شناسایی غاری با آثار عصر مفرغ در رودبار

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
شناسایی غاری با آثار عصر مفرغ در رودبار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از شناسایی غاری با آثار عصر مفرغ در منطقه پلنگدره شهرستان رودبار خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که غاری با آثار عصر مفرغ در منطقه پلنگدره شهرستان رودبار شناسایی شده است. وی در این رابطه گفت:

برابر بررسی و بازدیدهای کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از منطقه پلنگدره شهرستان رودبار، غاری با یافته‌هایی متعلق به عصر مفرغ شناسایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی، طول این غار را حدود هفت متر و عرض دهانه آن را حدود یک متر دانست که با توجه به موقعیت غار، ورود به آن بدون تجهیزات تخصصی غیرممکن است. وی با اشاره به مسیر صعب‌العبور دسترسی به این غار تصریح کرد:

با توجه به بازدید‌ و بررسی های باستان‌شناسی، آثاری از عصر مفرغ در آن شناسایی شده و امیدواریم به‌زودی با تشکیل پرونده، شاهد اضافه شدن این اثر ارزشمند حداقل ۴۰۰۰ ساله به جمع فهرست دیگر غارهای ثبت‌شده در فهرست آثار ملی کشور باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه