بهترین سواحل کیش | امکانات + تفریحات و جاذبه‌ها

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین سواحل کیش | امکانات + تفریحات و جاذبه‌ها

جزیره زیبای کیش با وجود سواحل درخشان و متنوع در میان آ‌ب‌های خلیج فارس، همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌رود.

وجود امکانات رفاهی و تفریحی مطلوب سبب شده است تا کیش به جزیره‌ای مناسب برای گشت‌وگذار و تفریح تبدیل شود. سواحل این جزیره از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جزیره کیش و دنج‌ترین نقاط برای تماشای خلیج فارس محسوب ‌می‌شوند؛ هرچند به‌دلیل تعدد بهترین سواحل کیش، انتخاب بهترین و زیباترین ساحل سخت به نظر می‌رسد.

ساحل نارگیل

منبع عکس: های هالیدی

بهترین سواحل کیش:

ساحل میرمهنا

میرمهنا

منبع عکس: سنه دژ

ساحل میرمهنا بزرگ‌ترین پارک ساحلی در شمالی‌ترین نقطه جزیره کیش است. شاید بتوان این ساحل را تمیزترین، دنج‌ترین و خلوت‌ترین ساحل کیش نامید. این پارک ساحلی زیبا در نزدیکی محله عرب‌ها و محل زندگی بومیان جزیره قرار دارد. گردشگران می‌توانند در کنار استفاده از تفریحات به‌روز جزیره، از بافت سنتی این منطقه و بازار عرب ها نیز بازدید کنند و با آداب و رسوم ساکنان آشنا شوند. این ساحل تصویر زیبایی از غروب خورشید پیش روی مسافران قرار می‌دهد و لاک‌پشت‌های آزاد جذابیت آن را بیشتر می‌کنند. ساحل میرمهنا زیستگاه جانوران دیگری همچون مرغ ماهی‌خوار و لک‌لک‌ها است.

ساحل میرمهنا

منبع عکس: تور کیش

میرمهنا نام یک سردار جنگی دوران قاجار است که با بسیاری از متجاوزان انگلیسی و هلندی مبارزه کرده است. پارک ساحلی میرمهنا محدوده مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک را شامل می‌شود و اسکله ماهی‌گیری میرمهنا این ساحل را به دو بخش تقسیم می‌کند. بازار ماهی‌فروش‌ها و بازار سنتی عرب‌ها در فاصل کمی از این ساحل قرار دارند.

ساحل میرمهنا تمام امکانات لازم برای یک تفریح خانوادگی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. نمازخانه ساحلی، کتابخانه عمومی، باربیکیو، آلاچیق، بوفه، چایخانه سنتی، زمین بازی کودکان، اسکله تفریحی، سکو برای تماشای دریا، اسکله قایق تندرو و اسکله ماهی‌گیری از امکانات پارک ساحلی میرمهنا هستند. در اسکله ماهی‌گیری میرمهنا به‌غیر از زمان‌ تخم‌ریزی ماهی‌ها، در ساعات مشخصی از روز امکان ماهی‌گیری وجود دارد. به‌دلیل وجود صخره‌های بلند، شنا در این ساحل ممنوع است. دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری با قایق تندرو و قایق پارویی، جت اسکی و غواصی از جمله تفریحات ساحل میرمهنا هستند. این ساحل یکی از بهترین مناطق کیش برای غواصی است.

ساحل کیش

منبع عکس: سایت یابکس

رستوران‌های توتی‌فروتی و میرمهنا در ساحل میرمهنا به مسافران خدمات می‌دهند. مراکز خرید زیتون، ونوس و صفین در نزدیکی این پارک ساحلی قرار دارند. هتل‌های خاتم، دیدار و امیرکبیر فاصله کمی با ساحل میرمهنا دارند. شهر زیرزمینی کاریز، پارک سافاری، خانه مردم‌شناسی کیش و آب‌انبار دوقلو از جاهای دیدنی نزدیک ساحل میرمهنا کیش هستند.

ساحل مرجان

ساحل مرجان

منبع عکس: تاج تراول

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه از زیباترین سواحل ایران و محبوب‌ترین سواحل جزیره کیش محسوب می‌شود. این ساحل با صخره‌های مرجانی، آب زلال و ماسه‌های سفید از جمله پاک‌ترین سواحل مرجانی ایران است که زاویه دید عالی از دریای نیلگون خلیج فارس و غروب خورشید پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. مرجان‌ها اکسیژن آب را تامین می‌کنند، باعث شفافیت آن می‌شوند و یکی از قدیمی‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند. این جلوه‌های زیبا و کم‌نظیر طبیعت از جمله زیست بوم‌های مهم به شمار می‌‎آیند.

ساحل مرجان کیش

منبع عکس: کیش میزبان

اسکله بتنی ساحل مرجان کیش از بهترین مکان‌ها برای عکاسی و تماشای دریا است. مجسمه بتنی در انتهای این اسکله نظرها را به خود جلب می‌کند؛ این مجسمه در واقع مردی را نشان می‌دهد که آرام و آسوده در میان حلقه‌ای نشسته است و کرنا (یک ساز بادی محلی) می‌نوازد. به‌دلیل نورپردازی زیبای اسکله، این ساحل یکی از بهترین سواحل کیش در شب به شمار می‌رود. 

اسکله بتنی ساحل مرجان کیش منظره‌ای به‌یادماندنی از خلیج فارس برای شما به یادگار می‌گذارد

نیمکت برای تماشای دریا، آلاچیق، کیوسک اجاره موتور برقی و چهارچرخ و بوفه از جمله امکانات ساحل مرجان کیش هستند. عکاسی، دوچرخه و موتور سواری، پاراسل، جت اسکی، قایق‌سواری، عواصی، شاتل و بناناسواری از جمله تفریحات ساحل مرجان کیش محسوب می‌شوند. ساحل مرجان برای شنا مناسب نیست؛ زیرا تماس با مرجان‌ها به بدن صدمه می‌زند. این ساحل از بهترین سواحل کیش برای جمع کردن صدف محسوب می‌شود.

منابع عکس‌ها: آژانس هواپیمایی ستاره ونک، آپارات، اسمارتیز، لیدوما تریپ

بازار مرجان و مرکز خرید کوروش در فاصله کمی از ساحل مرجان واقع شده‌اند. فودکورت فودلند، رستوران ساحلی بلولند و رستوران کافه یاس در نزدیکی این ساحل قرار دارند. هتل سیمرغ، هتل ارم کیش، هتل بزرگ داریوش، هتل شایان، پارمیس و هتل تعطیلات از جمله اقامتگاه‌های نزدیک به ساحل مرجان کیش هستند. تندیس اسب‌های ساحلی، کاخ‌های شماره یک و دو پهلوی، بازار فرانسوی‌ها، اسکله تفریحی بزرگ کیش و باغ پرندگان از جاذبه‌های اطراف این ساحل محسوب می‌شوند.

ساحل مرد ماهیگیر

مرد ماهیگیر

منبع عکس: تور کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از نقاط دیدنی کیش است که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک با ۴۰۰۰ متر مربع وسعت، بخشی از سواحل شرقی جزیره کیش است. مجسمه مرد ماهیگیری که در حال پرتاب تور خود به داخل دریا است، با ۱۲ متر ارتفاع، دومین مجسمه دکوراتیو بزرگ کشور بعد از مجسمه «صیاد آفتاب» در بندرعباس است که در این ساحل قرار دارد و هر بیننده‌ای را مبهوت زیبایی و عظمت خود می‌کند. این مجسمه تداعی‌گر فعالیت مردم بومی منطقه است.

دو آب‌نما در دو جهت شرقی و غربی پارک ساحلی مرد ماهیگیر ساخته شده‌ است که با جوی آب ۱۰۰ متری به هم وصل شده‌اند. سنگ‌فرش سنتی و استراحتگاه‌های زیبا زیر سایه درختان تنومند، هر رهگذری را مشتاق گذراندن وقت در این ساحل می‌کنند. در این پارک گیاهان بومی کیش همچون هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری و نخل خرما در کنار گیاهان زینتی غیربومی وجود دارند. ساحل مرد ماهیگیر نورپردازی بسیار هنرمندانه‌ای دارد و در هنگام غروب آفتاب منظره‌های بی‌نظیری برای عکاسی ایجاد می‌شود.

مرد ماهیگیر

منبع عکس: ایران توریسم آنلاین

ساحل مرد ماهیگیر کیش بهترین مکان برای ساختن مجسمه‌های شنی است. تله‌ کابین میکا مال از فزار ساحل ماهیگیر عبور می‌کند. مرکز غواصی کیش در فاصله کمی از ساحل ماهیگیر واقع شده است. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا از دیگر تفریحات این ساحل به شمار می‌آیند. چند کافه شبانه‌روزی، بوفه، دو رستوران، آلاچیق، ایستگاه کرایه دوچرخه و مسجد از امکانات ساحل مرد ماهیگیر هستند. هتل شایان، ریان و پارسیان در فاصله کمی از این ساحل قراردارند. کارتینگ کیش، پارک شهر، بولینگ مریم کیش و اسکله بزرگ تفریحی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پارک ماهیگیر هستند.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ

منبع عکس: foursquare  عکاس: پگاه بی غم

ساحل سیمرغ بعد از پارک مرجان، محبوب‌ترین و مهم‌ترین پارک ساحلی کیش است. این پارک دنج و زیبا ۱۵,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. سردیسی سفید از صورت عطار نیشابوری در انتهای اسکله پارک ساحلی سیمرغ قرار دارد که مهم‌ترین نشانه این پارک است؛ البته مجسمه‌های کودکانه و جذاب دیگری در این پارک ساخته شده‌ است. امکانات پارک سیمرغ شرایط را برای یک تفریح خانوادگی فراهم آوره‌اند. این ساحل از ماسه‌های مرجانی پوشیده شده است و یکی از بهترین سواحل کیش برای جمع کردن صدف و گوش‌ماهی محسوب می‌شود.

ساحل سیمرغ یکی از بهترین سواحل برای جمع کردن صدف است

وجود امکاناتی چون آلاچیق، سرویس بهداشتی، بوفه، مرکز تفریحات دریایی کیش، چند کافه مجهز و رستوران باکیفیت، مسیر پیاده‌روی روی شن، درختان نخل، کاکتوس، بنجامین، اکالیپتوس و انجیر، پارک لوله، زمین بازی مخصوص کودکان و پارک مخصوص با وسایل بازی ابتکاری سبب شده است تا گذراندن وقت در این ساحل بسیار خوشایند و سرگرم‌کننده باشد. 

ساحل سیمرغ

منبع عکس: کیش بوک

عکاسی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت، پینگ پنگ، بدمینتون، شنا، پاراسل، قایق موتوری، شاتل و بناناسواری، جت اسکی، پاراگلایدر، پاراموتور و غواصی از تفریحات پارک سیمرغ هستند. مرکز غواصی VIP کیش در این ساحل قرار دارد و به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و این ساحل را به یکی از بهترین سواحل کیش برای غواصی تبدیل کرده است. هتل مارینا، سیمرغ و مجموعه ویلایی شباویز در فاصله کمی از ساحل سیمرغ قرار دارند. کاخ مرجان، صخره خرچنگ‌ها، اسکله مرجان، پارک شهر و تله کابین میکامال در اطراف این ساحل واقع شده‌اند.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

منبع عکس‌ها: مهمان شو

ساحل درختان نارگیل با ۲۰,۰۰۰ متر مربع وسعت در بخش شرقی جزیره کیش قرار دارد. وجود ۲,۵۰۰ اصله درخت نارگیل در این ساحل دلیل نام‌گذاری آن است. برگ‌های درخت نارگیل بسیار بزرگ و خوش‌رنگ هستند و سایبانی عالی ایجاد ‌می‌کنند. رشد درخت نارگیل در اقلیم استوایی امکان‌‌پذیر است و این شرایط در ایران جز در مناطق محدودی از کیش و چابهار وجود ندارد. در جزیره کیش تنها ساحل درختان نارگیل شرایط آب‌و هوایی مشابه استوایی دارد. وجود درختان نارگیل و تلاقی دریا با درختان سبب شده است تا این ساحل از نظر گردشگری اهمیت زیادی پیدا کند.

ساحل درختان نارگیل شنی و سفید رنگ است و به‌دلیل دور بودن از فضای شهری جوی بسیار آرامش‌بخش دارد. این ساحل یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای خلیج نیلگون فارس به‌خصوص هنگام غروب خورشید و پیاده‌روی در کنار دریا است.

وجود آلاچیق‌های زیبا در امتداد ساحل، سایه‌بان به‌همراه میز و صندلی، بوفه، کافی‌شاپ و رستوران گذراندن وقت در ساحل درختان نارگیل را بسیار خوشایند می‌کنند. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، عکاسی، والیبال ساحلی، هندبال و فوتبال ساحلی از تفریحات ساحل درختان نارگیل هستند. به‌دلیل نزدیکی این ساحل به اسکله بزرگ تفریحی، پلاژ و مجموعه ورزشی آقایان شرایط استفاده از امکاناتی چون جت اسکی، قایق پارویی، قایق ماهی‌گیری، قایق کف‌شیشه‌ای، قایق پدالی، غواصی و سه‌چرخه‌های آبی، ماساژ و آموزش شنا فراهم است. دوش آب و سرویس بهداشتی در پلاژ آقایان وجود دارد.

ساحل درختان نارگیل

منبع عکس: آژانس هواپیمایی ستاره ونک

جاذبه‌های گردشگری مختلفی چون پارک هنگام، شهربازی هایلند و قلعه وحشت در فاصله کمی از ساحل درختان نارگیل قرار دارند. هتل داریوش، هتل پارسیان، آبادگران هتل،‌ هتل ستاره کیش، هتل ارم، هتل آرامیس و هتل سارا در اطراف این ساحل واقع شده‌اند. مراکز خرید معروفی همچون پانیذ، مرکز خرید مریم ۲، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید رویا و بازار پردیس ۲ در نزدیکی ساحل درختان نارگیل قرار دارند و می‌توان پس از خرید و بازارگردی لحظات آرامی را در این ساحل سپری کرد.

ساحل اسکله تفریحی

اسکله تفریحی

منبع عکس: تور کیش

اسکله تفریحی کیش در شرقی‌ترین قسمت جزیره با ۱۰,۰۰۰ متر مربع وسعت، در مرداد ماه ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شد و به‌دلیل چشم‌انداز وسیع و زیبا به‌ویژه به هنگام غروب خورشید در میان گردشگران بسیار محبوب است. این اسکله ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد با سکوهای چوبی، بستر زیبای خلیج فارس را زیر پای بازدیدکنندگان خود می‌گستراند. مهندسی ساخت این اسکله به‌گونه‌ای است که به زیستگاه جانداران دریای آسیبی نمی‌رساند. با ایستادن روی اسکله می‌توان‌ بخشی از زندگی زیر آب را مشاهده کرد.

ساحل اسکله تفریحی

منبع عکس: رهی نو

اسکله تفریحی کیش درست پشت بازار ونوس ساخته شده است. ورودی اسکله از خیابان اصلی شروع می‌شود و شامل پیاده‌رویی مزین به چترهای رنگی است. پس از این بخش باید از مسیر دوچرخه‌سواری گذر کرد تا به پارک ساحلی و اسکله رسید. نشستن بر صندلی‌های رو به دریا منظره متفاوتی از امواج، مرغان دریایی، ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های بزرگ را پیش روی گردشگران به نمایش می‌گذارد. نورپردازی خوب سبب شده است تا این ساحل در شب نیز بسیار تماشایی باشد. بهترین زمان بازدید از اسکله تفریحی کیش هنگام غروب و طلوع خورشید است.

نشستن روی صندلی‌های اسکله تفریحی و تماشای مرغان دریایی بسیار لذت‌بخش است

اسکله تفریحی کیش در تمام مدت شبانه‌روز فعال است. قدم زدن، عکاسی، ماهیگیری، جت اسکی، فلای بورد، قایق‌ پدالی، قایق‌ عادی و شیشه‌ای و غواصی، دوچرخه‌سواری در کنار اسکله، بالون‌سواری، شاتل و بناناسواری، اسکوتر دریایی از تفریحات ساحل اسکله تفریحی محسوب می‌شوند.

ساحل اسکله تفریحی

منبع عکس: سفر آفرین

یک بوفه روی اسکله، چند کافه و رستوران در کنار اسکله و سرویس بهداشتی از جمله امکانات رفاهی ساحل تفریحی کیش هستند. ساحل ماسه‌ای تمیز و زیبا در کنار اسکله و مجسمه شخصیت‌های کارتونی از دیگر زیبایی‌های این ساحل محسوب می‌شوند. تله کابین میکامال کیش، بولینگ مریم، سیرک ایران و پرتغال و ساحل رشید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به اسکله تفریحی کیش هستند. هتل‌های معروفی چون کیش، آرامش، شایان، گامبرون و فلامینگو در فاصله کمی از این اسکله واقع شده‌اند.

ساحل کشتی یونانی

کشتی یونانی

منبع عکس: sixpillarsarts.wordpress

پارک ساحلی کشتی یونانی در کرانه جنوب غربی جزیره کیش با فضایی رمزآلود و هیجان‌انگیز میزبان گردشگران است. کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های کیش محسوب می‌شود. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در جنوب غربی جزیره و نزدیک به روستای باغو به گل نشسته است. خدمه کشتی هشتاد روز پیاپی تلاش کردند تا این کشتی نفتی هفت تنی را نجات دهند؛ اما سرانجام ناامید شدند، کشتی را آتش زدند و آن را رها کردند؛ به همین دلیل هیچ عنصر غیرفولادی در آن یافت نمی‌شود. وجود کشتی یونانی و جذابیت آن بهانه ساخت پارک ساحلی کشتی یونانی شد.

منلبع عکس‌ها: معراج گشت آسمان، کیش ادوایزر، قصر شایان، ایران هتل آنلاین

ساحل کشتی یونانی یکی از بهترین سواحل کیش در شب و غروب آفتاب محسوب می‌شود. امکاناتی چون وسایل بازی و تفریح کوکان، سایه‌بان، نیمکت، آلاچیق، پیست دوچرخه‌سواری و ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت، بوفه، کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی و آمفی‌تئاتر در این ساحل فراهم هستند. عکاسی در کنار مجسمه‌های زیبای ساحل، اسب و شتر سواری، غواصی، پاراسل، بناناسواری، دوچرخه‌سواری از جمله تفریحات ساحل کشتی یونانی است. امروزه به‌دلیل فرسایش و تخریب طبیعی کشتی یونانی امکان بازدید از آن وجود ندارد. روستای باغو، قلعه جنی و پارک موضوعی جاذبه‌های گردشگری اطراف ساحل کشتی یونانی هستند.

ساحل مارینا

ساحل مارینا

منبع عکس: نایس کیش

ساحل مرجانی و اختصاصی مارینا پارک در شرقی‌ترین بخش جزیره، یکی از بهترین سواحل کیش در شب محسوب می‌شود. این ساحل اولین مارینای ایران است که در کنار هتل پنج ستاره مارینا پارک قرار دارد. مارینای جزیره کیش مقیاسی کوچک‌تر از بندر دارد و به‌طور اختصاصی به‌منظور سرویس‌دهی و ارائه امکانات برای پهلو گرفتن شناورها و قایق‌های کوچک و لوکس احداث شده است؛ ولی امکانات تفریحی کامل سبب شده‌ است که این ساحل از محبوب‌ترین سواحل کیش به شمار بیاید. 

بزرگ‌ترین فضای سبز جزیره در مارینا پارک است

بزرگ‌ترین فضای سبز جزیره با تنوع گیاهی چشم‌نواز و طراحی زیبا، کلوپ تفریحی، کلوپ غواصی، مدرسه بادبانی، سالن ماساژ، پارک بادی، استخر آب شیرین، پیست دوچرخه‌سواری، پارک اتومبیل سواری و چندین رستوران‌ و کافه از امکانات ساحل مارینا پارک کیش هستند. تفریحاتی چون شنا، قایق‌سواری، پاراسل، کایاک، شاتل‌سواری، جت اسکی، غواصی، ماشین پرواز، کایت بوردینگ، ویک بوردینگ و بناناسواری به‌صورت دسته‌جمعی از تفریحات ساحل مارینا محسوب می‌شوند.

منابع عکس‌ها: ویرگول، کیش میزبان، خبرگزاری موج، آژانس مسافرتی دلتابان

هتل مارینا پارک به‌دلیل ارائه خدمات وسیع و باکیفیت یکی از بهترین مراکز اقامتی کیش است. این بخش از جزیره از جاذبه‌های دیگر و مراکز تجاری مهم فاصله دارد و به مکانی دنج و اختصاصی تبدیل شده است. باغ پرندگان، دلفیناریوم، ساحل مرجان و درخت سبز نزدیک‌ترین دیدنی‌های اطراف ساحل مارینا هستند.

ساحل کلبه هور

کلبه هور

منبع عکس: سفر بانک

ساحل صخره‌ای کلبه هور یکی از بهترین و زیباترین نقاط گردشگری جزیره و از بهترین سواحل کیش در شب محسوب می‌شود. در گذشته کلبه‌هایی در این ساحل برای استراحت ماهیگیران وجود داشت و همین موضوع دلیل نام‌گذاری آن است. انرژی مثبت در فضای این ساحل موج می‌زند. صدای برخورد امواج به صخره‌ها و فوران آب منظره بی‌نظیر و صوت آرامش‌بخشی را ایجاد می‌کند و هر بیننده‌ای مسحور آن می‌شود.

ساحل کلبه هور

منبع عکس: لست تورز

مجسمه معروف و ۱۶ متری فانوس دریایی کلبه هور یکی از نمادهای جزیره کیش است که در ساحل کلبه هور قرار دارد. این مجسمه در واقع مردی بلند‌قامت و فانوس به دست را نشان می‌دهد که راه را برای افراد روشن می‌کند. مجسمه فانوس دریایی که به نام نگهبان دریا نیز شناخته می‌شود، یک اثر ارزشمند هنری از محمد سالاریان است. تکنولوژی جت لایت استفاده شده در این اثر هنری حدود ۴۰۰ متر از مسیر دریا را روشن می‌کند.

آلاچیق، بابیکیو، نیمکت، دو رستوران، اجاق‌های خورشیدی، آب آشامیدنی، سیستم روشنایی مطلوب برای شب و خدمات کرایه دوچرخه و موتور برقی به‌صورت شبانه‌روزی از جمله امکانات ساحل کلبه هور هستند. پیاده‌روی، تماشای منظره طلوع و غروب خورشید، دوچرخه‌سواری، غواصی، ماهی‌گیری، تماشای آبزیان در آب زلال ساحل صخره‌ای، اسب‌سواری، بازدید از لنج به گل‌نشسته در فاصله ۲۰۰ متری خط ساحلی از جمله تفریحات ساحل کلبه هور محسوب می‌شوند.

منابع عکس‌ها: فانزی، foursquare عکاس: سعید ساسانی، foursquare عکاس: تارا ناصوحی، جاذبه‌ها

انجام نورپردازی زیبا روی لنج ماهی‌گیری هور جذابیت‌های بصری شبانه این ساحل را دو چندان کرده است. اگر غواصی در کلبه هور را تجربه کردید حتما هنگام مد از غار پنج متری در جنوب نیز بازدید کنید. جاهای دیدنی چون ساحل قارچی، ساحل کشتی یونانی و پارک موضوعی در فاصله کمی از کلبه هور قرار دارند؛ همچنین هتل‌های آریا باستان و ترنج نزدیک‌ترین مراکز اقامتی به ساحل هور محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

اواخر فصل پاییز، طی فصل زمستان و اوایل بهار، آب و هوای کیش از لحاظ دما در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد و بهترین زمان برای حضور در سواحل زیبای جزیره است؛ البته در این زمان از سال جزیره شلوغ و پررفت‌وآمد خواهد بود. انتخاب برخی از افراد برای سفر به کیش، به‌دلیل برگزاری جشنوراه‌های مختلف، قرعه‌کشی‌ها، جشن‌ها و کنسرت‌ها، فصل تابستان است. جزیره کیش در پاییز به‌دلیل آب‌وهوای ناآرام، شروع مدارس و دانشگاه‌ها خلوت‌تر می‌شود. در این زمان از سال قیمت‌ هتل‌ها و بلیط‌ها ارزان‌تر است و جشنواره‌های حراج بسیاری برگزار می‌شود؛ به همین دلیل برخی پاییز را برای سفر به کیش و اقامت و خرید به‌صرفه انتخاب می‌کنند. 

سفر به کیش

منبع عکس: ممتاز نیوز

اگر از ساکنان جزیره زیبای کیش هستید یا از سواحل آن دیدن کرده‌اید؛ لطفا نظرات خود را در پایین این مقاله با ما و مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سواحل کیش کدامند؟

ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، کلبه هور، میرمهنا، مرد ماهیگیر، اسکله تفریحی، درختان نارگیل

بهترین سواحل کیش در شب کدامند؟

کلبه هور، میرمهنا، مرجان، مرد ماهیگیر، اسکله تفریحی، سیمرغ، درختان نارگیل

خلوت‌ترین سواحل کیش کدامند؟

کلبه هور، درختان نارگیل، مارینا

بهترین سواحل کیش برای شنا کدامند؟

درختان نارگیل، مرد ماهیگیر، سیمرغ

منبع عکس کاور: کیش تریس

مطالب مرتبط:

دیدگاه