تک درخت نخل ساحل درک قطع شد (به‌روزرسانی)

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱
تک درخت نخل ساحل درک قطع شد (به‌روزرسانی)

شواهد محلی و تصاویر فضای مجازی حاکی از این است که تک درخت نخل سواحل کویری روستای درک توسط افرادی ناشناس قطع و نابود شده است.

شب گذشته فرد یا افرادی ناشناس اقدام به قطع تک درخت نخل سواحل روستای درک واقع در ۱۷۰ کیلومتری چابهار کرده‌اند. در ابتدا تصاویری از این درخت قطع‌شده در فضای مجازی منتشر شد و پس از پیگیری‌های متعدد، دفتر منطقه آزاد چابهار این موضوع را تایید کرد. در همین راستا یوسفی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:

شب گذشته و در جریانی که جزئیات آن مشخص نیست، تک درخت نخل ساحل کویر درک را قطع کرده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد حتی مردم محلی نیز از اقدام‌کنندگان در این رابطه خبر نداشته و آن را محکوم کرده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه از نظر ما سر نماد گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان قطع شده است، تصریح کرد:

هدف کسانی که این کار را کرده‌اند، آسیب زدن به گردشگری این بخش بوده است. فصل گردشگری جدید منطقه به‌نحوی با درک آغاز شده و هدفی جذاب برای جذب گردشگران، نه‌تنها از جای‌جای کشورمان، بلکه گردشگران خارجی است که برای دیدن این جاذبه به استان ما سفر می‌کردند.

تک درخت نخل درک

عکس‌ از وب‌سایت خبرگزاری رکنا

بنا بر توضیحات مدیر روابط عمومی و بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، این درخت با بیش از ۴۰ سال قدمت در روستای درک واقع در شهرستان زرآباد و فاصله ۱۷۰ کیلومتری چابهار قرار داشت. این تک درخت نخل که نماد زیست کویری محسوب می‌شد، بار دیگر نیز آسیب دیده بود و اوایل سال جاری نیز افرادی پای آن گازوئیل ریخته بودند.

درختان نخل در استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران به‌نوعی درخت‌های زندگی هستند و در زندگی اهالی منطقه نقش موثر دارند. این اقدام برای قطع تک درخت نخل روستای درک در حالی صورت گرفت که ظاهرا روستای درک به‌واسطه موقعیت مناسب گردشگری که این درخت نیز از اهم دلایل آن بود، نرخ بیکاری پایینی دارد و کسب درآمد و روزی مردم از این طریق امکان‌پذیر بوده است.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۱۲/۲۶، ساعت ۱۰:۳۴

بر اساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، نخل قطع شده ساحل درک با یک نفر نخل دیگر و با همکاری مردم محلی جایگزین شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه