بهترین کتاب فروشی های تهران | 19 کتابفروشی برتر + آدرس

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی پنجشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین کتاب فروشی های تهران | 19 کتابفروشی برتر + آدرس

یکی از بهترین تجربه‌های علاقه‌مندان به مطالعه، پرسه زدن در میان قفسه‌های کتاب‌فروشی و ورق زدن و خواندن مقدمه یا خلاصه‌ای از کتاب‌هایی است که به‌تازگی چاپ شده‌اند. 

کتاب‌ها می‌توانند سرنوشت انسان‌ها را تغییر دهند و بهترین کتابفروشی های تهران می‌توانند یکی از بهترین پناهگاه‌های علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باشند. این موضوع که کدام کتاب‌فروشی‌ها را برای خرید کتاب انتخاب می‌کنید، ممکن است به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. نزدیک بودن کتاب‌فروشی به سایر مراکز فرهنگی، دسترسی سریع، نزدیک بودن به کافه‌ها و پارک‌های معروف، چیدمان کتاب‌ها، داشتن فضایی برای نشستن و ورق زدن کتاب‌ها همه می‌توانند فضای یک کتاب‌فروشی را برای شما دلچسپ کنند.

بهترین کتابفروشی های تهران:

کتابفروشی های انقلاب

کتاب فروشی‌های انقلاب

منبع:www.ibna.ir عکاس: حمید حافظی

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فضاهایی که علاقه‌مندان به کتاب زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند، کتاب‌فروشی‌های مسیر خیابان انقلاب است. این کتاب فروشی‌ها از خود میدان انقلاب و ابتدای خیابان کارگر تا چهارراه وصال ادامه دارند و مسیر انقلاب را به یک پیاده‌راه فرهنگی دائمی بدل کرده‌اند. در این خیابان معروف تهران طیف وسیعی از کتاب‌فروشی‌ها برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد.

کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی تا کتاب‌های عمومی از ناشرهای معتبر را می‌توانید در مسیر خیابان انقلاب پیدا کنید. بی‌شک، نزدیکی این خیابان به مرکز شهر و یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های تهران و دسترسی آسان به وسایل حمل ونقل عمومی از جمله امتیازات آن محسوب می‌شود. ناشرهای معروف و قدیمی بسیاری نیز در این خیابان کتاب‌فروشی دارند که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به کتاب‌فروشی‌های امیرکبیر، خوارزمی، بیدگل و آگاه اشاره کرد. خیابان انقلاب به‌واسطه جذب طیف وسیعی از گروه‌های کتاب‌خوان، میزبان فروشگاه‌ها و دست‌فروش‌هایی است که کتاب‌های کمیاب را به‌صورت دست دوم ارائه می‌کنند. 

شهر کتاب

  • آدرس شهر کتاب مرکزی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از استاد مطهری، نبش کوچه کلاته، پلاک ۷۴۳ (مشاهده روی نقشه)
  • مرکز فرهنگی شهر کتاب: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک هشت
  • ساعات کاری: هرروز از ساعت ۹ تا ۲۲، جمعه و روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۲ 
  • آدرس سایت: www.bookcity.org
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۴۱۵۲۵۰
  • فروشگاه اینترنتی شهر کتاب: ۰۲۱۸۸۲۱۰۸۵۲

شهر کتاب مرکزی

منبع: عکاس: eshel.ir

مهم‌ترین فعالیت شهر کتاب راه‌اندازی مجموعه زنجیره‌ای از کتاب‌فروشی‌ها است. این موسسه با توجه به امکانات و فضای وسیع کتاب‌فروشی‌های خود این امکان را دارد تا کتاب‌های بسیاری از ناشران را ارائه دهد. تا به امروز شهر تهران میزبان بیش از ۴۰ شهر کتاب است و در اکثر محله‌ها و مناطق پرتردد تهران یکی از کتاب‌فروشی‌های این مجموعه به چشم می‌خورد.

شهر کتاب‌های تهران از جمله «شهر کتاب مرکزی» و «مرکز فرهنگی شهر کتاب»، فضایی را به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری بزرگداشت برای چهر‌ه‌های شاخص ادبی و رونمایی کتاب‌ها اختصاص می‌دهند. موسسه شهر کتاب علاوه بر این فعالیت‌ها، موسس شرکت نشر موسیقی هرمس و نشر کتاب هرمس نیز محسوب می‌شود که خود ارائه کننده محصولات فرهنگی ارزشمند و شناخته‌شده‌ای است.

شهر کتاب‌ها به‌طور معمول فضایی برای فروش لوازم تحریر، دفترهای فانتزی، بازی‌های فکری و وسایل کوچک تزیینی دارند. علاوه بر این بخشی را نیز به کتاب‌های زبان اصلی انتشارات خارجی اختصاص می‌دهند. از میان شهر کتاب‌های تهران، علاوه بر شهر کتاب مرکزی، شعبه الهیه و هفت حوض میان طرفداران کتاب شهرت بیشتری دارند. 

کتاب فروشی هاشمی

  • آدرس: تهران، پایین‌تر از میدان ولیعصر، مقابل سفارت عراق، پلاک ۱۶۸۵ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری: از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱ به غیر از جمعه و روزهای تعطیل
  • سایت: www.gbook.ir
  • شماره تماس: ۸۸۹۳۸۸۳۸ ـ ۸۸۹۳۵۸۶۶

کتاب فروشی هاشمی

منبع: صفحه اینستاگرام انتشارات هاشمی، عکاس: نامشخص

مجموعه انتشارات هاشمی در سال ۱۳۵۸ تاسیس شد. این مجموعه اولین فروشگاه خود را در سال ۱۳۷۰ در ضلع جنوبی میدان ولیعصر تاسیس کرد که تا به امروز هم برقرار است و جزو کتاب‌فروشی‌های پرطرفدار تهران محسوب می‌شود. آنچه در کتاب‌فروشی هاشمی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، تعداد پرشمار کتاب‌هایی است که تا سقف چیده شده‌اند و احتمالا شما برای پیدا کردن کتاب مورد نظر خود دچار نگرانی خواهید شد؛ اما فروشندگان این کتاب‌فروشی می‌توانند به سرعت شما را راهنمایی کنند.

در این کتاب‌فروشی طیف وسیعی از کتاب‌ها در موضوعات ادبیات، فلسفه، عرفان، تاریخ، سینما، تئاتر، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و کتاب‌هایی نفیس در دسترس قرار دارند. از یک سو نزدیکی کتاب‌فروشی هاشمی به مرکز شهر و بلوار کشاورز و از سوی دیگر نزدیکی آن به کافه‌های خیابان ولیعصر فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم کرده است.

کتاب فروشی گیتاشناسی

  • آدرس انتشارات جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی نوین: تهران، میدان هفت تیر، ابتدای خیابان کریم خان زند، پلاک ۱۷ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری: هرروز از ساعت هشت تا ۱۷، به غیر از روزهای تعطیل و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها
  • سایت: gitashenasi.com

کتاب فروشی گیتاشناسی

منبع: www.kikojas.com، عکاس: نامشخص

یکی از فروشگاه‌های کتاب که صورت تخصصی در حوزه جغرافیا فعالیت می‌کند، فروشگاه گیتاشناسی است. این موسسه در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد و اولین نقشه دو زبانه تهران به زبان انگلیسی را هم‌زمان با بازی‌های آسیایی در سال ۱۳۵۲ منتشر کرد. از آن زمان تاکنون در طی ۴۰ سال فعالیت موسسه گیتاشناسی بیش از ۱۶۰۰ نقشه، اطلس و راهنمای سفر به چاپ رسانده است. به همین جهت اگر قصد سفر دارید یا می‌خواهید با جغرافیا و آثار تاریخی ایران بیشتر آشنا شوید به این کتاب‌فروشی مراجعه کنید. 

در کتاب‌فروشی گیتاشناسی راهنمای سفر به همه استان‌ها، نقشه‌ها، اطلس‌ها و کتاب‌های نجومی ارائه می‌شود. این موسسه تا به امروز به‌دلیل فعالیت‌های خود چندین بار موفق به کسب جوایز بین‌المللی شده است.

یکی از معروف‌ترین کتاب‌های انتشارات گیتاشناسی کتاب مرجع «چهره ایران»، راهنمای گردشگری ایران است که بخش‌های مختلفی از جمله اطلس ایران (تقسیمات کشوری، راهنمای محیط‌زیست، راهنمای تالاب‌ها، دریاچه‌ها و کویرهای ایران و نقشه راهنمای آثار تاریخی)، معرفی و آشنایی با استان‌های ایران (شرح حال توریستی و گردشگری هر استان و نقشه راهنمای استان‌ها) و معرفی و آشنایی با شهرستان‌های هر استان (همراه با تصاویر رنگی از نقاط دیدنی و جاذبه‌های توریستی و گردشگری و لیست هتل‌ها) را شامل می‌شود.

گیتاشناسی در سال ۱۳۷۰ با همکاری شرکت Scan Globe دانمارک و The Relief Map of the World مجارستان نخستین کره به زبان فارسی را طراحی و ساخته است.

کتاب فروشی نشر چشمه

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان کریم‌خان زند، نبش میرزای شیرازی، پلاک ۱۰۷ (مشاهده روی نقشه)
  •  آدرس شعبه کارگر: خیابان کارگرشمالی، تقاطع بزرگراه گمنام، خیابان چهارم، پلاک۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۷۷۶۶ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۵۸۳
  • ساعات کاری: هرروز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۰:۴۵، به غیر از روزهای تعطیل و جمعه‌ها

کتاب فروشی نشر چشمه

منبع: وبلاگ قاصدک، عکاس: ناشناس

شهر کتاب در تهران بیش از ۴۰ شعبه دارد

نشر چشمه یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین انتشارات ایران است که چندین کتاب فروشی در تهران و مراکز استان‌ها دارد. کتاب‌فروشی‌های این نشر در خیابان کارگر، میزبان دورهمی‌های داستان، جشن امضا‌ی کتاب و مراسم رونمایی‌ برای آلبوم‌های موسیقی جدید با حضور نویسندگان و هنرمندان است. علاوه بر آن، کتاب فروشی مرکزی این نشر در خیابان کریم‌خان از معروف‌ترین پاتوق‌های علاقه‌مندان به کتاب محسوب می‌شود و به روزترین کتاب‌ها با موضوعات مختلف را می‌توانید در این مرکز پیدا کنید. با وجود راه‌اندازی شعبه جدید در کوروش مال، بسیاری هنوز شعبه‌های قدیمی‌تر این نشر را ترجیح می‌دهند. 

به‌طور معمول فروشندگان کتاب‎‌فروشی‌های نشر چشمه افرادی آشنا به نشرها و کتاب‌های مختلف هستند و به‌خوبی می‌توانند شما را راهنمایی کنند. کتاب فروشی این نشر در خیابان کارگر، کافه خوب و دنجی دارد که می‌توانید ساعاتی را برای نوشیدن قهوه و خواندن کتاب در آن سپری کنید. 

کتاب فروشی نشر ثالث

  • آدرس: خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸، نشر ثالث (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری: هرروز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۳۷۶
  • آدرس سایت: salesspublication.com

نشر ثالث

منبع:visit.tehranimages، عکاس: احسان رفعتی

کتاب فروشی نشر ثالث یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در خیابان کریم‌خان‌زند است. هرچند که شعبه دیگری از این کتاب‌فروشی به‌تازگی در ایران مال راه‌اندازی شده است؛ اما کتاب فروشی نشر ثالث خیابان کریم‌خان‌زند برای بسیاری از اهالی کتاب فضایی نوستالژیک دارد. این کتاب‌فروشی دو طبقه دارد که در طبقه اول کتاب‌ها و نشریات به‌صورت موضوعی طبقه‌بندی شده و به مشتریان ارائه می‌شود؛ در طبقه دوم کافه‌ای مشرف به پل کریم‌خان‌زند قرار دارد که روی دیوارهای آن تصاویر شاعرانی بزرگ همچون مهدی اخوان ثالث به چشم می‌خورد. نام کافه نیز از همین شاعر پرآوازه وام گرفته شده است. نشر و کتاب‌فروشی ثالث به جهت ارائه و انتشار طیف وسیعی از کتاب‌ها در موضوعات مختلف اعتبار ویژه‌ای میان اهالی فرهنگ دارد.

کتاب فروشی پرهام

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان دوازده فروردین، پلاک ۲۹۷ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری: ۹ صبح تا ۸:۴۵ شب. کتاب‌فروشی پرهام معمولا در روزهای جمعه تعطیل است.
  • شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۶۸۲۳۵
  • آدرس سایت: www.parhambook.com

کتاب فروشی پرهام

منبع:دیجیاتور، عکاس: ناشناس

کتاب‌فروشی پرهام یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های نزدیک به خیابان انقلاب است که در حوزه تخصصی معماری، شهرسازی و هنر فعالیت می‌کند. اگر رشته دانشگاهی شما یکی از این موارد باشد، حتما نام این کتاب‌فروشی را شنیده‌اید.

در کتاب فروشی پرهام علاوه بر این رشته‌های تخصصی در حوزه گردشگری، عمران، باستان‌شناسی و مرمت نیز کتاب‌های خوبی را پیدا خواهید کرد. این کتاب‌فروشی کتاب‌های تخصصی هنر و معماری انتشارات دانشگاه تهران را نیز ارائه می‌دهد. کتاب‌فروشی پرهام میزبان نشریات تخصصی «معمار»، «کوچه»، «هنر معماری» و نشریات و کتاب‌هایی است که به موضوعات مرتبط با فضای شهری اختصاص دارند. 

بوک لند

بوک لند

منبع:صفحه اینستاگرام بوک‌لند، عکاس: نامشخص

بوک‌لند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برای کودکان فضایی تعاملی فراهم کرده است

بوک لند به‌واسطه برگزار کردن کارگاه‌های آموزشی و تفریحی ویژه کودکان یکی از پاتوق‌های خوب تهران برای این رده سنی محسوب می‌شود. این کتاب‌فروشی در کنار ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان در برقراری فضایی تعاملی برای این گروه سنی موفق عمل کرده است.

مجموعه بوک‌لند با نگاهی نو در کنار ارائه کالاهای فرهنگی بستری دوست‌داشتنی را برای پدیدآوردندگان و مخاطبان آن‌ها فراهم و جلسات فرهنگی و هنری از جمله جلسات رونمایی کتاب یا آلبوم‌های موسیقی و دیدار با نویسندگان و هنرمندان را میزبانی می‌کند. بوک لند صرفا پاتوقی برای علاقه‌مندان به کتاب و یک کتاب‌فروشی نیست؛ بلکه جایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر است. بوک‌لند فضایی دوست‌داشتنی برای خانواده‌ها و مخاطبان فرهنگی دارد که شاید مهم‌ترین دلیل آن در نظر گرفتن رده‌های سنی مختلف باشد.

در بوک لند می‌توانید کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و نشریاتی برای کودکان و نوجوانان، نشریات خارجی، آلبوم‌های موسیقی،کتاب‌های زبان اصلی، آثار هنری تزیینی و نوشت‌افزار نیز پیدا کنید.

در کنار  فضای تعاملی کتاب‌فروشی دوست‌داشتنی و آرامش بخش بوک‌لند، رستوران و کافه‌ای نیز در نظر گرفته شده است، تا این مجموعه به یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های تهران بدل شود. 

کتاب فروشی فردا

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۲۰۲۱۹۵۹
  • سایت: fardabook.com

کتاب فروشی فردا یکی از کتاب‌فروشی‌های آنلاینی است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. این کتاب‌فروشی سیستمی منسجم و تخصصی برای فروش کتاب است که بر پایه‌ سیستم‌های موفق در دنیا از جمله آمازون و پروژه کارشناسی ارشدی در حوزه مدیریت و فروش راه‌اندازی شده است. می‌توانید از کتاب‌فروشی فردا در هر ساعتی از شبانه‌روز کتاب مورد نظر خود را تهیه کنید. این سایت با پشتیبانی قوی آماده راهنمایی مشتریان برای انتخاب کتاب در هر موضوعی است. 

در شروع، مجموعه کتاب‎‌فروشی فردا صرفا کتاب‌های فنی و مهندسی را ارائه می‌کرد؛ اما به‌تدریج با حمایت اساتید دانشگاه و افزایش سرمایه‌گذاری، حیطه پوشش این سایت وسیع‌تر شد. در حال حاضر این سایت بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در حال حاضر ناشران بسیار زیادی کتاب فروشی فردا را برای پخش و توزیع کتاب‌های خود انتخاب می‌کنند. از جمله این ناشران می‌توان به ناشران عمومی افق، نی، ققنوس، نگاه، چشمه و به ناشران تخصصی همچون انتشارات دانشگاه تهران، انتشارات امیرکبیر، مبتکران و مرکز نشر دانشگاهی اشاره کرد. 

انتشارات جنگل

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به خیابان منیری جاوید (اردیبهشت)، شماره ۱۸۵، طبقه دوم (حقوقی)، طبقه سوم (زبان) (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۵۴۱۱۳
  • سایت: jangal.com
  • ساعت کاری: هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹، جمعه و روزهای تعطیل ۱۱ تا ۱۹ 

انتشارات جنگل

منبع:www.ibna.ir،  عکاس: بابک جاودانه

جنگل یکی از  انتشارات‌ها و کتاب‌فروشی‌هایی که به‌صورت تخصصی در حوزه کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی فعالیت می‌کند. این کتاب فروشی علاوه بر کتاب‌های آموزشی که برای زبان آموزان طراحی شده است، رمان‌های انگلیسی را با بهترین کیفیت به مخاطبان خود ارائه می‌کند. چندان تفاوتی ندارد که می‌خواهید در آزمون‌هایی مثل آیلتس، تافل یا دولینگو شرکت کنید یا برای ارتقای شغل یا تدریس زبان انگلیسی به سراغ این مجموعه بروید، در هر صورت انتشارات جنگل با در نظر گرفتن نیازهای مختلف توانسته طیف وسیعی از علاقه‌مندان را راضی نگه دارد. این انتشارات بهترین و به‌روزترین منابع را در اختیار مدرسان و زبان آموزان قرار می‌دهد. 

شما می‌توانید با توجه به نیاز، رده سنی و سطح زبان در دسته‌بندی‌های مختلف همچون «کتاب‌های رمان زبان انگلیسی»، «کتاب آموزش زبان انگلیسی»، «خواندنی‌های عمومی»، «فرهنگ لغت» و «زبان‌آموزی و ترجمه» به سراغ کتاب‌فروشی جنگل بروید و بی‌شک دست خالی بیرون نخواهید آمد.

کتاب‌فروشی جنگل برای جلب نظر مشتریان خود به‌طور معمول جشنواره‌های تخفیفی خیلی خوبی را برگزار می‌کند. در سایت این مجموعه گزینه‌ای به نام گلدن باکس وجود دارد که به‌صورت دوره‌ای کتاب‌های پیشنهادی آن تغییر می‌کند. شما می‌توانید کتاب‌های این بخش را با تخفیف ۶۰ درصدی تهیه کنید. علاوه بر این با انتخاب گزینه خرید آنلاین می‌توانید از تخفیف ۳۰ درصدی و همیشگی سایت بهره‌‌مند شوید.

باغ کتاب تهران

  • آدرس:  تهران، بزرگ‌راه شهید حقانی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰
  • سایت: bagheketab.com
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ تا ۲۱

باغ کتاب

منبع: bagheketab.com، عکاس: نامشخص

گذر فرهنگ، باغ کتاب تهران را به پارک طالقانی و پل طبیعت متصل می‌کند

باغ کتاب تهران یکی دیگر از مجموعه‌های شناخته شده در تهران محسوب می‌شود که چندین کتاب‌فروشی بزرگ را در خود جای داده است. این مجموعه در دو طبقه و زیربنای ۱۱۰ هزار متر دارای بخش‌های مختلفی است.

شمالی‌ترین بلوک مجموعه باغ کتاب (بلوک A) برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است. در طبقه همکف با حدود ۷,۰۰۰ متر مربع مساحت، فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان قرار دارد. در  این بخش باغ کتاب بیش از ۳۰ مجسمه شخصیت‌های کارتونی نصب شده است. یکی از کتاب‌فروشی‌های دوست داشتنی بلوک A فروشگاه بزرگ ماه‌پیشونی است. همچنین در طبقه اول این بلوک می‌توان به دو مجموعه کافه کودک و باشگاه رباتیک اشاره کرد. باشگاه رباتیک جایی است که بچه‌ها می‌توانند ساخت ربات و برنامه‌نویسی آن را آموزش ببیند.

خیالستان (بلوک B) راهرویی است که دو بلوک A و C را به هم متصل می‌کند. این راهرو با وجود دو پروژکتور قدرتمند فضایی جذاب را برای پیاده‌روی فراهم کرده است. بالای راهروی خیالستان گذر فرهنگ قرار دارد؛ گذری که میدان فرهنگ را به پارک طالقانی و پل طبیعت پیوند می‌دهد. 

نگارستان (بلوک C) یکی دیگر از بخش‌های باغ کتاب است که ۱۱ سالن سینما و تئاتر دارد. مساحت پرده سینمای اصلی باغ کتاب ۱۹۰ متر مربع است که دومین پرده سینمای بزرگ تهران محسوب می‌شود. در طبقه اول این بلوک باغ علم کودک طراحی شده است، مکانی برای کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۲ ساله که در آن چهار داستان علمی (داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین) در قالبی مدرن روایت می‌شود. از دیگر بخش‌های این بلوک می‌توان به سالن نمایش سه‌بعدی و سالن نمایش علمی اشاره کرد. 

سروستان باغ کتاب (بلوک D) یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های ویژه بزرگسالان است. این مجموعه در فضایی ۲۵ هزار متری، لقب یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان را به خود اختصاص داده است. بلوک سروستان شامل باغ علم نوجوانان، گالری و کافه گالری بزرگی در زیرزمین نیز می‌شود.

پشت‌بام باغ کتاب، مجموعه‌ای دلپذیر از کافه‌ها است که در دل فضای سبزی زیبا طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از آسانسور یا راه‌پله‌های ضلع شرقی این مجموعه به آن دسترسی پیدا کنید. روی پشت‌بام باغ کتاب، سینمایی با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای فصل تابستان تعبیه شده است. این مجموعه بزرگ و دوست داشتنی هیچ شعبه دیگری ندارد. 

نمایشگاه کتاب تهران

  • آدرس: تهران، مصلای امام خمینی (ره) (مشاهده روی نقشه)
  • سایت: www.tibf.ir
  • ساعات کاری: در روزهای نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰

نمایشگاه کتاب تهران

منبع: ایرنا، عکاس: نامشخص

نمایشگاه کتاب تهران اگرچه همچون کتاب‌فروشی‌های دائمی نیست؛ رویدادی است که هر ساله ناشران مطرح و علاقه‌مندان به کتاب را از سراسر ایران گرد هم جمع می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد تخفیف و بن‌کتاب‌هایی است که به گروه‌های مختلف اختصاص پیدا می‌کند و انگیزه‌ای می‌شود تا افراد برای خرید کتاب از ماه‌های پیش لیست‌برداری و برنامه‌ریزی کنند. ناشران نیز از مدتی قبل خود را برای این رویداد آماده می‌کنند و کتاب‌های جدید خود را در صف چاپ قرار می‌دهند تا از آن‌ها در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کنند. این رویداد همچنین فرصتی برای خرید از ناشران خارجی و بین‌المللی است.

نمایشگاه کتاب تهران هر سال در میانه اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود. یکی از بهترین راه‌های دسترسی به نمایشگاه برای دور زدن ترافیک سنگین آن روزها استفاده از مترو است. هر سال افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک خود را به نمایشگاه کتاب می‌رسانند. خوشبختانه این امکان وجود دارد که شما از همان مکان نمایشگاه تمام خریدهای خود را از طریق پست به آدرس محل سکونت خود ارسال کنید. 

بهتر است صبح‌های زود و روزهای شروع نمایشگاه کتاب را برای مراجعه انتخاب کنید؛ چراکه این رویداد هرچه به روزهای پایانی و ساعات انتهایی نزدیک‌تر می‌شود، شلوغ‌تر می‌شود. بسیاری از ناشران برای کاهش بار ترافیکی در همان روزهای نمایشگاه کتاب‌ها را در سایت‌ها و کتاب‌فروشی‌های خود با همان تخفیف نمایشگاه ارائه می‌دهند. در طول زمان نمایشگاه غرفه‌هایی برای تهیه غذا تعبیه می‌شود؛ اما صف‌های طولانی آن ممکن است آزاردهنده باشد، پس با خود آب و مواد غذایی به‌همراه داشته باشید. 

کتاب فروشی شار

  • آدرس: کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، بعد‌ از کوچه صدوقی، پلاک ۱۲۰۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس:  ۰۲۱۶۶۴۲۵۱۱۸ – ۰۲۱۶۶۴۲۵۱۱۸
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ تا ۲۱

کتاب فروشی شار

منبع:ایرنا، عکاس: نامشخص

یکی از کتاب‌فروشی‌‌های دوست داشتنی تهران، کتاب‌فروشی شار است که در مقابل پارک لاله قرار دارد. این کتاب‌فروشی فضایی شبیه به کتابخانه‌های قدیمی در فیلم‌ها دارد. کارکنان کتاب فروشی شار برای دسترسی به قفسه کتاب‌ها که ارتفاع آن‌ها به سقف نیز می‌رسد، از نردبان استفاده می‌کنند. نزدیکی آن به پارک لاله و موزه هنرهای معاصر آن را به پاتوق دانشجویان و اهالی فرهنگ تبدیل کرده است.

یکی از جذابیت‌های کتاب‌فروشی شار، فروش کتاب‌های چند جلدی و دوره‌ای همچون شاهنامه (۱۲ جلدی)، تاریخ طبری (۱۶ جلد) و تاریخ ادبیات ایران (پنج جلد) است که تقریبا در ردیف‌های آخر نزدیک به سقف چیده شده‌اند. در کنار کتاب‌های چند جلدی، این فروشگاه به‌روزترین کتاب‌ها و نشریات را در حوزه‌های مختلف به مشتریان خود ارائه می‌کند و فروشنده‌هایی آشنا به حوزه نشر دارد که می‌توانند به‌خوبی افراد را راهنمایی کنند. علاوه بر این، در قفسه بازی‌های این کتاب‌فروشی جورچین‌های جذاب ۵۰۰۰ تکه‌ای وجود دارد.

حوض نقره

  • آدرس شعبه باملند: دریاچه خلیج فارس، مجموعه باملند (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۰۴۴۷۱۹۴
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ۱۰ تا ۲۳

حوض نقره

منبع: www.kikojas.comُ، عکاس: ناشناس

انتشارات حوض نقره سه کتاب‌فروشی در تهران دارد. از میان این سه کتاب‌فروشی شاید عجیب‌ترین و معروف‌ترین این کتاب‌فروشی‌ها شعبه بام‌لند باشد. حوض نقره در میان رستوران های بام لند و لباس‌فروشی‌های این مجموعه با دکوری خاص و فضایی دوست‌داشتنی در انتظار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. این کتاب‌فروشی بخشی از فضای خود را به کتاب‌‌ها و بازی‌های ویژه کودکان، بخشی را به نوشت افزار و باقی فضا را به کتاب‌های ناشر‌های مطرح در موضوعات مختلف اختصاص داده است. شاید به‌ظاهر قفسه‌های چوبی حوض نقره بام‌لند کوچک باشند؛ اما طبقه‌بندی خوب کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی به کتاب مورد نظر خود دست پیدا کنید.

حوض‌نقره بام‌لند وسایل فانتزی و دوست‌داشتنی زیادی از جمله ماگ‌های نقاشی شده، زیورآلات و صنایع دستی، دفترچه یادداشت‌های رنگارنگ و دفتر برنامه‌ریزی دارد که می‌توانید آن‌ها را هدیه بدهید. 

فضای اطراف دریاچه و کافه‌های اطراف به شما این فرصت را می‌دهد تا زمانی را در خلوت با کتاب موردعلاقه خود سپری کنید، پس اگر به بام‌لند رفتید این کتاب‌فروشی دوست‌داشتنی را فراموش نکنید. 

پنجره

  • آدرس: خیابان شریعتی، خیابان شهید قندی، روبه‌روی پاساژ اندیشه، کتاب‌فروشی و نشر پنجره (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ۱۵ تا ۲۳
  • شماره تماس:  ۰۲۱۸۸۵۱۱۰۶۰

پنجره

منبع: صفحه اینستاگرام کتاب‌فروشی پنجره

پنجره، کتاب فروشی کوچکی با فضایی دنج و صمیمانه متعلق به نشری با همین نام است. این نشر در سال ۱۳۶۹ کار خود را آغار کرد و به‌تدریج فعالیت خود را گسترش داد. نشر پنجره در حوزه کودک و نوجوانان نیز فعالیت می‌کند. می‌توانید هر کتابی را از این کتاب‌فروشی تهیه کنید. کتاب فروشی پنجره اگر کتاب مورد نیاز شما را نداشته باشد، تلاش می‌کند تا شما را ناامید نکند و در کمتر از یک هفته آن را به شما برساند.

در کتاب‌فروشی پنجره کیسه‌های پارچه‌ای طرح‌دار، عروسک‌های پارچه‌ای، سبد‌های حصیری و صدها اشیای تزیینی دوست‌داشتنی دیگر وجود دارد که از جمله آن‌ها «دست‌سازه‌های سرامیکی جیران» است. این دست‌سازه‌های سرامیکی بیش از ۲۵ سال است که در این فروشگاه به فروش می‌رسند. کتاب فروشی پنجره شعبه دیگری در تهران ندارد.

همیشه

  • آدرس: بلوار ایران‌زمین، مجتمع تجاری گلستان (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات کاری:  هرروز از ۱۰ تا ۲۲، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۲
  • شماره تماس:۰۲۱۸۸۳۷۲۵۰۰
  • آدرس سایت: hamysheh.com

کتاب فروشی همیشه

منبع:ibna.ir، عکاس: نامشخص

کتاب‌فروشی همیشه در مرکز تجاری گلستان به‌واسطه دسترسی راحت و داشتن فضایی دنج برای نشستن میان دوست‌داران کتاب از شهرت خوبی برخوردار است. فضای کتاب‌فروشی به‌شکل طراحی شده که می‌توانید در میان سالنی بنشینید که دورتادور آن را قفسه‌های کتاب گرفته است. در کتاب فروشی همیشه در کنار کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان، بازی‌های فکری و پازل‌های متنوع نیز موجود است.

کتاب‌فروشی همیشه، علاوه بر تنوع بالای کتاب و دسته‌بندی خوب آن‌ها، بخشی را نیز به نوشت‌افزارها و آلبوم‌های موسیقی اختصاص داده است. در این کتاب‌فروشی می‌توانید انواع صنایع دستی و وسایل تزیینی همچون کوسن و رومیزی، ظروف سرامیکی و سفالی، زیورآلات و مجسمه نیز خریداری کنید. کتاب‌فروشی همیشه فقط یک شعبه دارد.

فرهنگان

  • آدرس:  تهران، خیابان هلال احمر، نرسیده به میدان رازی، نبش خیابان مرادی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تلفن: ۰۲۱۵۵۴۲۸۸۷۱
  • سایت: farhangan.ir
  • ساعت کاری: هرروز از ساعت ۹ تا ۲۱ جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۱  

کتاب فروشی فرهنگان

منبع: www.ibna.ir، عکاس: ناشناس

فرهنگان فعالیت خود را با راه‌اندازی انتشاراتی در سال ۱۳۶۲ آغاز کرد؛ اما امروز شامل چندین کتاب‌فروشی است که از میان آن‌ها می‌توان به شعبه رازی اشاره کرد. فروشگاه فرهنگان طیف وسیعی از کتاب‌ها از جمله ادبیات کلاسیک و ادبیات ملل، تاریخ، فلسفه، روان‌شناسی، علوم‌اجتماعی و مذهبی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. برای بهبود بخشیدن فرایند جست‌وجو، تمامی کتاب‌ها بر اساس موضوع و رده سنی دسته‌بندی و تفکیک شده است و می‌توانید از راهنمایی کارکنان خوش‌اخلاق مجموعه نیز بهره‌مند شوید. 

در فضای داخلی کتاب‌فروشی فرهنگان مبل‌های در نظر گرفته شده تا بتوانید به میزان دلخواه برای انتخاب کتاب مورد نظر خود زمان سپری کنید. علاوه بر آن اگر مایل بودید پس از خرید کتاب مورد نظر خود زمانی را در کافه سپری کنید، می‌توانید از فضای کافه این کتاب‌فروشی استفاده کنید. فروشگاه فرهنگان فضایی را نیز به کودکان اختصاص داده و امکاناتی را برای بازی کودکان در نظر گرفته است. 

در این کتاب‌فروشی نیز همچون باقی کتاب‌فروشی‌ها می‌توانید از نوشت‌افزارها، بازی‌های مهیج، وسایل تزیینی و صنایع دستی نیز دیدن کنید. طبقه بالای فروشگاه فرهنگان از سال ۱۳۹۵ در اختیار موزه علوم و فناوری قرار گرفته است. این موزه از هرروز به غیر از تعطیلات از ساعت ۹ تا ۱۴ با بخش‌های مکانیک، الکترومغناطیس، ریاضی، هم‌زیستی با زلزله و هوافضا فعالیت می‌کند و بازدید از آن می‌تواند تجربه خوبی را برای کودکان رقم بزند. 

نشر هنوز

  • شماره تماس: ۸۸۳۰۶۲۱۲ (۰۲۱)
  • سایت: hanooz.pub

انتشارات هنوز از سال ۱۳۹۴ تا همین چندی پیش با کتاب‌فروشی کوچکی در خیابان کریم‌خان، پناهگاه امنی برای دوست‌داران کتاب بود. کتاب‌فروشی که می‌توانستید در آنجا زمانی را برای مطالعه سپری کنید؛ حتی اگر کتابی تهیه نمی‌کردید. در حال حاضر با وجود تعطیل شدن کتاب‌فروشی هنوز، این نشر در موضوعات مختلفی همچون ادبیات داستانی، مدیریت، هنر و فلسفه به چاپ کتاب پرداخته است. از جمله مطرح‌ترین و مهم‌ترین آثار پر فروش این نشر می‌توان به دو مجموعه «کتاب‌های مدرسه زندگی» و «مقالات مدیریتی دانشگاه هاروارد» اشاره کرد. کتاب‌های نشر هنوز را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های معتبر و فروشگاه اینترنتی این نشر تهیه کنید. 

کافه کتاب فراموشی

  • آدرس: تهران، خیابان کریم خان، خیابان خردمند جنوبی، نبش کوچه یگانه، کافه کتاب فراموشی نیماژ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۴۲۰۶۰
  • سایت: nashrenimaj.com
  • ساعت کاری: هرروز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳

نشر نیماژ از سال ۱۳۹۲ در زمینه شعر فعالیت خود را آغاز کرد و به‌تدریج به انتشار کتاب‌هایی در حوزه ادبیات داستانی و علوم اجتماعی پرداخت. این نشر به‌تازگی در زمینه تئاتر، نمایشنامه و فیلمنامه نیز کتاب‌هایی را به چاپ رسانده است.

کافه کتاب نیماژ یا کافه کتاب فراموشی با طراحی ویژه، صندلی‌های چوبی و آجرهای سه سانتی قدیمی به تمام مشتریان خود حسی نوستالژیک را منتقل می‌کند. فضای داخلی این کافه طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و کمتر کسی است که بتواند بی‌توجه از کنار آن عبور کند. کافه کتاب فراموشی گاهی میزبان برگزاری جلسات کتابخوانی و گاهی نیز میزبان شخصیت‌ها ادبی و هنری معروف است. 

کافه کتاب فراموشی نیماژ

منبع:www.ibna.ir، عکاس: ،حمید حافظی

شما معمولا به کدام کتاب‌فروشی‌های تهران مراجعه می‌کنید؟ با کجارو و مخاطبان آن نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: 17tarin.com

پرسش‌های متداول

بهترین کتابفروشی های تهران کدامند؟

از بهترین کتاب فروشی های تهران می‌توان به کتابفروشی های انقلاب، شعب مختلف شهر کتاب، کتاب فروشی هاشمی، کتاب فروشی گیتاشناسی، کتاب فروشی نشر چشمه، کتاب فروشی نشر ثالث، کتاب فروشی پرهام، بوک لند، کتاب فروشی فردا، انتشارات جنگل، باغ کتاب تهران و حوض نقره اشاره کرد.

بزرگترین کتاب فروشی تهران کجاست؟

باغ کتاب در بزرگراه شهید حقانی بزرگترین کتاب فروشی تهران است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه