سامانه خرید ارز مسافرتی رونمایی شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
سامانه خرید ارز مسافرتی رونمایی شد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که به‌تدریج سایر مصارف بیست‌وسه‌گانه ارزی از طریق سامانه برخط معاملات خرد بازار متشکل ارزی امکان‌پذیر می‌شود.

 علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه برخط معاملات خرد بازار متشکل ارزی، با بیان اینکه حجم معاملات در بازار متشکل ارزی به ۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است، از رشد چهار برابری این معاملات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد. وی همچنین با اشاره به حجم ۲۶ میلیارد دلاری در بازار نیما، اظهار کرد:

با راه‌اندازی این سامانه، متقاضیان خرید ارز می‌توانند پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، درخواست خود را در آدرس «my.ice.ir» به ثبت برساند. در حال حاضر در این سامانه امکان ثبت تقاضای خرید ارز مسافرتی طراحی شده و به‌تدریج سایر مصارف بیست‌و‌سه‌گانه ارزی و مصارفی که در آینده افزایش خواهد یافت نیز از طریق این درگاه امکان‌پذیر خواهد شد.

در این جلسه امیر هامونی، مدیرعامل بازار متشکل معاملات ارز ایران نیز درباره اهداف سامانه برخط معاملات خرد بازار متشکل ارزی خاطرنشان کرد:

در این سامانه دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ هدف نخست تسهیل خدمات‌دهی شبکه صرافی بازار متشکل به متقاضیان برای ارز مسافرتی است و هدف بعدی شناسایی میزان واقعی ارز مورد نیز برای متقاضیان در کشور است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه