برگزاری رزمایش طرح ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
برگزاری رزمایش طرح ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۱

رزمایش طرح ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۱ با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آستانه تعطیلات عید از برگزاری رزمایش طرح ترافیکی و خدمات ایمنی سفر نوروز ۱۴۰۱ با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. در این مراسم که امروز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ در محل دانشگاه انتظامی امین برگزار شد، «سردار سید کمال هادیان‌فر»، رئیس پلیس راهور ناجا، «علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و جمعی دیگر از مسئولان دستگاه‌های مختلف حضور داشتند.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در جریان این مراسم با اشاره به برگزاری رزمایش پلاسم نوروزی ۱۴۰۱ با مشارکت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و به میزبانی پلیس، هماهنگی موجود بین دستگاه‌های مختلف را قابل‌تقدیر دانست و اظهار داشت:

هماهنگی‌هایی که از چند ماه گذشته دراین‌باره انجام شده بخشی از آن‌ها امروز به نمایش درآمده و در همه استان‌های کشور نیز این رزمایش را به‌صورت سراسری برگزار شد و نشان می‌دهد تمام دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروز آمادگی کامل دارند.

معاون گردشگری یکی از محورهایی را که در نوروز امسال مورد توجه قرار گرفته است، توجه به ایمنی در جاده و موضوعات مرتبط با رانندگی ایمن عنوان‌کرد و افزود:

درخواست ما از مسافران نوروزی خصوصا در در محورهای مواصلاتی که طولانی است این است که با رعایت کامل قوانین و مقررات و نیز استراحت و خواب کافی مسافرت خود را ادامه دهند تا شاهد کمترین تبعات و لطمات برای مسافران نوروز باشیم.

در همین راستا، سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور بیش از ۹۹ درصد رانندگان را قانون‌مدار توصیف کرد و گفت:

حدود یک درصد رانندگان حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند و با حرکات غیرمعمول باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند که پلیس آن‌ها را حتما اعمال قانون خواهد کرد؛ البته اعمال قانون نیز با برخورد خوب صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به لزوم کاهش تصادف‌ها و سوانح رانندگی، بر انجام اقدامات برای کاهش ۵۰ درصدی‌ سوانح رانندگی در سال آتی و برنامه پنجم تاکید کرد. وی به برگزاری جلسه شورای عالی ایمنی پس از هشت سال با حضور رئیس‌جمهوری اشاره کرد و یادآور شد:

یکی از مصوبات روز گذشته این شورا که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد این بود که اشکالات نقاط حادثه‌خیز برطرف شود همچنین کار کوتاه‌مدتی نیز برای اعلام و آشکارسازی آن محل‌ها به رانندگان صورت گیرد.

در پایان این مراسم به‌منظور اعلام آمادگی دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی، مراسم رژه خودرویی برگزار شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه