برگزاری نشست تخصصی «مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی»

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
برگزاری نشست تخصصی «مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی»

نشست تخصصی «مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی» هم‌زمان با روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نشست تخصصی «مشارکت مردمی در حفاظت بناها و محوطه‎‌های تاریخی»  توسط معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. این نشست که دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۰۰ در فضای اسکای روم به آدرس «WWW.SKYROOM.ONLINE/CH/RICHT.DTP/RIHBS» برگزار می‌شود، به‌صورت هم‌زمان در تلویزیون اینترنتی پژوهشگاه به آدرس «WWW.TV.RICHT.IR» نیز قابل‌مشاهده است.

گقتنی است که شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) را به‌عنوان روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی نامگذاری کرده است و هر ساله در این روز، فعالیت‌های مختلفی در راستای اشاعه فرهنگ و تاکید بر اهمیت حفظ میراث فرهنگی در کشورهای جهان انجام می‌شود.

تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی‌افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها را می‌توان از جمله اهداف گرامیداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی دانست؛ یه‌علاوه، این روز بر گسترش آگاهی‌ها درباره تنوع و آسیب‌پذیری میراث فرهنگی در جهان و اهمیت تلاش‌ برای حفظ و نگهداری از ‌آن‌ها تمرکز دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه