ظرفیت کدام شهرها برای تعطیلات عید فطر تکمیل شده است؟

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۶
ظرفیت کدام شهرها برای تعطیلات عید فطر تکمیل شده است؟

با توجه به تکمیل ظرفیت اقامتی مجاز شهرها و استان‌های کشور، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان‌های آماده پذیرش مسافر را در غرب و شرق کشور اعلام کرد.

مصطفی فاطمی، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به بررسی‌های روزانه این ستاد، از تکمیل ۹۰ درصدی ضریب اشغال مراکز اقامتی مجاز شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز، سنندج و همدان خبر داد. وی افزود:

ضریب اشغال مراکز اقامتی مجاز استان‌های مازندران و‌ گیلان نیز در حال تکمیل شدن است.

فاطمی همچنین به ضریب اشغال بالای ۸۰درصدی استان‌ آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت:

نزدیک به ۸۰درصد ظرفیت استان‌های لرستان، همدان و کردستان نیز پر شده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به معرفی استان‌هایی در شرق و غرب کشور برای سفر در تعطیلات پیش‌ رو، استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و کرمانشاه در غرب کشور و استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان نیز در شرق کشور را به‌عنوان توصیه این ستاد برای مسافرت در تعطیلات عید سعید فطر مطرح کرد.

ارگ کریمخان

منبع عکس: اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 

دبیر ستاد هماهنگی سفر با بیان اینکه ضریب اشغال اقامتگاه‌های مجاز شیراز در حال تکمیل است، اظهار داشت:

بر اساس بررسی‌ها ضریب اشغال تخت و رزروهای انجام شده بیشترین تعداد مسافر در طول تعطیلات عید فطر متعلق به شیراز است و هم‌اکنون ظرفیت اقامتگاه‌های مجاز این شهر تکمیل شده است.

مصطفی فاطمی با بیان اینکه در شمال استان شهرهای مرودشت، سپیدان، اقلید، بوانات همچنین در جنوب و غرب استان شهرهای خفر، جهرم، لارستان، لامرد، کازرون، داراب و فیروزآباد شهرهایی هستند که آمادگی پذیرش مسافران در طول این ایام را دارند، خاطرنشان کرد:

در فصل بهار تمامی شهرهای استان فارس طبیعت بی‌نظیری دارند و از آنجا که آثار تاریخی در این استان پراکنده است، توصیه ما این است که مسافران شهرهای جایگزین را برای اقامت خود انتخاب کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه