ایجاد پایگاه‌های موقتی هلال احمر در مناطق حادثه‌خیز برای ایام نوروز

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
ایجاد پایگاه‌های موقتی هلال احمر در مناطق حادثه‌خیز برای ایام نوروز

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکنون توضیح داد.

«پیرحسین کولیوند»، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بازدید کرد، در جریان فعالیت‌های چند روزه ستاد قرار گرفت و در جلسه این ستاد حضور پیدا کرد.

در آغاز این جلسه، «علی اصغر شالبافیان»، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های ستاد از ماه‌های گذشته، به شروع فعالیت این ستاد را از اواخر آبان ماه اشاره کرد و گفت:

برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری را به مسافران ارائه دهیم، فعالیت‌هایمان را  از سطح استان‌ها شروع کردیم. تغییر بدنه اجرایی دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها و توقف سفر در دو سال گذشته باعث شده بود که این هماهنگی با دشواری همراه باشد. از طرفی به‌دلیل وجود بیماری کرونا در حین آمادگی نمی‌توانستیم فعالیت‌های خود را انعکاس دهیم. در این ماه‌ها دستگاه‌های بیست‌وسه‌گانه در شهرستان‌ها فعالیت‌های بسیاری داشتند و باید از همه این ارگان‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی تشکر کنم.

شالبافیان دغدغه‌ مورد تاکید رئیس‌جمهوری بود را تمهیدات لازم برای کنترل بیماری کرونا دانست و از پیگیری سلامت مسافران با ایجاد سامانه «ایران من» خبر داد. وی همچنین اذعان داشت:

رویکرد امسال ما ایجابی بوده و بیشتر مسافران را به مقاصدی که امکان خدمت‌رسانی به آن‌ها وجود داشته است، هدایت کردیم. خوشبختانه یکی از این مقاصد تهران بود. اماکن جدیدی را معرفی کردیم که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود. شاهد بودیم که آگاهی‌بخشی به مسافران کمک می‌کند تا فقط مقصدشان یک شهر یا استان نباشد و دیگر استان‌ها هم می‌توانند مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گیرند.‌

معاون گردشگری با اشاره به  اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر، از استقبال مسافران از شهرهای مکمل مقاصد سفر نوروزی خبر داد و گفت:

ما در ستاد هماهنگی خدمات سفر عزم جدی بر توزیع مکانی سفر داریم.

پیرحسین کولیوند

عکس‌ از وب‌سایت Wikipedia

در  ادامه این جلسه «پیرحسین کولیوند»، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایرا با بیان اینکه ما باید در تمام ارگان‌های ستاد هماهنگی سفر مایه آسایش و آرامش مردم و مسافران نوروزی باشیم، تصریح کرد:

جمعیت هلال احمر با افزایش صددرصدی کار خود را در نوروز ۱۴۰۱ پیش گرفته است و خدمت‌گزار مسافران است. از فعالیت‌های شایسته همکارانم می‌توان به ایجاد پایگاه‌های موقتی در ۳۰ کیلومتری هر شهر اشاره کرد. این پایگاه‌ها با توجه به آمار سال‌های گذشته راه‌اندازی شده تا مسافران با استراحت کامل بتوانند به راه خود ادامه دهند و از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود.

کولیوند با اشاره به احداث پایگاه‌های بسیاری در مناطق حادثه‌خیز برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران در صورت بروز حادثه، اظهار کرد:

در این راه بانوان داوطلب بسیاری به همکاران من در هلال احمر کمک می‌کنند. پایگاه‌های سلامت هلال احمر برای پیشگیری کووید فعال هستند که خوشبختانه طی این چند روز افراد کمی برای بیماری کووید به مراکز ما مراجعه کرده‌اند. بیشترین مراجعه بابت بیماری‌های گوارشی بوده که به‌دلیل تغذیه نامناسب در رستوران‌های بین شهری بوده است که با نظارت‌های بیشتر در روزهای آینده این آمار کمتر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه این نشست با اعلام چند نکته مهم، از مردم درخواست کرد:

چند خواسته از مردم دارم که داروهایشان را همراه و در دسترس خود داشته باشند. اگر داروی خواب‌آور استفاده می‌کنند، رانندگی نکنند. از افراد سال‌خورده و مادران باردار بیشتر مراقبت کنند. به حوادث جوی توجه ویژه کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

پیرحسین کولیوند ضمن ابراز امیدواری در جهت برگزاری این جلسات در طول سال برای خدمت‌رسانی بهتربه مردم، اظهار داشت:

عینا شاهد بودم که علی اصغر شالبافیان در این ماه‌ها زحمات زیادی برای این ستاد کشید. جمعیت هلال احمر در مسئله فرهنگی و سلامت هم پیشگام است. من خوشحالم که جوانان که اصلی‌ترین سرمایه هلال احمر هستند، طی این ماه‌ها به‌صورت جهادی کار کرده‌اند. هم‌افزایی خوبی انجام شده که حاصل تلاش ستاد هماهنگی خدمات سفر بوده است. همدل، همفکر، پرشور و پرنشاط باید کار کنیم. این خدمات همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سفر خود که به استان قزوین، توضیح داد:

در بین راه در شهرستان ساوجبلاغ دیدم که مکان‌های گردشگری به‌خوبی توسط همکاران شما به مسافران معرفی می‌شود. این کارها دلی انجام می‌شد و مردم هم استقبال می‌کردند. نوع توضیح دادن خیلی مهم است و این کار به‌خوبی توسط فعالان و همکاران گردشگری انجام می‌شد. وظیفه من بود که امروز در ستاد در کنار شما باشم و به شما خداقوت و خسته نباشید بگویم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه