بازدید مجازی و زنده از پایگاه‌ های میراث جهانی در ایام نوروز ۱۴۰۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
بازدید مجازی و زنده از پایگاه‌ های میراث جهانی در ایام نوروز ۱۴۰۱

 مدیرکل پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از معرفی پایگاه‌های میراث جهانی در ایام نوروز به‌وسیله پلتفرم‌های پخش زنده خبر داد.

فرهاد عزیزی زلانی، مدیرکل پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به با همکاری معاونت میراث فرهنگی و پلتفرم‌های پخش زنده‌، از معرفی پایگاه‌های میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، میدان امام اصفهان، باغ فین کاشان، کاخ گلستان، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، گنبد سلطانیه، تخت سلطانیه، منظر فرهنگی اورامانات و منظر فرهنگی بیستون به‌شکل زنده به مردم در ایام نوروز خبر داد. وی افزود:

یکی از برنامه‌های معاونت میراث فرهنگی توجه به موضوع معرفی آثار فرهنگی و تاریخی است. برهمین اساس در معاونت برنامه‌ای با عنوان «نوروزگاه با میراث جهانی ایران» برای پخش آنلاین و زنده در تلویزیون اینترنتی پیش‌بینی و طراحی شده است.

عزیزی زلانی با اشاره به همکاری  همکاری معاونت میراث فرهنگی، پلتفرم‌های فعال و اداره‌کل فناوری اطلاعات در این زمینه، تصریح کرد:

از روز یکشنبه اول تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با سفر مجازی به این پایگاه‌های میراث‌ جهانی، تلاش می‌کنیم تا آیین‌های نوروزی و ارزش‌های این آثار را به مردم معرفی کنیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه