کارناوال‌های نوروزی و اتوبوس‌های گردشگری در تهران برپا می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۱
کارناوال‌های نوروزی و اتوبوس‌های گردشگری در تهران برپا می‌شود

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برپایی کارناوال‌های نوروزی و گردش اتوبوس‌های گردشگری در معابر پایتخت در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های نوروزی این ستاد با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و فرهنگی برای طراحی پویش «عید تا عید» در حدفاصل عید مبعث پیامبر اسلام (ص) تا عید فطر، از آغاز ویژه‌برنامه‌های ستاد گردشگری از آخر اسفندماه خبر داد و اظهار کرد: 

تاریخ‌هایی در مورد رویدادهای نوروز وجود دارد که سعی کردیم آن‌ها را احیا کنیم. به‌عنوان مثال ۱۹ اسفند روز رودها است که سعی کردیم با همکاری شهرداری منطقه یک و همکاری سازمان‌های مردم نهاد نسبت به پاکسازی چهار روددره تهران اقدام کنیم.

کاظمی ضمن تاکید بر احیای آداب و رسوم و مراسم‌ها در برنامه‌های نوروزی، از ترتیب مسابقه‌ای در راستای احیای میراث ملموس و ناملموس نوروز خبر داد و از شهروندان درخواست کرد که آثار هنری خود را اعم از فیلم، نقاشی، کاریکاتور و... تا ۱۵ فروردین‌ماه ارسال کنند. وی با اشاره به خانواده‌محور بودن برنامه‌های نوروزی، تصریح کرد:

امسال تهران میزبان وزرای فرهنگ ۱۰ کشور است که در این میان این وزرا دو روز مهمان شهرداری تهران هستند که یک روز به برج میلاد و روز دیگر میهمان تپه‌های عباس‌آباد هستند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه کارناوال‌های نوروزی در تهران تردد خواهند کرد و نوروزخوانان در توصیف نوروز و بهار برای مردم اشعاری را اجرا می‌کنند، از برگزاری تورهای اختصاصی برای زنان سرپرست خانوار،‌ پاکبانان و... خبر داد و بر فعالیت کلیه مراکز موزه و گردشگری شهرداری تهران تاکید کرد. وی همچنین اذعان داشت:

پنجشنبه آخر سال به مناطق اعلام کردیم که تورهای امامزاده محلات خود را در دستور کار قرار دهند. امسال برای اولین بار آژانس‌ها و تورهای گردشگری را در سامانه «گردشگری تهران» معرفی می‌کنیم که به‌صورت شفاف قیمت‌ها و خدمات ارائه شده از سمت تورها به مخاطبان اعلام می‌شود و آن‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه‌شان تورها را انتخاب کنند که از ۲۲ اسفندماه این مهم روی سامانه بارگذاری می‌شود.

مهرشاد کاظمی همچنین از ورود اتوبوس‌های گردشگری به خیابان‌های پایتخت در نوروز خبر داد و در مورد دستور شهردار تهران در خصوص خرید اتوبوس‌های گردشگری تصریح کرد:

هنوز اتوبوس‌های گردشگری خریداری نشده و در حال رایزنی هستیم و به نوروز امسال نمی‌رسد؛ اما با بخش خصوصی و شرکت واحد رایزنی‌هایی انجام شده تا اتوبوس‌هایی را برای گردشگری در اختیار ما قرار دهند و تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های دوطبقه را به سطح شهر بیاوریم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه