نخستین کشتی کروز ۱۷۰۰ نفره کشور در بوشهر رونمایی می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
نخستین کشتی کروز ۱۷۰۰ نفره کشور در بوشهر رونمایی می‌شود

نخستین کشتی کروز خریداری شده از فرانسه در چند روز آینده در آب‌های خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود.

طبق اعلام مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اولین کشتی کروز خریداری شده از فرانسه با ظرفیت حمل ۱۷۰۰ گردشگر و ۷۰۰ خودروی سواری نفر در چند روز آینده در آب‌های خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود.

طبق گفته فاطمی، این کشتی کروز از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی از فرانسه خریداری شده است و به‌دلیل نیاز این کشتی بزرگ به مقادیر بالای سوخت، با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی‌های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای آغاز به کار در آب‌های خلیج فارس هم‌اکنون برطرف شده است.

همچنین طبق اظهارات مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، این کشتی فرانسوی با ۹ طبقه، ظرفیت اقامت شبانه ۵۲۰ نفر گردشگر را نیز در هر سفر دریایی داراست و به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

فاطمی عنوان کرد:

بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام قرار است این کشتی در مسیر‌های مختلفی از جمله مسیر ساحلی خوزستان، بندر‌عباس و چابهار به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفر‌های بین‌المللی توسط این کروز، تصریح کرد:

برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام سفر‌های بین‌المللی توسط این کشتی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کشتی را تردد و انجام سفر‌های دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال عنوان و اظهار کرد:

بدون شک با استفاده از این کشتی می‌توان گردشگران زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی ادامه داد:

همچنین امکان تردد گردشگران ایرانی علاقه‌مند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر ارزان قیمت‌تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

وی تاکید کرد:

بر‌اساس تدارکات به عمل آمده در چند روز آینده شاهد آغاز به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آب اندازی کشتی کروز مذکور در آب‌های خلیج فارس را نقطه عطف گردشگری دریایی کشور عنوان کرد و گفت:

امیدواریم با افزایش ورود شناور‌های بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول صنعت گردشگری دریایی کشور باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع iribnews

دیدگاه