برگزاری رویدادهای محلی در جاده های کشور

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
برگزاری رویدادهای محلی در جاده های کشور

چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از برگزاری، چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ با حضور «علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالن اجتماعات استانداری خبر داد. «علی‌اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه اذعان داشت:

بعضی اقدامات تأثیر ماندگاری در ذهن گردشگران دارد، بنابراین امیدآفرینی و ایجاد انگیزه توسط اعضای ستاد سفر یک خدمت بزرگ و ارزشمند است.

شالبافیان با بیان اینکه کرونا در دو سال گذشته مانع سفر شده بود، گفت:

اهمیت برنامه‌های امسال آن‌قدر زیاد بود که معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر کشور، معاونان وزیر کشور و غیره جلسات متعددی در این زمینه داشتند؛ چراکه اگر خدمات خوبی ارائه نشود، ممکن است موجب ناخرسندی مردم شود.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، تصویری که در گذشته از این استان نشان داده شده بود را اصلاح‌شده توصیف کرد که بخشی از دلایل آن حضور عموم مردم است. وی افزود:

فرصت خوبی است تا ظهور و بروز فرهنگ، میزبانی و مهمان‌نوازی مردم انعکاس پیدا کند و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا جاذبه‌های استان دیده شود.

علی‌اصغر شالبافیان کمیته اطلاع‌رسانی یکی از اصلی‌ترین کمیته‌ها دانست که باید فعالانه رفتار کند و اطلاع‌رسانی به‌موقع و هماهنگی با دبیرخانه ستاد را در دستور کار قرار دهد. وی ادامه داد:

حضور و استقرار قضات کشیک در شورای تامین بررسی شود چراکه وقتی اتفاقی برای مسافری پیش بیاید نباید سرگردان شوند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از راه‌های کاهش اتفاقات جاده‌ای را توقف خودروها دانست و گفت:

هرچه توقف بیشتر باشد، حادثه کمتر است؛ بنابراین برگزاری رویدادهای محلی در روستاها باعث توقف مسافران و خودروها و در نتیجه کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

شالبافیان با بیان اینکه به گروه‌های دانشجویی، راهنماهای گردشگری و بلدهای محلی احتیاج داریم، بیان کرد: بر لزوم اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای آگاهی از میزبانی استان و افزایش حضور مسافران در سال جدید شود به‌منظور آمادگی لازم برای آن‌ها تاکید کرد و یادآور شد:

در شورای فرهنگ عمومی کشور سال جدید که اولین سال قرن جدید است با عنوان «سال جدید قرن جدید» نامگذاری شده است.

در این جلسه «حسین مدرس‌ خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به افزایش سهمیه‌ها در بحث نان، ارزاق و کالاهای اساسی در ایام عید سهمیه‌ها و  فعالیت‌های گشت ویژه، سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را ملاک کارآمدی مدیریت استان توصیف کرد و بر اهمیت آن‌ها تاکید داشت. وی افزود:

در بحث امداد جاده‌ای، امداد خودرو و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی نیز در ایام نوروز تمامی اعضای مربوطه باید در کنار هم مستقر شوند.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه بحث استقبال از نوروز به‌ویژه در شهرهای گردشگرپذیر باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد، تصریح کرد:

امنیت بحث بسیار مهمی است و استقرار نیروی‌های انتظامی و امنیتی در جاده‌ها و راه‌ها به امنیت خاطر مسافران می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر نظافت و زیباسازی چهره شهر و لزوم توجه شهرداران بر این موضوع تاکید کرد و گفت:

از ۲۵ اسفندماه به‌هیچ‌وجه خروج سوخت از گذرگاه‌های استان انجام نشود و جلوی ورود و خروج از تمامی گذرگاه‌های استان گرفته شود.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه جلوی هیچ دست‌فروشی گرفته نشود، تصریح کرد:

هیچ شغلی در شب عید تعطیل نشود و نان‌بری انجام نشود؛ چراکه دستفروشان کسب روزی حلال می‌کنند.

مدرس‌خیابانی با اعلام اینکه پروازهای شبانه چابهار راه‌اندازی شده است، فرصت ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ را فرصتی طلایی برای حوزه گردشگری در ایام عید دانست تا با ارائه خدمات مطلوب به مسافران و حضور دوباره آن‌ها در طول سال نیز ستاد سفر تشکیل شود. وی خاطرنشان ساخت:

اقتصاد گردشگری خیلی مهم است و این رفت و آمدها باید برای مردم محلی درآمد داشته باشد.

همچنین در جریان این جلسه «علیرضا جلالزایی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد:

در حال پیگیری برای تخصیص زمین در راستای ایجاد کمپ موقت استراحت در مبادی ورودی شهر هستیم.

جلالزایی با بیان اینکه قرار است مهمانسراهای تمامی دستگاه‌ها با هماهنگی با دبیرخانه ستاد در اختیار مهمانان نوروزی قرار گیرند، افزود:

قرار است فرمانداران سطح استان ضمن ابلاغ به دهیاران و بخشداران تمهیداتی ایجاد کنند تا در هر روستا و بخش حداقل یک اقامتگاه بومگردی راه‌اندازی شود. برنامه شبانه ۱۳ قسمتی در ایام عید با همکاری صدا و سیمای استان اجرا می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه