سفر ۴۱۲ هزار نفر مسافر در ۶ روز گذشته با قطار در مسیر تهران - مشهد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
سفر ۴۱۲ هزار نفر مسافر در ۶ روز گذشته با قطار در مسیر تهران - مشهد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از مسافرت ۴۱۲ هزار نفر در ۶ روز گذشته با قطار و اعزام روزانه ۳۰ قطار از تهران به مشهد خبر داد.

میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد که از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ اسفند، ۱۱۵۷ تعداد قطار اعزام شده که این عدد در سال گذشته ۱۱۶۴ اعزام بوده است. وی در این رابطه اذعان داشت:

در این بازه زمانی ۴۱۲ هزار نفر مسافر قطار بودند که در دوره مشابه پارسال تعداد مسافران ۲۶۰ هزار بوده است.

صالحی با اشاره به افزایش قطار در برخی مسیرها نسبت به سال گذشته، افزود:

روزانه در مسیر تهران - مشهد دو اعزام، در مسیر اصفهان - مشهد یک اعزام، در مسیر تبریز - مشهد دو اعزام، رشت - مشهد یک اعزام، اراک - مشهد هر دو روز یک اعزام و ارومیه - مشهد هفته‌ای یک اعزام افزایش قطار داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از مسیر تهران - مشهد که روزانه دو اعزام نسبت به سال گذشته افزایش داشته، به‌عنوان پرترددترین مسیر نام برد و گفت:

در مسیر تهران‌ - مشهد روزانه ۱۵ هزار و ۲۰۰ صندلی ایجاد شده و روزانه ۳۰ اعزام در این مسیر موجود است. همچنین روزانه مبدا یا مقصد ۵۴ هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران روزانه ایستگاه مشهد است.

میعاد صالحی با اشاره به راه‌اندازی قطارهای جدید چهار ستاره (طلاییه یک رام، ارگ دو رام) و (پنج ستاره فدک یک رام) و نیز قطارهای چهار ستاره نوین بازسازی شده به تعداد دو رام به‌عنوان اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود:

با هدف افزایش بهره‌وری، با وجود افزایش ظرفیت قطارها تعداد اعزام رشد چندانی نسبت به پارسال نداشته است و تعداد واگن هر قطار افزایش داشته، اما تعداد قطار افزایش نداشته است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش قیمت بلیط قطارها طی ۱۹ ماه گذشته، اضافه کرد:

فروش بلیط به‌صورت چارتر و گروهی ممنوع و حداکثر سه برابر قیمت بلیط چهار ستاره به‌عنوان سقف برای قیمت بلیط قطارهای پنج ستاره تعیین شده است.

صالحی همچنین به اقدامات فرهنگی از جمله راه‌انداری جشن و توزیع بسته فرهنگی، تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌اندازی سامانه ایران من و صدور بلیط بر اساس واکسیناسیون کرونا اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه