بخش خصوصی و اصناف گردشگری هم عضو ستاد خدمات سفر می‌شوند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۱
بخش خصوصی و اصناف گردشگری هم عضو ستاد خدمات سفر می‌شوند

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در راستای برنامه‌ریزی برای تعطیلات عید فطر برگزار شد.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی از برگزاری جلسه ستاد مرکزی هماهنگی سفر با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و آغاز موج دوم سفر هموطنان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

در این جلسه مصطفی فاطمی، دبیر ستاد هماهنگی سفر، رویکرد مدیریت سفرها در تعطیلات عید فطر را مانند نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت:

مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای ایمن و مسئولانه، حمایت از کسب وکارهای آسیب‌دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن با در نظر گرفتن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تامین آرامش روانی جوامع میزبان به عهده تمامی دستگاه‌های عضو خواهد بود.

فاطمی با تاکید بر آماده‌باش استان‌ها به کمیته‌های اجرایی برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر اشاره کرد و افزود:

این کمیته‌ها عبارت‌اند از کمیته خدمات حمل‌ونقل، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی، ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته برنامه‌ریزی آمار، کمیته اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی هستند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به دریافت گزارش‌ اعضای ستاد سفرو بررسی اقدامات انجام‌شده اشاره و تصریح کرد:

نیازسنجی و ارتقای خدمات از جمله تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت بیشتر بر مراکز تفریحی و بین‌راهی، تلاش برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی و بهبود وضعیت نمازخانه‌ها موارد مهمی هستند که باید مورد توجه اعضا قرار گیرند.

از دیگر تاکیدات فاطمی در این جلسه می‌توان به استفاده حداکثری از خدمات راه آهن در راستای افزایش ایمنی و ارزان‌سازی سفر اشاره کرد. اضافه شدن وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان اعضای ستاد از موارد پیشنهادی بود که قرار شد، مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ریاست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مبنی بر مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌ها مقرر شد که از جلسه آینده در تمامی استان‌ها نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی به‌عنوان عضو اصلی در جلسه حضور داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه