ثبت بیش از ۶۰ گزارش از تخلف تاسیسات گردشگری در نخستین روزهای تعطیلات نوروزی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
ثبت بیش از ۶۰ گزارش از تخلف تاسیسات گردشگری در نخستین روزهای تعطیلات نوروزی

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  از ثبت بیش از ۶۰ گزارش و ۹ تذکر به تاسیسات گردشگری در دو روز نخست خبر داد.

یحیی نقی‌زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری امروز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰، از اعلام و ثبت بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی مربوط به تاسیسات گردشگری از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ همچنین ۹ مورد تذکر و اعزام تیم‌های رسیدگی برای بررسی میدانی، خبر داد. وی درباره نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری، اظهار کرد:

در ایام انتهایی سال با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها، بازدیدهای نظارتی با هدف بررسی وضعیت آمادگی تاسیسات و رعایت موارد الزامی از جمله تجهیزات و امکانات متناسب، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نصب لوحه قیمت خدمات، همچنین رعایت الزامات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا انجام شده و ایرادات موجود به بهره‌برداران ابلاغ شده است.

 نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه در ۲۵ روز نخست اسفندماه بیش از ۱۶۰۰ تذکر، ۳۹۲ اخطار و ۴۳ مورد تعلیق همچنین ۲۲ مورد تعطیلی تاسیسات گردشگری انجام شده است، به گزارش‌های مربوط به دو روز نخست، اشاره کرد و افزود:

در ۲۶ و ۲۷ اسفندماه بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است که این موارد اعلامی به دستگاه‌ها و اعضای ذی‌ربط ستاد خدمات سفر یا ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها منعکس شده‌اند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به بررسی و رسیدگی‌های انجام‌شده، از  اعلام ۹ مورد تذکر به تاسیسات گردشگریخبر داد. وی با اشاره به اینکه امسال با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تاسیسات گردشگری اقدام شده است، تصریح کرد:

این اقدام اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تامین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز همچنین فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهره‌مندی از تاسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.

یحیی نقی‌زاده محجوب اجرای اقدامات نظارتی را با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیم‌های تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشورعنوان کرد و گفت:

در همین ارتباط ناظران ستادی به‌صورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین درباره نحوه رسیدگی و بررسی شکایات و گزارش‌ها اذعان داشت:

در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه ۰۹۶۲۹ و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات و سایر شیوه‌های واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر بررسی و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته بررسی و نتیجه آن به شاکی اعلام می‌شود. به‌منظور انجام مطلوب وظایف نظارتی تقاضا می‌شود مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادها و شکایات همچنین اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدمات‌رسانی سفر را از طریقه اعلام یا ثبت در سامانه ۰۹۶۲۹ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و از طریق دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه