برپایی ۲۰۰ کمپینگ‌ ۶۰-۳۰ در نقاط مسافرپذیر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
برپایی ۲۰۰ کمپینگ‌ ۶۰-۳۰ در نقاط مسافرپذیر

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از استقرار  ۲۰۰ کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد کشور به‌منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای خبر داد.

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  اعلام کرد که با همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، تا اول فروردین سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ کمپینگ ۶۰-۳۰ در سراسر کشور برپا شده است. 

با توجه به اینکه ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، بیش از ۲۰۰ کمپینگ ۶۰-۳۰ در ۳۰ کیلومتری شهرهای مسافرپذیر، مبادی ورودی استان‌ها و پایانه‌های مسافربری برپا شده‌اند تا آمار تصادفات پایین آورده شود. این کمپینگ‌ها، محلی را برای استراحت رانندگان و مسافران نوروزی فراهم کرده‌اند. 

سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در این کمپینگ‌ها پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز) را نیز اجرا کرده است که از رانندگان درخواست می‌کند متعهد شوند که سرعت مجاز را رعایت کنند، حین رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند، از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کنند، کمربند ایمنی خود را ببندند و وقتی احساس خستگی کردند (به‌ویژه در ۳۰ کیلومتری مقصد سفر)، خودروی خود را متوقف کرده و کمی استراحت کنند. 

تاکنون حدود ۲۷ هزار نفر از خدمات آموزشی بهرفت بهره‌مند شده‌اند و بیش از ۲۱ هزار نفر از مسافران هم با امضای میثاق‌نامه این پویش، به رعایت مفاد بهرفت متعهد شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه