای نفر اضافه موجود است.

اقامتگاه بوم گردی قائلی در نزدیکی میدان نقش جهان و بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان قرار دارد و گردشگران با پای پیاده به‌راحتی می‌توانند به این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشند. ظرفیت این اقامتگاه ۱۱ نفر است. در اقامتگاه بوم گردی قائلی قوانینی وجود دارد. به‌طور مثال ورودی اقامتگاه همیشه بسته است و با زنگ زدن مهمانان باز می‌شود. مهمانان از ساعت هشت تا ۲۴ امکان ورود و خروج دارند؛ ولی برای خروج در دیگر ساعت‌ها باید با پذیرش هماهنگ کنند. تمام اتاق‌های این اقامتگاه در قسمت ورودی دارای پله هستند؛ به‌علاوه پله‌های منتهی به اتاق‌های طبقه‌ اول و فضای رستوران برای حفظ معماری سنتی اقامتگاه ارتفاعی بلندتر از استاندارد دارند؛ بنابراین خانوادهه‌ایی که به‌همراه سالمندان یا کودکان سفر می‌کنند، باید به این شرایط آگاه باشند.

منابع عکس‌ها: اینستاگرام اقامتگاه بومگردی قائلی. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بومگردی قائلی یک فضای نسبتا بزرگ نیمه مسقف با ظرفیت حدود ۴۵ نفر به‌عنوان رستوران و کافه‌ سنتی دارد که می‌توانید در آن قهوه، چای، انواع دمنوش‌ها و شربت‌های سنتی را از ساعت هشت تا ۲۲ سفارش دهید. در این فضا هرروز سه مدل غذای سنتی (آش‌ رشته، کشک‌ بادمجان و میرزا قاسمی) با سفارش قبلی مهمانان سرو می‌شود. از دیگر امکانات و خدمات این اقامتگاه سنتی می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، وسایل گرمایشی ( پتو، تشک و...)، راهنمای تور، اینترنت و وای‌فای رایگان، یخچال، یک عدد تلویزیون در طبقه همکف و سیستم سرمایشی و گرمایشی (شوفاژ و کولر آبی) اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی صالحی

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان مسجد سید، کوچه شماره ۱۹، بن‌بست سجاد، پلاک ۵۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۱۰۰ ۳۷۴۰ ۰۹۱۳
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۱٫۹ کیلومتر (چهار دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی صالحی

منبع عکس: اینستاگرام bomgardii. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی صالحی بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد

اقامتگاه بوم گردی صالحی در یک خانه سنتی با هدف احیا و بازسازی خانه‌های قدیمی پس از مرمت در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. این خانه سنتی دو طبقه بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و با معماری زیبا، گل‌های رنگارنگ، حوض آبی و درختان سرسبز خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

خانه سنتی صالحی دارای پنج اتاق به‌صورت یک اتاق دو نفره، یک اتاق سه نفره، یک اتاق چهار نفره، یک اتاق ۶ نفره و یک اتاق هشت نفره با سرویس کف‌خواب است و درمجموع ظرفیت پذیرش و اسکان ۲۵ گردشگر را دارد. اتاق‌های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و مهمانان باید از سرویس بهداشتی مجموعه (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی و یک حمام در طبقه همکف، یک توالت فرنگی و یک حمام در طبقه اول) به‌صورت مشترک استفاده کنند.

پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان خارجی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، اینترنت وای‌فای رایگان، سیستم سرمایشی و گرمایشی (اسپیلیت) از امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه بومگردی صالحی هستند. به‌علاوه، مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه انواع غذاهای سنتی اصفهانی مانند دلمه، کوکو زردک، کشک و بادمجان، حلیم بادمجان و غیره را سفارش دهند.

خانه تاریخی کیانپور

  • آثار ملی ایران
  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، چهارباغ پایین، کوچه پشت بارو (۱۴)، کوچه شهید بحرینیان، بن‌بست گل داوودی، پلاک ۷۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۲۴۴۴ ۳۳۳ ۰۳۱
  • وب‌سایت: .kianpour-house.com/index.php/fa
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۲٫۱ کیلومتر (پنج دقیقه)

خانه تاریخی کیانپور

منبع عکس: وب‌سایت خانه تاریخی کیانپور. عکاس: ناشناس

خانه تاریخی کیانپور از خانه‌های تاریخی زیبای اصفهان با قدمتی از اوایل دوره قاجار است که با شماره ۲۹۴۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خانه با ۴۳۶ متر مربع مساحت با معماری اصیل ایرانی به سبک اصفهانی و ویژگی چهارچفته میانسرادار احداث شده است. ورودی اصلی این خانه از ساباط و سردر و دالان و هشتی تشکیل شده بود که متاسفانه بخشی از آن از بین رفته است.

پس از عبور از دالان یا دهلیز از قسمت جنوب غربی به هشتی و سپس میان‌سرا می‌رسید. ضلع شمالی بنا شامل تالار شاه‌نشین و اتاق‌هایی در طرفین می‌شود. پوشش شاه‌نشین نیز به‌صورت طاق و تویزه و گنبدی شکل و دارای تزیینات نقاشی روی گچ، آینه‌کاری و گچ‌بری است؛ این بخش از خانه با ارسی چوبی با سبک اسلیمی از فضای میان‌سرا جدا می‌شود.

اتاق‌های کناری شاه‌نشین کاملا ساده هستند و شاه‌نشین را به اتاق‌های جبهه شرقی و غربی متصل می‌کنند. اتاق‌های ضلع شرقی شامل اتاق تالار زمستان نشین با ارسی چوبی با سبک اسلیمی و اتاق سه دری می‌شوند که تزییناتی چون مقرنس و قطاربندی در طاقچه‌ها و اطراف سقف دارند. از دیگر فضاهای این ضلع می‌توان به مطبخ، چاه و چاه منبع اشاره کرد. اتاق ضلع جنوبی خانه کیانپور یا اتاق ضیافت‌خانه، پنج دری و تنها فضای این ضلع در طبقه همکف است. طبقه اول این ضلع دارای ایوان مهتابی و دو اتاق (اتاق گوشوار) در طرفین بوده است. اطاق ضلع شرقی دارای معماری خاص و سقف چوبی به سبک پروازکوبی و به اتاق عروس معروف بوده است.

داخل خانه تاریخی کیانپور

منبع عکس: وب‌سایت خانه تاریخی کیانپور. عکاس: ناشناس

خانه تاریخی کیانپور پس از مرمت و بازسازی از اواخر سال ۱۳۹۳ به‌عنوان بومگردی افتتاح شد. این اقامتگاه سنتی دارای ۶ باب سوییت با معماری سنتی و مجهز به سرویس تختخواب، تلویزیون، یخچال، اینترنت رایگان، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است و در مجموعه امکان اسکان ۲۲ گردشگر را دارد. نام اتاق‌های این بنا فراغتخانه (اتاق دو نفره)، وثاق (اتاق دو نفره)، کنج (اتاق دو نفره)، خوابستان (سراچه پنج دری قاجاری)، خوابخانه (سراچه خانواده ویژه قاجاری)، خفتنجا (سراچه خانواده قاجاری) است.

امکانات و خدمات رفاهی نظیر پارکینگ غیرمسقف اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تورهای گردشگری، وسایل گرمایشی شامل پتو و غیره، خانه‌داری شبانه‌روزی، تاکسی سرویس و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در خانه تاریخی کیانپور فراهم است. این اقامتگاه سنتی فاصله کوتاهی تا جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اصفهان دارد و به همین دلیل در میان گردشگران بسیار محبوب است.

اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف‌ الله

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، میدان نقش جهان، بازار شیخ لطف‌الله، کوچه ناد علی، پلاک ۲۲ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۷۰ ۰۰۰ ۰۹۱۳
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان با پای پیاده: ۱٫۹ کیلومتر (۲۳ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف‌الله

منبع عکس: sheikhlotfollah.uspace.ir. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف‌الله در نزدیکی مسجد شیخ لطف‌الله از بهترین بومگردی‌های اصفهان است

اقامتگاه بومگردی شیخ لطف‌الله با چشم‌اندازی از کاشی‌های گنبد زیبای مسجد شیخ لطف‌الله به سبک پهلوی اول ساخته شده است و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. این اقامتگاه با چهار باب اتاق با ترکیب رنگی جذاب در عین سادگی حداکثر ظرفیت پذیرایی از ۱۱ نفر را دارد. بومگردی شیخ لطف‌الله فاصله اندکی با بیشتر بناهای تاریخی شهر اصفهان دارد.

اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف‌الله، دو طبقه است و یک اتاق کف‌خواب سه نفره (اتاق کرسی)، دو اتاق دو تخته و یک اتاق سه تخته دارد که همگی دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ به‌علاوه، مهمانان می‌توانند از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) مشترک در محوطه نیز استفاده کنند.

از جمله امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه بومگردی شیخ لطف‌الله می‌توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم گرمایش شوفاژ، سیستم سرمایش کولر آبی و آشپزخانه (با هماهنگی قبلی با مسئول اقامتگاه) اشاره کرد. در نظر داشته باشید که این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی ندارد و مهمانان باید از پارکینگ عمومی اطراف اقامتگاه استفاده کنند. اقامت برای کودکان کمتر از پنج سال رایگان و برای کودکان پنج تا ۱۲ سال نیم‌بها است.

اقامتگاه سنتی خانه کشیش

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان حکیم نظامی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۹۱۸ ۳۶۲ ۰۳۱
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۳٫۹ کیلومتر (۹ دقیقه)

اقامتگاه سنتی خانه کشیش

منبع عکس: homsa.net. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی خانه کشیش از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در خانه‌ای تاریخی با قدمت ۲۰۰ سال (دوره قاجار) دایر شده است که از معدود خانه‌های به سبک معماری صفویه در محله تبریزی‌ها به شمار می‌رود. خانه کشیش متعلق به گارگين هانانيان، كشيش جلفا، بود که در كنار ناقوس کليسای وانک به خاک سپرده شد.

اقامتگاه سنتی خانه کشیش سه طبقه و ۱۲ اتاق دارد و ظرفیت اسکان و پذیرش آن، ۴۰ گردشگر است. در طبقه زیرزمین این بنا تنها یک اتاق سه تخته آرامش وجود دارد؛ طبقه همکف نیز شامل اتاق یک تخته سیمرغ، اتاق‌های دو تخته خواجو، مینا و خورشید و اتاق‌های سه تخته خاطره، خیام و جهان می‌شود؛ در طبقه بالا نیز اتاق دو تخته ملکه، سوییت چهار تخته هزار و یک شب و سوییت‌های پنج تخته چهل ستون و هشت بهشت قرار دارند.

تمام اتاق‌های اقامتگاه سنتی خانه کشیش دارای تلفن، یخچال، لوازم بهداشتی (حوله، صابون و مسواک)، کمد لباس، رخت آویز و سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت فرنگی و حمام) هستند. از امکانات و خدمات ارائه شده این اقامتگاه می‌توان پارکینگ غیرمسقف عمومی در فاصله ۲۰ متری اقامتگاه (داخل کوچه)، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی گردشگران خارجی، اینترنت وای‌فای رایگان، رستوران، کافی‌شاپ و سیستم گرمایشی و سرمایشی (فن کوئل و اسپلیت) را نام برد. رستوران خانه کشیش تنها در وعده شام غذا سرو می‌کند.

اقامتگاه سنتی آریو

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان جهاد (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۳۷۸۵ ۳۲۴ ۰۳۱
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان با پای پیاده: ۱٫۸ کیلومتر (۲۳ دقیقه)

اقامتگاه سنتی آریو

منبع عکس: اسنپ تریپ. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی آریو در خانه‌ای تاریخی با قدمتی از دوره پهلوی دایر شده است

اقامتگاه سنتی آریو در خانه‌ای تاریخی با قدمتی از دوره پهلوی پس از مرمت و بازسازی در مهر ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. بنای این اقامتگاه شامل حیاط مرکزی با مساحتی حدود ۲۵۰ متر مربع، ایوان و هفت باب اتاق مشرف به چشم‌انداز حیاط، تخت‌های چوبی سنتی و حوض آب و سه اتاق دیگر در حیاط پشتی می‌شود. در مجموعه ۴۵ گردشگر می‌توانند در اقامتگاه سنتی آریو اقامت کنند. اتاق‌های این اقامتگاه به‌صورت دو اتاق یک تخته، چهار اتاق دو تخته، یک اتاق سه تخته و سه اتاق چهار تخته هستند؛ اتاق‌هایی که همه سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت فرنگی و حمام)، یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپلیت و شوفاژ) دارند. 

پارکینگ غیرمسقف مجهز به دوربین مداربسته (داخل کوچه) و کافی‌شاپ از امکانات اقامتگاه سنتی آریو هستند. اقامت کودکان زیر دو سال، رایگان و دو تا ۱۲ سال در صورت عدم استفاده از تخت، نیم‌بها است.

اقامتگاه بوم گردی کارما

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان آتشگاه، رو‌به‌روی خیابان قدس، کوچه باشگاه ورزشی کاسپین 
  • تلفن: ۵۳۷۳ ۳۱۱ ۰۹۳۰

اقامتگاه بوم گردی کارما

منبع عکس: boomex.ir. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی کارما در خانه‌ای سنتی با قدمت حدود ۱۴۰ سال و با هدف احیای خانه‌ های تاریخی اصفهان پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. این اقامتگاه دارای یک حیاط سرسبز و دل‌باز و چهار اتاق ۲۵ متری با ظرفیت استاندارد ۶ نفر و سرویس کف‌خواب است که درمجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۲۴ گردشگر را دارد. هیچ‌کدام از اتاق‌های اقامتگاه بومگردی کارما سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند؛ بنابراین مهمانان باید از سرویس بهداشتی (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و یک حمام داخل ساختمان به‌صورت مشترک استفاده کنند.

اقامتگاه بوم گردی کارما در نزدیکی منارجبان، باغ پرندگان و آتشکده آتشگاه قرار دارد و امکانات و خدمات ارائه شده در آن می‌توان به پارکینگ غیرمسقف (داخل کوچه)، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه عمومی با تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز آشپزی و سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپیلیت و بخاری گازی) اشاره کرد. بومگردی کارما امکان تهیه غذا برای مهمانان را ندارد؛ اما شما می‌توانید با هماهنگی قبلی از رستوران طرف قرارداد این مجموعه غذا سفارش دهید.

اقامتگاه بوم گردی سه کنجی

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، چهارراه وفایی، کوچه شهید حسین فولادگر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۰۳۵ ۳۲۰ ۰۹۱۰
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۲٫۹ کیلومتر (۶ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی سه کنجی

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه بوم گردی سه کنجی. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی سه کنجی با درب‌های چوبی، پنجره‌های رنگی، ارسی، حوض، گلدان‌های رنگارنگ و اشیای قدیمی شما را به سفری در زمان به گذشته دعوت می‌کند

اقامتگاه بوم گردی سه کنجی در خانه‌ای به قدمت ۷۰ سال دایر شده است. محوطه و نمای این خانه به‌صورت کاملا سنتی مزین به درب‌های چوبی، پنجره‌های رنگی، ارسی، حوض، گلدان‌های رنگارنگ و اشیای قدیمی است تا مهمانان با اقامت در این مکان، حس و حال گذشته را تجربه کنند. بومگردی سه کنجی یک طبقه است و با دارا بودن دو اتاق (یک اتاق دو تخته و یک اتاق سه تخته با امکان افزودن سرویس کف‌خواب برای یک نفر)، امکان اسکان هفت مسافر را دارد. فضای داخل اتاق‌ها کاملا سنتی هستند و همه آن‌ها یخچال، توالت فرنگی و حمام اختصاصی، سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلیت دارند؛ به‌علاوه، یک توالت ایرانی مشترک در راهروی خانه نیز در اختیار مهمانان است.

از امکانات و خدمات اقامتگاه سه کنجی می‌توان به کافی‌شاپ با امکان سرو انواع نوشیدنی مانند چای، قهوه و شیرموز، راهنمای گردشگری و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد. در این بومگردی آشپزخانه وجود ندارد و مهمانان برای سفارش غذا باید با مسئول اقامتگاه هماهنگ کنند.

اقامتگاه سنتی یاس

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان عبدالرزاق، کوچه ۹ (مسعودیه)، مقابل حسینبه اردبیلی‌ها (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۳۷۰۴ ۳۲۲ ۰۳۱
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان با پای پیاده: ۱٫۸ کیلومتر (۲۳ دقیقه)

اقامتگاه سنتی یاس

منبع عکس: اسنپ تریپ. عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی یاس اصفهان در خانه‌ای با قدمتی از ۱۵۰ سال قبل پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. این اقامتگاه دسترسی آسانی به جاهای دیدنی شهر از جمله مسجد حکیم، میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت دارد و به همین دلیل بین گردشگران محبوب است.

اقامتگاه سنتی یاس هشت باب اتاق دو تخته توئین و درمجموع امکان اسکان و پذیرایی از حداکثر ۲۰ گردشگر را دارد. پنج اتاق این مجموعه دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ در حالی که بقیه اتاق‌ها سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام اختصاصی ندارند و مهمانان باید از سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی) و حمام داخل مجموعه به‌صورت مشترک استفاده کنند.

پارکینگ اختصاصی (در ۱۰۰ متری اقامتگاه)، راهنمای محلی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم گرمایش شوفاژ و سیستم سرمایش اسپلیت از جمله امکانات ارائه شده در اقامتگاه سنتی یاس اصفهان هستند. در این اقامتگاه می‌توانید با هماهنگی قبلی، غذاهایی لذیذ و سنتی چون ریانی، حلیم بادمجان، کباب مشتی، خورشت ماست، قیمه‌ریزه نخودچی، به‌پلو، جوجه، قیمه و قورمه را سفارش دهید.

 اقامتگاه بوم گردی ماه بی‌ بی اصفهان

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، چهار راه نقاشی، اول خیابان خواجو، جنب اسباب‌بازی فروشی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۸۴۵ ۴۰۶ ۰۹۱۳
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان با پای پیاده: ۱٫۸ کیلومتر (۲۳ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی ماه بی‌بی اصفهان

منبع عکس: eghamat۲۴.com. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی ماه بی‌بی اصفهان حیاطی دل‌باز و زیبا دارد

اقامتگاه بوم گردی ماه بی‌بی در ساختمانی مربوط به زمان پهلوی قرار دارد و به‌تازگی بازسازی شده است. این اقامتگاه، هشت باب اتاق به‌صورت سه اتاق دو تخته، سه اتاق سه تخته، یک اتاق چهارتخته و یک اتاق ۶ تخته دورمیتوری دارد. یک اتاق دو تخته و دو اتاق سه تخته دارای سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام اختصاصی هستند؛ در حالی که بقیه اتاق‌ها سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) و حمام مشترک دارند.

اقامتگاه سنتی بی‌بی ماه با وجود حیاطی دل‌باز و زیبا مکانی مناسب برای اقامت در اصفهان است. در این اقامتگاه می‌توانید از امکانات و خدماتی چون اینترنت رایگان، سیستم گرمایش و سرمایش پکیژ و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه و آلمانی استفاده کنید. به‌علاوه، در رستوان اقامتگاه بومگردی ماه بی‌بی انواع غذاهای محلی و سنتی پلو عدس، قورمه‌سبزی با قارچ، میرزا قاسمی، کشک بادمجان، پلو ماش ودم‌پخت گوجه سرو می‌شوند. لازم به ذکر است غذاهای شب گیاهی هستند.

اقامتگاه بوم گردی زنده رود

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، ابتدای اتوبان ذوب آهن، بلوار شهدا، صد متری پل زاینده رود (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۸۵۵ ۳۰۷ ۰۹۱۳
  • وب‌سایت: zenderoud-residency.com
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۱۴ کیلومتر (۱۷ دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی زنده رود

منبع عکس: سایت اقامتگاه بوم گردی زنده رود. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بومگردی و مجتمع تفریحی زنده رود در بنایی به مساحت ۱,۵۰۰ متر مربع به سبک پهلوی (با قدمتی بیش از ۵۰ سال) در یک کیلومتری شهر اصفهان در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در سه فاز دایر شده است. این اقامتگاه در مجموعه امکان اسکان ۲۰ نفر و پذیرایی از ۱۵۰ نفر را دارد. اقامتگاه بومگردی زنده رود دارای پنج باب اتاق است؛ چهار اتاق با ۱۲ متر وسعت، برای اقامت سه نفر و دو نفر مهمان مناسب هستند و یک اتاق نیز با متراژ ۱۸ متر، مناسب اقامت پنج نفر و سه نفر مهمان است؛ اتاق‌هایی با سبک معماری سنتی و قدیمی که امکاناتی چون سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی (توالت ایرانی و توالت فرنگی)، حمام و یخچال دارند.

رستوران سنتی و کافی‌شاپ، آلاچیق‌ها و تخت‌های سنتی جهت سِرو غذا (انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر بریانی، حلیم بادمجان، کباب مخلوط، کباب مشتی (کباب زردک)، خورشت ماست و کوکوی قندی) و نوشیدنی، چای‌خانه، پارکینگ اختصاصی غیرمسقف و راهنمای محلی از امکانات اقامتگاه بومگردی و مجتمع تفریحی زنده رود هستند.

اتاقهای اقامتگاه بوم گردی زنده رود

منبع عکس: سایت اقامتگاه بوم گردی زنده رود. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی راتا

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان مسجد سید، کوچه ۲۵ ( کوچه مبلغ)، انتهای کوچه سمت راست، کوچه مهدی صدیقی، پلاک ۲۷ 

اقامتگاه بومگردی راتا در یک خانه سنتی (با قدمت بیش از ۱۰۰ سال) با هدف احیای خانه‌های قدیمی پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این اقامتگاه دارای چهار اتاق به‌صورت یک اتاق دو نفره، دو اتاق چهار نفره و یک اتاق ۶ نفره با سرویس کف‌خواب است و درمجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۶ گردشگر را دارد. تمام اتاق‌ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و مهمانان باید از سرویس بهداشتی (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و یک حمام داخل حیاط به‌صورت مشترک استفاده کنند.

اقامتگاه بوم گردی راتا

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه بوم گردی راتا. عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی راتا در مرکز شهر اصفهان قرار دارد

اقامتگاه بومگردی راتا در قلب بافت تاریخی اصفهان قرار دارد؛ به همین دلیل، با اقامت در آن دسترسی آسانی به جاذبه‌های تاریخی شهر خواهید داشت. این اقامتگاه، یک حیاط باصفا نیز دارد که فضایی مناسب برای دورهمی و شب‌نشینی است. از جمله امکانات و خدمات اقامتگاه بومگردی راتا می‌توان به پارکینگ غیرمسقف عمومی در فاصله ۱۰۰ متری اقامتگاه، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، اینترنت وای‌فای رایگان و سیستم سرمایشی و گرمایشی (کولر آبی، پنکه رومیزی و بخاری گازی) اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی پهلوی اصفهان

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان آتشگاه، کوچه ۵۵ (ولی عصر)، رو‌به‌روی ورزشگاه نور، کوچه یخچال (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۴۰۳ ۳۰۵ ۰۹۱۳
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان: ۴٫۳ کیلومتر (هشت دقیقه)

اقامتگاه بوم گردی پهلوی اصفهان

منبع عکس: smarttiz.com. عکاس: ناشناس

اقامتگاه پهلوی اصفهان در محله تاریخی آتشگاه در خانه‌ای با قدمت ۱۰۰ سال (دوره پهلوی) قرار دارد که پس از مرمت و بازسازی تبدیل به محلی برای اقامت گردشگران شده است. این اقامتگاه سه باب اتاق با معماری و چیدمان سنتی به‌صورت کف‌خواب (دو، سه و چهار نفره) و ظرفیت اسکان ۱۵ نفر را دارد. اتاق‌های اقامتگاه پهلوی اصفهان با المان‌های قدیمی و بومی مانند ظروف سفالی و پشتی‌های مخملی تزیین شده‌اند و مجهز به تلویزیون، یخچال، اتو و سشوار، سیستم گرمایشی بخاری گازی و سیستم سرمایشی کولر اسپلیت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی هستند. حیاط این خانه سرسبز و بزرگ است و یک حوض فیروزه‌ای کوچک و باغچه‌های گل‌کاری شده دارد که از داخل اتاق‌ها قابل‌‌مشاهده هستند.

آشپزخانه عمومی با امکانات کامل، عکاس‌خانه با لباس‌های قاجاری و لری سنتی، چای‌خانه سنتی و تنور قدیمی از جمله امکانات اقامتگاه پهلوی اصفهان هستند. این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی ندارد. اقامت کودکان زیر هفت سال در اقامتگاه پهلوی رایگان است.

اقامتگاه سنتی پاسارگاد اصفهان

  • آدرس: استان اصفهان، اصفهان، خیابان استانداری، کوچه عقیلی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۰۷۵ ۲۵۱ ۰۹۳۸
  • فاصله تا مرکز شهر اصفهان با پای پیاده: ۱٫۳ کیلومتر (۱۶ دقیقه)
اقامتگاه سنتی پاسارگاد اصفهان دسترسی فوق‌العاده‌ای به مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان دارد

اقامتگاه سنتی پاسارگاد اصفهان در بنایی با قدمتی از دوره پهلوی اول (بیش از ۱۰۰ سال قبل) قرار دارد؛ بنایی که پس از بازسازی و مرمت در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان بومگردی افتتاح شد. این اقامتگاه دارای ۱۲ باب اتاق با ظرفیت‌های مختلف (دو تخته توئین زیرزمین، دو تخته توئین رو به باغ، چهار تخته داخل عمارت و پنج تخته شاه‌نشین) است؛ اتاق‌هایی که بسیاری از آن‌ها به حیاط زیبای این اقامتگاه با درختان کاج بلندقامت و حوض احاطه شده توسط باغچه ها دید دارند. برخی اتاق‌ها دارای یخچال، اسپیلت، بالکن، رخت آویز، بخاری، تخت‌هایی نرم و راحت، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند؛ برخی اتاق‌ها نیز سرویس بهداشتی و حمام ندارد و مهمانان آن‌ها باید به‌صورت مشترک از حمام و سرویس بهداشتی داخل محوطه استفاده کنند.

اقامتگاه سنتی پاسارگاد در نزدیکی میدان نقش جهان واقع شده است و گردشگران می‌توانند به‌راحتی و با پای پیاده خود را به جاهای دیدنی اصفهان برسانند. بنای این اقامتگاه مزین به آجرهای زرد رنگ و پنجره‌های بزرگ قهوه‌ای است و گردشگران تنها با بالارفتن از چهار پله می‌توانند به واحدهای اقامتی این مکان دسترسی داشته باشند. اقامتگاه سنتی پاسارگاد همچنین دارای پارکینگ با ظرفیت محدود است.

اقامتگاه سنتی پاسارگاد اصفهان

منبع عکس: اینستاگرام اقامتگاه سنتی پاسارگاد اصفهان. عکاس: ناشناس

اگر تاکنون در بهترین بوم گردی های اصفهان اقامت داشته‌اید یا بومگردی دیگری در اصفهان می‌شناسید، اطلاعات و نظرات خود را با ما و سار کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بوم گردی های اصفهان کدامند؟

اقامتگاه بومگردی اشکانی، شیخ لطف‌الله، پاسارگاد، سرای سنتی هاتف، سرای سفیر، خان نشین، اقامتگاه بومگردی کارما و پهلوی و...

مشهورترین بومگردی های اصفهان کدامند؟

سرای سنتی هاتف، سرای سفیر، خان نشین

بهترین بومگردیهای محله آشتگاه اصفهان کدامند؟

اقامتگاه بومگردی کارما و پهلوی

بهترین بومگردی‌های محله جلفای اصفهان کدامند؟

اقامتگاه سنتی میناس و خانه کشیش

منبع عکس کاور: legendaryiran.com. عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه