استقرار ۱۵ ایستگاه همیار ناجی در بنادر و سواحل مجاز قشم

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱
استقرار ۱۵ ایستگاه همیار ناجی در بنادر و سواحل مجاز قشم

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از استقرار ۱۵ ایستگاه همیار ناجی با همکاری ۷۰ نیروی انسانی برای نوروز ۱۴۰۱ در بنادر و سواحل جزیره قشم خبر داد.

علی اشتری، رئیس کمیته خدمات حمل‌ونقل دریایی و بندری ستاد اجرایی خدمات سفر در منطقه آزاد قشم، اعلام کرد که ۱۵ ایستگاه همیار ناجی در بنادر و سواحل مجاز قشم مستقر شده‌اند. وی در این رابطه اظهار داشت:

سه ایستگاه شناور ناجی در بنادر پل، لافت و شهید ذاکری مستقر هستند و یک شناور آتشخوار نیز مسیر دریایی لافت-پل را پوشش می‌دهد. پایش مسیر دریایی بنادر شهید ذاکری در قشم، مسیر شهید حقانی در بندرعباس و مسیرهای جزایر هرمز و لارک با ایجاد یک ایستگاه ثابت دریایی صورت گرفته است.

اشتری محل استفرار همیاران ناجی در اسکله‌های شهرهای لافت، طبل و روستاهای سهیلی، گوران، شیب‌دراز، کندالو، گورزین، دهخدا و هنگام عنوان کرد و گفت:

طرح همیار ناجی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و کمک گرفتن از افراد بومی، مسئولیت پایش سواحل و نجات غریق‌ها را بر عهده دارد. برای نوروز ۱۴۰۱، تا اول فروردین ۱۵ ایستگاه با به‌کارگیری ۷۰ نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند. 

رئیس کمیته خدمات حمل‌ونقل دریایی و بندری ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم پارک زیتون و بندر بهمن را از دیگر مناطق تحت پوشش طرح همیار ناجی برشمرد و افزود:

مجموعا بیش از ۵۰۰ نفر در این کمیته مشغول ارائه خدمات شبانه‌روزی به‌منظور تسهیل سفرهای دریایی مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه