بازدید بیش از ۱۸۰ هزار نفر از موزه‌های مازندران در ایام نوروز

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
بازدید بیش از ۱۸۰ هزار نفر از موزه‌های مازندران در ایام نوروز

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از بازدید بیش از ۱۸۰ هزار نفر از موزه‌های سطح استان خبر داد.

مهدی ایزدی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در ستاد اجرایی خدمات سفر این استان اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ هزار نفر از موزه‌های سطح استان بازدید کرده‌اند. وی در این رابطه گفت:

در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ که از ۲۶ اسفند آغاز شد تا پایان دوازدهم فروردین سال جاری، ۱۳,۹۳۷,۹۴۳ نفر شب اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار مازندران اعم از هتل‌ها و متل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، واحدهای بوم‌گردی، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های موقت، مدارس و مهمان‌سراهای ادارات به ثبت رسید.

ایزدی با بیان اینکه خانه‌مسافرهای ثبت‌شده استان، ۴,۳۳۰,۵۹۸ اقامت را ثبت کردند، اظهار داشت:

رتبه بعدی اقامت‌های ثبت شده نوروزی طی ۱۶ شبانه‌روز اخیر مربوط به اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ‌ها، کانکس‌ها و برپایی چادرهای مسافرتی توسط مسافران است که ۶۶۹,۲۳۵ نفر شب اقامت را ثبت کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت ۸۸,۳۲۵ اقامت در هتل‌های مازندران نیز طی این مدت توسط مسافران نوروزی استان خبر داد و گفت:

طبق آمارها در این مدت ۴۱,۹۰۳ نفر شب اقامت در مجتمع‌های گردشگری، ۶,۳۲۷ نفر در مهمان‌پذیرها، ۹۳,۸۶۹ نفر شب اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵۹,۲۳۲ نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی مازندران و ۱۱۷ هزار و ۹۳ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش مانند مدارس ثبت شد.

ایزدی درباره میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران طی ۱۶ روز اخیر توسط مسافران نوروزی نیز گفت:

درمجموع از ۲۶ اسفند تا پایان دوازدهمین روز فروردین ۳,۹۴۴,۰۰۰ هزار و دو بازدید از جاذبه‌های مازندران ثبت شد که ۲۵۴,۲۸۶ بازدید مربوط به اماکن تاریخی استان، یک میلیون و ۹۳۴,۲۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی مازندران، ۱۳۷,۹۷۹ بازدید مربوط به اماکن تفریحی، ۹۲۰,۵۵ بازدید از اماکن مذهبی، ۲,۱۰۰ بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و ۱۸۲,۰۰۸ بازدید از موزه‌های استان بود.۱,۳۴۱,۳۷۱ هزار بازدید نیز از مجموعه‌های گردشگری استان طی این ۱۶ روز به ثبت رسید.

او با اشاره به نظارت ویژه بر فعالیت همه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی استان تا پایان سفرها گفت:

۱۷۰ نفر از همکاران ما برای نظارت بر همه مجموعه‌ها از ابتدای سفرها فعال هستند که تاکنون ۸۵۰ بازدید نظارتی از زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری مازندران در استان انجام شد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه طی این بازه زمانی فقط ۳۶ شکایت از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری استان ثبت شده است، گفت:

بیشترین شکایات با ۲۸ مورد مربوط به مراکز اقامتی بود همچنین درمجموع ۹۸ تذکر نیز ثبت کردند که ۳۷ مورد برای مراکز اقامتی، هفت مورد برای دفاتر خدمات مسافرتی و ۵۴ مورد مربوط به مراکز پذیرایی بود. ۱۱ مرکز اقامتی و ۱۰ مرکز پذیرایی نیز در این بازدیدها تاکنون شایسته تشویق ارزیابی شدند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه