بهترین رستوران های یزد | منوی رستوران ها + عکس و آدرس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین رستوران های یزد | منوی رستوران ها + عکس و آدرس

رستوران‌های سنتی و لوکس متعددی در شهر یزد وجود دارند که هر گردشگری را مشتاق می‌کنند تا غذاهای سنتی این دیار را در محیطی دلنشین و فراموش‌نشدنی بچشند.

یزد، شهری مملو از خانه‌های خشتی و گلی با بادگیرهای زیبا است که حتی قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن می‌تواند لذت‌بخش و مهیج باشد. در این میان، آنچه که حس حضور در شهر یزد را جذاب‌تر می‌کند، چشیدن غذاهای سنتی در بهترین رستوران های یزد است. در واقع، کمتر کسی پیدا می‌شود که تجربه سفری خوب و به‌یادماندنی را با طعم غذاهای محلی تکمیل نکند. برای آشنایی با رستوران‌های سنتی و لوکس یزد با ما همراه شوید تا با شناخت آن‌ها، برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید و در کنار جاهای دیدنی یزد، به آن‌ها سر بزنید.

بهترین رستوران های یزد:

رستوران سنتی حمام خان یزد

  • آدرس: یزد، خیابان قیام، جنب مسجد ملا اسماعیل (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۵۱۹۵
  • ساعت کاری: از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستورانی سنتی در حمامی تاریخی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمدرضا باقی‌پور)

حمام خان که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد، در میدان خان یزد قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی یزد محسوب می‌شود. بخشی از این حمام در سال ۱۳۷۳ هجری شمسی با تغییر کاربری به رستورانی سنتی با ظرفیت پذیرایی از ۱۲۰ نفر تبدیل شد. به این ترتیب، علاقه‌مندان به سازه‌های تاریخی می‌توانند از حمام دیدن کرده و در صورت تمایل خود را به یک وعده غذای سنتی ایرانی در رستوران مهمان کنند. کسانی که مایل به استفاده از رستوران باشند، نیازی به خرید بلیط ورودی ندارند؛ اما بقیه بازدیدکنندگان باید بلیط تهیه کنند.

در رستوران و چای‌خانه حمام یزد می‌توانید انواع غذاهای ایرانی نظیر کشک بادمجان، دیزی، کوفته، چلو کباب، چلو ماهی و... را سفارش دهید که دیزی‌های سنگی مشتریان پروپاقرصی دارد. همچنین امکان صرف غذاهای سنتی یزدی از قبیل شولی، قیمه یزدی و آش سنتی در محیطی تاریخی برایتان مهیا است. از امکانات رستوران خان یزد می‌توان به منو انگلیسی و کارکنان مسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد؛ ضمن اینکه امکان رزرو گروهی یا دربست و همین طور طبخ غذای سفارشی برای مشتریان وجود دارد.

رستوران مشیرالممالک یزد

  • آدرس: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۵۲۳۹۷۶۰
  • ساعت کار رستوران: از ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰؛ از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵ 
  • ساعت کار کافه رستوران امیر شکلات: از هفت تا ۱۰ برای صبحانه؛ از ۱۵:۳۰ تا ۲۲:۴۵ برای غذاهای ایتالیایی
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستوران سنتی بسیار بزرگ مشیرالممالک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Apex Predator)

رستوران مشیرالممالک یزد در هتل باغ مشیرالممالک قرار دارد که به‌عنوان اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی به حساب می‌آید. حتی اگر در این هتل اقامت نداشته باشید، می‌توانید در رستوران‌های آن اوقات خوشی را سپری کنید.

سه رستوران به نام رستوران نقاشی، رستوران یزد و رستوران باغ در این هتل فعال هستند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود، برای مشتریان جذابیت دارند. در رستوران نقاشی می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در محیطی مملو از دیوارهای نقاشی‌شده و پنجره‌های مشبک با شیشه‌های رنگی نوش جان کنید. علاوه بر غذاهای اصلی همچون كباب لقمه، جوجه كباب، شنیتسل مرغ، قورمه سبزی، فسنجان و... می‌توانید از پیش غذاها و سالاد بار نیز استفاده کنید.

رستوران باغ در محوطه باز قرار دارد و امکان صرف غذا روی تخت‌های چوبی و در کنار آب روان و درختان سربه‌فلک‌کشیده را برایتان فراهم می‌کند. رستوران یزد با ظرفیت ۱۵۰ نفر یکی دیگر از رستوران‌های مشیرالممالک است که غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی را سرو می‌کند. جوجه‌کباب بدون استخوان، ماهی قزل‌آلا، باقالی پلو با گوشت، کباب شیشلیک و کباب بره جزو بهترین و پرطرفدارترین غذاهای منوی رستوران هستند.

فضای سنتی یک بنای قاجاری، کارکنانی ملبس به پوشش سنتی و قدیمی، منوی متنوع و خدمات‌دهی مناسب از جمله مزایای رستوران‌های مشیرالممالک به حساب می‌آیند. از آنجا که این رستوران‌ها به‌صورت بوفه هستند، باید ابتدا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان (در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی) برای ورودی بپردازید.

تخت های چوبی در فضای روباز سنتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: 360DigiLook Inco)

کافه رستوران امیر شکلات نیز در محوطه زیبای هتل باغ مشیرالممالک یزد فعالیت دارد که علاوه بر صبحانه، با عرضه غذاهای ایتالیایی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. منوی فارسی و انگلیسی، منوی غذاهای گیاهی، امکان پذیرایی به‌صورت گروهی یا دربست از جمله امکانات این کافه رستوران هستند. ضمن اینکه برای برگزاری مراسم و مناسبت‌های مختلف برای عزیزانتان می‌توانید روی کافه رستوران امیر شکلات حساب کنید.

افطاری‌های خوشمزه مشیرالممالک در ماه رمضان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید که غذاهای سنتی یزد و دسرهای مخصوص ماه رمضان نظیر آش رشته، شله زرد، شولی سوپ، خورشت قیمه یزدی، خورشت به آلو، مرغ پارمیزان، کشک و بادمجان، جوجه، کوبیده، ماهی، انواع سالاد و... را شامل می‌شود.

رستوران هتل جاده ابریشم

  • آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه‌ نو (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۵۲۷۳۰
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستورانی سنتی در حیاط دارای حوض

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فرهاد شجریان)

رستوران جاده ابریشم در هتلی زیبا قرار دارد که قدمت ساختمان آن به دوره قاجار می‌رسد. از ویژگی‌های اصلی رستوران می‌توان به دیوارهای خشتی و چیدمان سنتی با تخت و حوضچه‌ای در وسط حیاط اشاره کرد که فضای بسیار دلنشینی دارد.

برای وعده ناهار و شام می‌توانید به این رستوران بروید و از صرف غذاهایی مانند خورشت، برنج، سوپ، کباب و غیره نهایت لذت را ببرید. کباب کوبیده، کوکو سبزی، تاس کباب شتر، بریانی مرغ هندی و خوراک بادمجان از پرطرفدارترین غذاهای رستوران هستند. علاوه بر این، چای‌خانه‌ای سنتی در هتل مشغول به کار است که از مشتریان خود با انواع قهوه، چای و دمنوش پذیرایی می‌کند.

یک پرس جوجه با برنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Jin)

با توجه به محیط باز رستوران، دو کولر آبی بزرگ در حیاط تعبیه شده است تا مشتریان در فصل تابستان نیز لحظات خوبی را سپری کنند. از آنجا که این رستوران در نزدیکی مسجد جامع و آتشکده یزد واقع شده است، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر بازدید از آن‌ها، در این رستوران دلی از عزا درآورید. ضمنا برای استفاده از رستوران نیازی نیست که در هتل اقامت داشته باشید. وجود پارکینگ در کنار رستوران به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دغدغه خودروی خود را پارک کنید.

کافه عدسی پناهنده

  • آدرس: یزد، خیابان قیام، میدان خان، بازار چیت‌ساز (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۲۶۰۲
  • ساعت کاری: از ساعت ۶ تا ۱۶
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

غذاخوری ساده ای با میز و صندلی سفید

منبع عکس: سایت cafepanahandeh.ir (عکاس: ناشناس)

کافه عدسی پناهنده در سال ۱۳۲۳ هجری شمسی توسط حاج بمانعلی پناهنده افتتاح شد و بعدها پسرش، علی اصغر پناهنده در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی طباخی پدر را به عدسی پناهنده تبدیل کرد. محسن و طاهر پناهنده از سال ۱۳۹۳ هجری شمسی مدیریت این کافه عدسی را برعهده گرفته‌اند.

در حال حاضر، کافه عدسی پناهنده در وعده صبح و ظهر پذیرای مشتریان است و یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین کافه‌های شهر یزد به حساب می‌آید. جالب اینکه مشتریان کافه از هر قشری هستند و از دانشجو تا کسبه‌ بازار به اینجا می‌آیند.

یک کاسه عدسی با نان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Keyv Ilb)

برای صبحانه می‌توانید از میان آش آبادانی، عدسی سفارشی، نیمرو، املت، املت ترکی، املت پیتزایی، خاگینه، قرمه نیمرو، سبزی خوردن، چای و نبات دست به انتخاب بزنید. با این حال، آنچه پناهنده را متفاوت می‌کند، عدسی‌هایی است که ظاهرا حتی کسانی را که به این غذا علاقه ندارند، وسوسه می‌کند تا آن را بچشند. در منوی ناهار، خوراک ماهی، خوراک کباب کوبیده، خوراک مرغ، خوراک میکس، چلو میکس، خوراک جوجه زعفرانی، زرشک پلو با مرغ، چلو ماهی تیلاپیا، چلو کباب کوبیده و دیزی سنگی مخصوص گنجانده شده است. کافه عدسی پناهنده علاوه بر شعبه بازار، در صفائیه نیز شعبه دارد.

رستوران سنتی فیروزه

  • آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۰۲
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستورانی روباز با دکوراسیون سنتی و حوض آب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: هتل فیروزه)

رستوران سنتی فیروزه در بافت تاریخی شهر و در نزدیکی مسجد جامع یزد قرار دارد. این رستوران در سال ۱۳۹۵ هجری شمسی در حیاط هتل سنتی فیروزه با ظرفیت ۸۰ نفر آغاز به کار کرد. وجود تخت‌های چوبی و حوض آب و گلدان‌های زیبا، جذابیت صرف غذا در این محیط سنتی را مضاعف کرده‌اند. در منوی فارسی و انگلیسی رستوران، انواع غذاهای ایرانی و پیتزا وجود دارد که به‌گفته بسیاری از مهمانان هتل و مشتریان، غذاهایی درجه یک و عالی هستند. برای رزرو گروهی و دربست می‌توانید از قبل با رستوران هماهنگ کنید.

کافه رستوران سنتی فوکا

  • آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان مسجد جامع (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰
  • ساعات کاری: از ساعت ۱۶ تا ۲۴
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستورانی سنتی در پشت بام سازه ای تاریخی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: وحید منتظری)

کافه رستوران سنتی فوکا یکی از رستوران‌های سنتی و نسبتا جدید یزد به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با ظرفیت ۱۵۰ نفر افتتاح شد. این کافه رستوران با عرضه غذاهای لذیذ در دکوراسیونی خاص و شیک، رضایت مشتریان زیادی را به دست آورده است.

در اینجا می‌توانید از فضای داخلی استفاده کرده یا غذایتان را در حیاط یا پشت‌بام رستوران نوش جان کنید. قطعا صرف غذا روی بام و تماشای منظره مسجد جامع و بادگيرها لذتبخش خواهد بود. در منوی رستوران، انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسرهای خوشمزه گنجانده شده است.

یک پرس برنج و قیمه یزدی با جوجه کباب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mona H)

پیش‌ غذاها شامل شولی یزدی، سوپ جو با مرغ، سالاد کلم، سالاد فصل، ماست محلی و خیار و ماست موسیر می‌شود. برای غذای اصلی می‌توانید خوراک ماهیچه، کباب مخصوص سلطانی، کباب شاه عباسی، خوراک کباب درباری، زرشک پلو با مرغ، چلو خورشت قیمه یزدی، چلو خورشت قورمه سبزی و کشک و بادمجان سفارش دهید. در صورتی که برای شام به این رستوران بروید، علاوه بر غذاهای سنتی ذکرشده می‌توانید پیتزا (پیتزا پنجره‌ای، پیتزا رست بیف، پیتزا چیکن پپرونی)، سوخاری و برگر نیز میل کنید.

این کافه رستوران دارای بخش وی‌آی‌پی برای برگزاری مراسم و جشن‌ها، به‌خصوص جشن تولد است و می‌توانید از این طریق عزیزان خود را غافلگیر کنید.

رستوران سنتی شاه مردان

  • آدرس: یزد، خیابان کاشانی، نبش بلوار امام جعفر صادق (ع)، ابتدای کوچه مازاری‌ها (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۸۲۴۴۰۳۹
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰؛ از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۱۵ 
  • بهترین رستوران‌ های سنتی یزد

رستورانی سنتی با میز و صندلی و سکوهایی برای نشستن

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: عماد کلانتری)

رستوران سنتی شاه مردان که با نام سینی‌سرای شاه مردان نیز شناخته می‌شود، یکی از رستوران‌های معروف و قدیمی یزد است که برای پذیرایی از ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد. این رستوران از فضایی سنتی برخوردار است و امکان صرف غذا روی سکوها و همین طور میز و صندلی وجود دارد. در اینجا فرصت دورهمی‌‌های به‌یادماندنی با سینی‌های خانوادگی را خواهید داشت که قطعا تجربه متفاوتی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

سینی دونفره مخصوص شامل کوبیده گوسفندی، کباب قفقازی، جوجه چینی، گوجه کبابی همراه با دورچین سیب‌زمینی سرخ‌شده، ترشی، خیارشور، کلم قرمز، پیاز، لیمو ترش؛ سینی سه‌نفره مخصوص شامل کوبیده گوسفندی، کباب قفقازی، جوجه‌کباب زعفرانی، ماهی قزل‌آلا، جوجه چینی، گوجه کبابی با دورچین؛ سینی پنج‌نفره مخصوص شامل کوبیده گوسفندی، کباب قفقازی، جوجه‌کباب زعفرانی، جوجه با استخوان، کباب برگ ممتاز، ماهی قزل‌آلا، جوجه چینی، گوجه کبابی با دورچین می‌شود.

وجود منوی دو زبانه فارسی و انگلیسی باعث شده است که مشتریان به‌راحتی با مهمان خارجی خود راهی این رستوران شوند. علاوه بر این، امکان رزرو، غذای بیرون‌بر، جای پارک بسیار مناسب، پذیرایی گروهی و دربست و همچنین طبخ غذای سفارشی از دیگر خدمات این رستوران هستند.

تالار یزد

  • آدرس: یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱
  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۲۳
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران مجللی با سقف و ستون های بلند

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محسن مهراد)

تالار یزد که با نام‌های حاجی آشپز و آقای قهوه‌چی نیز شناخته می‌شود، به‌لطف کیفیت و تنوع بسیار عالی غذاها، محیط تمیز و مرتب رستوران و کارکنان مجرب، رضایت مشتریان را جلب کرده است. این رستوران که از رستوران‌های قدیمی شهر یزد به حساب می‌آید، از رستوران، بیرون‌بر و سالن‌های متعددی تشکیل شده است. مجموعه مذکور توسط حاج غلامعلی قهوه‌چی الحسینی معروف به حاجی آشپز (حاجی قهوه‌چی) در سال ۱۳۶۴ هجری شمسی تاسیس شد. تالارهایی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید برای برگزاری جشن و مراسم‌ مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

منوی رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، دسرهای متنوع و انواع نوشیدنی می‌شود و به این ترتیب دستتان برای انتخاب غذای موردعلاقه‌تان باز است. با این حال، باقالی پلو با ماهیچه حرف اول را در میان غذاهای تالار یزد می‌زند که طعم بی‌نظیری دارد.

سایر غذاهای اصلی رستوران شامل خوراک قفقازی، خوراک برگ، خوراک سلطانی، خوراک به آلو سفارشی، خوراک میگو پفکی، ماهی کباب قزل‌آلا، فسنجان گوشت، قیمه یزدی، کوفته تبریزی، میرزا قاسمی، دلمه برگ مو و... می‌شود. چلوها نیز پای ثابت منو هستند که گزینه‌های مختلفی نظیر چلو کباب کوبیده، چلو لقمه، چلو وزیری، چلو مرغ با سس و سبزی پلو با ماهی شیر را در بر می‌گیرند. برای پیش‌غذا می‌توانید سوپ، کیک مرغ، نان و پنیر رولی، سالاد سزار، بشقاب سبزیجات، سالاد فتوش، سبزی خوردن، ماست و خیار سفارش دهید. تیرامیسو، پان اسپانیا، پاناکوتا، ژله بستنی، کارامل شکلاتی، ترحلوا و... نیز انتخاب‌های خوبی برای دسر هستند.

گوشت با چیپس و سبزی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محسن جباری)

اگر عاشق فست فود هستید، از چشیدن طعم پیتزا (پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا پپرونی، پیتزا میگو، پیتزا سبزیجات)، سوخاری (بال سوخاری، بازو سوخاری، میکس ران و سینه اسپایسی)، برگر (گردو برگر، زینگر برگر، چیلی برگر، کارامل برگر) و پاستا لذت خواهید برد.

تالار و رستوران نگین

  • آدرس: یزد، میدان شهدای محراب، بلوار مدرس (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۸۲۵۶۹۶۱
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران نگین در سال ۱۳۸۵ هجری شمسی آغاز به کار کرد و انواع غذاهای لذیذ و با کیفیت ایرانی و سنتی را در وعده ناهار و شام طبخ و عرضه می‌کند. این رستوران طرفداران زیادی بین مردم بومی دارد؛ به‌طوری که برای چشیدن غذاهای آن حاضر هستند، زیر آفتاب سوزان یزد منتظر بمانند تا نوبتشان شود. در روزهای شلوغ شاید این موضوع به مذاق گردشگران خوش نیاید؛ چراکه روش‌های بهتر و مناسب‌تری برای نوبت‌دهی به مشتریان وجود دارد.

دو سیخ کباب با گوجه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: هومن هاشم‌بیکی)

این رستوران در کنار منوی فارسی، دارای منوی انگلیسی است. پیش‌غذا شامل ماست موسیر، زیتون، میزبار سالاد می‌شود. برای غذای اصلی امکان سفارش بازو کبابی، چلو کباب کوبیده، چلو برگ، چلو ماهیچه، چلو وزیری، چلو قفقازی، چلو ماهی کباب، چلو خورشت سبزی، شیرین پلو، چلو ماهی شیر، چلو مرغ سرخ‌کرده، چلو خورشت فسنجان و... وجود دارد.

رستوران سنتی هتل داد یزد

  • آدرس: یزد، خیابان دهم فروردین، هتل داد (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۹۴۰۰
  • ساعت کاری: رستوران آینه از ساعت هفت تا ۲۳؛ رستوران بام از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۲۰
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران مدرنی با پنجره های رنگی

منبع عکس: سایت dadhotel.com (عکاس: ناشناس)

هتل داد به سبک سنتی طراحی و ساخته شده است و نورپردازی آن در شب، این زيبايی را دو چندان می‌کند. این هتل دارای دو رستوران و دو کافی‌شاپ است و به‌لطف معماری زیبا و متفاوت خود، لحظاتی سراسر آرامش را برای مهمانان خود می‌سازد. در منوی رستوران‌ها علاوه بر غذاهای ایرانی و سنتی یزدی امکان سرو غذاهای بین‌المللی نیز وجود دارد. در صورت تمایل نیز می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک‌ها و میان‌وعده‌های موجود در کافی‌شاپ‌ها نهایت لذت را ببرید.

دو رستوران و دو کافی‌شاپ در هتل داد فعالیت می‌کنند

رستوران آینه: منوی این رستوران از غذاهای ایرانی (خوراک کباب سلطانی، خوراک کباب لقمه، خوراک ماهیچه، خوراک گردن، خوراک ماهی قزل‌آلا، جوجه‌کباب)، یزدی (کوفته یزدی، خورشت قیمه یزدی) و بین‌المللی تشکیل شده است. خوراک مرغ با سس مخصوص، خورشت فسنجان با گوشت و خورشت قورمه سبزی به‌عنوان غذای روز سرو می‌شوند. برای پیش‌غذا نیز می‌توانید به‌سراغ کشک و بادمجان، سوپ، سالاد شیرازی، ماست و... بروید.

خوراک جوجه و کباب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی فرداد)

رستوران بام: این رستوران برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه بهترین گزینه محسوب می‌شود و می‌توانید در کنار عزیزان خود از چشیدن طعم انواع کباب و غذاهای سنتی لذت ببرید. شنیتسل مرغ، ساندویچ مرغ و اسفناج، پاستا مرغ، خوراک ماهی شیر سرخ‌شده، خوراک میگو کبابی، اسکندر کباب، چنجه، کوبیده و بال کبابی قطعا در کنار پیش‌ غذاهایی مانند میرزا قاسمی، شولی، ماست و موسیر یا سالاد شیرازی خوشمزه می‌شوند. وجود پارکینگ اختصاصی، سرعت عمل مناسب، کارکنان مودب و امکان رزرو، از مزایای رستوران‌های هتل داد هستند.

رستوران چهار سوق در هتل صفائیه

  • آدرس: یزد، صفائیه، میدان ابوذر، بلوار تیمسار فلاحی، میدان امام حسن (ع)، هتل صفائیه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۸۲۶۰۲۱۱
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران چهارسوق در هتل صفائیه

منبع عکس: سایت safaiyeh.pih.ir (عکاس: ناشناس)

هتل پارسیان صفائیه یزد چندین رستوران را در خود جای داده که معروف‌ترین آن‌ها، رستوران چهار سوق است. مواد اولیه تازه، کیفیت بالا، قیمت مناسب، منوی متنوع، محیط مدرن و چیدمان کلاسیک، نورپردازی فوق‌العاده، کارکنان مجرب و... باعث شده‌اند که بسیاری از مردم بومی و گردشگران، این رستوران را برای صرف غذا در نظر بگیرند.

انواع غذاهای فرنگی از استیک و پیتزا و غذاهای ایتالیایی گرفته تا غذاهای محلی یزد در این رستوران لوکس سرو می‌شود. غذاهای پرطرفدار آن شامل کباب قفقازی، جوجه‌کباب، کباب بختیاری، کباب لقمه، کباب وزیری، کباب برگ، کباب سلطانی، چلو ماهیچه، زرشک پلو با مرغ، چلو خورشت قیمه یزدی و... است. اگر در سفر به یزد به‌دنبال چشیدن طعم خوراکی‌های اصیل یزدی مانند آش شولی هستید، یکی از بهترین‌ نمونه‌های آن را می‌توانید در رستوران چهار سوق میل کنید. باقلوا و قطاب، میوه فصل، انواع کمپوت، ژله، کیک شکلاتی، کرم کارامل و کیک یزدی به‌عنوان دسر در منو گنجانده شده‌اند.

دو پرس کباب و برنج با نان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی بروجردی)

صبحانه‌های متنوع و باکیفیت رستوران چهار سوق نیز انتخابی عالی برای آغاز روزی پرانرژی هستند؛ به‌خصوص که با‌ بوی نان داغ و تازه، حسابی اشتهایتان باز می‌شود. صبحانه گرم (نیمرو، املت، تخم‌مرغ، فلافل، خوراک عدسی یا لوبیا، سیب‌زمینی)، صبحانه سرد (پنیر و کره و مربا، حلوا شکری و کشمش، خرما، کورن فلکس، ژامبون) و نوشیدنی‌های گرم و سرد (آب‌میوه‌های تازه، چای و دمنوش‌های داغ، نسکافه) در این رستوران سرو می‌شوند.

رستوران کوروش

  • آدرس: یزد، بلوار دانشجو، جنب تقاطع پروفسور حسابی، بعد از پمپ بنزین، نرسیده به سه‌راه زکریا (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۸۲۷۱۳۰۰
  • ساعت کار: از ساعت ۱۱ تا ۱۸؛ از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳ 
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستورانی ساده با میز و صندلی چوبی تیره رنگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: کامی صاحبدل)

رستوران کوروش که در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با ظرفیت ۴۰۰ نفر افتتاح شد، با ارائه انواع غذاهای ایرانی و سنتی باکیفیت به یکی از بهترین رستوران‌های یزد تبدیل شده است.

در منوی رستوران، غذاهایی مانند خوراک‌ها (خوراک بلدرچین، خوراک برگ، خوراک جوجه با استخوان، خوراک قفقازی، خوراک چنجه)، چلوها (ته‌چین مخصوص، ته‌چین مرغ، چلو برگ، چلو کباب کوبیده)، خورشت‌ها (خورشت مسما بادمجان، خوشت به آلو، خورشت فسنجان گوشت، خورشت قیمه یزدی) و پلوها (زرشک پلو، شیرین پلو) دیده می‌شود. غذای اصلی را می‌توانید در کنار سوپ، سالاد شیرازی، سالاد سزار، سالاد فصل و نوشیدنی سفارش دهید.

چیپس‌های دست‌ساز رستوران را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید که بسیار خوش‌طعم و لذیذ هستند. هنگام حضور در رستوران یادتان باشد که هزینه برنج به‌صورت مجزا برای شما حساب می‌شود. از امکانات رستوران کوروش می‌توان به رزرو گروهی و دربست، پخت غذای سفارشی، پارکینگ، بیرون‌بر و منوی انگلیسی اشاره کرد.

رستوران ملل یزد

  • آدرس: یزد، بلوار جمهوری اسلامی، بعد از چهارراه یزدباف، جنب بانک پارسیان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۵۲۵۱۸۵۴
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران ملل یزد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: وهاب کوثر)

رستوران ملل یکی از رستوران‌های مدرن یزد است که در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با ظرفیت ۱۵۰ نفر آغاز به کار کرد. این رستوران که در بافت جدید شهر قرار دارد، در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از مشتریان پذیرایی می‌کند. رستوران ملل نیز مشابه اکثر رستوران‌های یزد، منویی به دو زبان فارسی و انگلیسی را در اختیار مشتریان می‌گذارد تا از میان انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، فست فود دست به انتخاب بزنند.

اگر برای صرف صبحانه عازم رستوران ملل شوید، با ۶۰ نوع صبحانه سرد و گرم (آش، کله پاچه، عدسی، نیمرو، کوکو، املت، سوسیس، ارده یزد، پنیر، مربا) و ۱۸ نوع نوشیدنی مواجه می‌شوید که روزتان را می‌سازند. صبحانه به‌صورت سلف‌سرویس سرو می‌شود.

رستوران سزار

  • آدرس: یزد، میدان ابوذر، خیابان سنبل (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۱۸۲۶۵۶۰۰
  • بهترین رستوران‌ های لوکس یزد

رستوران کوچکی با دکوراسیون چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: یدالله شهریاری)

رستوران سزار از جمله بهترین رستوران‌های ایتالیایی در شهر یزد است که فست فودهای خوشمزه خود را در فضایی دلنشین با دکوراسیون مدرن سرو می‌کند. علاوه بر غذاهای ایتالیایی می‌توانید غذاهای ایرانی‌ را از منوی تقریبا کامل آن سفارش دهید و در کنار دسرها و نوشیدنی‌های گوارا نوش جان کنید. همچنین سالاد سزار، پیتزا پپرونی، بیف استروگانف، پیتزا مکزیکی، استیک، پاستا و... در منوی رستوران به چشم می‌خورد.

رستوران سنتی خوان دوحد یزد

  • آدرس: یزد، میدان امیر چخماق، خیابان سلمان، بلوار شهید عاصی‌زاده، هتل سنتی خوان دوحد (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۰۳۳۶
  • بهترین رستوران‌ های یزد با موسیقی زنده

رستورانی سنتی در حیاط روباز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محسن احمدی)

رستوران سنتی خوان دوحد یزد بخشی از اقامتگاه خوان دوحد است که صرف غذا در آن بدون اقامت در هتل امکان دارد. این رستوران از رستوران‌‌های قدیمی یزد محسوب می‌شود که با طبخ و تهیه غذاهای خوب، سرویس‌دهی مناسب، کارکنان مجرب، ‌پارکینگ و فضای عالی رستوران توانسته است، مشتریان زیادی از بین مردم بومی و گردشگران داشته باشد. هتل مذکور دو حیاط دارد که هر دو به‌عنوان رستوران استفاده می‌شوند؛ اما یکی برای عموم و دیگری برای مهمانان هتل است. پخش موسیقی زنده در شب‌ها و ظهر جمعه یکی از مزایای این رستوران به حساب می‌آید.

اتاق‌هایی با پنجره‌های بلند و شیشه‌های رنگی دورتادور حیاط رستوران قرار دارند که مانند اتاق‌های سنتی دارای فرش و پشتی هستند. در این اتاق‌ها می‌توانید به‌صورت سنتی روی زمین و دور سفره غذا میل کنید یا در حیاط سرپوشیده و روی صندلی، غذایتان را سفارش دهید.

سینی انواع کباب با برنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohammad Pf)

منوی رستوران شامل غذاهای ایرانی و فست فود می‌‌شود که به‌دلیل کیفیت خوب، نظر اکثر مشتریان را جلب کرده‌اند. کباب بلغاری، کشک و بادمجان، میرزا قاسمی، کباب ترش، قیمه یزدی، جوجه‌کباب، کوبیده مخصوص، کباب شیشلیک، ته‌چین مرغ، ته چین قورمه‌سبزی، کباب دیگی، بریانی گوشت هندی، کوفته تبریزی، کباب درباری، میگو سوخاری و... جزو غذاهای لذیذ منو هستند. سینی غذا نیز به‌صورت سه‌نفره، چهارنفره و پنج‌نفره سرو می‌شود که از جوجه‌کباب، کباب قفقازی، کباب کوبیده، خورشت روز و ماهی قزل‌آلا تشکیل شده است.

قطعا چشیدن طعم این غذاها همراه با نان تازه، سبزی خوردن، ترشی مخلوط، زیتون پرورده، سوپ، ماست و موسیر یا سالاد فصل لذتی دوچندان پیدا می‌کند. علاوه بر این، آش شولی از آش‌های مخصوص یزدی‌ را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و حسابی لذت ببرید. امکان صرف صبحانه نیز در این رستوران وجود دارد.

علاقه‌مندان به فست فود می‌توانند سوخاری، ساندویچ (همبرگر، دوبل برگر، هات داگ، رست بیف، فیله سوخاری) و انواع پیتزا (پیتزا مخصوص، پیتزا بیکن، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا کوکتل) را سفارش دهند.

رستوران خانه پدری

  • آدرس: یزد، خیابان سید گلسرخ، کوچه حسینیه، نبش آتش‌نشانی، عمارت و رستوران خانه پدری یزد (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۱۲۹۰
  • بهترین رستوران‌ های یزد با موسیقی زنده

رستورانی شیک با دکوراسیون سنتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سلمان خلیفه سلطانی)

رستوران خانه پدری در محله لرد کیوان در بافت تاریخی یزد واقع شده است. این رستوران در خانه‌ای متعلق به یکی از اشراف‌زادگان عهد صفوی قرار دارد که در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. کاربری این سازه تاریخی در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی به رستوران سنتی تغییر کرد و از آن زمان تاکنون با کارکنان مجرب خود از مشتریان پذیرایی می‌کند. در این رستوران که برای ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد، امکان صرف غذاهای خوشمزه در خانه‌ای مملو از گچ‌بری و آینه‌کاری را خواهید داشت.

در منوی رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند جوجه مخصوص، چلو گوشت، خوراک کباب کوبیده، کباب مخصوص شاه عباسی، کباب مخصوص بختیاری، خوراک چنجه، مرغ سرخ‌شده با سس، فسنجان، قیمه یزدی، قوره مسما، سینی ویژه و... به چشم می‌خورد. همچنین می‌توانید پیتزا خانه پدری، پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا رست بیف، پیتزا قارچ و گوشت، پیتزا پپرونی و سبزیجات را امتحان کنید. بسیاری از مشتریان خانه پدری معتقدند که غذاهای این رستوران گران هستند.

خانواده ای در حال صرف چندین مدل غذا در رستوران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Massimiliano Mochi)

در رستوران خانه پدری یزد علاوه بر میز و صندلی، تخت‌های سنتی در بخش‌های مختلف وجود دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانید هریک را انتخاب کنید و حین پخش موسیقی زنده، از غذای خود لذت ببرید. امکان رزرو گروهی و دربست، منو انگلیسی، جای پارک مناسب و... از دیگر امکانات این رستوران محسوب می‌شوند.

کافه رستوران توت‌فرنگی یزد

  • آدرس: یزد، بلوار امام جعفر صادق (ع)، نرسیده به فروشگاه رفاه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۳۵۳۶۲۸۲۴۱۱
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۱۶؛ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰
  • بهترین رستوران‌ های یزد با موسیقی زنده

کافه رستوران توت‌فرنگی در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی با ظرفیت ۴۵۰ نفر در بلوار امام جعفر صادق (ع) افتتاح شد. این رستوران با دکوراسیون سنتی که دارد، انتخابی عالی برای صرف غذاهای ایرانی محسوب می‌شود؛ هرچند از منوی دو زبانه آن می‌توانید غذاهای فرنگی نیز سفارش دهید و در فضایی نوستالژیک، غذایی مدرن نوش جان کنید.

در محیط دل‌باز رستوران روی تخت‌های چوبی سنتی بنشینید و حین پخش موسیقی زنده، غذای خود را میل کنید. در منوی رستوران، پیش‌ غذاهای گرم و سرد مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بشقاب داغ، قارچ سوخاری، سوپ، سالاد سزار، سالاد کلم، زیتون پرورده و... وجود دارد. غذاهای ایرانی شامل جوجه با استخوان، کباب کوبیده، کباب نگینی، کباب وزیری، شیشلیک، دیزی، قفقازی، ماهیچه و سینی سنتی می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید انواع پیتزاها مانند پیتزا مخصوص، پیتزا گوشت و مرغ، پیتزا رست بیف، پیتزا پپرونی، پیتزا قارچ و پنیر را برای ناهار یا شام انتخاب کنید. استیک مرغ، ساندویچ همبرگر زغالی، دوبل برگر، میکس برگر، هات داگ ساده و سوخاری سایر غذاهای منو هستند. علاوه بر این، کافی شاپ این مجموعه گزینه خوبی برای صرف نوشیدنی‌های متنوع است.

این رستوران امکان رزرو گروهی و دربست و همین طور طبخ غذای سفارشی را برای مشتریان فراهم کرده است تا جشن‌ها و برنامه‌های خاص خود را در محیطی سنتی برگزار کنند.

رستورانی سنتی با گلدان های گل

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: احسان باستانی)

اگر اهل یزد هستید یا در سفر به این شهر زیبا، در رستوران های این شهر غذا خورده‌اید، می‌توانید تجربه خود را با ما و کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های یزد کدامند؟

رستوران سنتی حمام خان یزد، رستوران مشیرالممالک یزد، رستوران هتل جاده ابریشم، کافه عدسی پناهنده، رستوران سنتی فیروزه، کافه رستوران سنتی فوکا، رستوران سنتی شاه مردان، تالار یزد، تالار و رستوران نگین، رستوران سنتی هتل داد یزد، رستوران چهار سوق در هتل صفائیه، رستوران کوروش، رستوران ملل یزد و...

علت شهرت رستوران مشیرالممالک چیست؟

رستوران مشیرالممالک یزد در هتل باغ مشیرالممالک قرار دارد که به‌عنوان اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی به حساب می‌آید.

مشهورترین غذای رستوران پناهده یزد چیست؟

عدسی

کدام رستوران در نزدیکی مسجد جامع و آتشکده یزد قرار دارد؟

رستوران جاده ابریشم

منبع عکس کاور: سایت dadhotel.com (عکاس: ناشناس)

مطالب مرتبط:

دیدگاه