ویژگی های موثر در انتخاب صرافی خرید ارز دیجیتال

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
ویژگی های موثر در انتخاب صرافی خرید ارز دیجیتال

افرادی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، به‌خاطر تعدد مراکز معاملاتی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند باید کدام‌یک را انتخاب کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مدت زیادی نیست که ارزهای دیجیتال نقل محافل سرمایه‌گذاران شده‌‌اند و توجه افراد بسیاری را جلب کرده‌اند. اکنون همه تاحدودی می‌دانند ارزهای دیجیتال چه هستند، چه کاربردی دارند و تا چه اندازه می‌توانند سودآور باشند. اما سوال بسیاری از افراد این است که چطور و از کجا می‌توانند ارز دیجیتال بخرند. پاسخ به این سوال و معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین و بررسی قیمت ارز دیجیتال موضوعی است که در این مقاله به آن می‌‌پردازیم.

ویژگی ‌های بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال چیست؟

با یک جستجو ساده متوجه می‌شوید که لیست بلندی از صرافی‌های ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. برخی از این صرافی‌ها متعلق به یک کشور خاص هستند و برخی دیگر در سطح بین‌الملل امکان تراکنش با دارایی‌های دیجیتال را فراهم کرده‌اند. از صرافی‌های بین‌المللی که بگذریم، به لیستی از صرافی‌های ایرانی می‌رسیم که امکان معامله ارزهای دیجیتال مختلف را در ایران فراهم کرده‌‌اند. افرادی که به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند، به‌خاطر تعدد مراکز معاملاتی سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند باید کدام‌یک را انتخاب کنند.

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال باید داشته باشد،‌ اشاره می‌کنیم.

نقدینگی بالا

نقدینگی یعنی دارایی‌هایی که خریداران به آن نیاز دارند، در صرافی وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال اگر کاربری بیت کوین بخواهد و صرافی نقدینگی کافی برای تأمین بیت کوین مورد نیاز او را نداشته باشد، کاربر باید منتظر بماند تا فروشندگانی پیدا شوند و بیت‌کوین‌هایشان را بفروشند و نقدینگی را تأمین کنند تا او بتواند آنچه می‌خواهد را بخرد.

البته بیت کوین جزء دارایی‌هایی است که در اکثر صرافی‌های جهان نقدینگی بالایی دارد. مشکل نقدینگی معمولا تریدرهایی را دچار مشکل می‌کند که قصد سرمایه‌گذاری روی توکن‌های کوچک را بازار دارند.

تنوع دارایی‌های دیجیتال

دورانی که ارزهای دیجیتال به بیت کوین و اتریوم محدود می‌شد، به پایان رسیده. در حال حاضر هزاران توکن در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و تریدرها با توجه به تحلیل تکنیکال و فاندامنتالی که انجام می‌دهند و استراتژی معاملاتی که می‌چینند، ممکن است روی توکن‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال باید دارایی‌های دیجیتال معتبر را در لیست معاملاتی‌اش داشته باشد تا کاربران با مشکل مواجه نشوند.

امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز برای صرافی‌های ارز دیجیتال است. اکثر صرافی‌ها پروتکل‌های امنیتی حرفه‌ای برای پیشگیری از حملات سودجویانه دارند؛ اما یک نکته ظریف برای امنیت کاربران ایرانی وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

رپورتاژ

اکثر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال مثل بایننس، کاربران ایرانی را در لیست تحریم خود قرار داده‌اند و به آی‌پی‌های ایرانی خدمات نمی‌دهند. به همین دلیل کاربران برای کار با این صرافی‌ها یا باید از آشنایانشان در کشورهای خارجی کمک بگیرند یا آی‌پی فیک خارجی بخرند. در صورتی که صرافی متوجه شود کاربری از هویت یا آی‌پی جعلی استفاده می‌کند، حسابش را با تمام دارایی‌های موجود مسدود خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد معامله در صرافی‌های خارجی تحریم‌کننده، برای کاربران ایرانی ریسک زیادی دارد.

اعتبار

متاسفانه تعداد پروژه‌های کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال کم نیست؛ آن‌ها در همه جا وجود دارند،‌ از صرافی‌های جعلی گرفته تا عرضه اولیه‌های فیک و حتی توسعه توکن‌های تقلبی. اعتبار یک صرافی نقش مهمی در اعتماد کاربران ایجاد می‌کند، مثلا صرافی‌های بزرگی مثل بایننس یا کوین بیس سال‌ها است در بازار فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند اعتماد کاربران را جلب کنند و به صرافی‌های معتبر بین‌المللی تبدیل شوند.

اگر قصد دارید از طریق یک صرافی جدید برای خرید یا فروش ارز دیجیتال اقدام کنید، حتما درباره اعتبار، تاریخچه و مجوزهای قانونی مطالعه داشته باشید و با اطمینان از اصالت صرافی به آن اعتماد کنید.

آیا در صرافی امکان بررسی قیمت ارز دیجیتال وجود دارد؟

اکثر صرافی‌ها امکان بررسی قیمت لحظه ای ارز دیجیتالی که در لیست معاملاتشان وجود داشته باشد را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر هنگام خرید یا فروش یک ارز دیجیتال، قیمت‌های آن را در صرافی‌های مختلف بررسی کنید، متوجه می‌شوید که قیمت دارایی‌ مورد نظرتان در هر صرافی متفاوت است.

علت این تفاوت قیمت به نقدینگی و میزان عرضه و تقاضا در صرافی برمی‌گردد. فرض کنید در صرافی بایننس تعداد زیادی خریدار بیت کوین وجود داشته باشد، اما تعداد فروشندگان کم باشد. در نتیجه بیت کوین به همه خریداران نمی‌رسد؛ برخی از آن‌ها باید بیشتر منتظر بمانند و این ارز دیجیتال را با قیمت بیشتری بخرند. اگر در همان زمان تعداد فروشندگان بیت کوین در صرافی کوین بیس نسبت به خریداران آن بیشتر باشد، جریانی برعکس صرافی بایننس ایجاد می‌شود. در این صورت در صرافی کوین بیس نقدینگی بیت کوین افزایش پیدا می‌کند و نه‌تنها همه خریداران بیت کوین‌های مورد نیازشان را دریافت می‌کنند، بلکه مقداری بیت کوین هم در استخر نقدینگی صرافی باقی می‌ماند. در نتیجه قیمت کاهش پیدا می‌کند.

این اختلاف قیمت‌ها شیوه‌ای منحصربه‌فرد از معامله ارزهای دیجیتال را هم ایجاد کرده که به آن «آربیتراژ تریدینگ» می‌گویند. در این معاملات تریدرها یک دارایی را در صرافی ارزان‌تر می‌خرند و آن را در صرافی گران‌تر می‌فروشند.

خرید بیت کوین از بهترین صرافی ایرانی

همان طور که گفتیم خرید بیت کوین از صرافی‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی ریسک زیادی دارد. از طرفی کاربران ایرانی برای خرید این ارز دیجیتال باید ابتدا در یک صرافی ارز فیات، ریالشان را به دلار تبدیل کنند، بعد از آن در صرافی‌هایی ثبت نام کنند که جفت ارز بیت کوین/ دلار را ارائه می‌دهند یا دلار را به تتر تبدیل کنند و با تتر بیت کوین بخرند.

رپورتاژ

یک صرافی معتبر ایرانی، تمام چالش‌های معاملات چندگانه را از پیش روی تریدرها برمی‌دارد. در پلتفرم ایرانی شما می‌توانید هزینه بیت کوین‌های مورد نیازتان را به‌سادگی یک تراکنش اینترنتی بانکی پرداخت کنید. بعد از پرداخت هم بیت کوین‌ها وارد حسابی می‌شوند که در صرافی باز کرده‌اید. در نهایت می‌توانید دارایی‌های خریداری شده را به سایر ولت‌های سرد و گرم خود انتقال دهید. یک پلتفرم ایرانی معتبر امکان اتصال به ولت‌های مختلف خارجی و ایرانی را دارد.

کلام آخر

بررسی قیمت ارز دیجیتال و پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین و سایر توکن‌ها، ساده‌ترین بخش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. صرافی ایرانی داموند damond.ir یک پلتفرم کاملا ایرانی است که بستری امن برای کاربران ایرانی فراهم کرده تا بتوانند بهترین دارایی‌های دیجیتال بازار را خریدوفروش کنند. این مجموعه جفت ارزهای کاربردی برای ایرانی‌ها، مثل جفت ارز بیت کوین/ ریال و تومان، را نیز ارائه می‌دهد.

داموند به پلتفرم معاملاتی بسنده نکرده است و مجله‌ای برای آموزش به کاربران بازار ارزهای دیجیتال هم ارائه داده. در این مجله کارشناسان ارزهای دیجیتال آموزش‌های روز بازار را از منابع معتبر جمع‌آوری می‌کنند و به زبان فارسی و با بیانی گویا در اختیار کاربران قرار می‌دهند. داموند به‌دنبال تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران و ارائه اطلاعات مفید به آن‌هاست تا به تریدرها کمک کند بیشترین میزان سود را از بازار به دست آورند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه