پارک آبی های آنتالیا | تفریحات آکوا پارک ها + ساعت فعالیت و لوکیشن

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور شنبه، ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
پارک آبی های آنتالیا | تفریحات آکوا پارک ها + ساعت فعالیت و لوکیشن

شهر ساحلی آنتالیا از شهرهای توریستی ترکیه است که با وجود بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک آبی‌ها گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

پارک آبی های آنتالیا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ترکیه هستند. آنتالیا با سواحل زیبا و آب‌وهوای مطبوع از بهترین شهرهای گردشگری ترکیه به شمار می‌رود؛ از این‌رو، با فراهم‌کردن امکانات رفاهی و تفریحی مناسب به یکی از قطب‌های برتر گردشگری در آسیا و مناطق خاورمیانه تبدیل شده است.
در سال‌های اخیر گشت‌وگذار در پارک‌ آبی های آنتالیا محبوبیت خاصی در بین گردشگران پیدا کرده است. این پارک‌های آبی که از جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند، بیشتر به هتل‌های ساحلی تعلق دارند و در محوطه هتل‌ها ساخته می‌شوند. با ما همراه باشید تا شما را با بزرگ‌ترین پارک آبی، مشهورترین پارک آبی های آنتالیا، امکانات و بهترین زمان سفر به آن‌ها آشنا کنیم.

پارک آبی های آنتالیا:

پارک آبی آکوا (Aqua Park)

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، خیابان مورات پاشا، کنیالتی، بلوار دوملوپینار، محله ملتم، پارک آبی آکوا (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۷

پارک آبی آکوا آنتالیا

منبع عکس: مسیر سبز زندگی، عکاس: ناشناس

«پارک آبی آکوا» بزرگ‌ترین پارک آبی آنتالیا است که در منطقه کنیالتی در جنوب غربی آنتالیا قرار دارد. منطقه کنیالتی بین شهرهای آنتالیا و لارا واقع شده است و بهترین سواحل آنتالیا را شامل می‌شود؛ از این‌رو، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این مجموعه از فضای سبز زیبایی برخوردار است و امکانات و وسایل مهیج و سرگرم‌کننده‌ای دارد.

سرسره‌ها

از وسایل مهیج پارک آبی آکوا می‌توان از سرسره‌های روباز، سرسره‌های سرپوشیده، سرسره‌های تونلی، سرسره‌های با تیوب و بدون تیوب، سرسره‌های U شکل و سرسره‌های چاله فضایی نام برد. در مسیر رسیدن به این سرسره‌ها باید از میان فضاهای سبزی عبور کرد که هوای این منطقه را مطبوع و دل‌انگیز کرده است.

تمام سرسره‌های مجموعه دارای استانداردهای جهانی است و به یک استخر امن و مهیج منتهی می‌شود. برای استفاده از این سرسره‌ها پله‌هایی وجود دارد که در بالای آن یک ایستگاه قرار گرفته است و در این ایستگاه‌ها افرادی متخصص مسئولیت مراقبت از گردشگران را بر عهده دارند. 

استخرها

در پارک آبی آکوا استخرهای متفاوتی با کاربری‌های گوناگون مانند استخر ریلکس کردن و استراحت، استخر تماشای موسیقی زنده و استخر مخصوص کودکان وجود دارد. در کنار این استخرها امکانات آفتاب‌گرفتن و ماساژهای ترکی فراهم شده است. همچنین این پارک آبی یک رودخانه خروشان ۳۰۰ متری مناسب رفتینگ و قایق‌سواری دارد که در انتها به استخر سرازیر می‌شود. عمق این استخر ۱٫۴ متر است که در آن با پمپ‌های بزرگ آبی تولید موج می‌شود که شنا در این استخر مواج بسیار لذت‌بخش است. در این استخر در ساعاتی از روز با پخش موسیقی گردشگران به رقص و شادی می‌پردازند.

منبع عکس‌ اول: مسیر سبز زندگی، عکس دوم، سوم و چهارم: ترک مگ، عکاس‌ها: ناشناس

سکوی جامپینگ

مهیج‌ترین بخش پارک آبی آکوا، جامپینگ است. جامپینگ از بالای تراسی که حدود ۷۰ متر از سطح زمین فاصله دارد با کمک راهنماها، لباس، وسایل ایمنی و به‌وسیله طناب مخصوص انجام می‌شود. پس از پرتاب نیمی از بدن افراد در آب فرو می‌رود و دوباره به بالا برمی‌گردد. اوج هیجان و آدرنالین در این قسمت تجربه می‌شود.  

امکانات رفاهی

در پارک آبی آکوا امکانات رفاهی مانند کلاب‌، کافی‌شاپ، رستوران با انواع غذاهای ترکی، فست‌فود و کباب، اینترنت پرسرعت رایگان و پارکینگ رایگان وجود دارد. این پارک مختلط است و سانس جداگانه برای آقایان و بانوان ندارد. بلیط ورودی این پارک برای افراد در هر رده‌ سنی، متفاوت است. بلیط این مجموعه را می‌توان از وب‌سایت پارک یا باجه‌های داخل پارک آبی آکوا تهیه کرد. بهترین زمان سفر به آنتالیا و بازدید از این پارک، فصل بهار و تابستان است.

دلفین لند آکوا (Dolphin Land Aqua Park)

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، خیابان مورات پاشا، کنیالتی، بلوار دوملوپینار، محله ملتم، دلفین لند آکوا (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۱۷

«دلفین لند آکوا» از پارک آبی های جذاب آنتالیا و بخشی از مجموعه پارک آبی آکوا است که در کنیالتی در جنوب غربی شهر آنتالیا قرار دارد. نام این پارک نشانگر بارزترین ویژگی آن، یعنی حرکات نمایشی دلفین‌ها است. در استخر دلفین لند آکوا، دلفین‌ها با اشاره دست مربیان حرکات زیبایی انجام می‌دهند. مربیان وارد استخر می‌شوند و به بازی و شناکردن با دلفین‌ها می‌پردازند. دلفین‌های این استخر بسیار باهوش و بی‌آزارند و بچه‌های کوچک با کمک مربیان می‌توانند سوار آن‌ها شوند و مسیر کوتاهی را در استخر دلفین‌سواری کنند.

دلفین لند در مجموعه پارک آبی آکوا با امکانات گوناگونی مانند سرسره‌ها، استخرهای مخصوص سنین متفاوت، رفتینگ، جامپینگ، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. دلفین لند آکوا میزبان افراد بالای پنج سال است.

پارک آبی لند آف لجندز (Land of Legends)

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، جاده آتاترک، محله کادریه، پارک آبی لند آف لجندز (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۱۰:۳۰ تا ۱۸:۳۰

پارک آبی لند آف لجندز

منبع عکس: intoday، عکاس: ناشناس

«پارک آبی لند آف لجندز» یا سرزمین افسانه‌ها از مشهورترین و بزرگ‌ترین پارک آبی های آنتالیا است که در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر در محله بلک قرار دارد. این پارک آبی که بخشی از یک هتل پنج ستاره به شمار می‌رود، در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. پارک آبی لند آف لجندز بخش‌های تفریحی متنوعی دارد. این پارک آبی دارای هشت استخر، ۴۳ سرسره با طرح، رنگ و نوع متفاوت است.

سرسره‌ها

از سرسره‌های مجموعه لند آف لجندز می‌توان از سرسره سفر دریایی با تیوب، استار شیپ، چاله عمیق، سرسره‌های متلاطم، سرسره آبی چلنجر، تونل شیرجه عمیق، سرسره جریان باد، موشک فضایی، رفتینگ با سرعت، شناورهای خانوادگی، برج آبشار، مجیکون و سرسره وارونه نام برد. بعضی از این سرسره‌ها محدودیت سن، قد یا وزن دارند.

استخرها

از استخرهای پارک آبی لند آف لجندز باید به استخر موج با شبیه‌سازی امواج دریا، استخر برای فعالیت‌های آبی، استخر بی‌پایان با مخزن شیشه‌ای، جکوزی، شناور تنبل با قایق‌های بادی، استخر توپ و موج و رودخانه وحشی با امواج خروشان مصنوعی نام برد. این استخرها محدودیت سنی دارد و فرد زیر ۱۲ سال باید همراه داشته باشد. همچنین در این پارک آبی، استخر ویژه کودکان برای افراد زیر ۱۲ سال در نظر گرفته شده است تا کودکان نیز لحظات خوشی را در مجموعه سپری کنند.

منبع عکس‌ها: intoday، عکاس‌ها: ناشناس

سینمای پنج‌بعدی

سینمای پنج‌بعدی با افکت‌های همراه آب بر شادی و هیجان افراد می‌افزاید

سینمای پنج‌بعدی پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا سالنی با ظرفیت ۹۶ نفر دارد که فیلم‌های هیجان‌انگیزی با افکت‌های ویژه در آن پخش می‌شود. مدت زمان پخش این فیلم‌ها حدود ۲۰ دقیقه است. 

سینما پنج‌بعدی ۱۲ جلوه ویژه دارد که می‌توان از آن‌ها به فواره‌های جادویی، لیزر، موشن سه‌بعدی، لوله‌های مه‌ساز و... اشاره کرد.

دلفیناریوم

پارک آبی لند آف لجندز گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و موجودات دریایی است؛ چراکه در این پارک آبی چند نمونه نهنگ سفید عظیم‌الجثه و پنگوئن مشاهده می‌شود. این بخش با ظرفیت هزار و ۸۰۰ نفر، امکان شنا با دلفین‌ها و تماشای موجودات دریایی را برای گردشگران فراهم ساخته است.

امکانات رفاهی

علاوه بر تفریحات آبی، در پارک لند آف لجندز دارای امکاناتی مانند کمک‌های اولیه، فروشگاه، اتاق تعویض لباس، کمد نگهداری وسایل، دوش، اتاق عکاسی، دست‌بندهای الکترونیکی، سرویس بهداشتی، کافه و رستوران نیز وجود دارد. این پارک برای مسافران شرایطی را فراهم آورده است تا مفهوم هیجان و آرامش را یک‌جا درک کنند.

پارک آبی ریکسوس پریمیوم (Rixos Premium Troy)

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، محله بلک، پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۱۷

پارک آبی ریکسوس پریمیوم

منبع عکس: مسیر سبز زندگی، عکاس: ناشناس

«پارک آبی ریکسوس پریمیوم» واقع در هتل پنج ستاره ریکسوس پریمیوم از مشهور ترین پارک آبی های آنتالیا است که در ۵۰ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا و در منطقه بلک قرار دارد. این منطقه پر از درختان سرو سرسبز است و با هتل‌های لوکس، زمین‌های گلف و ساحل شن‌های درخشان آن شناخته می‌شود. 

دلیل شهرت پارک آبی ریکسوس پریمیوم به نام پارک آبی تروی، وجود ماکت چوبی بزرگ اسب تروی است

از مهم‌ترین تفریحات پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی باید از برج تروجان با ارتفاع ۲۰ متر، استخرهای متنوع، سرسره‌های مرتفع و مهیج، سرسره‌های تونلی طولانی، آبشار ۱۰ متری، قایق‌سواری، جت‌اسکی، اسکی روی آب، تیوب‌سواری، ساحل شن اختصاصی به طول یک کیلومتر، وسایل بازی متنوع، حمام آفتاب و ماساژ نام برد. 

دلفیناریوم پارک آبی ریکسوس پریمیوم دارای دو دلفین، دو نهنگ سفید و دو شیر دریایی است. این پارک با حرکات دلفین‎‌ها و شیرهای دریایی لحظات به‌یادماندنی و نشاط‌آوری برای گردشگران ثبت می‌کند. از دیگر امکانات رفاهی این پارک آبی می‌توان به فروشگاه خرید تجهیزات شنا، پارکینگ رایگان، اینترنت رایگان، کافه و رستوران‌های متعدد با انواع غذاهای بین‌المللی، ترکی، کباب و فست‌فود اشاره کرد. میزان بازدید سالانه این پارک حدود سه میلیون نفر است. بهترین زمان بازدید این پارک فصل بهار و تابستان است؛ چراکه در فصل زمستان به‌دلیل سرپوشیده نبودن در بیشتر روزها تعطیل می‌شود.

ددمان (Dedeman Aquapark Antalya)

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، مورات پاشا، جاده لارا، شیرین یالی، پارک آبی ددمان (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۱۷

«ددمان» یکی از مشهورترین پارک‌ آبی های آنتالیا و نزدیک به مرکز شهر آنتالیا است که حدود ۶۵ هزار متر مربع مساحت دارد. ددمان فاصله بسیار کمی با هتل باروت لارا دارد؛ از این‌رو، در سال‌های اخیر به پاک آبی باروت لارا تغییر نام داده است. 

پارک آبی ددمان ۳۲ سرسره با شیب، رنگ و نوع متفاوت مناسب تمام سنین دارد که برخی از این سرسره‌ها به رودخانه آرامی با طول ۳۵۰ مترمنتهی می‌شود که امکان شنا و قایق‌سواری در این رودخانه وجود دارد. همچنین استخر موج مصنوعی، استخر کودکان، سرسره‌های پیچ‌درپیچ، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های روباز و سرپوشیده، سرسره U شکل، سرسره‌های با تیوب و سرسره‌هایی با چاله فضایی از امکانات هیجانی این مجموعه است.

از امکانات رفاهی پارک آبی ددمان باید به اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، رستوران‌ها با انواع غذاهای بین‌المللی، ترکی، کباب و فست‌فود اشاره کرد. بهترین زمان سفر به آنتالیا و بازدید از پارک آبی ددمان فصل بهار و تابستان است.

پارک آبی ددمان آنتالیا

منبع عکس: لامارو تور، عکاس: ناشناس

اگر شما نیز تجربه بازدید از پارک آبی های آنتالیا را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشهورترین پارک آبی های آنتالیا کدام است؟

پارک آبی آکوا، ، پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی و پارک آبی ددمان

بزرگ‌ترین پارک آبی آنتالیا کدام است؟

پارک آبی آکوا

بهترین زمان سفر به آنتالیا و بازدید از پارک آبی های آنچه فصلی است؟

فصل بهار و تابستان

چرا پارک آبی های انتالیا را برای تفریح انتخاب کنیم؟

این پارک‌ها با امکانات متنوعی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به شمار می‌روند.

منبع عکس کاور: جهان همراه، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه