شب‌های فرهنگی در موزه‌ های تهران برگزار می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
شب‌های فرهنگی در موزه‌ های تهران برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از برگزاری شب‌های فرهنگی در موزه‌ها و کاخ‌ موزه‌های تهران خبر داد.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در برنامه تلویزیونی «سلام تهران»، صبح امروز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ از برگزاری شب‌های فرهنگی در موزه‌ها و کاخ‌ موزه‌های تهران خبر داد. و گفت:

هر سال در آستانه عید نوروز ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در سطح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در استان‌ها به ریاست استانداران و دبیری مدیران‌کل میراث فرهنگی استان‌ها و با همراهی تمامی کارگروه‌های ذیل ستاد مانند کمیته حمل و نقل  تشکیل می‌شود.

جانفشان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار تبلیغ می‌کنیم تا مردم به تهران سفر کنند، به آب‌ و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و تهران را جزو کلان‌شهرهایی دانست که مراکز تفریحی و سرگرمی بسیار خوبی دارد. وی افزود:

معمولا در تهران، گردشگران شهری هستند که به مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری می‌روند یا توریست‌هایی هستند که برای گردشگری سلامت، کسب‌وکار و آموزشی به تهران سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ایام نوروز را فرصت مناسبی توصیف کرد تا مردم فارغ از دغدغه‌های ترافیک شهری در تهران و سطح استان که شامل ۱۶ شهرستان است، از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید کنند. وی با اعلام آمادگی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی، تهران را  کریدوری ارتباطی دانست و بر جاذبه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن تاکید کرد. جانفشان درباره راه‌اندازی تورهای تهران‌گردی اظهار کرد:

از طریق فضای مجازی و تبلیغاتی که انجام دادیم، تورهای تهران‌گردی را راه‌اندازی کردیم و برای آن چندین مسیر تعریف کردیم، علاقه‌مندان برای انتخاب تورهای تهران‌گردی می‌توانند به وب‌سایت ستاد گردشگری  شهرداری تهران مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۴۴۸۱۵۰ تماس بگیرند. در اکثر موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران شب‌های فرهنگی تهران و استان‌ها را از ساعت سه بعدازظهر تا ۹ شب برگزار می‌کنیم، به‌عنوان مثال در موزه آبگینه و سفالینه شب‌های فرهنگی ری و شهریار را برگزار می‌کنیم.

پرهام جانفشان از برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز در سطح تهران خبر داد و با اشاره به راه‌اندازی ۴۰ نمایشگاه عرضه صنایع دستی مستقیم و بدون واسطه در سطح تهران و استان تهران، تصریح کرد:

نوروزگاه اصلی در موزه فرش برگزار خواهد شد. همچنین در برج میلاد عرضه مستقیم صنایع دستی داریم. در تمام ورودی‌های شهرها پایگاه‌های استقبال از نوروز راه‌اندازی شده است. در این پایگاه‌ها کتاب‌های مختلفی را که شامل نقشه آن شهر، اطلاعات موزه‌ها و مراکز گردشگری و صنایع دستی است، توزیع می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران برای نخستین بار با دستور مهندس ضرغامی، از ارائه این کتاب در پایگاه‌های استقبال از نوروز خبر داد و گفت:

این کتاب راهنمای گردشگری خانواده محور است، روی گردشگری خانواده محور داریم، کار می‌کنیم و بالغ بر هشت مسیر گردشگری را معرفی کرده‌ایم. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داده‌ است تا خلاصه کتاب راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران را به زبان انگلیسی تهیه کنیم، دوستان من در حال تدوین و چاپ هستند و در سه ماهه اول ۱۴۰۱ آماده توزیع می‌َشود. تهران یک مرکز توزیع و جذب سفرهاست.

بنا بر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، گردشگران طی ایام نوروز اگر شکایتی از خدمات سفر دارند،‌ می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه